A digitális technológia világában ritkák az igazán korszakalkotó innovációk. Katarína Dörnerová, a SWEET.TV igazgatója megosztotta meglátásait a harmadik évezred hirdetési technológiáiról, a Smart TV képernyőkön megjelenő vásárlásra alkalmas (shoppable) hirdetésekről és a streaming felület franchise-ról. A SWEET.TV Group az elmúlt néhány évben gyors ütemű növekedésen és terjeszkedésen ment keresztül. Hogy sikerült ezt elérni? Cégünk sikeresen […]
A digitális technológia világában ritkák az igazán korszakalkotó innovációk. Katarína Dörnerová, a SWEET.TV igazgatója megosztotta meglátásait a harmadik évezred hirdetési technológiáiról, a Smart TV képernyőkön megjelenő vásárlásra alkalmas (shoppable) hirdetésekről és a streaming felület franchise-ról.
ASWEET.TV Group az elmúlt néhány évben gyors ütemű növekedésen és terjeszkedésen ment keresztül. Hogy sikerült ezt elérni?
Cégünk sikeresen működik Magyarországon és 18 másik kelet-európai, balti és balkáni országban. Több mint 10 millió felhasználónk van, akik már kipróbálták a szolgáltatást. A SWEET.TV streaming felület minőségi tartalmakat kínál a magyar nézőknek, az egész család számára: 120+ vezető tévécsatornát, 1000+ filmet, Disney és Paramount premiereket és még sok mást. De a gyors növekedés egyik fő oka az volt, hogy sikerült integrálnunk a legmodernebb technológiai megoldásokat. Ma a SWEET.TV a közönségelérés innovatív ökoszisztémája, egy hatékony eszköz a média és az üzleti világ számára, ami fejlett hirdetési megoldásokat kínál Magyarországon.
Az influenszerek véleménye, különösen a nagy elérésű tartalomgyártóké, sok esetben nagyobb befolyással bír bizonyos márkák, események megítélésére, mint a hagyományos média. A talent menedzsmenttel is foglalkozó PFR csoport ezt az trendet már 2014-ben felismerte. Csiszár Gergő vezetésével egy olyan működési modellt alakítottak ki, amiben bár a kreátorok kapják a központi szerepet, az együttműködések hatása mind […]
Az influenszerek véleménye, különösen a nagy elérésű tartalomgyártóké, sok esetben nagyobb befolyással bír bizonyos márkák, események megítélésére, mint a hagyományos média. A talent menedzsmenttel is foglalkozó PFR csoport ezt az trendet már 2014-ben felismerte. Csiszár Gergő vezetésével egy olyan működési modellt alakítottak ki, amiben bár a kreátorok kapják a központi szerepet, az együttműködések hatása mind a márkák, mind a tartalomgyártók, mind a közönség számára izgalmas, érdekes, szórakoztató tartalmakat eredményez. Az iparág egyik főszereplőjeként egy valamit viszont nagyon hiányoltak a magyar piacról – a tartalomgyártóknak kijáró elismerést a kommunikációs és reklámos versenyek, díjátadók soraiban. Ezért szervezik meg már másodszorra a Creator Awards díjátadó eseményt, ahol független szakmai zsűri és közönségszavazatok alapján díjazzák az ország legjobb influenszereit.
„Évek óta éreztük a hiányát egy a VidCon-hoz vagy Playlist Live-hoz hasonló eseménynek a magyar piacon, amikor a legkreatívabb hazai digitális tartalomgyártókat értékelni tudjuk a teljesítményükért, munkásságukért és reflektorfénybe helyezzük őket – méghozzá nemcsak a közönség, hanem a szakma elismerésével is” – mondja Csiszár Gergő, aki a Creator Awards szervezésével nem PFR „színekben” vesz részt, hanem mint a magyar influenszer ügynökségi iparág egyik vezető alakja. „Az is célunk, hogy közösséget formáljunk azok köré a magyar tartalomgyártók köré, akik nap mint nap formálják a hazai közösségi médiát. Ez független attól, hogy mi kiket képviselünk a hazai piacon. Londonban és az USA-ban is láttuk azt, hogy nagyon szép közösség építhető a tartalomgyártók között, és hogy az ilyen események milyen fontosak az iparág számára. Azonban itthon nem alakult ki még hasonló közeg, ami lehetőséget adott arra, hogy megpróbáljuk betölteni ezt az űrt.”
