Ahogy világszerte minden cégnél, az UNIQA Biztosítónál is a járványhelyzet kezelése határozta meg az elmúlt néhány hónap mindennapjait. A több mint kétszáz éves múltra visszatekintő, és már Magyarországon is több évtizedes múlttal rendelkező cégnél persze megvannak a tapasztalatok a különleges helyzetek, válságok kezeléséhez. „A biztosítási piacnak az a jellemzője, hogy általában a második hullámban érkezik meg ide a gazdasági visszaesés hatása – mondja el Kurtisz Krisztián, az UNIQA Biztosító Zrt. vezérigazgatója. – Érdekes jelenség, hogy számos biztosítás esetén megnőtt a fizetési fegyelem, hiszen nem kell meggyőzni az embereket, hogy bizony lehet baj. A közúti balesetek száma csökkent, a kárérték viszont növekedett, mert a kevesebb autó miatt nagyobb sebességek voltak jellemzők, a sofőrökről pedig minden elmondható volt, csak az nem, hogy nyugodtak, kiegyensúlyozottak lettek volna.” Érthető módon megnőtt viszont az otthoni balesetek száma, nagyon sok káresemény volt köthető a tűzhelyen felejtett ételekhez is.
Mintha erre készültek volna
Maga a cég viszonylag könnyen alkalmazkodott a helyzethez. „Nagy erőpróba volt, egyben érdekes tapasztalat is, nagy dicséret illeti a kollégákat, mert gyakorlatilag két hét alatt teljesen átálltunk home office-ra” – idézi fel a vezérigazgató, aki különösen nagy eredménynek tartja, hogy nemcsak a kreatív munkákat végzők, hanem az adminisztráció is át tudott állni az otthoni munkára, a cég teljes call centere, sőt a kárrendezéssel foglalkozó munkatársak is így végezték feladataikat. Az ügyfelek pedig alig érzékeltek valamit az átállásból. „Folyamatosan mérjük az ügyfelek elégedettségét minden találkozási pontnál, és némely szegmensben még növekedett is a karantén időszakában” – meséli büszkén Kurtisz Krisztián, aki kiemeli azt is, hogy a munkatársak szintén folyamatosan monitorozott elégedettsége is 4-es átlag felett maradt az 5-ös skálán. A legnagyobb kihívást persze a munka és a magánélet összeegyeztetése jelentette, a cég ebben sokat igyekezett segíteni a kollégáknak. A tapasztalatok alapján a jövőre vonatkozóan az otthoni és az irodai munka közti egészséges egyensúly megtalálásán dolgoznak, teljesen nem át áll a cég a home office-ra, de a lehetőség valamilyen formában mindenképp meg fog maradni.