A digitális technológia világában ritkák az igazán korszakalkotó innovációk. Katarína Dörnerová, a SWEET.TV igazgatója megosztotta meglátásait a harmadik évezred hirdetési technológiáiról, a Smart TV képernyőkön megjelenő vásárlásra alkalmas (shoppable) hirdetésekről és a streaming felület franchise-ról. A SWEET.TV Group az elmúlt néhány évben gyors ütemű növekedésen és terjeszkedésen ment keresztül. Hogy sikerült ezt elérni? Cégünk sikeresen […]
A digitális technológia világában ritkák az igazán korszakalkotó innovációk. Katarína Dörnerová, a SWEET.TV igazgatója megosztotta meglátásait a harmadik évezred hirdetési technológiáiról, a Smart TV képernyőkön megjelenő vásárlásra alkalmas (shoppable) hirdetésekről és a streaming felület franchise-ról.
ASWEET.TV Group az elmúlt néhány évben gyors ütemű növekedésen és terjeszkedésen ment keresztül. Hogy sikerült ezt elérni?
Cégünk sikeresen működik Magyarországon és 18 másik kelet-európai, balti és balkáni országban. Több mint 10 millió felhasználónk van, akik már kipróbálták a szolgáltatást. A SWEET.TV streaming felület minőségi tartalmakat kínál a magyar nézőknek, az egész család számára: 120+ vezető tévécsatornát, 1000+ filmet, Disney és Paramount premiereket és még sok mást. De a gyors növekedés egyik fő oka az volt, hogy sikerült integrálnunk a legmodernebb technológiai megoldásokat. Ma a SWEET.TV a közönségelérés innovatív ökoszisztémája, egy hatékony eszköz a média és az üzleti világ számára, ami fejlett hirdetési megoldásokat kínál Magyarországon.
A hónap üzlete és még több sztori
a Forbes.hu-ról.
Elkelt a magyar digitális piac és e-kereskedelem kulcsfigurája. Egy hatfős piackutató és tanácsadó cégről beszélünk, én is alig tudok úgy beszámolni a magyar e-kereskedelem mozgásairól, vagy akár a Temu hódításairól, hogy ne az ő részletes, hiteles méréseikre támaszkodjak.
„A háromlábú szék tipikus esete. Egy lábat kirúgsz, a szék felborul” – mondják magukról.
A GKID-re alig haraphatott volna rá nagyobb hal, mint a magyar PwC, a Big Four tanácsadó cégek egyike. Egy évig tartó folyamat után zárult a tranzakció, korábban kétszer pattant le a PwC a csapatról. A harmadik próbaharapásra mondott csak igent a GKID, és kezdtek el tárgyalni a részletekről.
A felvásárlás talán legérdekesebb aspektusa, hogy a három tulajdonos, pontosabban ez a három digitális koponya az, akire igazán le akartak csapni, és nem feltétlenül a márkanévre. A GKID azt a tudást, reputációt és kapcsolati hálót fémjelzi, amit a hármas sok év munkájával szerzett a digitális piacon. Azon az e-kereskedelmi piacon, amivel együtt fejlődtek, együtt nőttek fel. Cserjés-Kopándi Ildikó, Madar Norbert és Timár Szabolcs papíron új üzleti egységet kaptak a PwC-ben (digitális kereskedelem és piackutatás). Magas szinten, szenior menedzserekként léptek be, felülről – a partner és az igazgató alatt – a harmadik legmagasabb pozíció, amit kaphattak. „A PwC nem gyártósort vett – foglalja össze frappánsan Norbi. – Hanem unikális ismeretet. Csapatot. Nálunk van minden forrás, személyes kapcsolat, ami összegezve ki tudja adni a piacképet.”
