Lazább, lágyabb, sportosabb

Karrier
„Nem szerencsés, ha egyenlőségjelet teszünk nevek és pozíciók közé – indokolja Veres Rita, miért nem szereti a címkézést. – Egy ember identitása és élete sokkal több a titulusánál.” Ő például pozíciójánál – a Bridge Budapest által életre hívott Edisonplatform vezetője – és korábbi sikereinél – öt évig volt az AON Hewitt magyarországi ügyvezetője, és 2014-ben az Év Női Menedzsere Díjat is elnyerte – meghatározóbbnak tartja azt a hitvallást, ami mentén dolgozik. Arra törekszik, hogy a képességeivel egy kicsit jobb hellyé tegye a világot, és az általános iskolás gyerekeknek és szüleiknek létrehozott jövőkritikus tudásra és kompetenciákra fókuszáló platform egyik vezetőjeként erre valóban van lehetősége.

Stílus
Ritának a három évvel ezelőtti karrierváltás nemcsak új munkát hozott, hanem teljesen új életet is, és ez idővel az öltözködésén is kezdett látszani. „Korábbi nagyon nett, ceruzaszoknyás-magassarkús megjelenésem finomodni kezdett: egy sokkal lazább, lágyabb és talán sportosabb énemet ismertem meg.” Pár évvel ezelőtti énje egész biztosan nem engedte volna meg magának, hogy a fotózás napján sportcipőt húzzon, de a Bridge Budapest és vezetője, Pistyur Veronika – akivel rendszeresen kikérik egymás véleményét ruhaügyben is, és aki korábban már szerepelt a rovatban (Forbes, 2019/06) – egy sokkal szabadabb irányba tereli.
Vera mellett egy másik nő is meghatározó volt stílusára: Császári Zita stylist, akitől egy ponton útmutatást kért. „Amikor elindult a karrierem, azt gondoltam, a nőiességemet nem szabad hangsúlyoznom, mert akkor automatikusan azt gondolják majd, hogy eszközként akarom használni. Sok év munkája volt, mire kibékültem a nőiesség kérdésével, és ebben a stylist is segített.”

[caption id="attachment_332103" align="alignnone" width="480"] Minimalizmus, színek, Medve[/caption]

Rita a színek és sziluettek terén is olyan útmutatást kapott, ami megkönnyíti a vásárlást. Ma már pontosan tudja, mit keres: egyszerű, letisztult fazonokat egy kis csavarral és pasztellszínű kiegészítőket, mert azok pezsdítően hatnak a neutrális darabokkal párosítva. A színválasztás fontos: talpig feketét már egyáltalán nem hord (legsötétebb ruhadarabja egy sötétkék bőrkabát), ruhatárában a fehér mellett leginkább a cukorkaszínek, a lime-zöld, a citromsárga és a korallpiros kapnak teret.

A környezettudatosság jegyében keveset vásárol. Sosem cserél le valamit csak azért, mert kijött egy új változata: Fitbit karkötőjét nem váltaná Apple Watchra, a telefonja legalább hároméves, és ruhákat, kiegészítőket is hosszú távra választ. Nincs szüksége húsz táskára és ugyanannyi cipőre, csak négy-öt olyanra, ami igazán közel áll a szívéhez. „Abszolút tudatos vásárló vagyok: mérlegelek, mielőtt megveszek valamit, és ha rájövök, hogy igazából nincs is rá szükségem, lemondok róla. Ezért kevés holmim van, de azt a keveset igazán szeretem.”