A Pomo d’Oro már korábban is szárnyait próbálgató delikátja régóta kereste a helyét. Megvan.
Gianni Annoni Arany János utcai Pomo d’Orója megérdemelten számít intézménynek: hiába lehet mostanra a Duna egy kilométeres körzetében Budapesten bárhol eldobni egy kavicsot és eltalálni vele egy nápolyi pizzakemencét, rendes, teljes étlapos és el nem magyarított olasz éttermet találni jóval nehezebb. Náluk meg még gyakorta kifejezetten izgalmas szezonális ajánlatok is vannak, például a mostani őszi étlap is el tud emelkedni attól a sütőtök-libahús-gomba pasztellkavalkádtól, ami a szezonalitást is figyelő éttermek kötelező és limitált palettájának számít.
Más, valóban intézményként működni képes éttermekhez hasonlóan az árazása sem teszi elérhetetlenné, inkább a téglafalas, mély tónusú fabútoros, sárga izzós, kőpadlós, múlt századi hangulat, egyszóval a klasszikus trattoriás beltér az, ami eldönti, hogy kinek érdemes itt keresni egy számára hangulatos estét, és kinek nem. Nekem például nem, és ez nem az abrosz létén vagy nem létén múlik, hanem az is lehet, hogy érzetre vagy akár simán generációs alapokra kéne leegyszerűsíteni.
Merthogy a DOC Pane e Vino meg egy trendi borbisztró: annyival fényesebb, mintha másik napszak lenne odabent, körbe lehet ülni a bárt is, a kettő-négy fős asztalok meg még éppen nem zavaróan, de azért helytakarékosan vannak közel egymáshoz. (Utóbbi törekvést, illetve kényszert jelzi az is, hogy az alagsori mosdókhoz lift vezet – vagy a lépcső, vagy a konyha egy része nem fért volna be.)
Ma már magától értetődő, hogy a mindannyiunk zsebében ott lapuló mobiltelefonok potenciálisan alkalmasak professzionális minőségű videók, akár élő bejelentkezések elkészítésére. A technológiai fejlődésnek köszönhetően mind a tartalomgyártás, mind a tartalomfogyasztás jelentősen megváltozott, a trendek egyre inkább eltolódnak a lineáris tartalomszolgáltatók irányából a streaming és interaktív szolgáltatók felé. Ráadásul, mivel a közösségimédia-felületek globális jelenlétet biztosítanak, egy […]
Ma már magától értetődő, hogy a mindannyiunk zsebében ott lapuló mobiltelefonok potenciálisan alkalmasak professzionális minőségű videók, akár élő bejelentkezések elkészítésére. A technológiai fejlődésnek köszönhetően mind a tartalomgyártás, mind a tartalomfogyasztás jelentősen megváltozott, a trendek egyre inkább eltolódnak a lineáris tartalomszolgáltatók irányából a streaming és interaktív szolgáltatók felé. Ráadásul, mivel a közösségimédia-felületek globális jelenlétet biztosítanak, egy rövid, élő bejelentkezés vagy live stream sok esetben nagyobb elérést generál, mint egy-egy komoly költségvetéssel dolgozó televíziós csatorna.
A mindössze 3 éve alapított RECnGO fő terméke egy multiplatform streaming és videós applikáció, amivel stúdió minőségű, több kamerával (mobillal) készülő videós tartalmak gyárthatók a nagystúdiós költségvetés töredékéért. A RECnGO alkalmazás bárkit képessé tesz arra, hogy akár egyszemélyes stábként egy 12 kamerás élő közvetítést levezényeljen, mégpedig úgy, hogy az okoskészülékeket, amelyek ugyanazon a hálózaton üzemelnek, egy élő kameralánccá köti össze. Az irányítópultról menedzselt számtalan effekt, layer és grafikai lehetőség, az extrában hozzáadható vágóképek vagy videók még inkább garantálják a sikeres tartalomkészítést.
A hazai startup azon kevesek közé tartozik, akiknek az elmúlt évek viszontagságai inkább jól jöttek. A pandémiás időszaknak köszönhetően most már szinte mindenki érti és tudja, hogy mi is az a streaming, és egyre többen keresnek költséghatékony megoldást, amivel magas minőségben, izgalmas videós kontentet tudnak készíteni a legnagyobb közösségi és videós platformokra.
