Budapesttől alig egy órára vidéki nyugalommal és nemzetközi szintű vendéglátással vár a rácalmási Jankovich Hotel. Az 1800-as években alapított történelmi birtokon úgy tartják tiszteletben a helyi értékeket és úgy használják a helyi termelők kincseit, hogy közben mindezt ázsiai hangulattal, fúziós konyhával és ősi keleti gyógymódokkal ötvözik. Szabó Attila szállodaigazgató vezetésévela Jankovich Hotel a Stílusos Vidéki […]
Budapesttől alig egy órára vidéki nyugalommal és nemzetközi szintű vendéglátással vár a rácalmási Jankovich Hotel. Az 1800-as években alapított történelmi birtokon úgy tartják tiszteletben a helyi értékeket és úgy használják a helyi termelők kincseit, hogy közben mindezt ázsiai hangulattal, fúziós konyhával és ősi keleti gyógymódokkal ötvözik. Szabó Attila szállodaigazgató vezetésével a Jankovich Hotel a Stílusos Vidéki Éttermiség tagjává vált, illetve Aranyfokozatú Zöld Szálloda elismerést kapott.
A négycsillagos szálloda 2007-ben nyitotta meg kapuit. Mára már 44 szobával, Spa & Wellness szigettel, illetve kisebb-nagyobb céges és magánrendezvények lebonyolítására alkalmas, modern technikai eszközökkel felszerelt konferenciatermekkel rendelkezik. Izgalmas, hogy az egész házat kívül-belül átjárja az autentikus ázsiai tematika: a földrész konyhájából a koreai az, amit itt közelebbről is megismerhet a látogató.
„A koreai étlapunk büszkesége a teljesen házilag, ősi receptúra alapján, fermentált kínai kelkáposztából készülő kimchi. Másik ikonikus ételünk, melyből háromféle is elérhető, a Bibimbap, vagyis kevert rizs, friss, pirított zöldségekkel, húsokkal” – mondja a szállodavezető. A nemzetközi étlapjuk fúziós, bisztró ételeit „a magyar és nemzetközi ízvilágok találkozásaként” jellemezhetjük, ahol fellelhető az erdeigomba leves, ami még a vegán fogyasztóknak is kedvez, az újhullámos rakott burgonya vagy az édes vonalon a pisztáciás fehércsokoládés tányérdesszert. Nem mellesleg: igyekeznek minden alapanyagot helyi termelőktől beszerezni.
Rövidfilmek, egész estés sikermozik, animáció, standup, színház, egyetem. Osváth Gábor tíz éve mint tehetséges producer került látóterünkbe, aki egyszer még sokra viheti. Azóta a legkülönbözőbb projektek mögött tűnt fel, legyen az romantikus vígjáték, rendszer- és társadalomkritikus dráma vagy akár Cannes-ban díjazott animáció. Mikor került a listára?2015-ben.Mit írtunk róla?„Filmes tehetségekkel most sem állunk rosszul. Itt van például Osváth […]
Rövidfilmek, egész estés sikermozik, animáció, standup, színház, egyetem. Osváth Gábor tíz éve mint tehetséges producer került látóterünkbe, aki egyszer még sokra viheti. Azóta a legkülönbözőbb projektek mögött tűnt fel, legyen az romantikus vígjáték, rendszer- és társadalomkritikus dráma vagy akár Cannes-ban díjazott animáció.
Mikor került a listára? 2015-ben. Mit írtunk róla? „Filmes tehetségekkel most sem állunk rosszul. Itt van például Osváth Gábor, aki sok szakmabeli szerint ma az egyik legreménytelibb feltörekvő magyar filmproducer. Ő maga is csak néhány éve tudja, hogy producerkedéssel szeretne foglalkozni.” Mit mondott akkor? „Mindent a célért – ez Gábor egyik mottója. – A minőség mindennél előbbre való – ez meg a másik.”
