Tornaházi Party, túlélőtúra és Matula bácsi jól bevált pedagógiai módszere – friss magángimnáziumos..
Harmadik éve készítünk összeállítást magániskolákról – idén azonban annyit változtattunk, hogy ezúttal nem általános iskolákat, hanem budapesti magángimnáziumokat mutatunk be (nem rangsorban). Olyanokat, ahol a havi néhány tízezertől nagyjából kétszázezer forintig terjedő tandíjért az ígéretek szerint szabadabbak a gyerekek, kötetlenebb a tanár-diák viszony, és nagyobb a személyes figyelem.
Akad néhány gimi, ahol alternatív tanterv (mai nevén egyedi engedély) alapján szervezik az oktatást, félredobva a tantárgyfelosztást, mondván, a világ sem bomlik tantárgyakra. A legtöbb magániskolában azonban a nemzeti alaptanterv szerint tanítanak, de még abba is belefér, hogy projekteket szervezzenek, kooperációs technikákat vessenek be, netán önismereti és pályaorientációs foglalkozásokat szervezzenek, hogy a tizenévesek megtalálják önmagukat. „Fontosabbnak tartjuk, hogy a gyerekek a megfelelő keretek között jól érezzék magukat, megtanulják felvállalni a véleményüket, nyíltak legyenek, merjenek kérdezni” – mondja például a Budenz József Alapítványi Gimnázium igazgatója. Ők nagy hangsúlyt fektetnek olyan soft skillek fejlesztésére, mint a kreativitás, az együttműködési készség, a szabálytudat, a feladatorientáltság.
Biztonság és megelőzés. Talán ezek a szavak jutnak az eszünkbe, ha a céginformációs piacról beszélünk. De mi lenne, ha védekezés helyett terjeszkednénk?
Legyen szó nagyvállalati felhasználásról, ahol a teljes termékpalettát igénybe veszik, vagy kkv szektorról, ahol a standard termékek a népszerűek, általánosságban el lehet mondani, hogy a céginformáció egyre több vállalkozás életében rendszeresen használt szolgáltatás. Ez részben a piaci szereplők növekvő tudatosságának, részben a termékportfólió folyamatos innovációjának köszönhető. A kockázatmentesítési fázisban olyan új szolgáltatásokkal találkozhatunk, melyek segítségével megbizonyosodhatunk meglévő és leendő partnereink kifizetési szokásairól vagy éppen mobilapplikáción keresztül deríthetünk ki minden számunkra lényeges információt másodpercek alatt. De a mindenkit érintő járvány okozta válság által is születtek új mutatók, ilyen például a „válságállóssági index”.
A céginformációs piac nem csak a kockázatcsökkentés területén hódít, de nagy szerepe lehet az ügyfélszerzésben, akár a beszállítók versenyképességének felülvizsgálatában is. Nem csoda, hogy az e célokra épülő szolgáltatások évről évre egyre népszerűbbek, hiszen a recept egyszerű: összekapcsolni a keresleti és kínálati oldalt mind-össze pár kattintással. Az Opten tapasztalata alapján elmondható, hogy menekülés helyett a gazdasági válság okozta kieséseket sokan új ügyfelekkel próbálják kompenzálni. Nem csak a hazai, de a nemzetközi piacon is észrevehető viszont, hogy a tudatos vállalkozók exporttevékenységükre egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek, az új ügyfeleket nem csak belföldön keresik.
Hazai lendülettel külföldre
Érdemes megvizsgálni, hogy a hazai piac és a külföldi országok céginformációs piaca miként alakult az évek során. A környező országokra leszűkítve elmondható, hogy a magyarországi ágazat rendkívül gazdag az adatok mennyiségében és minőségében, ezáltal a szolgáltatók által hozzáadott érték is (legyen az technológiai vagy elemzői) igen fejlett szintre tudta emelni ezt a piacot. Nem ilyen előnyös a helyzet azonban néhány szomszédos országban, ahol a szerényebb adatmennyiség eleve szűkebb termékportfólió kialakítását tette lehetővé. Ezen felül a szolgáltatási díjak jóval magasabb szinteken mozognak, még az átlagos forgalmi különbségeket figyelembe véve is.
Összességében elmondható tehát, hogy a céginformációs piac Magyarországon kiemelkedő szintre emelkedett a környező országokat tekintve. Ezt a lendületet viszi nemzetközi piacra az Opten, új portáljával, az opten.eu-val. Természetesen az exportlehetőségek és exportügyletek számos tényezőn múlnak, de az exportbővítés és piackutatás egyik fontos lépése könnyen megugorható az Opten új szolgáltatásával. A potenciális nemzetközi partnerek és beszállítók feltérképezése, a nemzetközi marketinglisták bárki számára könnyen elérhetőek. A portálon 7 ország 3 millió vállalkozásának adatai érhetőek el csupán néhány kattintással, így a nemzetközi marketinglisták előállítása rendkívül kényelmessé válhat. Irány a határokon túlra. Tartson velünk!