Hitelesség, humor, tapasztalat. Ez a három kellett ahhoz, hogy Gyetván Csabáé lehessen a Discovery Channel egyetlen magyar gyártású műsora. Tegyük hozzá, némi önbizalom is.
Ritkán fordul elő, hogy valaki ennyit gondolkodjon, ha interjúra kérik fel. Gyetván Csaba azt mondja, gondosan ügyel rá, hogy ne jelenjen meg túl sok helyen az arca. Hogy ne aprózódjon el. Végül igent mond. „Nagy a celebmassza, egyik nap műsort vezetnek, másnap túlélőshow-ban szerepelnek. Nagyobb érték, ha valaki nincs ott mindenütt, de közben köthető hozzá egy téma egyértelmű, jó tartalmakkal.”
Gyerekkori álma valósult meg azzal, hogy 2019 óta saját produkcióban készített tévéműsora lehet a Discovery Channelen. A Made in Gyetván Csabával a 170 országban futó csatorna egyetlen magyar gyártású sorozata, a több mint húsz éve elinduló Hogyan készült? „csabásított” változata. A legsikeresebb sorozatok egyike a csatornán, az epizódok átlag nézettsége ötven százalékkal haladja meg a főműsoridő átlagát.
Csaba szerint videómegosztós jelenléte bőven elég a sikerességéhez, a tévés szereplés csak plusz súlyt ad munkájának. 2012-ben indított Youtube-csatornája, ahol részben szponzorált tartalmakat közvetít, több mint 18,5 millió megtekintést zsebelt már be. A nagyjából húszperces Hogyan készült-epizódok egy-egy mindennapi vagy kevésbé hétköznapi tárgy, termék gyártásának folyamatát veszik végig, közben Csaba pörög, dumál, és kikérdezi a dolgozókat, a gyártót, a cégvezetőket. Legsikeresebb epizódja, a tízezer forintos bankjegy nyomtatásáról szóló, jelenleg 788 ezer megtekintésnél tart. Bemutatta már az ugrálóvár-készítés, az elektromoskábel-gyártás mikéntjét és a budapesti hulladékfeldolgozás kulisszatitkait is. „Mindig elsősorban a nagy kép érdekel, hogy hogyan lehet nem szexi dolgokat szexin bemutatni.”
Egy logisztikai cég, ami belelát az ügyfelek fejébe és mindig a piac előtt jár: a Prologis a világ egyik legnagyobb iparági ingatlanfejlesztőjeként és üzemeltetőjeként gyakorlatorientált, ügyfélközpontú megoldásokban utazik. Hunyadi Zsuzsannával, a Prologis magyarországi bérbeadásért és ügyfél-elégedettségért felelős igazgatójával beszélgettünk. Mi a Prologis Essentials szolgáltatás lényege? Globális kapcsolatrendszerű logisztikai vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy ügyfeleink számára […]
Egy logisztikai cég, ami belelát az ügyfelek fejébe és mindig a piac előtt jár: a Prologis a világ egyik legnagyobb iparági ingatlanfejlesztőjeként és üzemeltetőjeként gyakorlatorientált, ügyfélközpontú megoldásokban utazik. Hunyadi Zsuzsannával, a Prologis magyarországi bérbeadásért és ügyfél-elégedettségért felelős igazgatójával beszélgettünk.
Mi a Prologis Essentials szolgáltatás lényege?
Globális kapcsolatrendszerű logisztikai vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy ügyfeleink számára a legmagasabb minőségű szolgáltatást nyújtsuk. Törekszünk azelőtt megoldást kínálni igényeikre, mielőtt azok megfogalmazódnak. Ilyen szolgáltatás a Prologis Essentials is. Hogy mi is ez a gyakorlatban? Amikor az épületeinket az abban végzett tevekénységnek megfelelően kell átalakítani és felszerelni, akkor lép színre az Essentials. Ez a szolgáltatáscsomag magában foglalja például a raktárak polcozását, a megfelelő targoncák beszerzését, szükség esetén robotizálást vagy temperálást hőszivattyúkkal. Ezen eszközök beszerzése és beépítése hosszú idő, és jelentős humánerőforrást igényel a cégektől. A Prologis méretéből és kiterjedt kapcsolatrendszeréből fakadóan az Essentials platformján keresztül mindezeket ár- és időhatékonyabban tudja biztosítani az ügyfeleinek.
