Egy magyar páros, Szentpáli Roland tubaművész és Juhász Zoltán hangszerkészítő által kifejlesztett új mechanika a tuba 19. századi feltalálása óta várt előrelépés a hangszer fejlődésében. A legendás német, hetedik generációs hangszerkészítő, Gerhard Meinl is részt vesz az innováció világszabadalmában és terjesztésében.
A tubát 1835. szeptember 12-én szabadalmaztatták, és a hangszer feltalálása óta nem történt akkora előrelépés a fejlődésében, mint amekkorát az új magyar innováció jelenthet. Azóta a többi rézfúvós hangszerhez hasonlóan csupán a billentyűrendszerét fejlesztették, valamint a mérete nőtt, igazodva a szabadtéri fúvószenekari megszólalás elvárásaihoz, miszerint szóljon minél nagyobbat.
A Twobához csak a most kifejlesztett új alkatrész szükséges, ami utólag is installálható bármelyik ilyen rendszerű hangszerre.
A most kifejlesztett tubainnováció a Twoba nevet kapta, és lehetővé teszi, hogy a muzsikusok állva játsszanak a hangszeren, és szabadon mozogjanak a színpadon, a hagyományos és az új játékpozíció közötti átszerelés pedig csupán két és fél percet vesz igénybe. Magyar, francia és német hangszerkészítők évek óta próbáltak megoldást találni, végül Szentpáli Roland tubaművész-zeneszerző ötletei nyomán Juhász Zoltán, aranykoszorús hangszerkészítő mester járt sikerrel.
Gáspár László, a Qualysoft Informatikai Zrt. CEO-ja és csapata 2021-ben is piacbővítésre készül. Az általuk használt felhő alapú megoldások a legtöbb esetben költségcsökkenést is jelentenek a vállalatok számára, így nagy a nyitottság felhasználói szempontból is. „Nem elegendő leszállítani a megoldást – az egyedi és változatos igények alapján személyre szabott tanácsadásra, oktatásra, a szervezeti és üzleti célokhoz igazított folyamatos konzulensi jelenlétre van szükség” – mondja a CEO. Gáspár Lászlóval beszélgettünk.
Milyen változásokat hozott a Qualysoft piacán ez a rendkívüli év?
A technológia állandó és gyors fejlődése, illetve ügyfeleink változó üzleti igényei hozzászoktattak minket a változáshoz. A sikert abban látom, hogy lézerfókusszal koncentrálunk arra, hogy ügyfeleinknek utat mutassunk a digitális világban. A járvány okozta gazdasági helyzet és az informatikai igényekben bekövetkezett gyors változásban inkább lehetőséget látok, mint veszélyt. Ebből következik, hogy a digitális transzformáció egyik legfőbb hajtóerejeként is tekinthetünk a világjárványra. A piac keresi a biztonságos, gyors és rövidtávon is értéket adó szolgáltatásokat. Továbbá a munkáltatóknak fel kellett ismerniük, hogy a munkatársak bevonzásához és megtartásához más eszközök szükségesek, mint korábban. Így például a távmunkát segítő, rugalmas és felhasználóbarát rendszerek, a csapatmunkát segítő eszközök kerültek előtérbe. Fontos az is, hogy egy vezetőnek megfelelő megoldása legyen az egyéni és csapatteljesítmény mérésére. Több olyan üzleti megoldás van a portfóliónkban, melyek az operatív és üzleti munkafolyamatok kontinuitását távmunka esetén is maximálisan biztosítják ügyfeleinknek. Egyre több vállalat ismerte fel a felhős megoldásokban rejlő előnyöket a hagyományos, földi rendszerekkel szemben, így jelentős a kereslet növekedése ezen a területen. Ezek a megoldások a legtöbb esetben költségcsökkenést is jelentenek, hiszen felhős megoldások esetén nem szükséges infrastrukturális beruházásokat végrehajtani, és a meglévő rendszereket üzemeltetni. A felhő alapú szolgáltatások területén növelni tudtuk piaci jelenlétünket a közepes méretű vállalatoknál.
Az üzleti megoldások esetén az ügyfeleinknek egyre nagyobb érték, hogy stabil működési háttérrel rendelkező, ugyanakkor rugalmas partnerrel dolgozzanak együtt. Az agilitást nem egyszerűen módszertannak látom, hanem egy fair partnerkapcsolatnak két olyan cég között, akik a kölcsönös együttműködésre törekednek. Büszke vagyok rá, hogy 100 százalékban magyar tulajdonú vállalatcsoportként hét országban vagyunk jelen, és sikeresen tudjuk kiszolgálni nemzetközi ügyfeleinket is. Az idén tovább növekedett az exportbevételünk.
Milyen vállalati értékek mentén és milyen üzletpolitikával lehet az ilyen váratlan helyzetekre, illetve az IT-szektor folyamatos, gyors változásaira jól felkészülni?
