Az elmúlt másfél évben többet hallottuk a Pfizer nevét, mint az azt megelőző évtizedekben összesen. A koronavírus-járvány elleni küzdelemben vállalt szerepe mellett számos más fontos gyógyszeripari találmányt köszönhet az immár 170 éves cégnek az emberiség és a magyar orvostársadalom is.
Idén 30 éve van jelen a Pfizer Magyarországon. Honnan indultak el 1991-ben és hol tartanak most?
A Pfizer először a Biogallal alakított közös vállalatot Magyarországon, kicsit később pedig már önálló Kft.-ként működött a cég. Visszatekintve megállapíthatjuk, hogy hatalmas fejlődésen ment keresztül a gyógyszeripar és maga a Pfizer is. Jelenleg 130 kolléga dolgozik a magyar Pfizernél. Az elmúlt időszakban a kereskedelmi tevékenység kiegészült egy jelentős budaörsi logisztikai tevékenységgel, ahonnan 20 országot látunk el gyógyszereinkkel, emellett a klinikai vizsgálatokat végző csapat is folyamatosan bővül. Mára a cég portfóliója is letisztult: mostanra egy tisztán biotechnológiai vállalatnak tartjuk magunkat, melynek célja, hogy olyan áttörést jelentő innovatív technológiákat fejlesszen, amelyek megváltoztatják a betegek életét.
A Pfizer mintegy 20 éve végez klinikai vizsgálatokat Magyarországon. Mennyire jelentős hazánk szerepe e téren a vállalat életében?
Kiemelt figyelmet fordított kisvállalati ügyfeleire az utóbbi években a CIB Bank, és ez meg is látszik az eredményeken. A Kisvállalati Divíziónál a legtöbb igényt kielégítő, egyszerű, gyors termékek mellett már a különlegesebb, nagyvállalatoknál megszokott megoldások is elérhetők. A folyamatos fejlesztések pedig még inkább abba az irányba hatnak, hogy az ügyfeleknek csak azzal kelljen foglalkozniuk, amiben a legjobbak, a pénzügyi háttér tekintetében pedig bátran hagyatkozhatnak a CIB-re.
A kisvállalati ügyfelek sokáig úgymond két szék közt voltak pénzügyi szempontból, és ezért kereste a bank az őket megillető kiszolgálás optimális módját. „Kérdés volt, hogy a lakossági üzletág vagy a kkv-s ügyfélmenedzser foglalkozzon-e a kisvállalatokkal – mondja el Fetter István, a CIB Bank Kisvállalati Divíziójának vezetője. – Ezért van akkora jelentősége, hogy bevezettünk egy újfajta szegmentációs modellt, amelynek értelmében a 300 milliótól egymilliárd forintig terjedő árbevétellel rendelkező cégek is a mi divíziónkhoz tartozhatnak. Így mi is, de a kkv divízió is célzottabb, gyorsabb, hatékonyabb kiszolgálást tud az ügyfeleknek biztosítani.”
NÖVEKVŐ RÉSZESEDÉS
Ez pedig az eredményekben is megmutatkozik. A CIB Bank Kisvállalati Divíziója az elmúlt öt év során megduplázta árbevételét, piaci részesedését pedig 11 százalékra tudta növelni, csak az idei évben több mint kétszáz 300 millió és egymilliárd forint közötti árbevételű céget akvirált. Ráadásul most már a CIB-nél is elérhetőek a Széchenyi Kártya Program GO! bizonyos termékei, és e szegmensben is rögtön az indulás után 8 százalék feletti piaci részesedést tudott elérni a pénzintézet.
„A bankon belül egyértelműen az egyik legjelentősebb szegmenssé vált a kisvállalati. Nem véletlenül, hiszen több mint 500 ezer potenciális ügyfél tartozik ide, és ezek a cégek foglalkoztatják a legtöbb munkavállalót is” – fejti ki Fetter István. Nem csoda tehát, hogy kiemelt figyelmet is kapnak a kisvállalati ügyfelek, ami az elérhető termékekben és a kiszolgálás minőségében is tetten érhető. „A kisvállalatok nálunk a legjobbat kaphatják mindkét világból: elérhetőek számukra a nagyvállalatoknál használatos digitális csatornák, a treasury szolgáltatások, a biztosítások, valamint a személyre szabott, bonyolult termékek, de a kisvállalatokra méretezett csomagajánlatok, dobozos termékek, vagy éppen az egyszerűsített hitelbírálat is” – sorolja Fetter István.
