2015 végén tanultam meg, hogy az elsőre könnyűnek tűnő foglalkozások mögött is gyakran kemény munka van. Mihalik Enikő és Axente Vanessa modellek szerepeltek a Forbes címlapján, és a Gresham Palotában tartott év végi gálánkon Vanessával beszélgettem a pódiumon. Stressz, utazás és a fotózások napján gyakorlatilag élsportolói teljesítmény – ez derült ki akkor a modellszakma csúcsáról.


Az influenszerek krémjének helyzete is hasonló lehet. Távolról nézve csak riszálja magát a telefonja előtt, beül egy óriási tál színes kukoricapehelybe huszonnégy órára (WTF!?). Aki viszont közelebb megy, lát sok munkát, kreativitást, kitartást és természetesen nagyobb mennyiségű exhibicionizmust és bohóckodást is, meg persze pénzt. Knittel Martin közelebb ment, adatokat túrt fel, táblázatokat állított össze, szakértőket keresett meg és összerakta a Forbes első influenszerlistáját. A már nagy öreg (tízéves!) TheVR csapatától egészen a TikTok-sztár WhisperTonig sokan vannak rajta, nem kevesen olyanok, akiket jó eséllyel nem ismersz. Ha így van, nézz rá a követőik számára, és fogadd be ezt az új világot.


A népszerűség persze nem minden, vannak olyan teljesítmények, amikről leginkább azok tudnak, akik rendszeresen olvassák a Forbes magazint vagy a Forbes.hu-t. Az aiMotive elképesztő menetelése és több mint százmilliárdos üzlete ilyen történet. Amikor valaki huszonhat évesen egy befektetési alap vezetője, már látszik, hogy tehetséges és szorgalmas. Kishonti László azóta második cégét is felépítette, tavaly pedig a világ negyedik legnagyobb autógyártója vette meg önvezető technológiát fejlesztő startupját. Zsiborás Gergő régóta követi a sztorijukat, most megírta, mi vezetett az itthon még soha nem látott startupsikerhez, és milyen volt azt belülről megélni.