Ebben nem változunk, továbbra is fontosnak tartom, hogy függetlenül attól, milyen módon történik az ügyfeleink kiszolgálása, a szervezeten belül a vállalati alapértékeink szerint éljük a mindennapjainkat és ezt következetesen el is várjuk egymástól. A Qualysoft épp annyi értéket teremt, mint amennyit a benne dolgozó kollégák hozzátesznek, így a vállalati kultúránk fejlesztése direkt módon hat az üzleti eredményeinkre. Legfontosabb célunk továbbra is az ügyfeleink értékteremtő folyamatainak megismerése és az ehhez való kapcsolódás, modern informatikai megoldások által. Látva azt, hogy a nagyvállalati ügyfeleink nemzetközi együttműködésre még inkább nyitottak, célunk, hogy élen járjunk a Qualysoft Csoport vállalatai közötti együttműködés elősegítésében és fejlesztésében. Ez magában foglalja a nemzetközi értékesítési képességünk fejlesztését, közös projektek megvalósítását, valamint Microsoft alapú üzleti szolgáltatásaink nemzetközi kiterjesztését.
Mennyire írta át a közeljövőre vonatkozó terveiket az idei év?
A 2021-es évben továbbra is piacbővüléssel tervezünk mindhárom üzletágunkban. A Qualysoft márkaértékét, valamint a meglévő és potenciális ügyfeleink bizalmát szakmai értékadó szolgáltatásokkal kívánjuk tovább erősíteni. A stratégiailag fontos célpiacainkon az ügyfélbázisunk további növelése az elsődleges célunk, illetve a magyar portfóliónk nemzetközi képviselete. Mi ezáltal kívánunk hiteles és változatos szakmai jövőképet biztosítani a munkatársaink számára.
Érdemes a cégeknek most belevágnia valamilyen nagyobb léptékű IT-fejlesztésbe vagy átalakításba?
Ügyfeleink visszajelzései alapján az egyik legnagyobb kihívást az operatív munkafolyamatok biztosítása jelenti, melyhez nem állnak rendelkezésre a megfelelő szoftveres megoldások, vagy ha igen, azok kevés üzleti értéket adnak az alacsony kihasználás miatt. A távmunka bevezetésével a vállalatok többségének új folyamatok implementálására is szüksége van, összhangban a bevezetett megoldásokkal. Nem elegendő tehát leszállítani a megoldást – az egyedi és változatos igények alapján személyre szabott tanácsadásra, oktatásra, a szervezeti és üzleti célokhoz igazított folyamatos konzulensi jelenlétre van szükség. A Qualysoft számára kiemelten fontos közép- és nagyvállalati szegmensben, továbbra is erős piaci jelenlétre számítunk, elsősorban a felhős üzleti megoldások, a low-code/no-code technológiák, a BI, RPA technológiák, valamint az automatizált szoftvertesztelés terén.
Miben más a Qualysoft a hazai piacon elérhető versenytársakhoz képest?
A Qualysoft rendszerintegrátorként 360 fokos IT lefedettséget biztosít ügyfeleinek. A projekt méretétől függetlenül a felméréstől a megvalósításon át egészen az üzemeltetésig jelen vagyunk. A közép- és nagyvállalatoknál jelentkező informatikai igények többségére tudunk megoldást nyújtani, legyen szó üzleti megoldásokról, egyedi szoftverfejlesztésről vagy akár egy teljes projektcsapat biztosításáról. Egységes portóliónkkal Németországban, Svájcban, Ausztriában, Magyarországon, Szlovákiában, Szerbiában és Romániában is jelen vagyunk, ezért ügyfeleink számíthatnak a nemzetközi hátterünkből és referenciáinkból adódó minőségi garanciákra.
Vezérigazgatóként milyen feladatokat lát maga előtt a sikeres vállalati működés fenntartásához ebben a változó környezetben?
Az egyik legfontosabb feladatomnak az átlátható működés kialakítását tartom, ehhez pedig őszinte és rendszeres kommunikációra van szükség. Hiszek abban, hogy ezáltal növelhetjük a bizalmat a vállalaton belül és az ügyfeleinkkel egyaránt, amely nagy jelentőséggel bír akkor, amikor komoly változásokat élünk meg vagy kihívásokkal találjuk szemben magunkat.
Ilyen időszakban a bizalom azon múlik, hogy mennyire tudjuk megteremteni a biztonságos, ugyanakkor motiváló környezetet a munkatársaink számára. Továbbá személyes küldetésem, hogy elősegítsem a Qualysoft vállalatok közötti együttműködést és ezáltal még szélesebb körű ügyfélkiszolgálást teremthessünk meg nemzetközi szinten is.
A bőrápolás, ami nem sok, nem is kevés, csak ideális
A bőr elválaszthatatlanul kapcsolódik a környezethez, kölcsönhatásban áll az életmóddal, és a túlápolás helyett a lényeg, hogy a megfelelő működését biztosítjuk. Ez áll a NAOS filozófiájának középpontjában.
A vállalatot negyven évvel ezelőtt Jean-Noël Thorel biológus-gyógyszerész alapította Franciaországban, aki máig részt vesz a termékfejlesztésben.
A hazai vállalkozói szféra meghatározó szereplői rendszeresen cserélnek értékes tapasztalatot az EY Az Év Üzletembere Klubbon keresztül. Az elmúlt hónapok egészségügyi és gazdasági eseményei őket is megpróbálták térdre kényszeríteni. Nehéz helyzetbe kerültek, volt köztük, akinek hónapokon keresztül bevétel nélkül kellett dolgoznia, de túlélték, megerősödtek és készek növekedni. Tapasztalataikat most a Forbes Magazinnal is megosztották.
A Netflix már akkor a feje tetejére állította Hollywoodot, amikor a pandémia még nem volt sehol. Vezére, Reed Hastings szokatlan vezetési stílusának köszönhetően ma olyan növekedésre képes, amire nagyon kevés cég a világon.