A kockahas hozza a sikert

Írta: Giacomo Tognini // Fordította: Knittel Martin

Júniusban került tőzsdére a kaliforniai Beachbody, a négyszázezer edzőt számláló hálózatán fitnesz-DVD-ket és diétás shake-eket áruló multi-level marketing (MLM) cég – írja az amerikai Forbes. A sikerhez a Beachbody összeolvadt egy, Shaquille O’Neal NBA-sztárhoz és a TikTok korábbi vezérigazgatójához köthető, kiüresített tőzsdei céggel (SPAC), valamint a szobabicikliket gyártó Myx Fitnesszel. Működött a kémia: hiába csökkent 16 százalékkal a részvények értéke, a Beachbody alapítója, Carl Daikeler másfél milliárd dolláros vagyonnal belépett a csúcsgazdagok körébe.

Shaquille O’Neal és a TikTok is kellett a sikerhez.

Az 57 éves Daikeler kockahasának tulajdonítja az 1998-ban alapított cég sikerét. Gyerekkorában nem evett egészségesen (kedvenc iskola utáni nasija egy rakás Oreo volt), és nem is volt fitneszőrült sem, a középiskola kosárcsapatából az első napon elküldték. „Megértettem, hogy a problémám – az, hogy nincs kedvem edzeni, és úgy eszem, mint egy kisiskolás – megoldása skálázható lehetőség” – mondta az amerikai Forbesnak 2018-ban. Ráadásul született értékesítő is: rábeszélte az Ithaca College felvételi bizottságát is, hogy felvegyék, miután az összes addigi egyetem visszautasította. Végül a P90X nevű edzővideó-sorozattal robbantott bankot – a sorozat darabjai ma is megtalálhatók a Youtube-on.

A tőzsdére lépéssel a cég olyan riválisokkal versenyezhet, mint az elmúlt egy évben az alapítóit szintén milliárdossá tevő Peloton vagy a NordicTrack-eszközöket gyártó iFIT. Nehéz menet lesz: a Beachbody 864 milliós árbevételéhez képest a Peloton hárommilliárd, az iFIT másfél milliárd dollárt szerzett tavaly. Daikeler nem aggódik, a Myx új fitneszbiciklijének júliusi megjelenésekor azt írta Twitteren: „Ha valamit tenni akarsz, tedd jobban.”