Idén tizenöt éves a Mito, ami egy pár tucat fős kommunikációs ügynökségből nőtte ki magát a nemzetközi ügyfélkörnek dolgozó Mito Grouppá. Magyarországon eleinte bankok, telekommunikációs vállalatok reklámjaiért feleltek, mára az önálló üzletági cégek digitális kampányokat vezényelnek le Ázsiától Amerikáig, légitársaságok és lottótársaságok online jelenlétét alakítják ki, ikonikus márkák stratégiáját és összetett lojalitásprogramokat gondolnak újra. Bárkivel […]
Idén tizenöt éves a Mito, ami egy pár tucat fős kommunikációs ügynökségből nőtte ki magát a nemzetközi ügyfélkörnek dolgozó Mito Grouppá. Magyarországon eleinte bankok, telekommunikációs vállalatok reklámjaiért feleltek, mára az önálló üzletági cégek digitális kampányokat vezényelnek le Ázsiától Amerikáig, légitársaságok és lottótársaságok online jelenlétét alakítják ki, ikonikus márkák stratégiáját és összetett lojalitásprogramokat gondolnak újra.
Bárkivel beszélgetünk a cég történetéről, az első, amit megemlítenek, hogy ez egy haveri társaság, amiből egyszercsak lett egy több mint kétszáz fős vállalatcsoport. Mennyire helytálló ez?
Kovács Balázs, alapító: Hatalmas túlzás, de jól hangzik. Az stimmel, hogy a csapat mindig csak a munkáját vette komolyan, de ahogyan egyre többen lettünk, muszáj volt változni, érni.
New Yorkban, a Grand Central pályaudvar mellett felhőkarcolót építenek. Daruk emelik az óriási vaselemeket, öntik a betont. Az utcáról a monstrumra felnézve átélem, ahogy a város számtalan felhőkarcolóját vasdarabról vasdarabra felépítették. Műanyag védősisakos, fekete ember közelít, derekán az amerikai építőmunkások kötelező kellékével, a bőrszíjon lógó kalapáccsal és szerszámokkal. Családdal vagyok, a gyerekek kezébe nyom egy-egy zacskó édességet, és boldog húsvétot kíván. Miközben lepörög […]
New Yorkban, a Grand Central pályaudvar mellett felhőkarcolót építenek. Daruk emelik az óriási vaselemeket, öntik a betont. Az utcáról a monstrumra felnézve átélem, ahogy a város számtalan felhőkarcolóját vasdarabról vasdarabra felépítették. Műanyag védősisakos, fekete ember közelít, derekán az amerikai építőmunkások kötelező kellékével, a bőrszíjon lógó kalapáccsal és szerszámokkal. Családdal vagyok, a gyerekek kezébe nyom egy-egy zacskó édességet, és boldog húsvétot kíván. Miközben lepörög előttem, hogy ezt most el szabad-e fogadni, biztonságos-e, lélekjelenlétem fist bumpra indítja a kezem, és megköszönöm. Fotó nem készül, és nem is baj – igazi emlék marad az epizód, olyanféle, amit évek múlva már annyira valószínűtlennek érzek, hogy kételkedni kezdek, tényleg megtörtént-e. Megtörtént. Az utolsó csokikat (Reese’s, mi más) ennek az intrónak a megírásához használom el, hallgatólagos gyermeki engedéllyel. A friss lap is tele van meglepetéssel. Egy Jane Goodall-beszélgetés kezdésnek megteszi? Folytathatjuk Küllői Péterrel, aki egykor befektetési bankár volt, de ma már életének második nagy szakaszát, a Bátor Tábort zárja le, közben azt állítja, és egy fingógépes sztorival alá is támasztja, hogy gyerek tudott maradni. Olyan gyerek, aki azért felnőtt is, számos startupbefektetéssel és monotóniatűréssel, már ami a folyton visszatérő fájdalmas szóvicceket illeti. Lehet, Küllőit már ismerted. Hallottál-e Duda Ernőről, aki egykor a Copy Generalok hazai felfuttatója volt (hány egyetemi jegyzetet másoltam ott), aztán sikeres online vállalkozó lett, majd véghezvitt egy jelentős biotech exitet is, és most megint új, grandiózus vállalkozásba fogott. Túl nagypályás neked? Olvasd el a Reketye Sörfőzde sztoriját, vagy az Öko mellékletben a fifikás magyarok találmányát és üzletét, a Respray-t. Ugyanitt zöld kérdésekben Litkai Gergely nem viccel. A júniusi címlapsztori egy olyan családról szól, ahol hét generáció óta borászkodnak, és már a harmadik generáció építi a mostani vállalkozást. „Azért apukáddal még megbeszéled?” – kérdezték többször is Gere Andreát. „Nem” – hangzott a válasza, mert sokszor nem igenekkel, hanem nemekkel építenek egy vállalkozást. Budapesten felhőkarcolókat nem építenek, de patinás régi épületeket időnként felújítanak. Hosszú várakozás után ez történt az egykori Balettintézet épületével is az Operával szemben. Mi voltunk az elsők, akik bejárhatták a luxushotellé varázsolt épületet belülről, ezt is megmutatjuk ebben a hónapban.
Az upcycling kicsit mindig gyanús koncepció volt, igazán nagyban nem sikerült senkinek sem. Kerestünk néhány vonzó, sikeres vagy legalább érdekes termékeket gyártó projektet.
A negatív stressz legmarkánsabb tényezője az ezzel rendszeresen szembesülők körében a személyes jövő és az egyéni kilátások miatti szorongás, ez még az egészséggel kapcsolatos aggodalmakat is megelőzi – állapítja meg friss, reprezentatív kutatásában a Micra Market Research. Az elemzésből az is kiderül, hogy az alternatív, égés nélküli dohányipari termékeket használók az átlag feletti figyelmet szentelnek […]
Jane Goodall már gyerekkorában is plüsscsimpánzzal aludt plüssmaci helyett, aztán antropológus lett, és a természettel kezdett foglalkozni. A globális ikon és bestseller író még nyolcvankilenc évesen is azért küzd fáradhatatlanul, hogy végre ráébredjünk felelősségünkre.
A Magyar Államvasutak Nyugdíjintézete, Drechsler-palota, Balettintézet – és mostantól W Budapest Hotel. Az Andrássy út 25. neve és funkciója másfél évszázad alatt sokszor változott. Lechner Ödön és Pártos Gyula épülete majdnem húsz év hánykódás után menekült meg a pusztulástól, és szállodává alakult. Mi mutathatjuk meg először, mi fogadja majd a vendégeket.