CSAK KÉRNI KELL
A kiszolgálásban a gyorsaság és az egyszerűség mellett az ügyfelek igényeinek megfelelő folyamatos fejlesztést helyezik a középpontba. A CIB-mérce néven futó, azonnali visszacsatolást nyújtó rendszerben az ügyfelek rögtön értékelni tudják a kapott szolgáltatás minden elemét, a banknál pedig késedelem nélkül le is vonják a tanulságokat. „Gyakran ismétlődő igény volt például a számlatörténet rendelkezésre állására – mond egy konkrét példát a divízióvezető. – Korábban csak személyesen lehetett lekérni, az ügyfelek igényére válaszolva most már hat, jövőre pedig tizennyolc hónapra visszamenően online is elérhető, ráadásul a formátumot is úgy alakítottuk át, hogy a könyvelők könnyen tudjanak vele dolgozni.”
VALÓDI SEGÍTSÉG
Az ügyfelek kényelme az elsődleges a most zajló fejlesztések esetében is. Az Apple Pay mellett már a Google Pay is használható a CIB-es Visa kártyákkal, és az is a rövidtávú célok közé tartozik, hogy a kisvállalati ügyfelek a hitelbírálathoz hasonlóan online kaphassanak számlavezetési ajánlatot is.
Azonban Fetter István nem a konkrét termékeket vagy megoldásokat látja a kiemelkedő eredmények mögötti legfontosabb tényezőnek. „Rengeteg nagyon népszerű, a piacon kiemelkedő feltételeket kínáló termékünk van, például a számlavezetési csomagjaink vagy a befektetési ajánlataink. De igazán az a fontos, hogy mi komolyan vesszük a szerethető bankolás fogalmát. Mind kollégáinkkal, mind ügyfeleinkkel hosszú távra tervezünk. Nem az a célunk, hogy gyorsan eladjunk egy terméket, hanem hogy megismerjük az ügyfeleink céljait és igényeit, és az így létrejött bizalmi viszony keretében valós, érdemi segítséget tudjunk számukra nyújtani.”
A tájékoztatás nem teljes körű. A cikkben szereplő termékek részletes feltételeit a mindenkor hatályos, vonatkozó ügyféltájékoztatók, kondíciós listák és üzletszabályzatok tartalmazzák, melyek megtalálhatóak bankfiókjainkban, valamint a www.cib.hu honlapon.
A covid harmadik hulláma utáni időszak is az élet minden területén felszabadulást, eufóriát hozott. Nem volt ez másként az MKB Bank esetében sem, ahol szép eredményeket hozott a nyár. Balogh Péterrel, az MKB Bank nagyvállalati ügyfélkapcsolati igazgatójával a nyári eredményekről és az MKB Bank utolsó negyedévi terveiről beszéltünk.
A civilek is tudnak a cégeknek értéket és felhasználható tudást adó szolgáltatásokat nyújtani, és ha utóbbiak ezeket piaci áron megvásárolják, az alapítványoknak nem csak a random adományoktól és pántlikázott pályázatoktól kell függeniük. Ezért munkálkodik Kiss Gyöngyvér és nonprofit szervezete, a Civil Impact.
Az amerikai pénzvilág tele van ügyeletes válságriogatókkal, de Pozsár Zoltán azzal szerzett nevet magának, hogy amikor farkast kiállt, az általában jön is. A svájci bankóriás Credit Suisse globális stratégája az egyik legismertebb magyar a Wall Streeten, előtte megjárta a New York-i jegybankot, az IMF-et és az amerikai pénzügyminisztériumot is. Innen már nincs nagyon feljebb, de a Magyar Nemzeti Bank elnökeként azért még kipróbálná magát.
Stratégiai jelentőségű lépés történt a gyógyszeriparban idén ősszel, ráadásul magyar vonatkozása is van: a Chinoin újpesti gyára az Euroapi legfontosabb gyártóegysége lesz. A létrejövő Euroapi vállalatban hatalmas szellemi tőke összpontosul, innovatív gyártástechnológiai megoldásokkal és folyamatos fejlesztésekkel készülnek a jövő kihívásaira. És nem utolsósorban: a partnerek bizalmának erősítésére.