Még a második generációs családi cég is ritka itthon, az meg pláne, hogy már a harmadik nemzedék is ott üljön a..
„Megvettünk egy lakóautóvá átszerelt, mozgó katonai járművet, azt telepítettük a Dráva utcai telephelyünkre. Volt benne egy gyerekíróasztal, a magasság miatt csak az fért be. Ez volt a használtautó-értékesítési pontunk, itt fogadtuk az első opeles delegációt is 1991-ben.” Schiller Gábor és Márk, a családi cég második és harmadik generációjának arca ezt a történetet harminc évvel később, a Schiller Autó Család márkanéven futó cégcsoport Váci úti központjának kellemes hangulatú irodájában, kényelmes fotelben üldögélve meséli el. A meleg színekkel berendezett, vitorlásfestményekkel és egy két háború közötti Opel-reklámmal díszített iroda nyomokban sem emlékeztet a Váci úton kicsit feljebb lévő, 1980-ban megnyitott, olaj- és alkatrészszagú gumisműhely hangulatára.
Ugyan az új és használt autók értékesítése is jól futott a 90-es években, Schillerék hírneve a szervizre alapult
Amit megkeresel, az nem a tiéd. Egy vállalkozó sikerének fokmérője nem az, hogy mennyi osztalékot vesz fel, hanem hogy milyen beruházásai vannak.
A Schillert egy kisiparoscsaládból származó, vállalkozó kedvű autószerelő, Péter alapította. „Igazi kisiparoscsalád voltunk, a szüleimnek jól menő cipészműhelyük volt a Rákóczi úton” – kezdi a 73 éves alapító a történetet. Vele a járvány miatt nem személyesen találkoztam, webkamerán beszélgettünk. „Kiskoromtól láttam, hogyan kell az ügyfelekkel bánni, eladni valamit, láttam, miként bánnak a szüleim az alkalmazottakkal.” Péter jármű-gyártástechnológiai üzemmérnökként végzett a főiskolán, a nagybátyja vitte el az első autószerelő műhelybe még a 70-es években. „Imádtam a nagybátyámat, miatta lettem autós. Ő is autószerelő volt, közkedvelt figura, saját autóval – és mindez akkor nagyon imponált.”
Varga Sára, a Socially alapító-tulajdonosa rajong a gasztronómiáért és a divatért. Előbbi nem látszik rajta, utóbbi viszont nagyon is.
Karrier
Varga Sára 24 évesen, három év ügynökségi tapasztalat, egy kisebb kiégés és egy egyéves San Sebastian-i kitérő után indította el cégét, a Sociallyt, ami mára Magyarország egyik legjobban futó, gasztromarketingre specializált ügynökségévé nőtte ki magát. Többek között a hazai gasztro- és turisztikai szektor meghatározó szereplőinek nyújtanak teljes körű kommunikációs és marketingszolgáltatásokat, már egészen az alapoktól, hiszen az arculat mellett éttermeket is terveznek.
Referenciáik a Zing Burger, a Bortársaság, a Vapiano, a Wolt, a Marriott és a Felix Kitchen & Bar. „A partnereink egytől egyig nagyon inspirálók, a munkanapok minden percét élvezem” – válaszolja arra a kérdésre, nem tart-e egy újabb kiégéstől. Azért nevetve hozzáteszi: ha a következő öt év is olyan lenne a vendéglátásban, mint 2020 volt, nem biztos, hogy ezt válaszolná.
Stílus
Ha három szóban kéne jellemeznie a stílusát, Sára azt mondaná: fekete, fekete, fekete. „A ruhatáram kilencven százaléka fekete, ami nagyon izgalmas, amikor reggelente szeretnék valamit megtalálni a szekrényemben” – ironizál. Komolyra fordítva a szót elárulja, hogy a sportosan elegáns vonalat képviseli letisztult darabokkal, amikben van valami csavar.
Fotósaink kedvéért irodájában pózolt, de apró, ám hangulatos lakásáról is küldött nekünk egy képet
Szereti a magyar tervezőket: Szegedi Kata, a Nanushka és a Nubu a nagy kedvencek, rendszeresen vásárol is tőlük, de a megvett holmikat általában pár szezonos csúszással avatja csak fel. „Nem tudom, erre mi a magyarázat, talán rá kell hangolódnom a ruháimra, és ezt szerencsére ezekkel a holmikkal meg is engedheti magának az ember. Ha egy Zara nadrágot állni hagysz a szekrényben, az három hónap alatt kimegy a divatból, a tervezői darabok viszont időtállók” – magyarázza. A cipőválasztásnál a kényelem az elsődleges szempontja: „Egész nap rohanok fotózásokra, megbeszélésekre, ezt az életformát nem lehet magas sarkúban folytatni.” Hozzáteszi: 180 centis magassága miatt amúgy sem lenne rá igénye.
Sűrű beosztása ellenére karórát egyáltalán nem hord, ékszerek közül csak gyűrűket és bokaláncot visel. Előbbieket a Luiza Jewelstől, utóbbiakat a The Sentimentalisttól szerezte be, és az angol márkanév ellenére mindkét vásárlásával magyar alkotót támogatott. Smink és illatok terén a minimalizmus híve, csak BB krémet és szempillaspirált használ, amit néha feldob valamilyen könnyebb textúrájú, szájfény állagú rúzzsal. Parfümből tizenöt éve kizárólag az Emporio Armani She illatát tudja elviselni magán, pontosabban a ruháin, a bőrére sosem fújja.
Relax
Az utazás és a színház nagy rajongója, de mint mindenkinek, 2020-ban neki is másban kellett megtalálnia a kikapcsolódást. Gyerekkorában élsportoló volt, később mégis sokáig kereste, melyik mozgásformát érezné a magáénak. Tavasszal rátalált a teniszre, ezt most annyira élvezi, hogy már az amatőr bajnokságra is készül. Emellett a fürdőszobában szokott feltöltődni: ha felteheti a kedvenc kozmetikai arcmaszkját, kívül-belül feltöltődik.
Varga Sára KEDVENCEI 1. Teniszütő: Wilson Clash. Az első ütő, amivel teniszezni kezdett. Ha valamiért, ezért a sportért hálás 2020-nak. 2. BB krém: Herbsgarden. Ugyanazt tudja, mint egy alapozó, de natúrkozmetikum lévén kizárólag növényi alapanyagokból készül, ráadásul magyar. 3. Névjegykártya: Ha stílusról van szó, a részletekre is odafigyel. 4. Arcmaszk: Omorovicza. Ha otthoni kikapcsolódásra vágyik, ezt az iszappakolást használja. 5. Rúzs: Lancôme Matt Shaker. Könnyed, szájfényállagú. 6. Arcolaj: Levendárium. Az esti relaxáló rutin része. 7. Gyűrűk: Luiza Jewels. Kevés kiegészítőt hord, de ezeket akár mindennap. 8. Fotók: Polaroid. A család és a barátok mindennél fontosabbak. Szereti megörökíteni a közös pillanatokat. 9. Pezsgő: Mindig van valami alkalom a koccintásra.