Mi kell ahhoz, hogy egy nagy megrázkódtatás után piacvezető céget építsünk fel? A Process Solutions-nél a szakmai hozzáértés és a kemény munka csak a történet kezdete volt. Ha egy cég 25 éve létezik, és abból az elmúlt 18 évben piacvezetőként, akkor nem nagy logikai ugrás kijelenteni, hogy valamit nagyon jól csinálnak. De mit? Azt gondolnánk, […]
Mi kell ahhoz, hogy egy nagy megrázkódtatás után piacvezető céget építsünk fel? A Process Solutions-nél a szakmai hozzáértés és a kemény munka csak a történet kezdete volt.
Ha egy cég 25 éve létezik, és abból az elmúlt 18 évben piacvezetőként, akkor nem nagy logikai ugrás kijelenteni, hogy valamit nagyon jól csinálnak. De mit? Azt gondolnánk, a számviteli, bérszámfejtési, adózási szolgáltatásokat nyújtó Process Solutions esetében erre könnyű válaszolni, pedig a válasz nem annyira magától értetődő.
Mi ehhez értünk, ebben vagyunk erősek, a teljes pénzügyi menedzsment elvégzésében a cégek életében. Bármilyen rendszerrel, s a legjobban felépített csapattal.
A 2024-es SIRHA-n bemutatott ERWIN Smart Ice Cream Scoop egy magyar termékfejlesztés eredménye, amely nem csupán új szintre emeli a fagyizók üzleti hatékonyságát, hanem forradalmasíthatja a vendéglátóipart is. Ez az innováció nem csupán egy egyszerű eszköz; a Szabó Ervin által megálmodott és két évig tartó fejlesztés eredményeként létrehozott okos fagyiadagoló kanál teljesen új dimenziót nyit […]
A 2024-es SIRHA-n bemutatott ERWIN Smart Ice Cream Scoop egy magyar termékfejlesztés eredménye, amely nem csupán új szintre emeli a fagyizók üzleti hatékonyságát, hanem forradalmasíthatja a vendéglátóipart is. Ez az innováció nem csupán egy egyszerű eszköz; a Szabó Ervin által megálmodott és két évig tartó fejlesztés eredményeként létrehozott okos fagyiadagoló kanál teljesen új dimenziót nyit meg a vendéglátóipari folyamatok menedzselésében.
Az ERWIN Smart Ice Cream Scoop egyesíti magában a legújabb elektronikus és szenzortechnológiákat, melyekkel az eladási munkafolyamat zavarása nélkül, automatikusan, pontosan és megbízhatóan méri ki a kiadott gombócokat. A hagyományos adagolókhoz képest ez az eszköz többet tud, mint pusztán a nyomás alapján mérni a fagyi mennyiségét, az egész mozdulatra betanítva pontosan számolja, rögzíti és továbbítja az eladott gombócok számát. Így lehetővé teszi a fagyizó tulajdonosai számára, hogy valós idejű adatok alapján tervezzenek, és biztosak legyenek abban, hogy a munkavállalók pontosan végzik a munkájukat.
Az innováció mögötti elképzelést és fejlesztést Szabó Ervin irányította, aki több mint két évtizedes vendéglátós tapasztalattal rendelkezik
„Hogy lehet okos egy fagyiadagoló kanál? Úgy, hogy megtanítottuk számolni! Az ötlet már körülbelül öt évvel ezelőtt megszületett, aztán két évig tartó kemény munka eredményeképpen valósult meg. Mivel a gyakorlatból indultunk ki, ezért pontosan tudtuk, milyen igényekhez és felhasználási módhoz kell adaptáljuk az eszközt. Éppen ezért a rendszer képes elkülönítve kezelni a kanál tisztítására vagy a betapadt gombóc kiszabadítására irányuló mozdulatokat” – magyarázza Szabó Ervin. Az okos fagyiadagoló kanál a nemrég bejegyzett világszabadalmi jog megszerzése után készen áll arra, hogy átalakítsa a fagyizók üzletmenetét világszerte.
Magyar innováció a fagyibizniszben
Az eszköz teljesen elektronikus és szenzorokkal ellátott, ami lehetővé teszi a pontos mérési adatok rögzítését és továbbítását egy speciálisan kifejlesztett központi egységnek, mely a fagyizó üzlethelyiségében található. A kanál rádiókommunikáción keresztül küldi az adatokat, ezek pedig naponta egyszer, sms-ben továbbítódnak egy meghatározott telefonszámra. Az okos eszköz könnyen kezelhető, fél óra töltési időt igényel, vízálló és akkor is képes mérni és rögzíteni az eladott gombócok számát, amikor éppen nincs kapcsolatban a központi egységgel. Ez azt jelenti, hogy még akkor is pontos adatokat szolgáltat, ha a rádiókommunikáció ideiglenesen megszakadna. A rendszer számos további, korszerű megoldással segíti a hatékony energiafelhasználású, hibamentes működést, például a kanalak nyugalmi helyzetét érzékelve csökkentett energiafogyasztású készenléti állapotba áll.
Az innováció további fejlesztési irányát egy olyan alkalmazás képezi, amely összekapcsolja az okos fagyiadagoló kanalat a vendéglátóiparban használt szoftverekkel és felhőalapú megoldásokkal. Ezek az újítások és fejlesztések nem csupán a vendéglátóipar egy szeletét érintik, hanem átalakíthatják az üzleti szemléletet és folyamatokat az egész iparágban.
Így az ERWIN okos fagyiadagoló kanál nem csupán egy újabb technológiai fejlesztés, hanem egy teljesen új üzleti megközelítés, mely segít a fagyizótulajdonosoknak jobb kontrollt gyakorolni vállalkozásuk felett, és garantálni üzletük hatékonyságát és termelékenységét. Nem csoda, hogy az új szabadalom Kelet-Közép-Európa legjelentősebb nemzetközi élelmiszeripari szakkiállításán azonnal felkeltette a HoReCa szektor érdeklődését.
Megháromszorozta nyereségét, és közel ezer milliárdos profitot termelt tavaly az OTP csoport – magyar viszonyok között szédítő szám. Ahogy az év elején erről és az OTP más eredményeiről beszélgetett Fekete Emese és Ács Gábor, arra jutottam, ez megér egy szokatlan Forbes-címlapot, ahol nem az alapító, hanem maga a cég van a középpontban. Emese és Gábor pedig elkezdtek […]
„Itt nem mindent ti csináltok, ugye?” – kérdezik gyakran Matus Dórától és Tárnok Lászlótól a házaspár több mint kétezer fás birsültetvényét látva. „De, mi!” – hangzik a válasz. A Birsbirtok a paszternáktól és egy régi japán kistraktortól jutott el oda, hogy ma már a Dél-Dunántúl legtöbb pálinkaházában az ő termésükből készül a birspálinka.
A magyar termálvíz erős hívószó, jól meg lehet vele szólítani a külföldi vásárlókat, gondolta Bokrosi Máté és Florián Bence. Erre alapozták prémium márkájukat, és bejött: ma már Koreában és Kanadában is sokan fürdenek Zador szappannal. Az ázsiai turisták a repülőtereken nem egyszer az összes illatot kihozatják az üzletek raktárból, hogy válogassanak.
Amióta létezik, nem kapott még akkora kihívót a magyar bankpiacon az OTP, mint amekkorára mellé dagasztották a Magyar Bankholdingot (MBH). Valóban komoly konkurens?