Az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) és a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség október 16-án rendezte meg Business Meets Government Summit nevű nagyszabású szakmai konferenciáját. A szakértői előadások és kerekasztal-beszélgetések mellett bemutatásra került az AmCham 2026–2030-as Stratégiai Munkaterve is, amely a Kamara gazdaságfejlesztésre irányuló javaslatait és szerepvállalását tükrözi. A kiadvány a versenyképes és inkluzív munkaerő, a kiszámítható […]
Az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) és a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség október 16-án rendezte meg Business Meets Government Summit nevű nagyszabású szakmai konferenciáját. A szakértői előadások és kerekasztal-beszélgetések mellett bemutatásra került az AmCham 2026–2030-as Stratégiai Munkaterve is, amely a Kamara gazdaságfejlesztésre irányuló javaslatait és szerepvállalását tükrözi. A kiadvány a versenyképes és inkluzív munkaerő, a kiszámítható és vonzó üzleti környezet, valamint az okos és fenntartható növekedés területére fókuszálva hosszú távú fejlesztési célokat és szakmai ajánlásokat fogalmaz meg.
AmCham kerekasztal-beszélgetés Dimitrios Raptis (Citi), Ramez Mohsen-Fawzi (Johnson & Johnson Innovative Medicine), Hemakiran Gupta (TATA Consultancy Services), Andrea Antoniou (Iron Mountain) és Radnai Károly (Andersen Hungary) moderátor részvételével arról, hogyan erősíthetik a kelet-közép-európai régió országai – köztük Magyarország – versenyképességüket a globális piacon.
Üzleti környezet szekcióbeszélgetés Besesek Botond (Nemzetgazdasági Minisztérium), Nicole Biser (ExxonMobil), Joó István (kormánybiztos; a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség vezérigazgatója), Veronika Spanarova (Citi), Nagy Ádám (Nemzetgazdasági Minisztérium) és Fábián Dorottya (Deloitte; az AmCham Adózási Bizottságának vezetője) moderátor részvételével.
Egészségügyi szekcióbeszélgetés: fókuszban a magyarországi élettudományi szektor.
A ZEGNA 2025-ös őszi/téli kollekciójában elegáns, v-nyakú ingek, kerek nyakú felsők, oversized kardigánok, lezser, galléros dzsekik, kasmír hajtókás kabátok, finoman kidolgozott, légies szabásvonalak és könnyed zakók kaptak helyet. Első pillantásra tradicionálisnak hat, közelebbről szemlélve mégis progresszív – a csendes luxus esszenciáját testesíti meg. Hiába viharos a személyes luxuscikkek piaca, a Zegna család továbbra is elkötelezett […]
A ZEGNA 2025-ös őszi/téli kollekciójában elegáns, v-nyakú ingek, kerek nyakú felsők, oversized kardigánok, lezser, galléros dzsekik, kasmír hajtókás kabátok, finoman kidolgozott, légies szabásvonalak és könnyed zakók kaptak helyet. Első pillantásra tradicionálisnak hat, közelebbről szemlélve mégis progresszív – a csendes luxus esszenciáját testesíti meg. Hiába viharos a személyes luxuscikkek piaca, a Zegna család továbbra is elkötelezett a türelem és az idő filozófiája mellett: hosszú életű, sőt örök darabokat alkotnak.
A ZEGNA olasz férfidivatház 2005-ben nyitott meg Budapesten, első luxusüzletként az Andrássy úton. A márkát Ermenegildo Zegna alapította 1910-ben, és a mai napig igazi ritkaságnak számít a globális divatvilágban: családi kézben maradt, immár a negyedik generáció irányítja.
A kezdetek az észak-olaszországi Triveróba vezetnek vissza, ahol Ermenegildo Zegna jóval többet álmodott meg egy egyszerű szabóságnál. Arra törekedett, hogy újradefiniálja a férfidivatot: a technikai jártasságot a méltóság és a küldetés ethoszával ötvözte. Számára a stílus nem pusztán a megjelenést jelentette, hanem egyfajta életformát – olyan ruhadarabokkal, amik időtállóak, szándékot közvetítenek és visszafogott magabiztosságot sugároznak. A rangos Teatro Regio di Torino meghívására tervezett darabbal Ermenegildo Zegna lefektette a legendás torinói stílus alapjait. Mára a ZEGNA a couture világában innovatív alapanyagairól, valamint a luxusgyártásban és -beszerzésben gyökerező hagyományairól ismert. Filozófiájuk a nyomon követhető folyamatok és a kivételes kézművesség előtt tiszteleg, miközben folyamatosan kutatják a természet és az emberi találékonyság közötti kapcsolatot.
