Allergiaközponttal indult, ma különböző profilú egészségközpontok láncba szerveződő csoportja Babai László kevéssé ismert cégbirodalma. A kicsit orvos, gyakrabban üzletember alulról és csendesen építkezik, és sok szempontból más utat jár, mint a legtöbb versenytárs.
A budai Várnegyed aljában egy régi gangos társasház több emeletének több lakása Babai László diszkréten, ám következetesen terjeszkedő cégbirodalmát rejti. Ránézésre egymás szoros szomszédságában nyitott régimódi lakásrendelők küszöbén állunk, valójában egy mára milliárdos forgalmú, szisztematikusan építkező magánegészségügyi hálózat bölcsőjében és központjában.
A szektor több meghatározó szereplőjénél megszokott látványosabb kellékek itt hiányoznak: nincs modern kórházszerű székház, messziről világító óriás céglogó a bejáratnál, nincs központi fogadótér olasz dizájnnal, selymes textiltapétával és céges egyenruhában mosolygó recepciósokkal. A külső egyrészt azt sejteti, hogy itt már a 2000-es évek eleje óta zajlik a privát gyógyítás, másrészt azt, hogy a koncepció inkább a konzervatív szakmaiság, semmint az arany vécécsésze felől formálódik.
A külső egyrészt azt sejteti, hogy itt már a 2000-es évek eleje óta zajlik a privát gyógyítás, másrészt azt, hogy a koncepció inkább a konzervatív szakmaiság, semmint az arany vécécsésze felől formálódik.
Biztonság és megelőzés. Talán ezek a szavak jutnak az eszünkbe, ha a céginformációs piacról beszélünk. De mi lenne, ha védekezés helyett terjeszkednénk?
Legyen szó nagyvállalati felhasználásról, ahol a teljes termékpalettát igénybe veszik, vagy kkv szektorról, ahol a standard termékek a népszerűek, általánosságban el lehet mondani, hogy a céginformáció egyre több vállalkozás életében rendszeresen használt szolgáltatás. Ez részben a piaci szereplők növekvő tudatosságának, részben a termékportfólió folyamatos innovációjának köszönhető. A kockázatmentesítési fázisban olyan új szolgáltatásokkal találkozhatunk, melyek segítségével megbizonyosodhatunk meglévő és leendő partnereink kifizetési szokásairól vagy éppen mobilapplikáción keresztül deríthetünk ki minden számunkra lényeges információt másodpercek alatt. De a mindenkit érintő járvány okozta válság által is születtek új mutatók, ilyen például a „válságállóssági index”.
A céginformációs piac nem csak a kockázatcsökkentés területén hódít, de nagy szerepe lehet az ügyfélszerzésben, akár a beszállítók versenyképességének felülvizsgálatában is. Nem csoda, hogy az e célokra épülő szolgáltatások évről évre egyre népszerűbbek, hiszen a recept egyszerű: összekapcsolni a keresleti és kínálati oldalt mind-össze pár kattintással. Az Opten tapasztalata alapján elmondható, hogy menekülés helyett a gazdasági válság okozta kieséseket sokan új ügyfelekkel próbálják kompenzálni. Nem csak a hazai, de a nemzetközi piacon is észrevehető viszont, hogy a tudatos vállalkozók exporttevékenységükre egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek, az új ügyfeleket nem csak belföldön keresik.
Hazai lendülettel külföldre
Érdemes megvizsgálni, hogy a hazai piac és a külföldi országok céginformációs piaca miként alakult az évek során. A környező országokra leszűkítve elmondható, hogy a magyarországi ágazat rendkívül gazdag az adatok mennyiségében és minőségében, ezáltal a szolgáltatók által hozzáadott érték is (legyen az technológiai vagy elemzői) igen fejlett szintre tudta emelni ezt a piacot. Nem ilyen előnyös a helyzet azonban néhány szomszédos országban, ahol a szerényebb adatmennyiség eleve szűkebb termékportfólió kialakítását tette lehetővé. Ezen felül a szolgáltatási díjak jóval magasabb szinteken mozognak, még az átlagos forgalmi különbségeket figyelembe véve is.
Összességében elmondható tehát, hogy a céginformációs piac Magyarországon kiemelkedő szintre emelkedett a környező országokat tekintve. Ezt a lendületet viszi nemzetközi piacra az Opten, új portáljával, az opten.eu-val. Természetesen az exportlehetőségek és exportügyletek számos tényezőn múlnak, de az exportbővítés és piackutatás egyik fontos lépése könnyen megugorható az Opten új szolgáltatásával. A potenciális nemzetközi partnerek és beszállítók feltérképezése, a nemzetközi marketinglisták bárki számára könnyen elérhetőek. A portálon 7 ország 3 millió vállalkozásának adatai érhetőek el csupán néhány kattintással, így a nemzetközi marketinglisták előállítása rendkívül kényelmessé válhat. Irány a határokon túlra. Tartson velünk!
Szeretjük azt hinni, pénzügyi döntéseink tökéletesen racionálisak. A valóság azonban az, hogy érzelmeink adott pillanatokban nagymértékben befolyásolhatják ezeket, eltérítve minket az optimális megoldásoktól. Az MKB Private Banking tanácsadóinak célja a döntéseket esetleg negatívan befolyásoló körülmények tudatos kizárása annak érdekében, hogy folyamatosan a lehető legtöbbet hozzák ki ügyfeleik számára. A „racionális optimumra törekvés szándéka” az a szakmai képesség, amely az MKB Bank legjobb szolgáltatásaiból összeállított „private banking csomagjainak” értékét a legmagasabb szintre emeli.
Tornaházi Party, túlélőtúra és Matula bácsi jól bevált pedagógiai módszere – friss magángimnáziumos gyűjtésünkből kiderül, hogy vannak iskolák, ahol bevallottan az atipikus tehetségeket karolják fel, máshol nemzetközi érettségit adnak, és persze rajta van a listán az AKG, meg pár Waldorf is. Angol, amerikai mintára nálunk is terjed a gap year intézménye: nem minden végzős akar azonnal egyetemre menni, inkább előbb egy picit ismerkedik a világgal.
Egy újabb, az Accel Ventures vezetésével bevont 5,7 millió eurós befektetés mutatja igazán, hogy a magyar Turbine AI jól fordult rá a jó stratégiára: a magyar startupról egyre inkább elhiszi a piac is, hogy gyógyszercégként komolyan kell őket venni.