Nehezen összevethető árak és jól eldugott költségek a szállásoktól a kártyahasználatig – összegyűjtöttük, min lehet észrevétlenül jó nagyot bukni utazásokat szervezve, illetve épp miközben a legjobban élvezzük a megérdemelt nyaralásunkat.
Már tavaly akkora volt a kiszabadulás, amire nem készültek fel a repterek és légitársaságok, őrült káoszba fulladt az utazás egész nyáron szerte Európában. Idén talán felkészültek, hiába utaznak még többen, bírja a repülési infrastruktúra a gyűrődést. Az utazóknak inkább a durva áremelkedés okoz fejtörést – szállnak az árak a repjegyektől a szállásokon át az autóbérlésig, de ott vannak még a pénzügyi szolgáltatások is, és azokon is tisztes összeget bukhatunk, ha nem figyelünk eléggé.
A nyaralószezonra ráfordulva összegyűjtöttük a legfontosabb hasznos információkat és jó pár tippet arról, hogy most, 2023-ban mire érdemes figyelni az utazás előtt és út közben, ha kényelmesen és rossz szájíz, értelmetlen pénzkidobás nélkül akarunk hatalmas élményekre szert tenni nyaralásunk idején. Ha mindenre odafigyelünk, akár egy újabb kis utazás árát spórolhatjuk meg.
Lemondhatatlan szállások Még csak tervezzük a nyaralást, de már sokat bukhatunk a nem körültekintő szállásválasztással. Ahogy lefutott a járvány, és robban az utazási kedv, úgy tűnnek el a legjobb lemondási opciók a szálláskínálatból. Egyre több az olyan ajánlat, amelyiknél a foglalás pillanatában fizetni kell, és történjék bármi, nem kaphatjuk vissza a pénzünket, ha nem utazunk.
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik napjainkban, ahol az erőforrások korlátozottak, és az emberi tevékenységek hatása a környezetre egyre súlyosabb. A fenntartható fejlődés az az előremutató út, amely képes megfelelni a jelenkor igényeinek anélkül, hogy károsítaná a jövő generációk lehetőségeit ugyanezen erőforrások használatára. Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) kerete globális iránymutatást nyújt a fenntarthatóság eléréséhez. […]
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik napjainkban, ahol az erőforrások korlátozottak, és az emberi tevékenységek hatása a környezetre egyre súlyosabb. A fenntartható fejlődés az az előremutató út, amely képes megfelelni a jelenkor igényeinek anélkül, hogy károsítaná a jövő generációk lehetőségeit ugyanezen erőforrások használatára.
Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) kerete globális iránymutatást nyújt a fenntarthatóság eléréséhez. Az egyes országok jelenleg kisebb programokra bontják le az egységes keretrendszer elvárásait.
A fenntarthatóság iránti igény növekedésével üzleti lehetőségek is felbukkannak ebben a körvonalazódó szabályrendszerben. Sok vállalkozás kommunikál fenntarthatósági tevékenységeiről – akár környezeti, akár társadalmi felelősségvállalás kapcsán. Azonban gyakran úgy tűnik, mintha feje tetejére álltak volna a dolgok: a projektek valós értéke nem mindig áll összhangban a hozzá kapcsolódó PR tevékenységgel.
Dr. Csorbai Hajnalka, az OPTEN stratégiai igazgatója szerint sok mindent elmond a helyzetről, hogy még komoly nagyvállalatok esetén is gyakori, hogy fenntarthatósággal foglalkozó vezetőt keresve a kommunikációs igazgatóhoz érkezünk. Pedig a legfontosabb feladat ilyen helyzetben az adatgyűjtés. Ha nem tudunk cégünkkel vagy épp beszállítóinkkal kapcsolatban hiteles adatokat gyűjteni, akkor honnan tudhatnánk, honnan-hova akarunk eljutni? Ez nem egyszerű feladat – igaz, nem is lehetetlen.
Szerencsére van az adatoknak egy olyan köre, amelyek a teljes hazai vállalati bázisra elérhetőek. Itt beszélhetünk ágazati CO2 kibocsájtás alapú benchmarkokról, férfi/női vezetők arányáról vagy épp környezetvédelmi vagy versenyhivatali bírságokról. Mintegy 70-75 olyan mutató van, amely minden cégre elérhető. Emellett vannak olyan útmutatók/kérdőívek, amelyeken végighaladva egész jól elvégezhetjük ezt az első körös adatgyűjtést. Az OPTEN ezen céllal tette elérhetővé az első hazai GRI auditált ESG portált vállalatok számára. A nemzetközi standardok alapján a témakörökön végighaladva és a kérdéseket megválaszolva egyfajta önelemzést végezhetünk, és a válaszok alapján egy rövid ESG jelentést is igényelhetünk. Attól függően mennyi energiát és költségkeretet tudunk fordítani e területre, választhatjuk az önálló munkát vagy kérhetünk hozzá tanácsadói támogatást. Utóbbi esetben érdemes akkreditált ESG tanácsadóhoz fordulni. A CSRD jelentés elkészítése jövőre közel 1000 nagyvállalatra, az azt követő évben további közel 1000 cégre lesz kötelező érvényű. Miközben a formalizált jelentés kijelöli azt az utat, ami segít majd a cégek összehasonlíthatóságában, több 10 000 hazai KKV cég fog találkozni adatbekéréssel nagyvállalati ügyfelei és a pénzintézetek oldaláról.
Ha vannak adataink, akkor hatalmas lépést teszünk előre, mert tudjuk, mihez képest kell eredményeket elérnünk. Ezzel párhuzamosan segít ügyfeleinknek is, hogy ők is pontosabban lássák beszállítóik valódi fenntarthatósági szintjét. És – bár van szerepe a kommunikációnak –, de csak az eredményekkel összhangban! Fontos, hogy ne a marketingcél vezérelje a fenntarthatósági kommunikációt, hanem a fenntarthatósági ambíciókat tettek, eredmények és visszamérések kövessék, utána lehet helye a PR-nak is.
A Pappas Auto három évtizede hazánk élvonalában! A Pappas Auto a prémium autózás igazi megtestesítője, kapcsolata a Mercedes-Benz márkával évtizedekre nyúlik vissza. A tudatos építkezés, a magas színvonalú szakmai tapasztalat, illetve az innovatív szemléletmód mind hozzájárultak a Pappas Auto sikereihez. Ezt támasztja alá az is, hogy a 2022-es évi értékesítési és szervizeredményei alapján a cég […]
A magyar Respray csapata létrehozta a világ első olyan automatáját, amivel a vásárlók újratölthetik aeroszolos, vagyis fújós dezodorjaikat. Zámbó Gergely és Réti Andor mindössze három év alatt fejlesztette ki a technológiát, pedig előtte a világ legnagyobb dezodorgyártói dolgoztak rajta sikertelenül. A Rossmann-nal vennék be Európát.
Az upcycling kicsit mindig gyanús koncepció volt, igazán nagyban nem sikerült senkinek sem. Kerestünk néhány vonzó, sikeres vagy legalább érdekes termékeket gyártó projektet.
Idén tizenöt éves a Mito, ami egy pár tucat fős kommunikációs ügynökségből nőtte ki magát a nemzetközi ügyfélkörnek dolgozó Mito Grouppá. Magyarországon eleinte bankok, telekommunikációs vállalatok reklámjaiért feleltek, mára az önálló üzletági cégek digitális kampányokat vezényelnek le Ázsiától Amerikáig, légitársaságok és lottótársaságok online jelenlétét alakítják ki, ikonikus márkák stratégiáját és összetett lojalitásprogramokat gondolnak újra. Bárkivel […]