Egészséges munkavállaló, működő vállalat. Mi ez, ha nem win-win?
Újabb jelentős lépéshez ért a nemzetközi piacra készülő magyar startup, a Fitpuli: a cég integrálja digitális egészségprogramjával a hagyományos üzemorvosi ellátást. Az alapítók nem titkolt célja megújítani a hazai foglalkozás-egészségügyet, továbbá egyesíteni a digitális és a személyesen nyújtott orvosi szolgáltatások előnyeit a népbetegségek hatékonyabb prevenciója érdekében.
Elmegyek az orvoshoz. Hónapok óta nem voltam, de szerencsére nincs szükség a „néha kicsit fáj a fejem, időnként szédülök, de lehet, hogy csak a front”-féle panaszok okainak tippelgetésére, az egészség-applikációm adataiból a doktor pontosan látja, hogy magas a vérnyomásom, keveset mozgok, mindezt pedig dohányzással súlyosbítom, hiába voltam épp leszokóban a legutolsó vizit idején. Sci-fi? A háziorvoslásban még igen, de a Fitpulival ez nem is a távoli jövő.
Vállalati egészség
A Fitpuli igazi magyar start-up sikersztori. 2017-es indulása óta szerepelt már a hírekben 340 milliós tőkebevonással, jelentős piaci szereplővel kötött stratégiai megállapodással, elnyert innovációs nagydíjjal és most már a MagyarBrands-díjjal kapcsolatban is. A szolgáltatás digitális vállalati egészségprogramként érhető el: nagyobb munkáltatók tudják megvásárolni, és a dolgozóiknak juttatásként biztosítani.
Gáspár László, a Qualysoft Informatikai Zrt. CEO-ja és csapata 2021-ben is piacbővítésre készül. Az általuk használt felhő alapú megoldások a legtöbb esetben költségcsökkenést is jelentenek a vállalatok számára, így nagy a nyitottság felhasználói szempontból is. „Nem elegendő leszállítani a megoldást – az egyedi és változatos igények alapján személyre szabott tanácsadásra, oktatásra, a szervezeti és üzleti célokhoz igazított folyamatos konzulensi jelenlétre van szükség” – mondja a CEO. Gáspár Lászlóval beszélgettünk.
Milyen változásokat hozott a Qualysoft piacán ez a rendkívüli év?
A technológia állandó és gyors fejlődése, illetve ügyfeleink változó üzleti igényei hozzászoktattak minket a változáshoz. A sikert abban látom, hogy lézerfókusszal koncentrálunk arra, hogy ügyfeleinknek utat mutassunk a digitális világban. A járvány okozta gazdasági helyzet és az informatikai igényekben bekövetkezett gyors változásban inkább lehetőséget látok, mint veszélyt. Ebből következik, hogy a digitális transzformáció egyik legfőbb hajtóerejeként is tekinthetünk a világjárványra. A piac keresi a biztonságos, gyors és rövidtávon is értéket adó szolgáltatásokat. Továbbá a munkáltatóknak fel kellett ismerniük, hogy a munkatársak bevonzásához és megtartásához más eszközök szükségesek, mint korábban. Így például a távmunkát segítő, rugalmas és felhasználóbarát rendszerek, a csapatmunkát segítő eszközök kerültek előtérbe. Fontos az is, hogy egy vezetőnek megfelelő megoldása legyen az egyéni és csapatteljesítmény mérésére. Több olyan üzleti megoldás van a portfóliónkban, melyek az operatív és üzleti munkafolyamatok kontinuitását távmunka esetén is maximálisan biztosítják ügyfeleinknek. Egyre több vállalat ismerte fel a felhős megoldásokban rejlő előnyöket a hagyományos, földi rendszerekkel szemben, így jelentős a kereslet növekedése ezen a területen. Ezek a megoldások a legtöbb esetben költségcsökkenést is jelentenek, hiszen felhős megoldások esetén nem szükséges infrastrukturális beruházásokat végrehajtani, és a meglévő rendszereket üzemeltetni. A felhő alapú szolgáltatások területén növelni tudtuk piaci jelenlétünket a közepes méretű vállalatoknál.
Az üzleti megoldások esetén az ügyfeleinknek egyre nagyobb érték, hogy stabil működési háttérrel rendelkező, ugyanakkor rugalmas partnerrel dolgozzanak együtt. Az agilitást nem egyszerűen módszertannak látom, hanem egy fair partnerkapcsolatnak két olyan cég között, akik a kölcsönös együttműködésre törekednek. Büszke vagyok rá, hogy 100 százalékban magyar tulajdonú vállalatcsoportként hét országban vagyunk jelen, és sikeresen tudjuk kiszolgálni nemzetközi ügyfeleinket is. Az idén tovább növekedett az exportbevételünk.
Milyen vállalati értékek mentén és milyen üzletpolitikával lehet az ilyen váratlan helyzetekre, illetve az IT-szektor folyamatos, gyors változásaira jól felkészülni?