Már az első Creator Awards is figyelemre méltóan sikerült, bár akkor még nem a tökéletes díjátadó megszervezésére törekedtek, hanem egy, az iparág számára hosszú távon is releváns esemény megrendezésére. A visszajelzések pedig egyértelművé tették, hogy igenis szükség van itthon is egy szakmai csúcstalálkozóra. „Rengeteg pozitív és építő visszajelzést kaptunk és tapasztalatot szereztünk a tavalyi Creator Awards során, ami alapján idén egy olyan eseményt tudunk szervezni, ami egyszerre megkérdőjelezhetetlen szakmailag és szórakoztató is a jelöltek, a szakma és a közönség számára is. Mindezt olyan minőségben, ami nemzetközi szinten is megállja a helyét” – meséli Csiszár Gergő, aki azt is elmondta, hogy nemcsak szakmai rendezvények, hanem olyan jól ismert díjátadók is inspirálták őket, mint VMA (MTV Video Music Awards). Külföldi gálákhoz hasonlóan a Creator Awards 2024 powered by MBH Bank díjátadó programja a magyar popszakma fiatal tehetségeinek zenei produkcióival lesz teletűzdelve.
A szakma legnagyobb nevei a rivaldafényben és a háttérben is
A szakmaiságot garantálja, hogy a jelöltállításba minden nagyobb influenszer marketinggel vagy talent menedzsmenttel foglalkozó piaci szereplőt bevontak – a teljesség igénye nélkül –, többek között a Social Guru, az Armadillo, a PFR Group, az Innowa, a Dot Creative, a Follow me is részt vett a folyamatban. Ezen felül sikerült egy támadhatatlan zsűrit összeállítani, akik között van tartalomgyártó, televíziós szakemberek, network ügynökség, közösségi média fókuszú ügynökség, influenszer marketing ügynökség, és márka oldalról is többen elfogadták a felkérésüket. Csiszár Gergő szerint nemcsak az iparág mára már a hagyományos médiát meghaladó jelentősége miatt volt fontos egy ilyen rangos zsűri összeállítása. „Eljött az ideje annak, hogy ugyanazt a tiszteletet és elismerést megkapják a hazai tartalomgyártók, mint amit külfödön látunk, és ezt akkor tudjuk a legjobban kifejezni, ha a szakma elismert hazai szereplői összefognak és objektív szempontok alapján hoznak döntést.”
A zsűri összetételébe valóban nehéz lenne belekötni: Coca-Cola, DDB, Yettel, RTL, Republic, Hell Energy, TV2, Media Future, valamint az Index is képviselteti magát, élükön Szirmai Gergővel, aki a tavalyi díjátadón megkapta a Biggest Impact díját. Persze az ő véleményük csak az egyik oldalt képviseli, a többi a közönségen múlik. Nem is akármekkorán, hiszen az online szavazáson már félmillióan leadták a szavazatukat kedvenc jelöltjeikre. Ezeket a neveket és számokat látva kétségtelen, hogy a PFR csoport nem alaptalanul állítja: az influenszer iparág a marketingkommunikáció jelene és jövője is, viszont az elismert és megbecsült tartalomgyártók nélkül minden szereplő rosszabbul jár.
Egyre nehezebb kitűnni
„A jövőben az influenszerek neve és márkája fogja a kattintások többségét hozni, de egyre nehezebb lesz tartalomgyártóként kitűnni a zajból. Az egyik legnagyobb kihívás az a mentális teher, amit az állandó tartalomgyártás jelent. A közösségi médiában nincsenek pihenőnapok. Ha leállsz, az algoritmus könnyen továbbáll, és a közönséged mást talál. Mindennap, minden héten újra bizonyítanod kell, friss, érdekes, vicces tartalommal előállni. Ez egy elképesztően magányos munka. Sok esetben csak egy fotóssal vagy videóssal dolgozol, és nincs mögötted az a kreatív csapat, mint egy tévés produkció esetében. A tartalomgyártóknál állandóan fennáll az a félelem, hogy mikor fogják elveszíteni a relevanciájukat” – mesél Csiszár Gergő a kreátorokon lévő nyomásról. Elmondása szerint ezeknek a terheknek az enyhítése a PFR csoport egyik fő missziója, és a Creator Awards megrendezésének egyik motivációja is.
„Talent ügynökségként nemcsak a márkákkal való együttműködések segítése a feladatunk, hanem a napi munkájuk támogatása is. Ez elengedhetetlen ahhoz is, hogy hosszú távú, kölcsönösen előnyös kapcsolatok épüljenek márkák és influenszerek között, miközben nálunk mindig a tartalomgyártók érdekei vannak előtérben. A Creator Awards díjátadóval is ezt szeretnénk nekik átadni, hogy tudjuk, milyen kemény munka és elhivatottság van mögöttük.”
A vörös szőnyeg tehát november 28-án este gördül ki a MOM Sport elé, ahol a Hajós András és Linczényi Márkó által vezetett programot többek között Szakács Gergő, Szivák X Wagner, Bruno X Spacc, KKevin, Jauri, Felus koncertjei fogják színesíteni.
