Lassan hatvanöt éves az Ilcsi márka. A magyar magáncégek között már-már hihetetlen korúnak tűnő családi cég szakadatlanul fejleszt, és külföldön is egyre ismertebb. Húsz hektár bioültetvény, százötféle növény, természetes illatok.
Az Ilcsi története 1958-ben, a masszív hiánygazdaság éveiben indult. Azokban az években, amikor nyugati krémekről álmodni sem lehetett, és aki parfümmel színezte volna a napját, a kámforral csábító Pitralon és a bántóan émelyítő Krasznaja Moszkva közül választhatott. Így volt ez gyakorlatilag minden kozmetikai termékekkel, import szóba sem kerülhetett, jóllehet, a minőségre meglett volna az igény.
Katona Ilona ekkor főzte meg és adta el az első, természetes alapanyagokból, saját recept szerint készülő krémjeit. Szerette a természetet, felmenői között falusi javasasszonyok és csontkovácsok is voltak. De talán ennél is fontosabb, hogy négy nyelven beszélt, mindig bújta a külföldi szakirodalmat, konferenciákra járt, képezte magát. A krémeknek hamar hírük ment, Ilcsi néni pedig ügyesen fejlesztette a családi vállalkozást. Fia, az eredetileg fotós végzettségű Molnár Ferenc eleinte a sofőr szerepét vállalta magára, újonnan vásárolt Trabantjával szállította édesanyját mezőről mezőre, erdőről erdőre. „Bár volt jogosítványa, az egész emberiség jobban járt, hogy nem vezetett.”
Az amúgy is szoros anya-fia kapcsolatot ezek az utak tovább erősítették, és Ferenc alaposan kiképezte magát gyógynövényekből. Mint mondja, édesanyja „nyakig volt a krémekben”, ő pedig vitte a cég ügyeit. Idővel egyre nagyobb szerepet vállalt a termékfejlesztésben, aztán édesanyja halála után teljesen a vállára vette. „Édesanyám a boszorkánykonyhában kitalálta a dolgokat, én meg szép formába öntöttem. Ő alkotott, én meg piacképessé tettem mind a céget, mind a készítményt.”
A hagyományok és innováció, a stabilitás és növekedés különleges egyensúlyát kínálja ügyfeleinek a Magyar Bankholding Private Banking üzletága. A cél azonban egyértelmű: az egyéni élethelyzetekre választ adó személyes kiszolgálás, valamint a vagyon biztonságos gyarapítása.
A hagyományok és innováció, a stabilitás és növekedés különleges egyensúlyát kínálja ügyfeleinek a Magyar Bankholding Private Banking üzletága. A cél azonban egyértelmű: az egyéni élethelyzetekre választ adó személyes kiszolgálás, valamint a vagyon biztonságos gyarapítása.
Új korszak kezdődik a magyar bankpiacon az MKB, a Budapest Bank és a Takarékbank fúziójából megszülető Magyar Bankholding létrejöttével. Igaz ez a három tagbank privátbanki üzletágának egyesülésére is, amely még folyamatban van: az MKB és a Budapest Bank fúziója lezárult, a Takarékbank pedig jogilag jövő májusban csatlakozik hozzájuk. Pleschinger Gyula Márk, a Magyar Bankholding Private Banking vezetője azt is elárulja, hogy részükről ez már inkább csak formaság lesz, hiszen működésüket már most is összehangolták, és már az is egyértelmű, hogy az egész ezúttal több lesz a részek összegénél.
„Nem csupán egy frázis, hogy a három bank kiszolgálási modellje, megcélzott ügyfélköre kiválóan kiegészíti egymást. Ez egy egészséges fúzió, izgalmas a részének lenni – jelenti ki, és rögtön kifejti azt is, hogy miért fognak a fúziónak az ügyfeleik is örülni. – Szinergiákról lehet akkor is beszélni, ha ugyanazt a teljesítményt kevesebb erőforrással tudjuk elérni, illetve akkor is, ha teljesen indokoltan használjuk az erőforrásainkat, és a részek összegén túlmutató eredményeket várunk. Jelen esetben utóbbiról van szó.”
A csapatok egyesülésével egy példátlanul erős privátbanki középvezetői csapat is összeállt. „Kis túlzással korábbi tapasztalatok tekintetében az egész magyar piacot lefedjük, meg tudjuk vizsgálni a máshol alkalmazott jó gyakorlatokat, és azt, hogy ezekből mi alkalmazható esetleg nálunk” – mondja el Pleschinger Gyula Márk. Természetesen a fúzió jelentős növekedést hoz a kezelt vagyon tekintetében is, és cél ennek további növelése, ám nem minden áron.
