„Elmentünk egy több ezer fős céghez, tárgyaltunk a budapesti HR-igazgatóval, mondta, hogy szerinte gyári munkásaiknak nem biztos, hogy van okostelefonjuk. A tizenhárommillió okostelefon országában mi ezt nehezen hittük el, de mondtuk, hogy persze, mérjék fel. Segítettünk a kérdőív összeállításában, kivártuk, amíg a beszerzési igazgató minden dolgozónak beszerzett egy darab csokit, hogy tényleg kitöltsék a kérdőívet, majd még három hónapot, mire lezajlott a manuális kérdőíveztetés. Az emberek válaszoltak, a HR-osztály feldolgozta az adatokat, és kiderült, hogy van okostelefon, és örülnének is, ha a cég azon kommunikálna velük, rendszeresen kapnának őket érintő információkat, tájékoztatást. Vagyis eszköz van, igény volna, csak közben elillant három hónap, és azóta sem vették meg a rendszerünket.”
Deliága Ákos ezt a példát hozza arra, hol tartanak 2023-ban a magyar vállalatok, ha a digitalizációról van szó. Alapítótársaival hét éve gründolt vállalkozása, a Talk-A-Bot chatbotügynökségként tette fel magát a hazai fintech térképre, első fejlesztésük még ügyfélszolgálati chatbot volt, ezzel akarták megkönnyíteni, egyszerűsíteni, hatékonyabbá tenni a cégekhez kívülről befutó ügyes-bajos kérdések megválaszolását.
Öt évvel ezelőtt
20 fintech cég, akikre figyelni kell – ezzel a címmel hoztunk 2017 júliusi számunkban összeállítást az akkor legizgalmasabbnak tűnő hazai fintech startupokról. A Talk-A-Botot is beválogattuk, ezt írtuk róluk:
„Az egész világon óriási a hájp a chat robotok körül, a Talk-A-Bot chatbot ügynökségként teljes megoldást ad az ügyfeleire szabva. Ennek része a fejlesztés, integráció, chatbotmarketing, tartalomkezelés és a Bot-Data elemzés is. Meggyőződésük, hogy a cégek legfontosabb kommunikációs csatornája előbb-utóbb (inkább előbb) a chatbot lesz, abból kiindulva, hogy az Y generáció már most is kerüli az e-mailt, inkább chaten próbál meg mindenkit elérni. CEU-s projektből indult tíz hónapja, ma a Viber partnercége és 24 fővel dolgoznak.”
Célpiac:
vállalatok a világon bárhol
Alapítók:
Deliága Ákos, Kalydi Gergely, Szálka Tamás*, Papp László
Indulás:
2016
Ügyfelek száma:
12 B2B ügyfél, 700 000+ felhasználó
Finanszírozás:
Az alapítók finanszírozzák a céget. (A CEU nem befektető, az Innovations Lab inkubátorban helyet és mentorálást kapnak.) Tőkebevonáson dolgoznak a gyorsabb nemzetközi terjeszkedésért.
Szálka Tamás 2022-ben meghalt.
A képernyő jobb alsó sarkában felugró kis ablakokból jelentkező robotasszisztens ma már megszokott eleme minden valamire való szolgáltatónak vagy webshopnak – egy nemrégiben megjelent európai felmérés szerint a vállalatok kétharmada használ csevegőrobotot. Igaz, kilencvenhét százalékuk pusztán az első kapcsolatfelvételnél veti be, és csak minden második esetben klasszikus ügyfélszolgálati feladatokra.