Az employer branding szárnyalásának lehettünk tanúi az elmúlt négy-öt évben, mintha az lenne mindenre a megoldás. Pedig tudjuk jól, hogy jól működő vállalatot létrehozni, fenntartani: csapatmunka. Egyik terület sem fontosabb a másiknál, mindenkire szükség van, a marketing hiába jó, ha a HR nem, vagy a középvezetők alatt magas a fluktuáció. Pár évig másról sem szóltak a hírek, mint hogy a HR és a hozzá […]
Az employer branding szárnyalásának lehettünk tanúi az elmúlt négy-öt évben, mintha az lenne mindenre a megoldás. Pedig tudjuk jól, hogy jól működő vállalatot létrehozni, fenntartani: csapatmunka. Egyik terület sem fontosabb a másiknál, mindenkire szükség van, a marketing hiába jó, ha a HR nem, vagy a középvezetők alatt magas a fluktuáció.
Pár évig másról sem szóltak a hírek, mint hogy a HR és a hozzá kapcsolódó támogatócsapatok egyre kedvesebb, már-már csábító hangon hívogatták az egyre magabiztosabb munkavállalókat. Akik néha be sem mentek az egyeztetett állásinterjúra, néha a szerződés aláírásának napján maradtak el, vagy szóltak oda (jó esetben) telefonon, hogy meggondolták magukat. Ha alá is írtak, akkor sem ment ritkaságszámba, hogy két-három hónap múlva odébbálljanak.
Megtehették, mert a munkaerőpiaci helyzet, a munkaerőhiány, a fluktuáció, a gazdasági pörgés lehetővé tette.
A romantikus álmok és a hiányzó profit konfliktusával jellemezte nemrégen Kovács Károly előadóként a Tokaji borvidéket egy országos borkonferencán. És valóban, minél több a romantikus állom Tokajban a világ legjobb furmintjáról, amely megveri a nagy burgundi fehéreket, meg a milliókat érő aszúkról, amelyekért királyok és milliárdosok állnak sorba, annál több az elhagyott, elvadult szőlőterület és a veszteséges birtok.
Pedig Tokaj adottságai fantasztikusak, hagyományai lenyűgözőek! Csak eddig hiányzott az az üzleti modell, amely támogatja a hagyományokat, a minőséget, de nyereséges üzlet is egyben. A kiválasztottak helyett a lehető legtöbb termelőnek ad sikert, megélhetést. Kovács Károly, a MAD Wine Kft. többségi tulajdonosa pedig ezt képviseli. Saját tévedései vitték el annak felismeréséhez, hogy a bor ugyanolyan kereskedelmi cikk, mint bármi más, amit a piacon adunk el, s a borról sem a lelkes borász, hanem a piac mondja ki az utolsó szót. Legfőképpen pedig megértette, hogy az a legjobb bor, ami a fogyasztónak annyira ízlik, hogy fizetni is hajlandó érte!
Pontos számításokkal felépítette a MAD Wine Kft. termékpiramisát, melynek középpontjában a MAD Furmint és a MAD Hárslevelű áll. Ez a két száraz bor mára a világ 25 országában kapható, és több százezer palackos mennyiségben fogy. Ezeknél följebb a cég dűlőszelektált száraz borai állnak, még magasabban a szamorodnik, a fényes aszúk és a palackonként 300 ezer forintért elkelő esszenciák.
A masszív közép a jó minőségű, hétköznapi száraz és édes borokra, a Dry by Tokaj és a Sweet by Tokaj boraira támaszkodik. Itt áll legfrissebb termékük is, a MAD fröccs, mely az első adatok szerint az idei nyár piaci kedvence lesz.
Kovács Károly többségi tulajdonos és a MAD Wine Kft. szakemberei szerint a legősibb hagyományokon álló borvidéken sem maradhat abba egy percre sem az innováció. A MAD Wine Kft. egyszerre járja az ősi tradíciók útját és a merész újítások meredekebb ösvényeit. Az eredményről ezúttal is a fogyasztó dönt!
Hidegen cool!
Feldobott, jeges borzongás a kánikulában – ilyen minden találkozás a minőségi furmintból és hárslevelűből készült, fémdobozos MAD fröccsel! Erőteljes szénsavasság, lehengerlő frissesség, virágos illat, finom, de a korty végig egyenletesen jelenlévő savasság, belső egyensúly és átható gyümölcsösség jellemzi ezt az italt a borszakértő szerint. Ám ehhez az italhoz nem kell borszakértő! Elég annyi, hogy a MAD Wine Kft. borászai pontosan tudják, hogy jó fröccsöt csak nagyon jó borból lehet készíteni. Ez pedig nagyon jó bor! Feldúsítva a friss és kristálytiszta vízzel, megbolondítva a buborékok millióival, maga a sugárzó nyár! Fiatalos, trendi, és nagyon jó inni, ha jól be van hűtve! A buli előtt feldob, a buliban magával ragad, a buli után pedig megnyugtat. Ilyen egy nagyon jó fröccs! Korszerű csomagolása, az igényes vásárlók kényes ízlését is kielégítő grafika és a kiemelkedően jó minőségű fröccs együttesen mondatták az olasz vendéglők országos szaklapjának újságírójával, hogy ez a termék maga a jövő! Pedig nincs igaza, mert a MAD fröccs nem a jövő, a MAD Wine Kft. minden vásárlója számára ez maga a jelen!
A hűvös borzongás, az önfeledt bulizás, a kánikula és a jó kaják itala a MAD fröccs, ami hidegen tényleg nagyon cool! De ne állj le itt! Hozd össze egy kis Aperollal, készíts belőle ízlésed szerinti koktélt, és megőrülsz! Egy új világ buborékjai röpítenek magukkal! Csak arra vigyázz, hogy hideg legyen, mert Hidegen cool!
Az áprilisi nagy szakadás után lassú kilábalás kezdődött májusban a világgazdaságban, és júniusban sem állt le. De a folytatás teljesen bizonytalan. Magyarország a koronaválságot is unortodox módon kezeli, az eredmény hamarosan magáért beszél majd. A Forbes negyedéves makroösszefoglalója.
Sportlistánk öt év után frissített módszertanába nemcsak a közösségi médiás követők számát vettük bele, hanem azt a mutatót is, ami azt jelzi, hogy egy-egy poszt a követőtábor mekkora részéből vált ki reakciót, ez az engagement rate. Sohasem látott eszköz van a több százezres, akár milliós rajongótáborral rendelkező sportolók kezében: minden korábbinál erősebb kontroll alatt tarthatják, milyen kép alakuljon ki […]
Kutasi Tamás tizenkét éves kora óta saját mézét eszi. A Brunner Méhészet 48 éves alapítója a Duna-Ipoly Nemzeti Park területén vezeti bioméhészetét. Speciális technológiát fejlesztett ki, segítségével kis mennyiségben gyűjthető fajtamézeket is elő tud állítani. A koronavírus-járvány miatt egyre többen keresik a hagyományos, immunerősítő, természetes élelmiszereket, ugyanakkor a kínálat a tavalyinál szűkebb lesz a kedvezőtlen időjárás miatt.