A tranzakció értékét egyik fél sem kívánta közölni. A GKID oldaláról annyit azért elárulnak: nyilván a világ egyik nagy könyvvizsgáló cégéről beszélünk, a vevő a lehető legtudományosabban lemodellezte, mennyit fizetne. „Mondtuk nekik, hogy jó, értjük, csak mi meg eredetileg nem is akartuk eladni a céget, szóval megmondtuk, mennyit kérünk. Amikor az összegünkre indoklást kértek, csak annyit mondtunk: mert a mienk – mondja Ildikó. – Végül meg is kaptuk, amit kértünk.”
Ismerősen csenghet a GKID, nem véletlenül lett az a tanácsadó és kutatócég neve, ami. „A pénteki utolsó aláírással döbbentem rá: huszonhárom évet töltöttem GKI kezdetű cégekben” – Szabolcs a hármasból a legkimértebb, leghalkabb figura, klasszikus számember. Itt együtt nevet fel a többiekkel. Hívták már őket mindenhogyan a huszonhárom év alatt, mígnem 2021-re teljesen kivásárolták a maguk divízióját a GKI-ból. A teljes sztorit keresd a Forbes.hu-n! Írta: Vaszkó Iván
A Repont nyertese
Új lakó költözött a sarokba, a visszaváltható palackokkal teli IKEA-s szatyor. Az állapot a legtöbb háztartásban válságos, jó hír viszont, hogy van megoldás: egy régi sztori új köntösben, versenyképes áron. Robbanás előtt az önkormányzati tulajdonú Fény utcai piac új vállalkozása, a Budaszóda. Az ötlet Pozsonyból jött, meséli Mihalik Zoltán, a piac igazgatója. Kérdezett: Lits Benedek
Kutya idők járnak
Sebő Gyula, a kutyahámokról ismert Julius-K9 alapítója öt éve volt címlaposunk. Azóta jött a covid, kitört a háború, na és megjelent a Temu, a három együtt fenekestül forgatta fel az egész online kereskedelmet. Visszavonulás helyett inkább új fronton veszik fel a harcot, már most úgy viselkednek, mint amivé holnap szeretnének válni. Kérdezett: Zomborácz Iván
Londonban nem lehet lébecolni
Feloszlott az együttesük, miután megszűnt a taotámogatás, de a magyar házaspár, Gyulai Júlia és Potornai Norbert nemrég a világ legnagyobb kulturális fesztiválján, az edinburgh-i Fringe-en rukkoltak elő zenés produkciójukkal. A Savoy! – Everybody’s Doing It operettslágerekkel dobja fel a párkapcsolati problémákról szóló mai történetet, a fesztiválsiker után Londonban is bemutatnák. Írta: G. Tóth Ilda
Horváth Tibor renitens volt már a főiskolán is, aztán a maga művészi eszközeivel évekig előszeretettel kritizálta az aktuális hatalmi viszonyokat – pártállástól függetlenül. Végül annyira megelégelte a magyarországi közállapotokat, hogy Berlinbe költözött, és elment kiállításépítőnek. Esténként azért rajzolgatott, a covid alatt pedig elkezdett vicces faragványokat készíteni és fotózni. Zöldségből és gyümölcsből.
A kisgyerekeket is érdekli a pénz, a pénzzel kapcsolatos kérdések, de nem könnyű az ő nyelvükön elmagyarázni az alapokat sem. Az Erste és a Pagony közös kiadásában megjelent mesekönyv rengeteget segíthet ebben. Valószínűleg minden szülő került már abba a helyzetbe, hogy gyerekének el kellett magyaráznia: a pénznek bizony értéke van, azt meg kell keresni, a […]
„Könyvelő Ruthie.”
Egymás között így nevezték az FBI-ügynökök Ruth Madoffot. Találóan, hiszen Bernie Madoff felesége – majd hatvankét éven át voltak házasok – úgy hazudott a 60 Minutes hírmagazinban, mint maffiózó a tanúk padján. Ritka alkalom volt, férjénék 2008-as halála óta nemigen adott interjút.