Kit érdekeltek a szabad szemmel láthatatlan porszemek, kinek jutott eszébe az otthoni levegő fertőtlenítése a covid előtt? A világjárvány a kórokozók elleni védelem egészen új szintjét, és ezzel egy új piac megszületését is elhozta. Négy kütyü a hiperhigiénia korából.
Lézeres porszívó Az ősszel Magyarországon is bemutatott új Dyson porszívó, a V15 Detect nevű, 260 ezer forintot kóstáló vezeték nélküli készülék tisztítófejébe lézerdiódát építettek. Az általa kibocsájtott keresőfény láthatóvá teszi a szabad szemmel egyébként észrevehetetlen porszemeket. Másik extrája az ötfázisú szűrőrendszer, ami a 0,3 mikron nagyságú mikroszkopikus részecskék és allergének 99,97 százalékát képes elnyelni. Bár ránézve a lézer nem tűnik jobbnak a hagyományos porszívókra épített fényforrásoknál, a szívóteljesítmény tényleg nagyon meggyőző.
Intelligens maszk A koronavírus-járvány a legkülönfélébb cégek fantáziáját is megmozgatta. Például a leginkább gamergépekre és perifériákra fókuszáló Razer még karácsony előtt piacra dobja intelligensnek nevezett, koronavírust is kiszűrő maszkját – még nem tudni, mennyiért. A Project Hazel beépített ventilátorai kihajtják az elhasznált levegőt. Nem hiányoznak belőle a gyártó hétköznapibb termékeiről ismert RGB LED-ek sem, ráadásul a maszk átlátszó, és így láttatni engedi viselőjének arcát, mimikáját is. Ellátták beépített mikrofonnal, és egy külön sterilizáló is jár mellé.
Az elmúlt évtizedben a Xiaomi írta a globális techpiac egyik legnagyobb sikertörténetét, amely még messze nem ért véget. A folyamatos innováció mellett elkötelezett gyártócég a hazai fogyasztókat is meghódította, olyannyira, hogy bizonyos termékszegmensekben már piacvezető. Az új 11T szériáról, valamint az okostelefonok jövőjéről is beszélgettünk Wagner Tiborral, a Xiaomi Technology magyarországi vezetőjével.
MAGYARORSZÁGON MÁSODIK, EURÓPÁBAN PIACVEZETŐ
A Xiaomi 2010-es alapításakor azt tűzte ki célul, hogy minőséget kínáljon megfizethető áron, és ezzel a stratégiával mára gyakorlatilag meghódította a világot. A Canalys piacelemző cég adatai alapján 2021 második negyedévében először érte el az első helyet az európai okostelefonpiacon, Magyarországon pedig 89 százalékkal több készüléket szállított le, mint az előző év azonos időszakában, amivel a második legnagyobb piaci szereplő lett. A kínai gyártó hazai terjeszkedésének a hivatalos magyarországi márkaképviselet is jelentős lökést adott. 2019 óta Budapesten kívül két vidéki Mi Store is nyílt, illetve már több mint 300 prémium értékesítési ponton lehet megnézni és kipróbálni a Xiaomi termékeket. „A magyar vásárlók szeretik az újdonságokat és a jó ár-érték arányú okostelefonokat, illetve okoseszközöket. Kevésbé ismert, hogy a Xiaomi Magyarországon kimagasló részesedéssel rendelkezik a robotporszívók piacán, míg az okoskarkötők, okosórák szegmensében piacvezető” – hangsúlyozza Wagner Tibor country manager.
MOZIEFFEKTES CSÚCSKAMERA EXTRAGYORS FELTÖLTÉSSEL
Október közepétől a hazai boltokban is elérhetőek lesznek a nemrég bejelentett Xiaomi 11T és 11T Pro készülékek, amelyek ismét a gyártótól megszokott, magasfokú innovációval rendelkeznek. A 3 lencséből álló kamerarendszer és a mesterséges intelligencia alapú „Cinemagic” funkciók például lehetővé teszik, hogy profi operatőröket megszégyenítő felvételeket készítsünk. „A kamera továbbra is versenyzési pont a gyártók között, hiszen a fogyasztóknak a dizájn és az üzemidő mellett ez a legfontosabb szempont. Azt azonban nehéz megmondani, hogy mi lesz a következő nagy dobás. Sok múlik azon, hogy az 5G hálózatok kiépülése milyen új szolgáltatások elterjedését teszi lehetővé” – mondja Wagner Tibor, hozzátéve, hogy a Pro verzió a cég első olyan okostelefonja, amely a 120 wattos HyperCharge technológiával lép piacra, azaz mindössze 17 perc alatt feltölthető a készülék 5000 mAh kapacitású akkumulátora.
ÖKOSZISZTÉMAÉPÍTÉS ÉS BŐVÜLŐ TERMÉK PALETTA
„Szándékaink szerint a jövőben is folytatódik az elmúlt években elért növekedési dinamika. Ebben fontos szerepet kap az okostelefonok mellett az ökoszisztéma-fejlesztés és a folyamatos termékdiverzifikáció. Bizonyos termékek az európai piacon még meg sem jelentek, ilyenek például az okos hűtő, és a légkondicionáló termékcsaládok, és a cég nemrég elektromosautó-gyártóként is bejelentkezett” – teszi hozzá a country manager, kiemelve, hogy a vállalat nevéhez fűződik a világ legnagyobb kereskedelmiAIoT(AI+IoT)platformjának kialakítása. A Xiaomi jelenleg a budapesti Szent Ferenc Kórház betegeinek a terápiáját is egy új digitális ökoszisztémával támogatja, amivel kapcsolatban Wagner Tibor elmondta, hogy egy külföldi vállalat hazai vezetőjeként kiemelt küldetésnek tartja a cég hazai társadalmi felelősségvállalását.
Palmtop, organizer, PDA – az okostelefon megjelenéséig érdekes hardverekkel van tele az út. Ráadásul az igazi érdekességet nem is a hardverek rejtik, hanem a használati mód apró trükkjei, amiket fel kellett találni a gépekhez.
Az elmúlt évek tőkebevonásai után most a nyilvános kereskedésben célozza meg a kis- és intézményi befektetőket az AutoWallis. A pesti tőzsde „autós cége” felkészült rá, hogy nem az autótulajdonlás lesz a meghatározó használati forma, tolódik is a szolgáltatások irányába. Válságálló a finanszírozásuk, de mi történik, ha pénz van, csip az autókba viszont nincs? A részvényjegyzés küszöbén beszélgettünk Ormosy Gáborral, az AutoWallis vezérigazgatójával.
A kötés és a horgolás nem, vagy legalábbis nem csak nagyiműfaj – Gombos Anett hét éve működő Fonaldája jó bizonyíték erre. Aki betér a boltba, a színkavalkádnak és az értő kiszolgálásnak köszönhetően tíz perc után kisimul.