A márka több mint száz évvel később, a 2025-ös őszi/téli kollekciójában a torinói stílus új fejezetével folytatja ezt az örökséget – egy olyan sziluettel, amit az alapító eredeti öltönye inspirált. A zakókat strukturált vállak, széles hajtókák, precíz kidolgozás, háromgombos ujjak és lekerekített zsebek jellemzik (mind zsebfedős, mind rávarrt változatban), finom utalással az észak-olasz 232-es útra, ami az Oasi Zegnához vezet.
A kulcsdarabok közé tartozik az újragondolt Il Conte dzseki, valamint az új mokaszin, természet ihlette tónusokban. A kollekció földárnyalatai – kőszínekkel, borókával, sötétebb lomb- és üvegház-színekkel, világos barnával és Gattinara vörössel – rímelnek azokra a tájakra, amik inspirálták, miközben Torino kifinomult, mégis erőfeszítés nélküli stílusát idézik. Minden öltés a ZEGNA filozófiáját hordozza: a szabásvonalak nem a trendek követéséről, hanem azok meghatározásáról szólnak – olyan darabokat létrehozva, amik generációkon átívelve rezonálnak viselőikkel.
A divatház a 2025-ös őszi/téli kollekcióval visszatért Torinóba, amit egy kampányban is bemutattak – Mads Mikkelsen színész és globális márkanagykövet szereplésével. Mindegyik ruházat a város könnyed eleganciáját tükrözi, olyan stílust közvetítve, ami kiegyensúlyozott, magabiztos és minden részletében ZEGNA. (X)
Su Misura– Budapesten is elérhető
A ZEGNA személyre szabott öltönykészítési szolgáltatása egyedi szabásmintákat, kiváló minőségű anyagokat és kézi varrást kínál az ideális illeszkedés és stílus érdekében. A folyamat személyes konzultációt, testre szabott részletek kiválasztását (anyag, gombok, bélés stb.) és több próbát foglal magában a tökéletes szabás eléréséhez.
A covid alatt indultak el az első kampányok a Tőkeportálon, tavaly megkaptátok a máltai felügyelettől az uniós működési engedélyt. Sokat vagy Máltán?Nagyon. Múlt héten is voltam, jövő héten is megyek, most épp egy filmforgatásra, mert a máltai pénzügyi szolgáltatók szövetségének nagyon tetszik a sztorink. Hogy végre nő a cégalapító, és valaki azért jön Máltára, hogy ott nyújtson szolgáltatást. Nem gurítják azért […]
Írta: Bagi LászlóKözreműködött: Fekete Emese és Gólya Ági A város, ahol a járókelők kezéhez elviteles kávéspohár vagy poroltó méretű termosz tapad. Gőzölgő csatornafedők, sárga közlekedési lámpák, piros exit feliratok. Sisakos ablaktisztító munkások, retró tűzoltóautók és iskolabuszok. A NYPD egyenruhái. Itt minden képkocka ismerős, és mégis minden változik. Egy sűrű hét rövid története. A kontraszt az első szó, ami […]
Az Otthon Start és egy újabb állampapír-lejárat pörgeti fel a piacot, a vezető hazai lakásfejlesztő erre válaszul másfélszeresére növelte kínálatát. A Cordia, Magyarország vezető lakásfejlesztője, piacvezető pozíciójának és stabil partneri kapcsolatainak köszönhetően rugalmasan reagált a megnövekedett vásárlói keresletre, és másfélszeresére növelte idei kínálatát. A társaság széles portfóliójában mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb otthont, legyen szó […]
Vezető szerkesztő: Gólya ÁgiSzakmai vezető: Golovics MilánVagyonbecslések: Duzsik Virág, Harsch Leila, Golovics Milán, Gólya Ági, Szűcs József ÁdámSzócikkek: Fekete Emese, G. Tóth Ilda, Gólya Ági, Kacskovics Nándor János, Kis Judit, Maurer Kristóf, Tornyos Kata, Tóth-Biró Marianna, Zomborácz IvánIllusztráció: Kereszturi Tamás, Kereszturi Dalma Sok év után először okoz igazi meglepetést a dobogó, de a top tíz is átrendeződött, […]
A Budaörsi Halpiac, azaz a Fishmonger több mint halbolt. Palotás Péter nemcsak friss tengeri halat, rákot, polipot és kagylót árul, a tengeri alapanyagok mellett a halfogyasztás kultúráját is behozta Magyarországra. Emlékszem, mekkorát robbant 2011 decemberében a hír: olyan halbolt nyílt Budaörsön, hogy akár Triesztben is lehetne. A hazai gasztroforradalom hullámai azóta elültek, nem álmodik minden kifőzde bisztróhangulatról és Michelin-csillagról, de […]