Díjazottból zsűrielnök
A Creator Awards 2024 powered by MBH Bank zsűrijének elnöke Szirmai Gergely veterán tartalomgyártó, aki a tavalyi gálán a Biggest Impact díjat is elnyerte. A Hollywood Hírügynökség című videóbloggal ismertté vált filmkritikus immár 14 éve meghatározó alakja a hazai szakmának. Olyan tartalomgyártó, aki relevanciája és szakértelme miatt egyaránt megállja a helyét versenyzőként és zsűritagként is, így idén az ő vezetésével választják ki az iparág legjobbjait.
Tavaly díjat nyertél, idén zsűrielnök vagy. Milyen érzés ez?
A Biggest Impact díj számomra különösen fontos, mert azt jelzi, hogy hosszú távon is minőségi munkát végeztem. Ez rendkívül sokat jelent, mert ebben a szakmában nagyon gyorsan ki lehet égni, és az internet nem bocsát meg, ha nem vagy szórakoztató. Ez a díj és a zsűrizés is egy elismerése annak, hogy sikerült tartósan szórakoztatni az embereket.
Miért tartod fontosnak a Creator Awards megrendezését?
Ez a díjátadó a filmes díjátadókhoz hasonló szerepet tölt be, mint az Oscar-gála, csak közösségi média tartalomgyártóknak. Ha évről évre értékeljük őket, akkor kialakulhat folyamatos párbeszéd a szakmáról, és ez a fajta dialógus minden szakmának egy lényeges eleme. Én örülök, ha évente egyszer megállunk és beszélünk erről, csinálunk egy látképet.
Milyen hatással van egy ilyen esemény a tartalomgyártók megítélésére és a márkákkal való együttműködésre?
Ezek az események potenciálisan magabiztosságot adhatnak az alkotóknak, hiszen látják, hogy értékelik a munkájukat. Emellett lehetőség arra, hogy a szakma rivaldafényébe kerüljenek, felhívhatja a figyelmet egy adott tehetségre, amit a márkák is észrevesznek. Ezáltal üzleti értéket is teremt, hiszen a díjazott tartalomgyártókat könnyebben bevonhatják kampányaikba. Alkotói oldalról nézve, valljuk be, ez egy megítélésen alapuló szakma, ahol a lájkok és a feliratkozók száma számít. Biztos vagyok benne, hogy a résztvevők számára nagyon jólesik, ha elismerik a munkájukat egy rangos díjjal.
A zsűri milyen szempontokat vesz majd figyelembe az értékelés során?
Egy ilyen értékelésnél mindig figyelembe kell venni a szakma üzleti és kreatív oldalát is. Számomra különösen fontosak azok a szempontok, amelyek egy produktumot kreatívvá, szórakoztatóvá vagy akár újítóvá tesznek. Ugyanakkor elengedhetetlen azt is nézni, hogy mennyire fenntartható és fejleszthető az adott csatorna, ötlet, illetve mennyire lehet üzletileg hasznosítani. Természetesen nekem a kreativitás és az újítás fontosabb, de mindkét oldal szerepet kap az értékelésben.
Miben különbözik az idei Creator Awards a tavalyitól?
Az idei Creator Awards fókusza inkább szakmai, és szerintem ez fontos. A Youtube az utóbbi években rohamosan üzletivé vált. A 2024-es díjátadó is egy emlékeztető arra, hogy a Youtube ma már sokkal szerteágazóbb iparág, mint régen. Természetesen nem mindenkinek kell üzleti szemmel tekintenie rá, de fontos látni, hogy milyen komoly szakmai területté vált mára.
Mi a legnagyobb kihívás tartalomgyártóként, és hogyan változott ez az elmúlt években?
Az egyik legnagyobb kihívás, hogy a médiafogyasztás sokkal gyorsabb lett, mint tíz évvel ezelőtt. A tartalomgyártóknak alkalmazkodniuk kell ezekhez az új elvárásokhoz, ami sokszor elég megterhelő.
Mit tanácsolsz a kezdő tartalomgyártóknak?
Konzisztencia, önazonosság és türelem. Ez a három dolog kulcsfontosságú.
Elismerésre hangolva: három tavalyi győztes mesél a Creator Awards díjátadóról
GELENCSÉR TIMI
Nagyon megtisztelő volt a győzelem, pont azért, mert két oldalról is kaptam visszajelzést. Örültem a szakmai zsűri véleményének, akik teljesen más szemmel nézik a tartalomgyártókat, mint a közönség. A minőség és a képviselt érték fontos szempont volt számukra és szuper, hogy ők úgy látták, én ezeknek megfelelek. A másik oldalon pedig ott volt a közönség. Mi, tartalomgyártók, sosem tudjuk, hogy a közönség hogyan fordul felénk, mit gondolnak rólunk. Sokszor kételkedem magamban, jó visszajelzés volt, hogy sokan szavaztak rám. Ez azt is bizonyítja, hogy kedvelik azt a fajta életpozitivitást és szemléletet, amit képviselek, aminek én kifejezetten örülök. Itthon az influenszer szó sok negatív előjellel rendelkezik, remélem a díjátadó is növeli a pozitív megítélésünket. Nekem önbizalmat adott azzal kapcsolatban, hogy jó, amit csinálok, és folytassam tovább, mert van értelme. Elér oda a hangom, ahova fontos.