Ebben nem változunk, továbbra is fontosnak tartom, hogy függetlenül attól, milyen módon történik az ügyfeleink kiszolgálása, a szervezeten belül a vállalati alapértékeink szerint éljük a mindennapjainkat és ezt következetesen el is várjuk egymástól. A Qualysoft épp annyi értéket teremt, mint amennyit a benne dolgozó kollégák hozzátesznek, így a vállalati kultúránk fejlesztése direkt módon hat az üzleti eredményeinkre. Legfontosabb célunk továbbra is az ügyfeleink értékteremtő folyamatainak megismerése és az ehhez való kapcsolódás, modern informatikai megoldások által. Látva azt, hogy a nagyvállalati ügyfeleink nemzetközi együttműködésre még inkább nyitottak, célunk, hogy élen járjunk a Qualysoft Csoport vállalatai közötti együttműködés elősegítésében és fejlesztésében. Ez magában foglalja a nemzetközi értékesítési képességünk fejlesztését, közös projektek megvalósítását, valamint Microsoft alapú üzleti szolgáltatásaink nemzetközi kiterjesztését.
Mennyire írta át a közeljövőre vonatkozó terveiket az idei év?
A 2021-es évben továbbra is piacbővüléssel tervezünk mindhárom üzletágunkban. A Qualysoft márkaértékét, valamint a meglévő és potenciális ügyfeleink bizalmát szakmai értékadó szolgáltatásokkal kívánjuk tovább erősíteni. A stratégiailag fontos célpiacainkon az ügyfélbázisunk további növelése az elsődleges célunk, illetve a magyar portfóliónk nemzetközi képviselete. Mi ezáltal kívánunk hiteles és változatos szakmai jövőképet biztosítani a munkatársaink számára.
Érdemes a cégeknek most belevágnia valamilyen nagyobb léptékű IT-fejlesztésbe vagy átalakításba?
Ügyfeleink visszajelzései alapján az egyik legnagyobb kihívást az operatív munkafolyamatok biztosítása jelenti, melyhez nem állnak rendelkezésre a megfelelő szoftveres megoldások, vagy ha igen, azok kevés üzleti értéket adnak az alacsony kihasználás miatt. A távmunka bevezetésével a vállalatok többségének új folyamatok implementálására is szüksége van, összhangban a bevezetett megoldásokkal. Nem elegendő tehát leszállítani a megoldást – az egyedi és változatos igények alapján személyre szabott tanácsadásra, oktatásra, a szervezeti és üzleti célokhoz igazított folyamatos konzulensi jelenlétre van szükség. A Qualysoft számára kiemelten fontos közép- és nagyvállalati szegmensben, továbbra is erős piaci jelenlétre számítunk, elsősorban a felhős üzleti megoldások, a low-code/no-code technológiák, a BI, RPA technológiák, valamint az automatizált szoftvertesztelés terén.
Miben más a Qualysoft a hazai piacon elérhető versenytársakhoz képest?
A Qualysoft rendszerintegrátorként 360 fokos IT lefedettséget biztosít ügyfeleinek. A projekt méretétől függetlenül a felméréstől a megvalósításon át egészen az üzemeltetésig jelen vagyunk. A közép- és nagyvállalatoknál jelentkező informatikai igények többségére tudunk megoldást nyújtani, legyen szó üzleti megoldásokról, egyedi szoftverfejlesztésről vagy akár egy teljes projektcsapat biztosításáról. Egységes portóliónkkal Németországban, Svájcban, Ausztriában, Magyarországon, Szlovákiában, Szerbiában és Romániában is jelen vagyunk, ezért ügyfeleink számíthatnak a nemzetközi hátterünkből és referenciáinkból adódó minőségi garanciákra.
Vezérigazgatóként milyen feladatokat lát maga előtt a sikeres vállalati működés fenntartásához ebben a változó környezetben?
Az egyik legfontosabb feladatomnak az átlátható működés kialakítását tartom, ehhez pedig őszinte és rendszeres kommunikációra van szükség. Hiszek abban, hogy ezáltal növelhetjük a bizalmat a vállalaton belül és az ügyfeleinkkel egyaránt, amely nagy jelentőséggel bír akkor, amikor komoly változásokat élünk meg vagy kihívásokkal találjuk szemben magunkat.
Ilyen időszakban a bizalom azon múlik, hogy mennyire tudjuk megteremteni a biztonságos, ugyanakkor motiváló környezetet a munkatársaink számára. Továbbá személyes küldetésem, hogy elősegítsem a Qualysoft vállalatok közötti együttműködést és ezáltal még szélesebb körű ügyfélkiszolgálást teremthessünk meg nemzetközi szinten is.
Lehet-e egy iskolai menzán egyszerre finom és egészséges is az ebéd? Avagy még mindig kötelező kellék a rántásízű főzelék, a zsíros rizses hús és a piskóta csokiöntettel? NOS, Nem mindenhol.
Mosószódás húslevesbe áztatott film, vörösborral előhívott kép, száz évnél idősebb fényképezőgép, amit sikerül megjavítani – Váczi Kristóf és Kaposvári Anett fényképezőgépboltjában ez mind előfordul.
eit Health InnoStars
2020 November Támogatói tartalom eit Health InnoStars
Évek óta karolja fel az európai lakosok egészségét fejlesztő megoldásokat az EIT Health az egészségügyi szférában működő vállalatok, kutatóintézetek, egyetemek és egészségügyi intézmények összekötésével. A koronavírus-pandémia különösen aktuálissá teszi az összefogást: a szervezet folyamatosan keresi és támogatja az innovatív projekteket, startupokat és a gyártásban vagy terjesztésben részt vállaló cégeket.