Somosné Nagy Adrienn inkább biológus, mint cégvezető. Órákig képes lelkendezni a laskagombák szépségéről – közben milliárdos árbevételű családi vállalkozást vezet. Friss laskagombáik Párizsba és az egyik legnagyobb német kiskereskedelmi lánc polcaira is eljutnak, laskagomba-alapanyagukat egész Európában ismerik.
„Ne zárjátok be az ajtót, mindjárt jövök vissza” – mondja nem sokkal fél öt előtt kollégáinak Somosné Nagy Adrienn, a Pilze-Nagy Kft. ügyvezetője, amikor az interjú után az irodából a laskagomba-termesztő házak felé vesszük az irányt. „Vége a munkaidőnek, legalábbis a többieknek. De nekem ilyenkor még nem” – magyarázza. Pedig másnap két hétre Kelet-Afrikába indul egy kutatási projekt miatt. A hőmérséklet mindenesetre nem igazán afrikai a Kecskeméthez közeli telephelyükön, mindketten sálunkba burkolózunk a leszálló ködben. Negyvenhárom termesztőházban évente összesen ezer tonna laskagombát termesztenek itt, és maguk gyártják az úgynevezett gombatermesztő zsákokat is, amiből évente több százmillió forint értékben adnak el. „Még ma is, ha bejövök ide, elsősorban gyönyörködöm, hogy mennyire szép a laskagomba.
Csokorban nő, a tönk és a kalap nem középen, hanem excentrikusan kapcsolódik egymáshoz, olyan, mint egy virág.” Az eredetileg biológus végzettségű Adriennt húsz év után is lenyűgözik a gombák. Abban a helyiségben, ahová belépünk, már szedésre érettek vannak. A természetben november közepén kezdődik a főszezon, de a termesztőházakban egy év alatt öt-hat ciklus is lefut. Átlagosan nyolc–tizenegy hétig tartják benn a gombazsákokat. Az egész éves terméshez zárt és hőszigetelt gombaházakban kell állandóan késő őszi klímát, 12–14 Celsius-fokos hőmérsékletet és magas páratartalmat teremteniük. Nyáron melegkedvelő fajtákkal dolgoznak, és kicsit magasabb hőmérsékletet tartanak, így költséghatékonyabb a hűtés.
„Nagy szívfájdalmam, hogy a bébi laskagombát nem nagyon keresik” – mutat egy szemmel láthatóan kisebb kalapú gombacsokorra. – Pedig ebben a fejlődési szakaszban még több benne a gombacukor, és az íze is más.” A gombákat tönkkel és anélkül is értékesítik. Németországba, Szlovákiába, Romániába és Horvátországba szállítanak, főleg nagykereskedőkön keresztül, és esetenként Lengyel-, Cseh- és Franciaországba is. Németországba közvetlenül visznek az egyik legnagyobb kiskerláncnak, itthon pedig gombáik 90–95 százalékát a Metro, az Aldi és a Lidl áruházakban lehet megtalálni.
Mit keres a wellbeing a logisztikai központokban? A CTP ma Magyarország meghatározó ipariingatlan-fejlesztőjeként olyan saját tulajdonban maradó raktárakat, csarnokokat, logisztikai létesítményeket épít és üzemeltet, ahol a dolgozók „A” kategóriás irodai környezetben dolgozhatnak. A vállalat nagy hangsúlyt fektet a dolgozói jóllétre és a fenntarthatóságra. Ennek egyik egyedülálló példája a Clubhouse, amely egyszerre közösségi és komfortos, fenntartható […]
Mit keres a wellbeing a logisztikai központokban? A CTP ma Magyarország meghatározó ipariingatlan-fejlesztőjeként olyan saját tulajdonban maradó raktárakat, csarnokokat, logisztikai létesítményeket épít és üzemeltet, ahol a dolgozók „A” kategóriás irodai környezetben dolgozhatnak. A vállalat nagy hangsúlyt fektet a dolgozói jóllétre és a fenntarthatóságra. Ennek egyik egyedülálló példája a Clubhouse, amely egyszerre közösségi és komfortos, fenntartható munkahely, egy olyan tér, amely alternatívája vagy akár meghaladása is lehet a home office-nak. Ez a jövő útja a logisztikában!
2016-ban szinte berobbant a magyar ingatlanpiacra a CTP, amely villámgyorsan hazánk egyik meghatározó saját tulajdonú ipari ingatlanok fejlesztésével, bérbeadásával és üzemeltetésével foglalkozó vállalatává nőtte ki magát. A cég a hazai logisztikai piac nagypályás startup üdvöskéje, amely innovatív és környezettudatos megoldásaival gyorsan kivívta a szakma és a bérlők megbecsülését.
A CTP azóta is hihetetlen tempóban fejlődik, folyamatosan újabb és újabb fejlesztéseket valósít meg, a 2021 eleji cirka 500 ezer négyzetméternyi területét rövid idő alatt alatt megduplázta, hiszen 2022 decemberében Magyarországon elérte az 1 millió négyzetméternyi bérbeadható területet, és a teljes európai piacon a 10 millió négyzetmétert.
Azonban továbbra sem lassít, startuphoz méltó lendülettel robog tovább a megkezdett úton, nem véletlenül a cég belső mottója is a sebességhez kapcsolódik: „full speed”. A cégcsoport új fejlesztései során fenntartható technológiákat alkalmaz, ennek egyik kiváló példája, hogy az energiafelhasználás optimalizálása érdekében épületeit árammal fűti és hűti, gázt az új fejlesztéseknél nem is használ. Az áramot pedig részben saját napelemparkjai biztosítják, amelyek Üllőn, Biatorbágyon és Ecseren már elérhetők, a negyedik napelemparkot pedig Dunaharasztiban most készíti elő, 2023-ban pedig több nagy kapacitású napelempark-fejlesztést hajtanak végre.
Az innováció azonban nem csak a környezettudatos megoldásokban jelentkezik, hanem a CTP nagy figyelmet szentel a dolgozói wellbeingnek is, amelyre legjobb példa az úgynevezett Clubhouse koncepcióra épülő ingatlanegyüttes Biatorbágyon, ahol már 270 ezer négyzetméternyi terület áll a bérlők rendelkezésére. A Clubhouse unikális munkavállalói zóna a logisztikai parkokban, amely kiemelkedő dizájnmegoldásokkal számos funkciót ötvöz, így közösségi teret, irodát, kávézót, edzőtermet és meeting roomot jelent, sőt, egy rendezvényhelyszín is erősíti a helyi közösséghez és bérlőkhöz fűződő kapcsolatokat.
„Legfontosabb feladatomnak tartom, hogy az üzleti célok teljesülése mellett a természeti környezet megóvása érdekében fenntartható módon működjünk, illetve a bérlőink számára olyan közösséget építsünk, ahol a dolgozói jóllét maximálisan érvényesül. Folyamatosan innovációban gondolkodunk, ezért olyan programokat indítottunk el, amelyek mind a dolgozóink, mind a bérlőink számára inspiráló munkatereket jelentenek a jövő ipari ingatlanszektorában és logisztikai parkjaiban” – mondja dr. Gondi Ferenc, a CTP magyarországi országigazgatója, aki 2017 júliusa óta tagja a CTP csapatának, ami Magyarországon már több mint 70 munkavállalót foglalkoztat.
Sőt, a Clubhouse koncepció és a fenntarthatóság a kéz a kézben jár a CTP innovatív fejlesztéseiben, amelyre a legjobb példa, hogy Üllőn a tervek szerint a következő Clubhouse fából készül. Emellett a vállalat körforgásos ingatlanokat is fog építeni, amelyek minimalizálják a hulladék- és erőforrás-felhasználást, ráadásul újrahasznosítható és fenntartható elemekből készülnek.
„Az ipari ingatlanok indusztriális hatásait szeretnénk ötvözni a letisztult, kortárs építészeti design elemekkel. Többek között a fém, a fa és az ipari padló felhasználásával, illetve zöld energiával működtetve olyan tereket fogunk létrehozni, amelyek közös szellemi műhelyként szolgálhatnak a kollégáink számára. A természetes környezet megteremtése nálunk valóban a legfontosabb, nem véletlenül a cégcsoportunknál önálló kutatócsoport foglalkozik azzal, hogyan lehet organikusan és fenntartható módon építkezni” – teszi hozzá dr. Gondi Ferenc.
Vajon eleget tudunk-e és értjük-e, hogy miért nincs egységes álláspont a férfi és női esélyek „egyenlőségével” kapcsolatban? Sokan, sokféle módon próbálták már a témát megközelíteni és változást elérni, változó sikerrel. Az EY és az Actionlab most olyan innovatív programot fejleszt, ami az érzelmek és a kölcsönös empátia irányából, a művészet eszközein keresztül világít rá fontos […]
Krimi, tudomány, képzőművészet, építészet és egy kis szépirodalom. Szórakoztató és igen színes könyvválogatást hoztunk, mert nem csak karácsonykor lehet könyvet venni.
Néhány barát összefogott, és kiválasztottak két nonprofit szervezetet, hogy jó szívvel ajánlják őket azoknak, akik rendszeresen szeretnének támogatni gyerekeket segítő ügyeket. Több mint húszmillió forint adomány mellett jótékonysági pókerversenyen is szereztek már bevételt az Új Start és az Igazgyöngy Alapítványnak, és örülnének, ha adakozási modelljük minél inkább elterjedne.