A töretlen fejlődésnek hála, az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, amely az induláskor karolta fel a startupot, tavaly már második befektetési körben, 250 millió forinttal szállt be a fejlesztésbe. „A RECnGO az egyik legdinamikusabban fejlődő startup a portfóliónkban. Nem csupán jók, hanem képesek is jól kihasználni az adottságaikat, így az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság után folyamatosan új piacokon terjeszkednek” – mondta Szluha Dénes, a Hiventures startup üzletágának vezetője.
A jelenlegi egyik legnagyobb kihívás a startup számára, hogy a saját növekedésükkel lépést tartsanak, amihez a fő célkitűzés, hogy a következő körös befektetés már a globális piacról érkezzen. „2023 első felére tűztük ki célul, hogy egy nemzetközi befektetőnél vonunk be tőkét és így ugrunk neki a cég következő életszakaszának. 2022-ben lehetőségünk volt több nagy, nemzetközi eseményen részt venni, ahol megmutathattuk magunkat” – mondta el Szél Gergely, a RECnGO társalapító-ügyvezetője.
Az alapítók, Szél Gergely és Schwarz Gábor, a 2022-es lisszaboni Web Summiton való részvételre a legbüszkébbek, ahova a Huawei meghívására érkeztek egy közös előadásra. Az évente megrendezett több napos eseményen a legnagyobb tech cégek és több mint 70 ezer ember van jelen. „A világ egyik legnagyobb tech rendezvényén, a világ egyik legnagyobb tech óriásával együtt adtunk elő a közös fejlesztésünkről és a jövőbeni tervekről. A felkérés azt bizonyította, hogy a cég és a termék is jó úton jár a nagyok felé” – avatott be Schwarz Gábor társalapító.
Az új finanszírozó bevonásában a jelenlegi befektető Hiventures is aktívan szerepet vállal. A jövőbeni exitet és a megtérülést is nagyban befolyásolja, hogy milyen partner lép be a cégbe: szakmai befektető, aki termék oldalról nyújt további validációt, vagy pénzügyi, aki a skálázódást támogatja, esetleg 2in1 befektető érkezik. Éppen ezért a Hiventures is egyre több erőforrást mozgat meg ezen a területen. „Külön csapatot állítottunk fel a legkiválóbb startupjaink számára, akikkel közösen keressük a következő körös befektetési lehetőségeket” – árulta el Szluha Dénes. Szél Gergely még hozzátette: „az indulás óta élvezzük a Hiventures szakmai és anyagi támogatását, aminek sokat köszönhetünk. A célunk a kezdetektől közös: egy olyan nemzetközi céget felépíteni, ami akár a következő unikornis is lehet”.
Néhány barát összefogott, és kiválasztottak két nonprofit szervezetet, hogy jó szívvel ajánlják őket azoknak, akik rendszeresen szeretnének támogatni gyerekeket segítő ügyeket. Több mint húszmillió forint adomány mellett jótékonysági pókerversenyen is szereztek már bevételt az Új Start és az Igazgyöngy Alapítványnak, és örülnének, ha adakozási modelljük minél inkább elterjedne.
Polcokon a friss, zsenge Zöld Forbes. Címlapon Kásás Tamás, a vegán, belül sokkoló (és persze mutatós) ábrákon nyolcmilliárd földlakó fogyasztása, valamint térképre pakoltuk Budapest imádható vegán helyeit.
Írta és illusztrálta: Háy János Az elméleti fizika terelte a helyes útra. Amikor feketén-fehéren kiderült, hogy semmi sincs feketén-fehéren, hogy a newtoni tapasztalás puszta látszat, mert a nyilvánvaló dolgok mögött egészen más folyamatok zajlanak. Biztos volt benne, hogy a háttérben titkos erővonalak vannak, amiket a gazdaság szereplői, a tőketulajdonosok mozgatnak, s hogy minden, ami látható, a bankok például, meg azok a számlák, amikbe betekintést […]