Változott a piac, változott a világ, változott a hallgatóság, de a Jazzy 15 éve velünk van, ami nem csak egy rádió életében nagy idő. Nincs bulvár, celeb hírek, van helyette gazdaság, kultúra és válogatott, nem mainstream zene. De kik hallgatják, és merre tart ma a Jazzy Rádió? Suri Imrével, a rádió ügyvezető igazgatójával beszélgettünk.
Mi változott az elmúlt 15 évben?
Változott a piac, méghozzá előnyére. Míg a korábbi évtizedekben a televízió volt az elsőszámú médium, addig az internet megváltoztatta a médiafogyasztási szokásokat. És míg az emberek a televízió nézése közben nem rádióztak, addig a rádió és az internet remekül megférnek egymással, és egy időben. A különböző digitális formátumok bárhol elérhetővé teszik a rádiót, nem csak az autóban vagy otthon, hanem az okoseszközök és az internet segítségével bármilyen élethelyzetben. Ha ehhez hozzávesszük, hogy az egyik legfontosabb dolog lett az „énidő”, illetve az emberek többsége jóval tudatosabban éli az életét, máris érthető, hogy miért emelkedik a rádiónk hallgatottsága a prémium szegmensben.
A legenda szerint Erzsébet királyné egyik kedvenc gödöllői helye a Pusztaszentjakabi-tó volt, melynek partján maga is rengeteget időzött. A tópart közelében ma újépítésű házak sorakoznak és babakocsis anyukák sétálgatnak körülötte, köszönhetően annak, hogy egy cég fantáziát látott a területben és tűzön-vízen át végigvitte elképzelését. A Sissy Villapark és az Active Komplex Kft. kalandos története.
Egy nappali szoba méretű erkélyen, pontosabban annak nyers betonszerkezetén állunk, ahonnan belátni szinte a teljes villaparkot. Velünk szemben modern lakóházak sorakoznak grillsütővel a teraszon és trambulinnal a kertben, a 11 hektáros terület másik felén pedig a hideg januári szélben is közel száz építőmunkás dolgozik azon, hogy több tucat családnak élhető otthont és kellemes környezetet teremtsen.
ERZSÉBET KIRÁLYNÉTÓL AZ ÜZLETI TERVIG
A Mogyoródon épülő Sissy Villapark izgalmas színfolt az agglomerációs lakóparkok közt. Antalházi György, az Active Komplex Kft. ügyvezetője először azért autózott ki erre a telekre, hogy megnézze, fel lehet-e itt építeni egy év alatt tíz házat. A hatalmas területen akkoriban még két tulajdonos osztozott, az egyikük 14, a másik 82 telekkel. György, miután első körben lebeszélte az eredeti fejlesztési tervekről az előbbieket, addig nyaggatta a másik, több telekkel bíró tulajdonosokat, amíg sikerült összehozni velük egy találkozót. „Tízperces megbeszélésnek indult, három és fél óra lett belőle. Ez alatt sikerült meggyőznöm őket arról, hogy ez a projekt csak úgy lehet sikeres, ha egy kézben van a marketing, az értékesítés és a kivitelezés. Kértek tőlem egy üzleti tervet, amit másnap reggelre 36 oldalon leadtam nekik, egy hét múlva pedig el is fogadták azt” – meséli György a kezdeteket.
A siker receptje tehát papíron megvolt, már csak be kellett bizonyítani, hogy a gyakorlatban is működik. Az első betonalap 2018 nyarán készült el, év végére pedig már kilenc szerkezetkész ház sorakozott a Pusztaszentjakabi-tó partján. 2019-ben 27 házat adtak el az összesen 96 telkes Sissy Villaparkban és beköltözhettek az első lakók, ami hagyományosan jót tesz az értékesítésnek. 2020-ban aztán jött a koronavírus, vele együtt a korlátozások és a bizonytalanságok. „Abban az évben nyolc ingatlant adtunk el, de utólag már nem bánjuk, hiszen így volt lehetőségünk medencéket és kerteket építeni, elküldeni így nem kellett senkit” – emlékszik vissza 2020-ra Dezséry Balázs, a Sissy Villapark projekt menedzsere. A prémium kategóriás villapark atyjának 2021-ben jött az ötlet, hogy a terület M3-as autópályához közelebb eső részén olcsóbb, 66 négyzetméteres, háromszobás ikerházakat építsenek, amiket 45 millió forintért kínáltak. „Egy hónap alatt az összeset eladtuk” – meséli Antalházi György, aki maga is a villaparkban lakik. „A szomszédoknak mondtam is, hogy én reggel hattól délután ötig vagyok kivitelező, a többi időben egy éppen olyan lakó vagyok itt, mint bárki más.”