STEINER KRISTÓF
Számomra a díj azt jelentette, hogy lehet másképp is kommunikálni a közösségi médiában, mint ahogy a trendek diktálják. Az én jelenlétem eltér a klasszikus gasztro influenszerekétől: holisztikus szemléletben közelítem meg a gasztronómiát, mint az élet egy részét. Nagyra értékelem, hogy ezt mások is értékelik, mert szerintem akkor lehet valaki autentikus, ha nem követi vakon a trendeket. Jó érzés olyan tartalomgyártók előtt állni, akiket nagyra tartok és egymást ünnepelni egy ilyen kompetitív közegben. Mindannyian rendszeresen szembesülünk a magabiztosság hiányával, alulértékeljük magunkat, és egy ilyen elismerés segít abban, hogy lássuk: van értelme dolgozni. Ugyanakkor fontos, hogy ne a díjak határozzanak meg minket. Amikor posztoltam az eseményről, új követőim lettek, köztük fiatalabb generáció tagjai is, akik korábban nem voltak a közönségem része. A díj abban is megerősített, hogy lehetek még őszintébb és önmagam. Tavaly döntöttem el, hogy nem használok többé mesterséges bőrszépítő appokat, hogy támogassam a közösségi média realisztikusságát.”
WHISPER TON
Elképesztő megtiszteltetés, hogy egy nívós szakmai zsűri és a közönség az én munkámat díjazta, és úgy ítélte, érdemes vagyok ezekre a díjakra. Személyesen hatalmas megerősítés és szuper visszajelzés, hogy több szempontból is értéket teremt és képvisel az általam készített tartalom. Szakmailag pedig remek visszaigazolás a cégek felé, hogy az, aki én vagyok, nemcsak a közönségem, hanem a szakma legjobbjai számára is hiteles és tudnak vele azonosulni. Természetesen minden ilyen prominens díj hozzájárul ahhoz, hogy a tartalomgyártó hitelessége és presztízse növekedjen a márkák szemében, hiszen szakmailag elismert emberek döntésének eredménye. A márkákkal való kapcsolatom 8 év után is stabil és kiforrott, de biztos vagyok benne, hogy egy ilyen elismerés a szemükben is egy plusz pontot jelent, amikor együttműködést keresnek.
Horváth Tibor renitens volt már a főiskolán is, aztán a maga művészi eszközeivel évekig előszeretettel kritizálta az aktuális hatalmi viszonyokat – pártállástól függetlenül. Végül annyira megelégelte a magyarországi közállapotokat, hogy Berlinbe költözött, és elment kiállításépítőnek. Esténként azért rajzolgatott, a covid alatt pedig elkezdett vicces faragványokat készíteni és fotózni. Zöldségből és gyümölcsből.
Legyen szó bármilyen befektetési célról, a HOLD online vagyonkezelését választók biztosak lehetnek benne, hogy pénzüket egy profi csapat döntései alapján, késlekedés nélkül kezelik. És ehhez az ügyfélnek még a telefonját sem kell felemelnie. Minden, megtakarításokkal rendelkező embernek, családnak folyamatos kihívást jelent a kérdés, hogy pontosan hogyan, mibe és mikor fektessék be pénzüket – különösen a […]
Gazsi Zoltán szenvedélyes közösség- és hálózatépítő, abban hisz, hogy ha jó emberekkel veszed körül magad, vagy összekötöd őket, abból csupa jó dolog fog születni. Óriási gyermeki kíváncsisággal, végtelen spontaneitással mindenütt kapcsolódásokat keres, és tornádó üzemmódban mutatja, mennyivel jobb lenne a világ, ha a cégvezetők mind úgy gondolkodnának, mint ő – vagyis nem kizárólag a profitszerzésen járna az agyuk. Alapítványokat támogat, motivációs beszédeket tart, jó ügyekről és együttműködésekről posztol, időnként szinte zavarba ejtőn személyesen.
Bár főállásban tizenhét éve vezeti az eisberg salátaüzemet, ma már szinte többen ismerik mint afféle Linkedin-evangelistát. Amióta pedig rákbeteg lett, azt hirdeti: élj úgy, hogy ne kelljen drasztikus arculcsapás ahhoz,
hogy felnyíljon a szemed, és életmódot válts.