Az egyik első raktári állványzathoz kapcsolódó ügyletem például azért volt különösen sikeres, mert 3 hónappal rövidebb határidőn belül tudtuk beszerezni és telepíteni a teljes polcrendszert, mint ahogyan azt az ügyfél saját erőforrásból meg tudta volna oldani. Három hónapnyi kényszerleállást, és az ebből fakadó jelentős pénzügyi veszteséget tudtak megspórolni az Essentials segítségével.
Kiknek ajánljátok?
Bár úgy tűnhet, ez elsősorban a kisebb és közepes méretű cégek számára nyújt megoldást, egyre többször fordulnak hozzánk nagyvállalatok is. Globális jelenlétünk miatt gyakran jóval kedvezőbb áron vagy éppen sokkal rövidebb határidővel tudunk megoldást nyújtani a partnereink számára. Persze az egész folyamat lebonyolításához mi biztosítjuk a szakembereket, ezzel hatalmas terhet levéve a cégek válláról.
Folyamatosan fejlesztetek, a naprakész, sőt jövőbe mutató raktármegoldások egy növekvő piachoz idomulnak. Mennyire tapasztaljátok a piac megtorpanását? Tapasztalataink alapján a piac nem torpant meg, csak átmenetileg lelassult, melyen az előrejelzések alapján a következő év második felére már növekedés várható. Mivel a Prologis ügyfélbázisa erősen diverzifikált, a bérlők jó financiális mutatókkal rendelkeznek, melyre büszkék vagyunk. Mi egyfajta stratégiai újragondolást tapasztalunk a döntéshozásban. Az ambiciózus tervek helyett sokkal racionálisabb szempontok alapján hoznak döntéseket ügyfeleink, miközben a Nettó Zéró kibocsájtás elérése is egyre hangsúlyosabbá válik a cégek számára az ellátási lánc minden láncszemében. Ebben pedig a Prologisnál keresve sem találhatnának jobb partnert. Azt szoktuk mondani, nekünk már a DNS-ünkben van a fenntarthatóság, hiszen már a parkok lokációjának kiválasztásánál, az építkezés teljes folyamata alatt és az épületek kialakításánál is arra törekszünk, hogy a lehető legkevesebb karbonlábnyomot hagyjuk magunk után. A szektorban úttörőként ennek a szemléletnek megfelelően fejlesztjük a szolgáltatásainkat – például a hamarosan minden ügyfelünk számára elérhető hőszivattyús rendszereket – és bízunk benne, hogy a versenytársak is felismerik, fenntarthatóság nélkül nincs jövő.
Az információk sokasága azoknak a gyerekeknek a figyelmét is próbára teszi, akik diagnosztikai értelemben nem figyelemzavarosak. Ráadásul a digitális technológia is csak növeli az ingerrengeteget. Hogyan segíthet a szülő és a pedagógus a figyelem és az idegrendszer fejlesztésében?
Startupok és kockázati tőkések viszonya mindig kényes, a sok konfliktusgóc mélyén lehet egy rosszul összerakott csapat vagy a vezetői készségek hiánya. Erre jutott Tarczali Patrícia és cége,
a Future Proof Consulting friss kutatása.
Elvesztél a szűrővizsgálatok tengerében? A hazai népegészségügyi központ, valamint amerikai források ajánlásai alapján összeszedtük, mikor mire célszerű elmenni – akkor is, ha Magyarországon lényegében nincsenek kötelezővé tett szűrővizsgálatok. Magas kockázati besorolással vagy pozitív családi kórtörténettel pedig érdemes lehet még hamarabb konzultálni a háziorvosoddal.
Ritkán – de szerencsére azért egyre gyakrabban – látni olyan igényes felújítást, mint ezé a balatonszepezdi villaépületé. Tulajdonosai kifejezetten egy régi épületet szerettek volna megmenteni, de a villa kényelmét vendégként most a családon kívül más is élvezheti.