Különleges megoldások, különleges tudás
„A piaci átlagot meghaladó ütemben szeretnénk bővülni, de ez a cél nem veheti el az erőforrásokat a szolgáltatások fejlesztése elől – szögezi le az üzletágvezető. – Abszolút első helyre törekszünk ugyanis a hazai piacon a szolgáltatásaink spektruma, minősége és komplexitása tekintetében.” Bizonyos szempontból ez az első hely talán már meg is van, például a hazai szakma szavazatai alapján odaítélt Euromoney 2022-es díját sem véletlenül kapta meg a Bankholding privátbanki üzletága utódlástervezés kategóriában. „A családi vagyontervezés, az utódlástervezés olyan terület, ami innovációt, kreativitást igényel, és mi az elmúlt években egy olyan infrastruktúrát, olyan megoldásokat építettünk ki, és ezek segítségével olyan ügyfélkört tudunk kezelni, ami közel egyedülálló a piacon” – mondja el Pleschinger Gyula Márk.
A generációváltás, az utódlástervezés azért különleges területe a privátbanki szolgáltatásoknak, mert lehetetlen rá „dobozos” termékeket alkotni. „Nem elsősorban pénzügyi, hanem inkább jogi, de még inkább családdinamikai, pszichológiai kérdés, hogy egy család a vagyonát házon belül hogyan, milyen elvek szerint osztja meg” – magyarázza az üzletágvezető. Ennek leképezésében segíthetnek például a családi alkotmányok, trustok. Az ilyen igények minél jobb kiszolgálása érdekében a Bankholdingnál egy specialista szakmai műhely is felállt, a szakértők itt szervezetten, folyamatokba ágyazva végzik majd a bizalmi vagyonkezelt trustok kiszolgálását – ez is egyedülálló a magyar piacon, máshol legjobb esetben is egy-egy szakértő foglalkozik ezzel a speciális területtel.
Hasonló innováció az is, hogy a diszkrecionális vagyonkezelés területét a private banking szerkezetén belül alkották újra, így a vagyonelemek ugyanúgy viselkednek, mint bármilyen másik értékpapír, megtakarítás, ez a Magyarországon még nem elterjedt nyugati modell átvétele.
Az innovációk mögött pedig ott áll a három tagbank egymást kiegészítő hálózata és erősségei, illetve a nagyon erős kártyaportfólió, valamint a befektetési termékek széles – semmilyen külföldi anyacég által nem korlátozott – spektruma. Mindezek azonban csak eszközök és módszerek a valódi cél elérése érdekében. A cél pedig világos Pleschinger Gyula Márk szerint: „Akár utódlástervezésről, akár klasszikus vagyonkezelésről van szó, ügyfeleink egy élet munkájával megszerzett vagyonuk sorsát bízzák ránk, és nekünk kötelességünk ennek biztonságára ügyelni. Hiszünk az intelligens kockázatvállalásban, de különösen ilyen turbulens időkben óvatosan is kell eljárnunk. Nálunk mindig tudja az ügyfél, honnan hová szeretnénk eljutni, a biztonságot pedig nem kockázatmentes termékekkel nyújtjuk, hanem azzal, hogy folyamatosan ott vagyunk ügyfeleink mellett.” (X)
Alkalmazkodás, kifogástalan profizmus, személyre szabott megoldások, gyorsaság és megkérdőjelezhetetlen biztonság – ezeket várjuk a 21. század IT infrastruktúra-szolgáltatójától. A közel 10 éves RackForest Zrt. alapítói szenvedélyesen hisznek az ügyfelek bizalmában, éppen ezért olyan egyedülálló, magas rendelkezésre állású IT infrastruktúrát építettek, amely mára több mint tízezer elégedett ügyfél adatait tárolja. A titkot ezúttal nem a részletekben, sokkal inkább az attitűdben érdemes keresnünk.
A Vasvár végét jelző tábla mellett méretes fehér csarnokok állnak. Itt található a PNH székhelye: a fémszerkezeteket gyártó cég alig több mint tíz év alatt lett az egyik legnagyobb a régióban, és megállíthatatlanul fejlődik tovább. A PNH mögött Martin Mitterhumer áll. A nemrég betöltött negyvenedik születésnapját részben a gyárban, kollégái által szervezett meglepetés esemény keretében […]
Jártamban-keltemben és a munkahelyen mostanában mintha egyre gyakrabban hallanám azt a kérdést, hogy „van valakinek egy töltője?”. Mintha az elővárosi vonaton is többen dugnák be útközben a konnektorba a telót. Persze lehet, hogy csak beképzelem, hiszen a szerkesztőségben eddig is töltöttünk laptopot és telefont, mert mindkettő fontos munkaeszköz, meg a vonaton is nyilván azért van a konnektor, hogy használjuk. Az viszont biztos, hogy […]
A klasszikus repülőtéri autókölcsönzésen túl az utóbbi években a cégeknek is fontos mobilitási partnerévé vált a Sixt Magyarországon. A céget közel 20 éve vezető Dévai Gáborral az AutoWallis Csoporthoz tartozó autókölcsönző megváltozott működéséről, az örök értékekről és a néhány hónapos bérlés számos előnyéről beszélgettünk.