Szakmailag kevés hiányérzetem lehet” – fogalmaz szerényen a 2021-es Nagykarácsony és a tavalyi Fekete pont egyik producere, Osváth Gábor. Mindkét film körülbelül 130-130 ezer nézőig jutott a magyar mozikban. A Nagykarácsony után azt gondolta, egy-két évente lesz csak hasonlóan nagyszabású lehetősége, de produceri működésének alig maradt szelete, amiben ne alkotott volna maradandót az utóbbi tíz évben. „Voltak előttünk és utánunk is független filmek, voltak ennél aktuálpolitikusabbak is, és az is igaz, hogy az oktatási rendszer tízmillió ember közös élményanyaga. De nem néznek meg minden iskolában játszódó filmet 130 ezren.”
Bár Gábor rendszeresen pályázik különböző projektjeivel magyar és nemzetközi forrásokra, ez a Fekete pont esetében fel sem merült, és nem csak a téma miatt. „Azt gondoltuk február-március táján, hogyha ezt nyáron nem forgatjuk le, akkor évekig nem csinálnánk meg. Ezt így lehetett, így kellett megcsinálni. A maradék hajam is kihullott közben” – nevet. Az időzítés kulcsfontosságú volt, a film operatőre, Rév Marcell az amerikai írósztrájknak köszönhetően tudott csak hazajönni az HBO-s Eufória forgatásáról.
A Fekete pontot 16 milliméteres filmre forgatták, ami önmagában jelentős tétel volt a költségvetésben. A kreatív döntést nem kicsit szenvedték meg, a film költségvetése nagyjából ötszöröse lett az eredetileg tervezettnek. Nehéz forintosítani a büdzsét, hiszen ahogy a film eleji felirat is mondja: „A magyar filmszakma széles körű összefogásával jöhetett létre.” Gábor mint első számú producer tizennyolc másik producert és tíz gyártócéget koordinált.
„Kockázatvállalás és végtelen rajongás a filmezés, a színészek meg a színház iránt” – mondja Szimler Bálint, a film rendezője Gáborról, amikor a sikeres producerré válás receptjéről kérdezem. „Ő egy rajongó alkat. Nehezen tud nemet mondani a segítségre szoruló produkciókra.” Bálint szerint Gábor nemcsak mint pénzügyi partner szerepel a filmekben, de kreatívan is támogat. „A Fekete pontban is nagyon sokat forgattunk úgy, hogy még nem volt meg a pénz, amit éppen elköltöttünk. Ez ilyen értelemben felelőtlenség, de közben meg így jöhetett létre a film, és így jöhet létre a legtöbb dolog Magyarországon financiális háttér és kulturális támogatások nélkül.”
A rendező, producer, operatőr hármas első közös projektje az Itt vagyok című rövidfilm volt, amit 2010-ben a cannes-i filmfesztivál vizsgafilmeket bemutató szekciójába is meghívtak. Gábor itt még gyártásvezetőként segítette Bálint rendezését és Marcell fényképezését. A film sikere összekovácsolta a csapatot, 2015-ben, a Balaton Method című zenés dokumentumfilm kapcsán hárman produkciós céget alapítottak, az azóta is aktív Boddah-t. „Itt nemcsak szakmai kapcsolatról van szó, hanem sokéves, nagyon közeli barátságról” – mondja Bálint.
Gábor a Boddah-val készítette el első animációs produkcióját Bucsi Réka rendezésében, a Love-ot: 2016-ban a Berlinale és a Sundance mellett több mint 170 nemzetközi filmfesztiválon mutatták be. Másik nagy sikerük a műfajban Buda Flóra Anna (Forbes, 2024/3) rendezése volt 2023-ban: a 27 rövidfilmes Arany Pálmát nyert Cannes-ban.