EGY MINDENKIÉRT, MINDENKI EGYÉRT
Noha még vannak eladó telkek, illetve ingatlanok, a Sissy Villapark sikeréhez már ma sem férhet kétség. Ennek egyik fontos tényezője – a szerencsésen megválasztott lokáción és a minőségi kivitelezésen túl –, hogy a folyamatok egy kézben vannak. Az Active Komplex intézi a marketingmegjelenéseket, az ő munkatársa beszél elsőként az érdeklődőkkel, ők kötik meg velük a szerződést, gererálkivitelezőként pedig ők viszik végig az építkezést. További fontos vevői szempont, hogy egy telekre nem egyfajta házat lehet építtetni, hanem összesen tíz típus közül választhatnak. Ennek fényében aligha meglepő, hogy nincs egymás mellett két ugyanolyan ház, bár ha lenne, akkor sem feltétlenül tűnne fel. „Sok esetben el vannak forgatva az épületek egymáshoz képest, vagy más burkolatok vannak rajtuk, így leginkább csak mi tudjuk, hogy valójában azok ugyanolyan házak” – teszi hozzá az ügyvezető. Fontos persze, hogy a vevő ne vesszen el a lehetőségek között, az Active Komplex munkatársai pedig igyekeznek is releváns tanácsokkal ellátni őket, miközben arra is odafigyelnek, hogy a mindennapokban keresett szolgáltatások – élelmiszerbolt, pékség, szépségszalon stb. – is jelen legyenek a Villaparkon belül.
Mivel a Sissy Villapark vásárlói többségükben saját maguk új otthonát vásárolják meg, ezért nincsenek híján az egyéni igényeknek. Az Active Komplex felkészült ezek teljesítésére, legyen szó prémium burkolatokról, okosotthonról, vagy napelemek telepítéséről. Apropó, napelemek: a Sissy Villapark épületei megfelelnek az MNB Zöld hitel programjának, így azokat kimondottan kedvező, 2,5 százalékos kamatozással lehet finanszírozni.
EGYEDÜL EGY
VILLAPARKOT
A tavaly világszerte tapasztalt építőanyag-hiányt, illetve -drágulást a Sissy Villapark építése során is megérezték, de a többségnél lényegesen szerencsésebben tudták átvészelni azt. „A beszállítókkal személyes, baráti viszonyban vagyunk, így előre értesültünk a várható hiányról. Akkor persze még nem tudtuk, mennyi házat fogunk építeni, mindenesetre előre megvettem a tíz megkezdett építkezéshez szükséges összes betonvasat és téglát. Ez végül két hónapig tartott ki” – meséli nevetve
Antalházi György, hozzátéve, hogy a helyzet jelenleg sem sokkal jobb.
Mindez nem változtat azon, hogy 2023 nyarára elkészül a Sissy Villapark utolsó háza is, a szerkezetépítések pedig még az idén befejeződnek. Hátradőlni persze ezt követően sem fognak Györgyék: „Büszkék vagyunk arra, hogy a mi cégünk az egyetlen Magyarországon, amely komplexen épít villaparkot. Mire ezt befejezzük, tervezünk egy következőt csinálni, ahol már mi lennénk a beruházók is. A tudásunk eleve megvolt hozzá, az elmúlt közel négy év azonban még így is rengeteget tett hozzá.”
Még hogy egy jól bevált harmincéves gyerekjátékon nincs mit fejleszteni! A műanyag kismotorok magyar királya, a Motoplast intenzív beruházási időszakon van túl, új gyártástechnológiára álltak át, és teljesen új alapokra helyezték a marketinget is. Öt éve írtunk róluk, most megkérdeztük, mi lett velük azóta.
Ha valami baj van, azonnal mehessek magánorvoshoz, és ott már ne is kelljen fizetnem. Sokak vágya ez, sokan tesznek is már érte, de még többen vannak, akik halogatják a döntést, és végül későn (sem) lépnek. A magán-egészségbiztosítások hazai piaca még mindig tanulópálya. Nagyon lehet élvezni, de tele van buktatókkal, tévhitekkel és bosszantó finomságokkal, amik csak a gyakorlatban jönnek elő.
Hagyomány, hogy Évindító Gálával kezdjük a januárt. Szép számmal jöttek üzletemberek, hírességek, ismert Forbes-arcok és egy világhírű fotóművész is, hogy élményeiről meséljen.
Ápolónak indult, végül masszőr és gyermekvédelmi szakember lett. Tóth Ákos először a vörösiszap-katasztrófa idején mozgósított hatalmas közösségi energiákat mások megsegítésére. Az élmény hatására aztán elindította az Age of Hope Alapítványt, hogy minél több mélyszegénységben élő gyerek jusson megfelelő élelmiszerhez és nyári táborokhoz.