Ritkán – de szerencsére azért egyre gyakrabban – látni olyan igényes felújítást, mint ezé a balatonszepezdi villaépületé. Tulajdonosai kifejezetten egy régi épületet szerettek volna megmenteni, de a villa kényelmét vendégként most a családon kívül más is élvezheti.
Adott egy gyönyörű villa vastag falakkal, klasszikus oszlopokkal, fa spalettákkal, háború előtti cserepekkel, kőlapokkal. Ha igaz, valamikor 1929-ben épülhetett. Annyi bizonyos, hogy 1926-ban, amikor a 71-es főutat építették, készült egy fotó a hegyoldalról, és csak a szomszédos villa állt itt, ez az épület még nem.
A terület egyébként egy bizonyos Virius Vince tulajdona volt, akiről a későbbi fürdőtelep is a nevét kapta. Ő először írnok, tiszttartó, majd jószágigazgató lett egy osztrák tábornok lesencetomaji birtokán, majd megvásárolta a szepezdi erdő melletti területet. Itt a filoxéravész után új fajokkal telepítette be a szőlőültetvényeket, később saját költségén hajókikötőt (1912) és vasúti megállót (1913) is kialakított. A terület egy részét parcellázta, és eladta főként városi értelmiségi vásárlóinak, és ők aztán nyaralókat, villákat építettek maguknak. Az épület tehát az 1920-as évek közepén még nem állt, 1935-ből viszont ismerünk egy hirdetést a Magyar Hírlapból, amiben mint penziót hirdetik, és ismert egy fotó is, amin a Mária-Villa név olvasható. A második világháború után aztán új tulajdonosai lettek, később ismét, mindez átépítésekkel is együtt járt. Harmadik tulajdonosa egy olyan mecénás volt, aki sok színésszel jóban volt, és a szepezdi nyaraló állítólag színészbuliknak is helyet adott.
A JTI Hungarynál hisznek abban, hogy felnőtt, jól informált emberek szabadon hozhassanak döntéseket a saját életükkel kapcsolatban – akár a dohánytermékek fogyasztásával kapcsolatban is. A fogyasztóknak hamarosan egy új, innovatív terméket is kínálnak majd választásra Magyarországon is. Idén 15. éve van jelen a magyar dohánytermék-piacon a JTI Hungary Zrt., és egyáltalán nem túlzás ezt a […]
A JTI Hungarynál hisznek abban, hogy felnőtt, jól informált emberek szabadon hozhassanak döntéseket a saját életükkel kapcsolatban – akár a dohánytermékek fogyasztásával kapcsolatban is. A fogyasztóknak hamarosan egy új, innovatív terméket is kínálnak majd választásra Magyarországon is.
Idén 15. éve van jelen a magyar dohánytermék-piacon a JTI Hungary Zrt., és egyáltalán nem túlzás ezt a másfél évtizedet sikertörténetként jellemezni. A felvásárlásokkal létrejött vállalat ugyanis nemcsak megőrizte, hanem jelentősen növelni is tudta piaci részesedését az elmúlt években. „Büszkék vagyunk arra, hogy 2021-ben a 2018-tól a cseh és a szlovák leányvállalattal egy csoportként működő cégünk piacvezetővé vált a finomra vágott dohánytermékek piacán, és ezt a pozíciót azóta is meg tudtuk őrizni – mondja Olexander Farkosh, a JTI Hungary országmenedzsere. – Arra azonban még talán ennél is büszkébb vagyok, hogy 2023-ban immár 11. éve sorozatban szereztük meg a Top Employer Hungary minősítést, ami jól mutatja, hogy a kimagasló eredményeket egy jó hangulatú, nyitott, elkötelezett csapat munkájának köszönhetjük.”
