


A borítón a legértékesebb magyar influenszerek, az utolsó oldalon a háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó. A februári szám megünneplésével visszatért magazinindító eseményünk, a Kilövés.
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
A bérszakadék stagnál, az elégedetlenség egyre aggasztóbb, a főbb technológiai területeken pedig továbbra sem kapnak igazán lehetőséget a munkavállaló nők. Lesz valaha megoldás?
1. Nők vezető tisztségekben a legnagyobb cégekben:
Magyarország: 17,9%
Uniós átlag: 21,1%
2. A 25–54 éves magyar nők 12,8 százaléka nincs jelen a munkaerőpiacon – a férfiaknál ez az arány 6,3 százalék (2021-es adat).
A fő okok:
7,6%
gondoskodási kötelezettségek, családi okok
2,4%
betegség vagy fogyatékosság
2,8%
egyéb
3. Évről évre nő a nőket érintő diszkrimináció és mikroagresszió a munkahelyeken. Az esetek csupán 31 százalékát jelentették a cégnél.
4. 2022-ben minden második nő problémásnak tartotta a munka és magánélet közti egyensúlyát, és stresszesebbnek találta az életét, mint egy évvel ezelőtt.
5. Bruttó átlagkereset teljes munkaidőben: férfiaknál 558 600 forint, nőknél 463 100 forint (2022. november).
6. Információ- és kommunikációtechnológiai területen közel 2,8 millióan dolgoznak az unióban (2021).
A nők aránya mindössze
15,9%,
ez a szám 2020-ban még
17,2% volt,
Magyarországon csupán
13,5%.
7. Magyarországon sokkal több nőnek van diplomája, mint férfinak (a 25–54 éves lakosság körében) – ez általános trend az egész unióban, kivéve Németországot.
8. Európában sereghajtók vagyunk a nők arányában a tudósok és mérnökök között.
9. Mennyire váltanának munkát a nők?
→ 10-ből 1 aktívan keres új állást
→ 10-ből 1 tervez csak öt évnél hosszabb távra a jelenlegi helyén
→ 10-ből 5 két éven belül váltana – főleg középvezetői vagy az alatti pozícióból
10. Mi lenne a teendő? Öt javaslat a Deloitte globális kutatásából:
→ Tombol a kiégési járvány, ezt kezelni kell!
→ A mentális jólét a céges világban is kapjon elsőbbséget!
→ Ténylegesen befogadó, tiszteletteljes cégkultúrát minden munkahelyre!
→ Rugalmasabb munkavégzést és munkaidőt kellene biztosítani a nőknek!
→ Hiába hibrid a munkavégzés, ne érezze tőle magát kirekesztettnek senki!
Egy több mint három évtizedes családi cég, élén három nővel: anya, lánya, unokája. A Medito mátriárkája, Osztián Gabriella friss amerikai munkatapasztalatokkal, ötszázalékos jutalékért kezdett el edzőcipőtől babakocsin át ruhákig mindenfélével kereskedni a rendszerváltás után, az unoka, Letícia már a jövő és a fenntarthatóság felé vezeti a játékbizniszt. Közben felkészül a negyedik generáció.
Minél több rátermett fekete cégvezetőt szeretne az amerikai üzleti élet krémjében látni, ezért Mellody Hobson, az Ariel Investments elnöke azt tervezi, hogy már működő vállalkozások élére juttatja, majd kapcsolatba hozza őket a sikerhez szükséges ügyfelekkel és tőkével. Az amerikai Forbes cikke.
Ha ránézünk a telefonunkra, legyen az bármilyen márka, valószínűleg nem sokunkban merül fel, hogy egy hazai cégnek köze volt a gyártásához. Széles körben a Semilab neve sem mond sokat, legfeljebb azok találkozhattak vele, akik elvillamosoztak már a cég Fehérvári úti központja mellett, vagy azok a fizikushallgatók, akik részt vettek a Műegyetem és a Semilab valamelyik közös projektjében. Pedig nagy eséllyel van olyan kütyüd vagy autód, aminek a tökéletesítésében a Semilabnak is szerepe volt.