Negyed évszázada élvezi az ügyfelek töretlen bizalmát a Friedrich Wilhelm Raiffeisen. A Raiffeisen Bank privátbanki üzletága a mai napig meghatározó szerepet játszik a piac fejlődésében, alapvető sztenderdeket fektettek le, komplex termékpalettát építettek, mindenki előtt jártak. 1996 ótarengeteg tapasztalat gyűlt össze, erről Bálint Attila üzletágvezetővel beszélgettünk.
„Úgy szoktunk fogalmazni, hogy mi nem paiacra léptünk, hanem piacot teremtettünk. Mindez pár évvel a rendszerváltás után merész vállalkozásnak számított, hiszen ekkor még kevés vagyonos ügyfél volt a piacon. Első ügyfeleink a legbátrabb első vállalkozók közül kerültek ki, akik a rendszerváltás hajnalán megvalósították az ötleteiket, miután a privatizáció lehetőségét és az egyre szabadabb hitelfelvételt kihasználva a saját lábukra álltak” – mesél a kezdetekről Bálint Attila üzletágvezető. Az évtizedek során a privátbanki üzletág szellemi bölcsőjeként a Raiffeisennél alapvető sztenderdeket fektettek le, és tapasztalt szakemberekkel, megkülönböztetett figyelemmel, valamint komplex termékpalettával állnak az ügyfelek rendelkezésére.
ÚT A TUDATOS BEFEKTETÉSHEZ
Az elmúlt 25 évben megduplázódott a szakma által kezelt számlák száma, a kezelt vagyon pedig több mint tízszeresére nőtt. A magyaroknál
Meghódította az okosórák piacát a Garmin. Míg a sportórák között régóta az övék a vezető szerep, mára a mindennapi használatra tervezett okosórák, illetve az okos-multisport órák mezőnyében is erősödött a szerepe, olyannyira, hogy jelenleg ezen a piacon is a második legnagyobb a részesedése. Nem véletlen, hiszen a márkalojalitást az egész Garmin-ökoszisztéma és számos tevékenységspecifikus applikáció támogatja. Selmeczi Dániel ügyvezetőnél jártunk a bemutatóteremben, ahol a Garmin jelenlegi piaci helyzetéről is beszélgettünk.
SPORTÓRÁKTÓL AZ OKOSÓRÁK FELÉ
Aki hordott már okosórát, az tisztában van annak előnyeivel. A csuklóról vezérelhető világ óriási kényelmet jelent, az egészségfigyelés, és egy jókor jött figyelmeztető üzenet, pedig kulcsfontosságú azoknak, akik hajlamosak belefeledkezni munkájukba. A Garmin húsz éve fejleszt sportórákat. Korábban a sportolók speciális igényeit tartották szem előtt, azaz egy-egy tevékenységhez illeszkedtek az órák funkciói, nem mindennapos használatra szánták őket. Mára viszont hozzászoktunk, hogy okoseszközeink nemcsak a sportolás, hanem mindennapi és szabadidős tevékenységeink során is rögzítik az adatainkat, így komplexen tudják ez után elemezni azokat. A Garmin részéről így logikus lépés volt, hogy olyan órák fejlesztésébe fogjanak, amelyek a két világot egyesítik: tartják a tempót a sportolókkal, és közben tökéletesen működnek multifunkcionális fitneszóraként is, ha a felhasználó csak hobbiként végez testmozgást.
ERŐSÖDŐ EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG
„A koronavírus-járvány miatt megváltozott világ tovább erősítette az emberekben az egészségtudatosságot, így nem csoda, hogy a Garmin 2020-ban megduplázta bevételeit, és erre az évre is hasonló eredményt várunk. A márka erőssége a versenytársainkhoz képest az órákat kiegészítő teljes termékpaletta. Nemcsak az órákra koncentrálunk, hanem az azokhoz kapcsolódó eszközök rendszerére is” – fogalmaz Selmeczi Dániel. Egy ökoszisztémában a különböző szenzorok összekapcsolódnak, és egy központi rendszerben az adatok együtt, kielemezve is láthatók, így tesznek minden általuk követett vagy vezérelt tevékenységet igazi 21. századi élménnyé.
