Azt szokták mondani, azért jobb a Tátra szlovákiai oldalát választani, mert a lengyeleknél, aki csak teheti, egyszer egy évben elvonul a hegyekbe. Valójában talán a szlovákok sincsenek ezzel másképp, csak hát a lengyelek negyvenmillióan vannak, a szlovákok meg csak ötmillióan. Ráadásul több és magasabb hegycsúcs van a szlovák oldalon, és még a turistaútvonalak is hosszabbak. Ennek megfelelően Szlovákia felé vettük az irányt, hogy megnézzük, mire jutott egy szlovák házaspár és a világ legnagyobb német szállodalánca egy-egy századfordulós tátrai grand hotellel, alig pár hegycsúcsra egymástól.
Írta: Cseke Eszter és S. Takács András
Az elmúlt években ezeken a hasábokon is jó néhányszor áradoztunk türkiz hegyi tavakról, gőzölgő gejzírekről és alvó vulkánokról Patagóniától a Dolomitokon át Brit-Kolumbiáig. Aztán bő egy évvel ezelőtt arról írtunk, hogyan tértünk haza az iskolák és óvodák bezárásának napján Afrikából, egy éve pedig arról tudósítottunk, mely covidbiztos magánszigeteken nyaralnak a Forbes-listák szereplői, ahol az Indiai-óceán közepén érkezéskor és induláskor is PCR-tesztet végeznek a vendégeken… Hála az átoltottságnak, mára kevés biztonságosabb és hívogatóbb hely van a világon, mint Közép-Európa, így nyár végére most a Magas-Tátrát ajánlanánk egy vírusbiztos kirándulásra: lenyűgöző látvány, kelet-európai vendégszeretet és gyerekkorunk ízei.
Királyok, Bryan Adams, kilós aranylánc – Grand Hotel Kempinski Se repülőre, se vonatra, se hajóra nem kell szállni, csupán néhány óra az út autóval. Ráadásul egyre szebb és drámaibb tájakon kanyargunk, mire megérkezünk a Csorba-tóhoz. Alighogy begurulunk a szecessziós épületegyüttes főbejárata elé, már nyitja is a kaput egy öltönyös ajtónálló. Mire a londiner kipakolja a bőröndöket, egy harmadik fiatalember megkaparintja a slusszkulcsot, hogy leparkolja a kocsit.
Meghódította az okosórák piacát a Garmin. Míg a sportórák között régóta az övék a vezető szerep, mára a mindennapi használatra tervezett okosórák, illetve az okos-multisport órák mezőnyében is erősödött a szerepe, olyannyira, hogy jelenleg ezen a piacon is a második legnagyobb a részesedése. Nem véletlen, hiszen a márkalojalitást az egész Garmin-ökoszisztéma és számos tevékenységspecifikus applikáció támogatja. Selmeczi Dániel ügyvezetőnél jártunk a bemutatóteremben, ahol a Garmin jelenlegi piaci helyzetéről is beszélgettünk.
SPORTÓRÁKTÓL AZ OKOSÓRÁK FELÉ
Aki hordott már okosórát, az tisztában van annak előnyeivel. A csuklóról vezérelhető világ óriási kényelmet jelent, az egészségfigyelés, és egy jókor jött figyelmeztető üzenet, pedig kulcsfontosságú azoknak, akik hajlamosak belefeledkezni munkájukba. A Garmin húsz éve fejleszt sportórákat. Korábban a sportolók speciális igényeit tartották szem előtt, azaz egy-egy tevékenységhez illeszkedtek az órák funkciói, nem mindennapos használatra szánták őket. Mára viszont hozzászoktunk, hogy okoseszközeink nemcsak a sportolás, hanem mindennapi és szabadidős tevékenységeink során is rögzítik az adatainkat, így komplexen tudják ez után elemezni azokat. A Garmin részéről így logikus lépés volt, hogy olyan órák fejlesztésébe fogjanak, amelyek a két világot egyesítik: tartják a tempót a sportolókkal, és közben tökéletesen működnek multifunkcionális fitneszóraként is, ha a felhasználó csak hobbiként végez testmozgást.
