A negatív stressz legmarkánsabb tényezője az ezzel rendszeresen szembesülők körében a személyes jövő és az egyéni kilátások miatti szorongás, ez még az egészséggel kapcsolatos aggodalmakat is megelőzi – állapítja meg friss, reprezentatív kutatásában a Micra Market Research. Az elemzésből az is kiderül, hogy az alternatív, égés nélküli dohányipari termékeket használók az átlag feletti figyelmet szentelnek […]
A negatív stressz legmarkánsabb tényezője az ezzel rendszeresen szembesülők körében a személyes jövő és az egyéni kilátások miatti szorongás, ez még az egészséggel kapcsolatos aggodalmakat is megelőzi – állapítja meg friss, reprezentatív kutatásában a Micra Market Research. Az elemzésből az is kiderül, hogy az alternatív, égés nélküli dohányipari termékeket használók az átlag feletti figyelmet szentelnek az ártalomcsökkentésnek. Bár a válaszadók többsége tisztában van a stresszkezelés kevésbé ártalmas módjaival, azonban ezeket a gyakorlatban csak kevesen alkalmazzák tudatosan.
A magyarországi felnőttek stresszről alkotott percepcióit vizsgálta legújabb kutatásában a Micra Market Research (MicraMR). A reprezentatív online felmérés szerint a 18 és 69 év közötti magyar internethasználók közel fele (45%) számolt be rendszeresen vagy gyakran megélt rossz stresszt okozó helyzetekről. Ezek jellemzően olyan külső tényezők, amelyekre ráhatásuk ugyan nincs, azonban rossz irányba befolyásolhatják a mindennapokat. Az ehhez a csoporthoz tartozókat leginkább a kilátásaik, személyes jövőképük tölti el szorongással (62%), ezt követik fej fej mellett az egészséggel összefüggő aggodalmak és az országban zajló folyamatok miatti izgulás (49-49%). Utóbbitól csak alig marad el a félelem a világban történő dolgoktól (46%). Kirívó, hogy az erős dohányosok közül csaknem kétszer annyian szembesülnek rendszeresen fellépő rossz stresszel, mint a nemdohányzó válaszadók (30 versus 16%).
Míg az év eleje a nagy bejelentésekről és az újdonságokról szól, az év vége a vásárlásokról, a gyűjtemény-újragondolásokról. A nyár meg inkább a társasági eseményekről és az utazásról. Ha az idei szezont nem is kezded egy új óra megvásárlásával, a jelenlegit érdemes vízmentességtesztre elvinni valamelyik órásműhelybe.
Írta: Schwarz Gábor, Zsigmond Viktor
Ha a nyarat hajón, esetleg utazással, de mindenképpen a víz közelében tervezed tölteni, jól jönnek búváróra-javaslataink. Az itt bemutatott darabok vízben is helytállnak, és a hozzáértők is elégedetten fognak csettinteni, ha meglátják valamelyiket. A modellek mindegyike jól harmonizál sportos vagy sportosan elegáns öltözékkel is.
Zelos Swordfish Sage Green Ez a feltörekvő, óramániákusok körében egyre ismertebb márka Elshan Tang fejéből pattant ki, és vált valóra 2014-ben. A márka figyelemkeltő búváróráiról híres, zászlóshajója a Swordfish széria. Ez a darab a megengedhetőbb szegmensbe tartozik, ára 399 dollár. Ezért a pénzért tömör acéltokot és szíjat kapunk megbízható, igásló szerkezettel, a Seiko NH35-tel. Korona nélkül 40 milliméter, így a kisebb csuklókon is jól mutat, pláne ezzel a színvilággal. Vízállósága 200 méter. Az üveg nehezen karcolható zafírüveg.
Swiss D1ver D1ve Egyelőre széles körben nem ismert óramanufaktúra, azonban ez vélhetően változni fog. Dizájnjának, nagy, korona nélkül 45 milliméteres méretének, héliumszelepének, valamint 1000 méteres vízállóságának köszönhetően egy vérbeli búváróra tulajdonságait ötvözi. Ára 1590 dollár, nem kevés, de teljesen érthető. Ennek is zafírüvege van, továbbá kerámiabetétes forgatható lünettája, amivel nyomon lehet követni a merülések idejét.
Tudor BB58 A maga 1,6 millió forintos árcédulájával a középmezőnyben foglal helyet. Dizájnja örökzöld, és közkedvelt. Ennek a modellnek is 200 méter a vízállósága, valamivel kisebb, korona nélkül 39 milliméter. Véleményem szerint ez az ideális karóraméret. Régies stílusjegyei vintage óra hatását keltik, de ez csak a látszat. A tokban a gyár egyik legújabb, házon belül fejlesztett szerkezete található, az MT5402. Ez a szerkezet van több másik órában is, például különböző Fortis vagy Breitling modellekben is. Hetven óra járástartaléka hétköznapi felhasználatra több mint elég.
Omega Seamaster Diver 300M Ki ne ismerné James Bondot, a világ leghíresebb titkosügynökét? Gondolom, az sem meglepetés, hogy a 007-es mindig Omega márkajelzésű órát visel a csuklóján. Emiatt számos különkiadás látott már napvilágot a svájci gyártónál, a legtöbb ebből az alap 300M szériából született. Bond kedvencének 300 méter a vízállósága. Átmérője korona nélkül 42 milliméter, vagyis nem a legnagyobb a felsorolásunkban, de nem is a legkisebb – mondhatni tökéletes arany középút. Az Omega egyik legjobb, 8800-as chronometer szabványú szerkezete ketyeg benne, 55 óra járástartalékot nyújt. Ára kb. 2,5 millió forint, ezzel el is foglalta a dobogó második helyét.
Rolex Submariner Minden órás ismeri, a szakavatott szemnek messziről felismerhető, minden stílushoz jól illeszkedik. Mérete korona nélkül 41 milliméter, Oystersteel acélból készül, aminek még a csillanása is más, mint a többi, hagyományos acélé. A Rolex legfrissebb szerkezeteivel szerelik: automata felhúzású, járástartaléka 70 óra. Ára 9500 euróról indul, de igencsak megugrik, ha némi aranyat is kérünk bele.
Mégis melyiket? Ha igazán megnyerő, extravagáns külsőre vágysz, a Seamaster a te órád. Kicsit visszafogottabb modellt keresel, de fontos a luxusminőség? Akkor biztos, hogy a Tudort választanám a helyedben. Azt akarod, hogy az órád ne legyen „tömegtermék”, viszont tudsz többet áldozni a projektre? A Swiss D1ver lehet a megoldás. Ha óvatosabban költenél, de nem akarsz lemaradni semmiről, érdemes szétnézni a Zelos háza táján. Ha pedig a legjobb, mindenki által elismert órát keresed, a Rolex a tökéletes választás.
Olyasmit csinálnak, amit kevesen, a digitalizáció fehér foltjait szeretnék betölteni. Nem a high tech felhasználókat célozzák, hanem sok tízmillió olyan gyári munkást, aki általában nincs a fintech cégek szeme előtt, de információra ugyanúgy szüksége van, és ugyanúgy van okostelefonja, mint bárki másnak. A Talk-A-Bot nemzetközi ugrásra készül – friss befektetéssel és azzal a nem tipikus fordulattal, hogy az alapító tanítvány leigazolta multis közegben edzett professzorát.
A greenwashingnak komoly kultusza alakult ki az elmúlt években. Belenyugodtunk, hogy ha valami zöldnek látszik, az majdnem olyan jó, mintha tényleg zöld is lenne. Szerencsére tovább is lehet ennél tekinteni, még akkor is, ha bank vagyunk.