Így startolt el év végi eseménysorozatunk: ezerkétszáz résztvevő, tíz workshop és vagy negyven előadó. A Makers Day a Forbes legnagyobb önismereti rendezvénye, arra hív, hogy állj meg egy pillanatra, és nézd meg, hogyan maradhatsz belül stabil, miközben kívül minden változik. Beszélgettünk elnyomott érzésekről, traumákról, a belső szabadság határairól és arról, hogyan formálhatod tudatosan a történetedet.
Így startolt el év végi eseménysorozatunk: ezerkétszáz résztvevő, tíz workshop és vagy negyven előadó. A Makers Day a Forbes legnagyobb önismereti rendezvénye, arra hív, hogy állj meg egy pillanatra, és nézd meg, hogyan maradhatsz belül stabil, miközben kívül minden változik. Beszélgettünk elnyomott érzésekről, traumákról, a belső szabadság határairól és arról, hogyan formálhatod tudatosan a történetedet.
A covid alatt indultak el az első kampányok a Tőkeportálon, tavaly megkaptátok a máltai felügyelettől az uniós működési engedélyt. Sokat vagy Máltán?Nagyon. Múlt héten is voltam, jövő héten is megyek, most épp egy filmforgatásra, mert a máltai pénzügyi szolgáltatók szövetségének nagyon tetszik a sztorink. Hogy végre nő a cégalapító, és valaki azért jön Máltára, hogy ott nyújtson szolgáltatást. Nem gurítják azért […]
A covid alatt indultak el az első kampányok a Tőkeportálon, tavaly megkaptátok a máltai felügyelettől az uniós működési engedélyt. Sokat vagy Máltán? Nagyon. Múlt héten is voltam, jövő héten is megyek, most épp egy filmforgatásra, mert a máltai pénzügyi szolgáltatók szövetségének nagyon tetszik a sztorink. Hogy végre nő a cégalapító, és valaki azért jön Máltára, hogy ott nyújtson szolgáltatást. Nem gurítják azért elénk a vörös szőnyeget, és óriási ugrás a mély vízbe, főleg egy ilyen kis cégtől, mint mi, akik húszmillió forintból kezdtük.
Kívülről is komoly szintlépésnek látszik, már egész Európában szervezhettek közösségi finanszírozásra kampányokat, összehozhatjátok a platformotokon a befektetőket és a startupokat. Fut már máltai és bolgár kampányotok is. Ahhoz képest, hogy nulla pénzünk volt marketingre, nagyon erős az érdeklődés, de a kritikus tömeg elérése még távoli. Eddig tizenegyezer befektető regisztrált a Tőkeportálon, harminc–ötvenezerrel lennénk méretgazdaságosak. Így is szépen összeállnak a kampányok, de általában három hónap, hogy a kért tőke, fél-, egymillió euró összejöjjön. Minél többen követik az adott kampánygazdát és minél több aktív befektető figyeli a platformot, annál gyorsabb lehet.
Két éve azt mondtad, hogy tizenhárom lezárt kampányból nyolc volt sikeres. Most mi a mérleg? Huszonhat lezárt kampányunk van, és az európai licenc óta az összes sikeres volt, a kampánygazda megkapta a kért tőkét, és a befektetők a részvényeket. Eddig körülbelül kétmilliárd forintot közvetítettünk ki.
Kik a tipikus befektetőitek? A fogyasztási cikkeknél használják a „lohas” (Lifestyles of Health and Sustainability – a szerk.) terminust azokra, akik tudatos döntésekre törekednek. Leginkább ők. A pénzügyeikben is tudatosak, és elég korán eljutnak oda, hogy a likvid és biztonságos eszközökön túl startupokba is akarnak fektetni tipikusan százezer és kétmillió forint között. Tudják, hogy ez korai fázisú befektetés, leghamarabb öt–tíz év alatt térül meg, de türelmesek. Hajlandók kivenni a részüket a gazdaságból, az olyan történetekből, amikről elhiszik, hogy sikeresek lesznek. Ez egyfajta népi kockatőke. És egyszersmind impaktbefektetés is.
Volt már, hogy a befektetők nyereséggel kiszálhattak? Pont most zárult le az egyik kampánygazda osztalékfizetése, ő kamatjellegű kifizetést vállalt a befektetőknek. Egy másiknál folyamatban van egy felvásárlás, de a legtöbben nem ígérnek csodát, csak teljesítik, amit mondtak. Nem mind óriási növekedésű tech cég, csak szépen növekedő startupok, akár egy pékség is. Van csőd, és van siker is.
Van olyan távoli ország, ahol szinte minden kisgyereknek vettek a szülei magyar Nosiboo orrszívó készüléket. A pécsi vállalkozás alapítói, Mátrabérci Zsolt és Streitmann Valter azonban nyolcmilliárdos bevétel mellett is kis családias cégnek tartják magukat. „Megvan minden, de ki hozza a porszívót az orrszíváshoz?” Sokgyerekes, nagycsaládi nyaralásra indultak Valterék, amikor felvetődött a kérdés. Aztán a délutáni altatások idején volt idejük ötletelni […]
Szerkesztette: Fekete Emese A tippeket írták: Ács Gábor, Fekete Emese, Kacskovics Nándor János, Kertész Ádám Ötven tipp kezdő, középhaladó, kicsit és többet kockáztató kisbefektetőknek, hogy okosan, felkészülten, tájékozottan forgathassák meg a pénzüket egy olyan környezetben, amikor amúgy nagyon sok a bizonytalanság. Nem tankönyv, de később is elő tudod majd venni, például, ha kijön egy új állampapír-sorozat, vagy […]
Megszerzett egy jól bejáratott olasz ruhamárkát, belakta a magyarországi plázákat, és most a fiatal farmerviselők után a középkorú nőket is meghódítaná a Devergo görög tulajdonosa – Görög Zita segítségével. Thomas Psarogiannis Magyarországon született és tanult, ám a mai napig ingázik budapesti és görögországi otthona között. De gyermekeinek már azt mondja: akár asszimilálódhatnak is, ha már éppen átvenni készülnek a milliárdos családi […]
Idén is összehoztuk Magyarország üzleti krémjét, beszélgetésre invitáltuk címlaposainkat, listaszereplőinket, valamint azokat a sikeres vállalkozókat és vezetőket, akiknek az értékteremtő munkájáról írtunk. A gálán négy kategóriában osztottunk ki díjakat, neves magyar családi vállalatok tulajdonosaival beszélgettünk, és meghallgattuk Simonék történetét, hogyan vitték New Yorkig az álmukat. Szponzorok nélkül nincs esemény: