Az agrárszektor teljesítményének visszaesésére és az ágazatban lezajló változásokra reagál innovatív, digitális megoldásokkal a Kramp, így biztosítva a mezőgazdaságban és az építőiparban dolgozó ügyfelei növekedését, amihez nem csak nemzetközi alkatrész nagykereskedőként, hanem szakmai partnerként is hozzájárul. Bedekovits Csaba, a Kramp Hungary kereskedelmi igazgatója az agrárszektor jelenlegi kihívásairól és az azokra adott válaszlépésekről is beszélt. Szót […]
Az agrárszektor teljesítményének visszaesésére és az ágazatban lezajló változásokra reagál innovatív, digitális megoldásokkal a Kramp, így biztosítva a mezőgazdaságban és az építőiparban dolgozó ügyfelei növekedését, amihez nem csak nemzetközi alkatrész nagykereskedőként, hanem szakmai partnerként is hozzájárul. Bedekovits Csaba, a Kramp Hungary kereskedelmi igazgatója az agrárszektor jelenlegi kihívásairól és az azokra adott válaszlépésekről is beszélt. Szót ejtett továbbá a cég vevői elégedettség révén elért magyarországi sikereiről, digitális stratégiáiról, innovációs törekvéseiről és fenntarthatósági terveiről, valamint arról, hogy milyen perspektívaváltással erősítette meg a csapata elkötelezettségét.
DIGITÁLIS FEJLESZTÉSEK: NYELVI KORLÁTOKAT FELSZÁMOLÓ AI, VILLÁMGYORS SZÁLLÍTÁS
„A szárazság miatt nyilvánvalóan csökkent az agrárszektor teljesítménye, ami negatívan hat a vevőinkre és a gazdákra is” – mutatott rá Bedekovits Csaba, megjegyezve, hogy az agrárgépek eladásán túl az alkatrész-értékesítésben az AKI mérése alapján 2024 első felében 6 százalékos visszaesés történt. A Kramp Hungary termékfrissítéssel és digitális fejlesztésekkel ellensúlyozza a negatív trendeket – láthatóan sikeresen, hiszen nagyarányú forgalom- és piacrész-növekedést ért el, jórészt a modern e-kereskedelmi stratégiájának köszönhetően.
A webshopjuk AI-val optimalizált keresője jelentősen megkönnyíti az alkatrészek elérését, míg az új online vevőszolgálati rendszer gyorsabb, jobb szakmai támogatást nyújt. A mesterséges intelligencia segítségével „megszűnnek a határok: a specialisták gyorsabban reagálhatnak a vásárlói igényekre”, hiszen egy magyar nyelven feltett kérdésre a külföldi szakértő a saját anyanyelvén reagálhat, de az AI magyarul jeleníti meg a választ. Fejlett logisztikai szolgáltatásaik lehetővé teszik, hogy egy délután 4-ig leadott rendelést már másnap reggel kézbesítsenek, ami a mezőgazdasági munkák idején óriási jelentőséggel bír. Ezt a jól működő rendszert is képesek ugyanakkor tovább javítani: új céljuk az, hogy elkülönítsék a sürgős és kevésbé sürgős megrendeléseket, így fenntarthatóbb és költséghatékonyabb szállítást biztosíthatnak, csökkentve a partnereik beszerzési költségeit.
A péntek, ami évről évre egyre hosszabb és egyre feketébb. Mit tett az infláció a vásárlás ünnepével, egyáltalán van-e mit ünnepelni rajta 2024-ben, az internetes csalók korában?
1. Honnan ered? 1869: Fekete pénteknek hívják az 1873-as gazdasági válságot előrejelző, szeptember 24-i tőzsdei pánik napját az Egyesült Államokban. 1961: A hálaadás hagyományosan a negyedik novemberi csütörtökre esik Amerikában, a rá következő pénteket bolondították meg a vásárlóhordák és a forgalmi káosz. A philadelphiai rendőrök elkezdték fekete pénteknek hívni. 1966: A helyi önkormányzat a kereskedőkkel PR-akcióba fogott, a sajtóban sikerrel vették át a fekete péntek szimbólumát, és fordították át a negatív jelentést, összekötötték a karácsonyi bevásárlás kezdetével. 1975: Philadelphián túl is elkezdett terjedni a jelenség, és már ekkor extrém tüneteket produkált: 24 órán át nyitva tartó boltokat és elviselhetetlen sorokat. 2005: Bejön a cyber monday is a képbe, a Shop.org sajtóközleménye hívta így először a black friday utáni hétfő online akcióit.
2. Melyik napra esik? Hagyományosan a hálaadás utáni első péntekre. Idén: november 29. A valóságban már rég nem egyetlen napra, van, aki egész novemberben így hívja az akcióit.
3. Mennyit költünk?
És jó ez? Nos, tavaly novemberben a 2022. évihez képest 5,4 százalékos volt a csökkenés. A bázishatás miatt idén kicsit talán erősödni fog, de a magyar kiskereskedelem inkább stagnál, mint nő.
4. Csak az online? Nem egészen. A covid után lendületét vesztette az e-kereskedelem, a vásárlóerőt erősen csökkenti az infláció. A november jellemzően így is az év legerősebb hónapja, az éves online forgalom 14–16 százalékát hozza.
5. Óriási kedvezmények? Nem igazán, az infláció miatt minden átalakult, mára a szolidabb, 10–30 százalékos akciók a jellemzők. Luxuscikkek HELYETT inkább alapvető termékekre vadászunk, tartalékolunk. A webshopok nagy mínuszok HELYETT inkább az akciók mennyiségét bővítik. A pszichés nyomás HELYETT szigorodnak az árazási szabályok, a GVH is résen van. A visszaesés miatt nincs pénzszórás, a boltok alig mernek a profitból áldozni.
6. Megjön időben? Inkább arra készülj, hogy nem. A Temu óta brutális a terhelés a magyar logisztikai és csomagküldő cégeken, az ünnepi szezonban ez csak fokozódhat. Csakhogy a fogyasztó egyre türelmetlenebb, mindent azonnal akar.
2022-ről 2023-ra házhoz szállítások mennyisége: +22,9% házon kívüli, fix pontos átvétel: +103,4% csomagautomatás átvétel: +190,8% Már minden ötödik rendelést házon kívül kézbesítettek!
7. Pénzkidobás? Ne vegyél elavult gagyit, csak mert leárazták, sokan ilyenkor akarnak túladni a beragadt készleteken. Például ezekben a kategóriákban:
8. Hogyan vásárolj még olcsóbban?
9. Hogyan védd magad? Sok a megtévesztő akció. – Mindig csekkold, mennyit takarítasz meg az eredeti árhoz képest. – Nézd meg más boltban, webshopon is a kiszemelt terméket, lehet, ott olcsóbb! – Olvasd el alaposan a kedvezmény feltételeit – bizony, az apró betűs részt is! – Adj hozzá mindent az árhoz: szállítási díj, csomagolás, adminisztrációs költség. Na, most is megéri?
10. Ne kattints ész nélkül! Néhány szabály az internetes csalók ellen. – Ha gyanús a link, ne klikkelj, győződj meg, hogy megbízható-e! Lehet, hogy kémszoftvert tesz az eszközödre. – Ellenőrizd kétszer is az URL-t, mielőtt bármilyen személyes adatot megadnál. Legyen ott a böngészősorban a kis lakat, ez jelzi, hogy az oldal biztonságos. – Kerüld a szokatlan szájtokat! Ha valahol irreálisan alacsony árakat látsz, az nem véletlen, a hamis oldalak így rántanak be. Ha helyesírási hibák vagy furcsa karakterek vannak az oldal címében, vagy ha a bolt nevét más hiteles forráson nem találod, tuti átvernek. – Nézz utána a szájtról szóló felhasználói véleményeknek, értékeléseknek más független fórumokon, platformokon. Ha nem találsz ilyet, vagy ha lehúzzák, inkább nézelődj más webshopban. – Ha vásárlás közben kapsz üzenetet a gyanús linkről, járj utána, hogy a feladó valóban az-e, akinek állítja magát! Akár írj rá, vagy hívd fel, hogy igazolja magát. – Ha gond adódik a fizetéssel, közvetlenül a banki szolgáltatóddal vedd fel a kapcsolatot! Sokszor a bűnözők adják ki magukat nagy online áruházak vagy bankok képviselőinek. – Ha azt kapod, hogy utalásod elakadt az eladó irányába, és azt kérik, hogy frissítsd az adatait, vagy erősítsd meg az azonosítást, először is nyugi! A csalók szándékosan késztetik kapkodásra az áldozatot, ignoráld az ilyen kéréseket! – Ha valaki bankszolgáltatónak kiadva magát azzal fenyeget, hogy odalesz a pénzed, vagy befagyasztják a számládat, ha nem mondod el a kért adataid, ne dőlj be. A legális intézmények nem kommunikálnak így. – Többszintű azonosítás? Hasznos, de nem teljeskörű megoldás. A magukat álcázó csalók is küldhetnek megerősítést kérő üzenetet, mert lehet, hogy korábbi adatlopásból már megvannak az adataid. Csak olyan helyen add meg az igazolókódot, amit már ismersz.
Forrás: BCG, Blackfriday.hu, Gazdasági Versenyhivatal, Központi Statisztikai Hivatal, Money.hu, Pepita, PwC (GKID).
A Forbes.hu rovata, nem csak e-kereskedőknek. Hírek, iparági pletykák, mérések, elemzések, túlélési stratégiák Vaszkó Ivánnal, a Forbes főmunkatársával.
Az adatok gyengék, a költségvetés rottyon, de közeleg egy újabb választás, növekedési álmodozással és egy sokadik gazdaságpörgető programmal kezdődik a felkészülés az osztogatásra. A Forbes negyedéves makrogazdasági jelentése.
Hermán Benedek megbukott anatómiából. Természetesen appot fejlesztett rá: mesterséges intelligencia, tanulókártyák, felugró értesítések – és voilà, máris évfolyamelső lett! Tizenötezren használják a Voovo nevű tanulóalkalmazást, de még csak a négyes-ötös tanulók, a csapat most demokratizálni akarja a módszert. Friss befektetéssel a zsebükben több egyetemet is megcéloznak világszerte.