Idén tizenöt éves a Mito, ami egy pár tucat fős kommunikációs ügynökségből nőtte ki magát a nemzetközi ügyfélkörnek dolgozó Mito Grouppá. Magyarországon eleinte bankok, telekommunikációs vállalatok reklámjaiért feleltek, mára az önálló üzletági cégek digitális kampányokat vezényelnek le Ázsiától Amerikáig, légitársaságok és lottótársaságok online jelenlétét alakítják ki, ikonikus márkák stratégiáját és összetett lojalitásprogramokat gondolnak újra. Bárkivel […]
Idén tizenöt éves a Mito, ami egy pár tucat fős kommunikációs ügynökségből nőtte ki magát a nemzetközi ügyfélkörnek dolgozó Mito Grouppá. Magyarországon eleinte bankok, telekommunikációs vállalatok reklámjaiért feleltek, mára az önálló üzletági cégek digitális kampányokat vezényelnek le Ázsiától Amerikáig, légitársaságok és lottótársaságok online jelenlétét alakítják ki, ikonikus márkák stratégiáját és összetett lojalitásprogramokat gondolnak újra.
Bárkivel beszélgetünk a cég történetéről, az első, amit megemlítenek, hogy ez egy haveri társaság, amiből egyszercsak lett egy több mint kétszáz fős vállalatcsoport. Mennyire helytálló ez?
Kovács Balázs, alapító: Hatalmas túlzás, de jól hangzik. Az stimmel, hogy a csapat mindig csak a munkáját vette komolyan, de ahogyan egyre többen lettünk, muszáj volt változni, érni.
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik napjainkban, ahol az erőforrások korlátozottak, és az emberi tevékenységek hatása a környezetre egyre súlyosabb. A fenntartható fejlődés az az előremutató út, amely képes megfelelni a jelenkor igényeinek anélkül, hogy károsítaná a jövő generációk lehetőségeit ugyanezen erőforrások használatára. Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) kerete globális iránymutatást nyújt a fenntarthatóság eléréséhez. […]
A fenntarthatóság egyre fontosabbá válik napjainkban, ahol az erőforrások korlátozottak, és az emberi tevékenységek hatása a környezetre egyre súlyosabb. A fenntartható fejlődés az az előremutató út, amely képes megfelelni a jelenkor igényeinek anélkül, hogy károsítaná a jövő generációk lehetőségeit ugyanezen erőforrások használatára.
Az ENSZ Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) kerete globális iránymutatást nyújt a fenntarthatóság eléréséhez. Az egyes országok jelenleg kisebb programokra bontják le az egységes keretrendszer elvárásait.
A fenntarthatóság iránti igény növekedésével üzleti lehetőségek is felbukkannak ebben a körvonalazódó szabályrendszerben. Sok vállalkozás kommunikál fenntarthatósági tevékenységeiről – akár környezeti, akár társadalmi felelősségvállalás kapcsán. Azonban gyakran úgy tűnik, mintha feje tetejére álltak volna a dolgok: a projektek valós értéke nem mindig áll összhangban a hozzá kapcsolódó PR tevékenységgel.
Dr. Csorbai Hajnalka, az OPTEN stratégiai igazgatója szerint sok mindent elmond a helyzetről, hogy még komoly nagyvállalatok esetén is gyakori, hogy fenntarthatósággal foglalkozó vezetőt keresve a kommunikációs igazgatóhoz érkezünk. Pedig a legfontosabb feladat ilyen helyzetben az adatgyűjtés. Ha nem tudunk cégünkkel vagy épp beszállítóinkkal kapcsolatban hiteles adatokat gyűjteni, akkor honnan tudhatnánk, honnan-hova akarunk eljutni? Ez nem egyszerű feladat – igaz, nem is lehetetlen.
Szerencsére van az adatoknak egy olyan köre, amelyek a teljes hazai vállalati bázisra elérhetőek. Itt beszélhetünk ágazati CO2 kibocsájtás alapú benchmarkokról, férfi/női vezetők arányáról vagy épp környezetvédelmi vagy versenyhivatali bírságokról. Mintegy 70-75 olyan mutató van, amely minden cégre elérhető. Emellett vannak olyan útmutatók/kérdőívek, amelyeken végighaladva egész jól elvégezhetjük ezt az első körös adatgyűjtést. Az OPTEN ezen céllal tette elérhetővé az első hazai GRI auditált ESG portált vállalatok számára. A nemzetközi standardok alapján a témakörökön végighaladva és a kérdéseket megválaszolva egyfajta önelemzést végezhetünk, és a válaszok alapján egy rövid ESG jelentést is igényelhetünk. Attól függően mennyi energiát és költségkeretet tudunk fordítani e területre, választhatjuk az önálló munkát vagy kérhetünk hozzá tanácsadói támogatást. Utóbbi esetben érdemes akkreditált ESG tanácsadóhoz fordulni. A CSRD jelentés elkészítése jövőre közel 1000 nagyvállalatra, az azt követő évben további közel 1000 cégre lesz kötelező érvényű. Miközben a formalizált jelentés kijelöli azt az utat, ami segít majd a cégek összehasonlíthatóságában, több 10 000 hazai KKV cég fog találkozni adatbekéréssel nagyvállalati ügyfelei és a pénzintézetek oldaláról.
Ha vannak adataink, akkor hatalmas lépést teszünk előre, mert tudjuk, mihez képest kell eredményeket elérnünk. Ezzel párhuzamosan segít ügyfeleinknek is, hogy ők is pontosabban lássák beszállítóik valódi fenntarthatósági szintjét. És – bár van szerepe a kommunikációnak –, de csak az eredményekkel összhangban! Fontos, hogy ne a marketingcél vezérelje a fenntarthatósági kommunikációt, hanem a fenntarthatósági ambíciókat tettek, eredmények és visszamérések kövessék, utána lehet helye a PR-nak is.
Mintha mindig lett volna, talán mert kellett volna, hogy legyen. De most megjött, és az első két találkozóján már túl is van a magyar Forbes Business Club. Vállalkozók exkluzív közössége, ahol a tanulásé a főszerep.
Juhász Anna és Goldmann Dávid nagyvárosban nőttek fel, és először csak önellátásban gondolkodtak, amikor tanyára költöztek. Aztán beleszerettek a regeneratív mezőgazdaság ötletébe, és azóta nemcsak azt nézik, hogyan tudnak minél kisebb károkat okozni a természetben, hanem azt is, hogyan indíthatnak el pozitív folyamatokat. Azt mondják, egy lakatlan szigeten már biztosan nem őket vetnék először az oroszlánok elé. Marhák, csirkék, fecskék és népviselet a Remény Farmon.
Van, aki a Nem akarok beleszólni trióból ismer, más a Vegamama csatornádról, vagy akár a mesekönyvedről. A Banán és a cserebere is kicsit a fenntarthatóságról mesél. Nem lehet könnyű mindig újat mondani. Nem unod néha a zöld témát?Magamat szoktam néha unni. (Nevet.) Az a nehéz, hogy ha belemegyek a konkrétumokba, akár hatórásra is nyúlhat egy vidó vagy interjú, ha meg a felszínen maradok, könnyen megreked azon […]
Míg az év eleje a nagy bejelentésekről és az újdonságokról szól, az év vége a vásárlásokról, a gyűjtemény-újragondolásokról. A nyár meg inkább a társasági eseményekről és az utazásról. Ha az idei szezont nem is kezded egy új óra megvásárlásával, a jelenlegit érdemes vízmentességtesztre elvinni valamelyik órásműhelybe.