ERŐSÖDŐ EGÉSZSÉGTUDATOSSÁG
„A koronavírus-járvány miatt megváltozott világ tovább erősítette az emberekben az egészségtudatosságot, így nem csoda, hogy a Garmin 2020-ban megduplázta bevételeit, és erre az évre is hasonló eredményt várunk. A márka erőssége a versenytársainkhoz képest az órákat kiegészítő teljes termékpaletta. Nemcsak az órákra koncentrálunk, hanem az azokhoz kapcsolódó eszközök rendszerére is” – fogalmaz Selmeczi Dániel. Egy ökoszisztémában a különböző szenzorok összekapcsolódnak, és egy központi rendszerben az adatok együtt, kielemezve is láthatók, így tesznek minden általuk követett vagy vezérelt tevékenységet igazi 21. századi élménnyé.
EGYEDI IGÉNYRE EGYEDI VÁLASZOK
A Garmin saját fejlesztésű applikációi tovább segítik az eszközök személyre szabhatóságát. A hajósok számára kifejlesztett alkalmazás például lehetővé teszi, hogy az órán keresztül navigáljon a kapitány, kommunikáljon a chartplotterrel, szélre vagy irányra tartson, vezérelje a multimédiás eszközöket, pontokat jelöljön meg a navigációs térképen, vagy ha horgászni támadna kedve, képet kapjon az alatta elvonuló halakról. A lehetőségek körét bármeddig lehet tágítani, ez csak a rendszerbe illesztett érzékelők mennyiségének kérdése. Természetesen nemcsak a hajót, de a biciklit is fel lehet szerelni különböző érzékelőkkel, sőt, a lakásból sem kell kilépni, hogy Toscanában kerekezzünk, létezik golfütőbe szerelhető szenzor vagy éppen kutyanyakörvre illeszthető érzékelő is. „Ha mindez nem lenne elég ahhoz, hogy a használó rákattanjon a Garmin-életérzésre, akkor már biztos függővé fog válni, ha belép a márka közösségébe, ahol a felhasználók nyilvánossá tehetik eredményeiket, kihívásokat küldhetnek egymásnak, vagy éppen tapasztalatot cserélhetnek. Összefoglalva, akinek lesz egyszer egy Garminja, annak onnantól csak Garminja lesz” – mondja az ügyvezető. A bemutatóteremből tesztre mi is elhoztunk egy készüléket, és már pár nap használat után is csak helyeselni tudunk: a Garmin okosóra instant szerelem. Kompakt, gyorsan tanulható a használata, és illeszkedik az aktív életmód minden igényéhez.
Bemutatóterem: 1133 Bp., Hegedűs Gyula u. 89/A, www.garmin.hu
Negyed évszázada élvezi az ügyfelek töretlen bizalmát a Friedrich Wilhelm Raiffeisen. A Raiffeisen Bank privátbanki üzletága a mai napig meghatározó szerepet játszik a piac fejlődésében, alapvető sztenderdeket fektettek le, komplex termékpalettát építettek, mindenki előtt jártak. 1996 ótarengeteg tapasztalat gyűlt össze, erről Bálint Attila üzletágvezetővel beszélgettünk.
A járvány miatt? A jó idő miatt? A dugók miatt? Mindhárom okból egyszerre? Akárhogy is, egyre több fővárosi jár kerékpárral. Sokan távol akarták magukat tartani a tömegközlekedéstől és a lezárások okozta egyre súlyosabb közlekedési dugóktól, és úgy tűnik, nem is akarnak ezen változtatni. Az érthető, hogy télen közlekednek a legkevesebben bicajjal, de azt gondolná az ember, hogy a legnagyobb kánikula közepén a legtöbben szívesebben választják a légkondit. Nos, nem: általában júliusban tetőzik a budapesti bringásforgalom, így volt ez idén, a legnagyobb hőhullámok idején is.
Egy céllal ment neki a nagybetűs életnek: ne mások kárán érje el a sikert, sőt inkább segítsen általa másokat. Az irodalom- és zenerajongó Jentetics Kinga nevéhez ma a világ egyetlen olyan kiadóplatformja kötődik, ahol a szerzőik e-könyveket, on-demand nyomtatott könyveket és hangoskönyveket is árulhatnak. Az egyik legsikeresebb magyar startup, a PublishDrive sikeréig viszont nem volt kikövezve az út.