Jelenleg mintegy 90 munkavállaló áll közvetlenül a cég alkalmazásában a budapesti irodában, raktárban és szerte az országban, de a viszonteladói hálózatban, illetve más módon még sokan állnak kapcsolatban a vállalattal, és számíthatnak a JTI hosszú távra tervező, a közösségek támogatását célzó hozzáállására.
Olexander Farkosh, a JTI Hungary országmenedzsere
Új idők új terméke
Szükség is volt egy jó csapatra, hiszen az elmúlt évek hatalmas változásokat hoztak a dohánytermékek piacán. Egyik oldalon ott voltak a piacot egyre inkább korlátozó intézkedések és a növekvő adóterhek, a másik oldalon pedig a fogyasztói szokások megváltozása, a különböző alternatív dohány- vagy dohányt helyettesítő termékek megjelenése és elterjedése.
A JTI nem véletlenül tudott nemzetközileg is a dohánypiac egyik kiemelkedő szereplőjévé válni, amely egyetlen vállalatként tudta megőrizni a hagyományos dohánytermékek piacán 21,2 százalékos részesedését a 2022 és 2023 áprilisa közti időszakban.
Nagy hangsúlyt fektettünk a jó árazás mellett a fogyasztók igényeivel találkozó széles, minőségi termékpaletta kialakítására. Mi mindig is a választás lehető legszélesebb körű szabadságát szerettük volna biztosítani a felnőtt vásárlók számára.”
Olexander Farkosh
E törekvésbe illeszkedik az is, hogy az év második felében a JTI Magyarországon is piacra dobja új, innovatív, következő generációs dohányhevítő készülékét, és a hozzá való dohánytermékeket, amivel további választási lehetőséget biztosít a fogyasztók számára. Ugyan a vállalat e téren nem lépett elsőként, ez Olexander Farkosh szerint bizonyos előnyt is jelent számukra. „A fogyasztók már ismerik e termékeket, mi pedig az ő igényeik és a meglévő tapasztalatok alapján tervezhettük meg saját termékünket, amely mind íz- és illatélmény, mind az elérhető ízválaszték, mind a használat egyszerű és intuitív módja tekintetében exkluzív élményt garantál a fogyasztóknak.”
Olexander Farkosh, a JTI Hungary országmenedzsere
Tájékozott döntéseket hozni
A fogyasztók mindenképpen jól járnak egy új alternatíva megjelenésével, és a JTI-nál nem is szeretnének mást, mint hogy a felnőtt, döntésképes fogyasztók szabadon választhassanak. „Mi nem a tiltásban és a korlátozásban hiszünk, hanem a fogyasztók tájékoztatásában. Nem törekszünk több fogyasztóra és nem reklámozzuk a dohánytermékek fogyasztását, de az a tapasztalatunk, hogy a sikeres dohányipari szabályozás kiegyensúlyozott, és az iparág szereplőivel is egyeztet a jogalkotó ” – mutat rá az országmenedzser.
A cég egyes területeken sikeresen ki is tudott állni a választás szabadságának megőrzése mellett, a Kúria idei döntése például bebizonyította, hogy végig a JTI-nak volt igaza az alacsony mentoltartalmú dohánytermékek tiltása körül kibontakozott vitában. Ez a döntés azért is volt fontos a cégnek, mert a JTI Hungary működése során mindig is a jogszabályok maradéktalan betartását, az átláthatóságot, illetve a kormánnyal és az illetékes hatóságokkal történő együttműködést jelölte meg céljául.
Ez nemcsak a cégnek, de az államnak, és nem utolsósorban a fogyasztóknak is alapvető érdeke, ugyanis a kutatások azt mutatják, hogy a túlzott korlátozások és áremelések az illegális termékek felé terelhetik a fogyasztókat, amelyek a kieső állami adóbevételek mellett súlyos egészségügyi kockázatot is jelentenek a fogyasztók számára.