„Távolról sem értek az animációhoz, de nagyon szeretem és tisztelem.” Furcsa ezt hallani Gábortól, hiszen a Magyar Animációs Producer Szövetség elnökségi tagja, és sokat dolgozik azon, hogy legyen az országban egy értelmezhető animációs filmes közeg. Gábor szerint a Nemzeti Filmintézettel folytatott egyeztetéseik nyomán a közelmúltban ez a finanszírozásban is látszani kezdett. Ahhoz képest ez javulás, hogy a 27 tervét háromszor is elkaszálta az NFI, végül közvetlen állami támogatás nélkül, francia koprodukcióval gyártották le a filmet.
Gábort a magyar rövidfilmes világ is bevonzotta, a Friss Hús rövidfilmfesztivál szintugrásából és céges hátterének felépítéséből is kivette részét. Az idei fesztivál már Oscar-kvalifikáló eseménynek számított, az itt díjazott filmek automatikusan jogosultak nevezésre a jövő évi Oscarra. A Boddah a nemzetközi standup nagyjait is hozzánk csábította. A fiúk még a 2010-es évek elején írtak ímélt Louis C.K. menedzsmentjének, hogy lenne-e kedve egy budapesti show-hoz. Évekkel később kaptak tőle igent: 2016-ban, a humorista metoo-botránya előtt egy évvel össze is jött a fellépés, telt ház fogadta a Budapest Kongresszusi Központban, 2019-ben pedig még kettő. De leszervezték Budapestre a Monty Pythont alapító John Cleese-t vagy a másik brit legendát, Eddie Izzardot is.
Az utóbbi tíz évben háromszor is járt New Yorkban, Berlinbe szinte hazajár a Berlinale vagy az Interfilm rövidfilmes fesztiválokra, harmadik kedvenc helye London a színházak és a könyvesboltok miatt. Mégsem költözne el igazán sehova sem Budapestről, de ettől még elkezdett nyitni a nemzetközi produkciók felé. Volt már több lengyel, szlovák és cseh projektje is, Sophy Romvari író-rendező egész estés debütálása, a Blue Heron pedig kanadai–magyar koprodukcióban készült, és idén mutatják be.
A színház iránti rajongása talán a filmnél is régebbi, nemrég színháztörténész-diplomát szerzett a Károlin. „Remélem, újabb tíz év múlva már nem csak a standupban fognak kimerülni a színházi érintettségeim” – mondja terveiről.
Boddah Riotfilm Produkciós Kft. Alapítás: 2011 Tulajdonos: Osváth Gábor (36%), Rév Marcell (32%), Szimler Bálint (32%) Árbevétel (millió forint) 2022 172,8 2023 229,0 2024 N. A. Adózott eredmény (millió forint) 2022 25,1 2023 19,3 2024 N. A. Forrás: Dun & Bradstreet
A személyre szabott szemüveg előnyei a HOYA Center Optikákban Egy jó szemüveg nem kiadás, hanem tudatos befektetés: hatással van a közérzetre, a munkára, a biztonságérzetre és a szem hosszú távú egészségére – vallják a HOYA Center Optikák független szakértői. Meggyőződésük, hogy a szemüveg nemcsak eszköz, hanem a látásminőség, a vizuális kényelem és a magabiztos megjelenés […]
Mindent egy lapra tett fel: önmagára. A Csurran, cseppen a sokszorosát hozta vissza, pénzben és fellépésben egyaránt, pedig volt, aki ebből már nem kért. Majka szerint becsülettel kell élni, el tud számolni a lelkiismeretével. Az év egyetlen nagyinterjúja 2025 legértékesebb magyar celebjével. Végighajtunk a Fótligetbe vezető Igazmondó utcán, onnan már Majoros Péternek sincs visszaút. Kedd délelőtt van, és Majkához megyünk, […]
Praktikum, forma, hatótáv; és egy mosoly, ami minden induláskor ott van.Az új, teljesen elektromos Ford Puma Gen-E nemcsak a márka egyik legfontosabb európai szereplője lett, de egyértelmű üzenetet is közvetít: az elektromobilitás manapság már nem kompromisszum, hanem életstílus. A Ford jelenleg legkelendőbb európai modellje most végre elektromos hajtással is elérhető, mi pedig kipróbáltuk, milyen a […]