Azt a Magyar Bankholding vállalati üzletágánál sem tudják ígérni, hogy a most következő időszak nem lesz nehéz sok cég számára. Azt viszont igen, hogy az MKB Bankból és a Takarékbankból álló bankcsoport ekkor is ott fog állni az ügyfelek mellett, és a lehető legrugalmasabban, egyedi elbírálás alapján segíti őket hozzájutni a most akár életmentő jelentőségű forrásokhoz.
Azt a Magyar Bankholding vállalati üzletágánál sem tudják ígérni, hogy a most következő időszak nem lesz nehéz sok cég számára. Azt viszont igen, hogy az MKB Bankból és a Takarékbankból álló bankcsoport ekkor is ott fog állni az ügyfelek mellett, és a lehető legrugalmasabban, egyedi elbírálás alapján segíti őket hozzájutni a most akár életmentő jelentőségű forrásokhoz.
Háború a szomszédban, akadozó ellátási láncok, megugró energiaárak, magas infláció, az árfolyamkörnyezet hatásai – valószínűleg senkit nem lepünk meg azzal, ha azt mondjuk, a következő hónapok sok magyar vállalkozás számára nem lesznek könnyűek. A problémákat súlyosbíthatja, ha a bankpiac szereplői a bizonytalan környezetet látva „behúzzák a féket”, és pont akkor lesz nehezebb finanszírozáshoz jutni, amikor éppen a legnagyobb szükségük lenne rá a cégeknek, például hatékonyságnövelő beruházásokhoz vagy egy nehéz helyzet áthidalásához.
Fontos tehát, hogy legyenek a piacon olyan banki szereplők, akik továbbra is vállalati ügyfeleik mellett állnak, és nem csupán a problémákat látják, hanem a lehetőségeket is. Bizonyos szempontból szerencsés, hogy éppen most jön létre a Magyar Bankholding képében egy olyan, teljesen hazai irányítású, tőkeerős nagybank, amely küldetésének tekinti, hogy egy ilyen időszakban is növekedési pályán haladjon tovább.
Bár a digitalizáció és az automatizáció miatt egyes iparágakban csökkenni fog a munkaerőhiány, más szektorokban, például az IT területén a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Az a vállalat pedig, amelyik nem fejleszt és alakul át, le fog maradni. Fachs Anitával, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetőjével beszélgettünk arról, miért kritikus fontosságú, hogy a szervezetek prioritásként kezeljék az IT munkaerő képzését.
Bár a digitalizáció és az automatizáció miatt egyes iparágakban csökkenni fog a munkaerőhiány, más szektorokban, például az IT területén a trendek éppen az ellenkező irányba mutatnak. Az a vállalat pedig, amelyik nem fejleszt és alakul át, le fog maradni. Fachs Anitával, a Green Fox Academy vállalati szolgáltatásokért felelős cégvezetőjével beszélgettünk arról, miért kritikus fontosságú, hogy a szervezetek prioritásként kezeljék az IT munkaerő képzését.
Programozó képzéseket tartotok, régiós szinten rendelkeztek partnercégekkel, sok hallgatótok helyezkedik el külföldön. Milyen trendek határozzák meg az IT szakemberek munkaerőpiacát?
Egyrészt óriási a munkaerőhiány, és bár a gazdasági válság átmeneti lassulást hozhat, a digitalizáció éppen az ellenkező irányba hat. A felsőoktatásból nem tud megfelelő tempóban érkezni az utánpótlás, ráadásul a frissen végzett hallgatók ritkán tudnak egyből elkezdeni egy projekten dolgozni. A digitális és automatizált folyamatokra való átállás pedig egyre több olyan munkavállalót fog igényelni, akik rendelkeznek digitális írástudással. Ezen kívül a távmunka elterjedésével felerősödött egy globális trend, a nagyobb cégek sokszor régiós szinten keresnek dolgozókat.
Ti is régiós szinten képzelitek el a tevékenységeteket…
Abszolút, a célunk egy regionális oktatási-szolgáltató központ kiépítése, ahol a képzett munkavállalók és a vállalatok egymásra találnak. Csehországban, Szlovákiában és Magyarországon is jelen vagyunk, junior szoftverfejlesztő és egyéb IT képzések mellett egyedi igényekre szabott corporate bootcampeket tartunk. Mindezt természetesen online és angol nyelven is, nemzetközi csapatoknak.
Mi az a corporate bootcamp?
Egyedi vállalati igényekre szabott képzés. A Green Fox kezdete óta tartunk ilyen programokat partnereink számára, már több mint 20, magyar és nemzetközi képzésünk volt. A bootcamp egy szuperintenzív, készségfejlesztési célú oktatási formát jelent. Cégeknél sok esetben belső akadémiaként funkcionál, melynek upskilling (továbbképzés) vagy reskilling (átképzés) céljai is lehetnek, de hozhat új IT szakembereket is a vállalathoz. Céges bootcamp keretében vagy meglévő munkavállalókat oktatunk, akiknek újfajta készségekre van szükségük, vagy piacról toborzott karrierváltókat, illetve frissen végzett egyetemistákat hozunk „munkakész” készségszintre egy adott cégnél.
Milyen célokkal érkeznek hozzátok a cégek?
Képzünk szakembereket speciális tudáskombinációkra, hiányszakmákra, új technológiákra vagy akár olyan platformokra is, mint például az automatizációs és digitalizációs folyamatokban egyre népszerűbb Salesforce vagy ServiceNow.
A bootcampből kikerülő fejlesztők onboarding ideje jelentősen lerövidül, azonnal projektre állíthatók. Előfordul, hogy egy cég azután jön hozzánk, hogy már próbálkozott saját belső akadémia kialakításával, de nem érte el a kívánt eredményt. Az IT oktatás ugyanis olyan sokrétű szaktudást és erőforrást igényel, hogy jobban megéri egy erre specializálódott szolgáltatót megbízni vele, mint hosszú idő, rengeteg költség és szenior munkaóra árán megoldani házon belül.
A corporate bootcamp óriási előnye, hogy a tananyagot összehangoljuk az aktuális elvárásokkal, így ez a képzési modell tud a legrövidebb idő alatt reagálni a fejlesztési igényekre. (X)
Bűn feltörni a Facebookot? Mennyire vagy biztonságban a neten böngészve? És hogyan lesz valakiből hacker? Két black hat, nagyon leegyszerűsítve rosszindulatú hackermúlttal bíró programozóval beszélgettünk. A hazai és nemzetközi szinten elismert Silur és Six elmesélte, milyen ez a világ belülről, milyen munkára szokott felkérni az átlagember egy hackert, és hogyan lehet áttérni a védelmi oldalra.
Salamon András évtizedek óta tanít filmeseket, és tapasztalataiból mindig is szeretett volna iskolát létrehozni. A Lumiere Filmiskola két félresiklott próbálkozás után maradt talpon, sikeréhez azonban Hollywood is kellett.
A klasszikus repülőtéri autókölcsönzésen túl az utóbbi években a cégeknek is fontos mobilitási partnerévé vált a Sixt Magyarországon. A céget közel 20 éve vezető Dévai Gáborral az AutoWallis Csoporthoz tartozó autókölcsönző megváltozott működéséről, az örök értékekről és a néhány hónapos bérlés számos előnyéről beszélgettünk.