A piac évről évre szűkül különböző folyamatok hatására
– magyarázza Olexander Farkosh. – Ha ez természetes módon történik, akkor rendben is van, de ha illegális termékek veszik át a legálisak helyét, az nagy baj. Már most látható az illegális piac növekedése, ezért fontos lenne, hogy a terhek ne emelkedjenek az egekig, mert az emberek még inkább arrafelé fognak fordulni.”
Hosszú távú elköteleződés
A kormányzatnak pedig érdemes meghallgatni a dohánypiac szereplőinek véleményét, már csak azért is, mert miközben egyes helyeken már szinte köz- ellenségként vannak kezelve e cégek, hatalmas adóbevételekhez juttatják az államot, s egyúttal rengeteg embernek biztosítanak megélhetést is.
A JTI Hungarynál e mellett a szűkebb és tágabb környezetükre is odafigyelnek, és ez a hozzáállás részben a cég japán gyökereire is visszavezethető. „Miközben színes, multinacionális vállalat vagyunk, megfigyelhető a japán hatás a kultúránkban az udvarias, barátságos hangulatban, vagy éppen abban is, hogy családként tekintünk a cégre, és vigyázunk a hozzánk tartozókra. A számok is ezt mutatják, a cégnél átlagosan kimagaslóan sokat, kilenc évet töltenek a munkavállalók, de idén már olyan dolgozóink is vannak, akiknek 26-27 év tapasztalatuk van a szakmában, miután pályafutásukat még az elődcégeknél kezdték el. Én magam 21 éve tartozom a JTI közösségéhez” – mondja az országmenedzser. Ez a hozzáállás megmutatkozott tavaly tavasszal is, amikor a JTI Hungary több mint 160, az ukrajnai háború elől elmenekült, a JTI-hoz kötődő embernek segített szállással és egyéb módokon, de a tágabb környezetre is hatással van.
A vállalat jelentős adományokkal segítette a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet munkáját, de hosszútávú együttműködést folytatnak többek közt a nehéz lakhatási körülmények között élőket segítő Habitat for Humanity magyarországi szervezetével is, tavaly pedig az Egyedülálló Szülők Klubja Alapítvánnyal is stratégiai együttműködésre léptek, hozzájárulva az ilyen családok megfelelő lakhatáshoz juttatásához.
A folyamatos, holisztikus szemléletű befektetéseknek hála a Budapest Airport cargo szolgáltatása már München és Bécs riválisává tette a nemzetgazdasági szempontból is megkerülhetetlen budapesti légi áruszállítási központot. A cég két vezetőjével, René Droese fejlesztési vezérigazgató-helyettessel, illetve Kossuth József cargo igazgatóval beszélgettünk múltról, jelenről és jövőről. Milyen eredményeket ért el az elmúlt években a Budapest Airport cargo […]
Túl a gigantikus tavalyi buktán, most ősztől tudunk könnyedén inflációt megverve befektetni. Legfőbb ideje, hogy a lehető legtöbbet visszahozzuk abból, amit az eszközárak szakadása elvitt, az infláció meg felzabált. De hogyan? Tizennégy oldalon előbb 7+7 kérdés és válasz arról, miért fulladt ki egyszerre a kötvény- és a részvénypiac, miért lett ekkora sztár a magyar állampapír, és hogy mi jön ezek után. Aztán 4 kínzó dilemma arról, hogy mi a nyerő. Forint vagy deviza, papír vagy tégla, állampapír vagy bármi más, és hogy belevegyünk-e az aktuális tőzsdei mániába. És még: 7 profi befektető friss portfólióajánlása.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara innovatív vállalkozásfejlesztési mentorprogramjában a környezetileg és társadalmilag felelős működésről tanulhatnak vezető nagyvállalatoktól, civil szervezetektől a kicsik. A jelentkezőket az egész országból várják, ősszel roadshow-ra is indulnak. A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) több területen is támogatja a felelős vállalkozásokat és szervezeteket, és ösztönzi a két szféra együttműködését a közép-európai országokban. […]