EGYEDI IGÉNYRE EGYEDI VÁLASZOK
A Garmin saját fejlesztésű applikációi tovább segítik az eszközök személyre szabhatóságát. A hajósok számára kifejlesztett alkalmazás például lehetővé teszi, hogy az órán keresztül navigáljon a kapitány, kommunikáljon a chartplotterrel, szélre vagy irányra tartson, vezérelje a multimédiás eszközöket, pontokat jelöljön meg a navigációs térképen, vagy ha horgászni támadna kedve, képet kapjon az alatta elvonuló halakról. A lehetőségek körét bármeddig lehet tágítani, ez csak a rendszerbe illesztett érzékelők mennyiségének kérdése. Természetesen nemcsak a hajót, de a biciklit is fel lehet szerelni különböző érzékelőkkel, sőt, a lakásból sem kell kilépni, hogy Toscanában kerekezzünk, létezik golfütőbe szerelhető szenzor vagy éppen kutyanyakörvre illeszthető érzékelő is. „Ha mindez nem lenne elég ahhoz, hogy a használó rákattanjon a Garmin-életérzésre, akkor már biztos függővé fog válni, ha belép a márka közösségébe, ahol a felhasználók nyilvánossá tehetik eredményeiket, kihívásokat küldhetnek egymásnak, vagy éppen tapasztalatot cserélhetnek. Összefoglalva, akinek lesz egyszer egy Garminja, annak onnantól csak Garminja lesz” – mondja az ügyvezető. A bemutatóteremből tesztre mi is elhoztunk egy készüléket, és már pár nap használat után is csak helyeselni tudunk: a Garmin okosóra instant szerelem. Kompakt, gyorsan tanulható a használata, és illeszkedik az aktív életmód minden igényéhez.
Bemutatóterem: 1133 Bp., Hegedűs Gyula u. 89/A, www.garmin.hu
Bátran kijelenthetjük: a legnagyobb családi cégek egytől egyig 2020 nyertesei. Idei listánk összeállításakor nem az volt a fő kérdés, hogy tudtak-e növekedni a covidijedtség közepette, hanem az, hogy ki mennyivel. Szinte mindegyikük üzemi eredménye nőtt, közel felüknek az ötvenszázalékos ugrás sem jelentett gondot – a rég nem látott virágzásnak köszönhetően a top 25 családi cég összértéke több mint ezermilliárddal emelkedett egy év alatt. Volt, akinek egy régebbi beruházása érett be, másnál az új piacok adtak mentőövet, akadt, aki árat emelt, és olyan is, akinek az jött kapóra, hogy egészségtudatosabbak vagyunk, mint valaha. Az eltérő mértékű ugrásoknak, valamint egy új érkezőnek köszönhetően soha nem látott kavarodás lett az élbolyban, két év után már nem Mészáros Lőrinc családjáé a legértékesebb cég. A külföldi jelenlét továbbra is szinte alapkövetelmény, a generációváltás problémája viszont még sokáig velük marad: a járvány alatt nem volt olyan családi vállalkozás, ami újabb generációt vont volna be a cégvezetésbe.
Apa-gyerek kalandokkal és többkönyvnyi saját élmény megosztásával szeretnék becsatornázni az apaságot a férfias értékek közé. Herczeg Zsolt, Kertész András, Nagygyörgy Miklós és Szél Dávid mesélnek, mit jelent nekik az apaság, és miért tartják fontosnak, hogy össztársadalmi szinten változtassunk poros mintáinkon.
Pár éve még ragaszkodott volna a fekete ceruzaszoknyához és a tűsarkúhoz, de Veres Rita, az Edisonplatform vezetője munkahelyváltása óta sokkal szabadabban áll ahhoz, hogyan is öltözhet egy vezető.