Tovább szélesítette finanszírozási eszköztárát, egyúttal villamosenergia-termelő portfólióját is bővítette a Növekedési Kötvényprogramra (NKP) támaszkodva az Alteo Nyrt. A Magyar Nemzeti Bank (MNB) által meghirdetett programmal kapcsolatos tapasztalatairól Kovács Domonkost, a cég vezérigazgató-helyettesét kérdeztük.
Miért döntöttek az MNB kötvényprogramja mellett?
Az Alteo korábban már hajtott végre kötvénykibocsátást, így számunkra ez egy ismerős finanszírozási instrumentum volt, kedvező tapasztalatokkal. Az NKP keretében végrehajtott kötvénykibocsátás pedig lehetőséget teremtett számunkra adósságállományunk átlagos lejárati idejének jelentős növelésére vonzó hozamszinteken. Mindezt a banki termékeknél megszokotthoz képest kedvezőbb adminisztrációs és kötelmi feltételek mellett.
Egy magyar páros, Szentpáli Roland tubaművész és Juhász Zoltán hangszerkészítő által kifejlesztett új mechanika a tuba 19. századi feltalálása óta várt előrelépés a hangszer fejlődésében. A legendás német, hetedik generációs hangszerkészítő, Gerhard Meinl is részt vesz az innováció világszabadalmában és terjesztésében.
A tubát 1835. szeptember 12-én szabadalmaztatták, és a hangszer feltalálása óta nem történt akkora előrelépés a fejlődésében, mint amekkorát az új magyar innováció jelenthet. Azóta a többi rézfúvós hangszerhez hasonlóan csupán a billentyűrendszerét fejlesztették, valamint a mérete nőtt, igazodva a szabadtéri fúvószenekari megszólalás elvárásaihoz, miszerint szóljon minél nagyobbat.
A Twobához csak a most kifejlesztett új alkatrész szükséges, ami utólag is installálható bármelyik ilyen rendszerű hangszerre.
A most kifejlesztett tubainnováció a Twoba nevet kapta, és lehetővé teszi, hogy a muzsikusok állva játsszanak a hangszeren, és szabadon mozogjanak a színpadon, a hagyományos és az új játékpozíció közötti átszerelés pedig csupán két és fél percet vesz igénybe. Magyar, francia és német hangszerkészítők évek óta próbáltak megoldást találni, végül Szentpáli Roland tubaművész-zeneszerző ötletei nyomán Juhász Zoltán, aranykoszorús hangszerkészítő mester járt sikerrel.
A Twobához csak a most kifejlesztett új alkatrész szükséges, ami utólag is bármelyik ilyen rendszerű hangszerre installálható. Az innováció segítségével a zenésznek alig kell egyensúlyoznia a hangszert, miközben szabadon mozoghat a színpadon. Tökéletesen látja a karmestert, a hangszer tölcsére egyáltalán nem takarja el az arcát, mindeközben a tuba a közönségre irányul.
„Egy szólista nem ettől lesz sztár, de sokat hozzá tud adni a játékához. Mióta állni tudok a hangszerrel, egyszerűen jobb zenésznek érzem magam. Pedig nem lettem jobb zenész, csak jobban ki tudom fejezni magam” – mondja Szentpáli Roland.
Gerhard Meinl, hetedik generációs német hangszerkészítő egy családi manufaktúrából építette fel a világ legjelentősebb tubaépítő műhelyét, a magyar fejlesztést védnökként támogatja. Az új átfordító mechanikát Magyarországon, magyar cég gyártja Budaörsön, a két alapító minőségi felügyelete alatt.
A telepítést a Meinl Weston 2250 típusú tubára világszerte bármely hangszerjavító szakember el tudja majd végezni két imbuszkulccsal. A most kifejlesztett alkatrészt a márkánként eltérő méretek miatt minden más tuba esetében az adott modellhez kell igazítani. A termék súlya körülbelül 250–300 gramm, így az egész világra postán is eljuthat. A pontos árat most alakítják ki a német szakember segítségével, de a tervek szerint nagyjából egy új hangszer árának a negyedébe, úgy háromezer euróba kerül majd.
Salátát mindenki evett már, de a többség nem úgy állt fel utána az asztaltól, hogy legközelebb is csak ezt választaná. Egy jogász külföldön érzett rá az egészségeséletmód-trendre, aztán Szegeden elindította türelmes forradalmát.
Elég egyetlen sztárfocistát megszerezni, és egy fociügynök máris szakmája legjobban kereső képviselője lehet. Esterházy Mátyás, Szoboszlai Dominik ügynöke alig múlt harminc, de már egy közel tízmilliárd forint értékű játékos útját egyengeti. Üzleti felfogása egyedi: gyerekkorukban igyekszik lecsapni a tehetségekre, de sosem köt velük írásban szerződést.
Bevallása szerint ruhatárában több az esetlegesség, mint a tudatosság, de legalább már kiemeli korábban hátránynak gondolt hosszú lábait, telt ajkait és kósza fürtjeit. Kemény Zsófi ezt a profiktól tanulta.