Egy hullámhosszon
A borítón a legértékesebb magyar influenszerek, az utolsó oldalon a háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó. A februári szám megünneplésével visszatért magazinindító eseményünk, a Kilövés.
A borítón a legértékesebb magyar influenszerek, az utolsó oldalon a háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó. A februári szám megünneplésével visszatért magazinindító eseményünk, a Kilövés.
Ha már megvetted, csak jelentkezz be!
Tudtad, hogy a BlueVoyant nevű, világméretű kibervédelmi unikornis egyik legfontosabb bázisa Budapesten van? Mi a titkuk, miért döntenek úgy az iparág nagyágyúi akár FBI-os múlttal is, hogy itt folytatják pályájukat? Exkluzív cégportré a Forbes.hu-ról.
Miért dönt úgy valaki hatvan felett, hogy startupot alapít – tizenhárom év McKinsey-vel, hat év Lehman Brothersszel és tíz év Morgan Stanley-vel a háta mögött? „Az utóbbinál döbbentem rá: közel sincs minden cégnek ugyanekkora anyagi forrása, szakértelme kiberbiztonságra, sokan nagyon is sebezhetők. Ez ellen akartam tenni valamit” – foglalja össze a Forbes.hu-nak adott exkluzív interjújában James Rosenthal.
2017-ben elindított egy kibervédelmi startupot, a New York-i BlueVoyantot. 2022 februárjában már 250 millió dolláros tőkebevonási kört zártak, négy kör alatt több mint hatszázmillió dollárt vontak be, a cégérték már hivatalosan is egymilliárd dollár felett van. A pontos érték nem ismeretes, az európai központ székhelye viszont igen: Budapest.
Már több mint harminc országban nyolcszáznál több piaci és állami ügyfélnél tartanak. 2022 tavaszán megnyitott a szingapúri központ, Ausztráliában is épülget már a jelenlétük. „Sosem egy apró, szűk fókuszú kibervédelmi céget akartam felhúzni, hogy aztán tovább is adjak rajta, és kiszálljak. Mi globális méretben gondolkodunk, minden cég életére, a teljes iparágra hatni kívánunk.”
A BlueVoyantot két szál köti Magyarországhoz. Rosenthal anyai ágon magyar felmenőkkel bír, dédszülei innen vándoroltak az Egyesült Államokba. Másrészt, 2022-ben választották ki Budapestet az európai regionális székhelynek, egyben technológiai és biztonsági műveleti központnak is. Pár hónap, és az utolsó simítások is készen lesznek a kétszintes belvárosi irodában.
Rácz György Róbert több mint húsz év IBM után, az IBM Security üzletágának vezetői székéből ment át 2021-ben a BlueVoyanthoz. „Garantálta, hogy hozzánk tud majd csábítani tehetségeket az IT-szektorból” – indokolja döntését Rosenthal. Rácz építőnek vallja magát, az IBM-nél a keleteurópai kiberbiztonsági üzletágat a nulláról húzta fel, majd a teljes európai kiberbiztonsági üzletág vezetésével is megbízták. A BlueVoyanttal ezekhez a gyökerekhez vágyott vissza. „A hátterem miatt választottak ki, és én is a hátterük miatt csatlakoztam hozzájuk.”
Nem egyedül az IBM-ből sikerült lecsapni nagy iparági koponyákra. Az amerikai nemzetbiztonságtól kezdve a brit GCHQ titkosszolgálaton át akár az FBI-ig ép ésszel felfoghatatlan tapasztalat gyűlt össze a cégnél. Pedig alig több mint hatszázötvenen dolgoznak itt világszerte. Ebből százhúsz felett van az európai csapatok létszáma, a magyar központ már ennek is durván a fele. Ide Csehországtól Romániáig toboroznak IT-mérnöki, biztonsági vagy termékfejlesztési pozíciókba szakembereket. Kezdetek óta ez az irány: idecsábítani a szakma krémjét. Hogy mi az értékajánlat? Erről bővebben már a Forbes.hu-n, keresd a teljes cikket online!
A világ nagyot változott az elmúlt 30 évben, és ez talán hatványozottan igaz a pénzügyi szolgáltatások, biztosítások piacára Magyarországon. Ha egy személyes kapcsolatokra és bizalomra építő cég nemcsak meg tudott maradni ezen a piacon, hanem az alapoktól indulva eljutott a piacvezető pozícióba, az azért jelent valamit. Az OVB magyarországi leányvállalata pedig pontosan ezt tette. Az […]
Egy aktív magyar felhasználó átlagosan két streamingszolgáltatásra fizet elő – áll a GKID kutatócég februári riportjában. Itthon körülbelül 2,1 millióan használnak vagy férnek hozzá valamilyen előfizetéshez – ez a bázis hónapok óta stagnál, avagy a magyar piacra egyre nehezebb bekerülni ebbe az átlagosan használt két előfizetésbe. Ráadásul nemrég nálunk is megjelent az új streamingóriás, a Skyshowtime, lássuk, mennyi most az annyi, és erre az annyira mennyit vagyunk hajlandók áldozni.
Az I. kerület bevett-felkapott éttermeinek egyelőre nem kell aggódniuk a naphegyi edzőközpont eklektikus koncepciójú bisztrója miatt.
2013 novemberében együtt kezdtük el a magyar Forbest. A mostani magazin az utolsó,
amiben Aknay Csaba és Kotschy Gábor, avagy az Orbital Strangers fotózott.
113 szám feledhetetlen képeiből válogattunk. Szép menet volt!