Az influenszerek véleménye, különösen a nagy elérésű tartalomgyártóké, sok esetben nagyobb befolyással bír bizonyos márkák, események megítélésére, mint a hagyományos média. A talent menedzsmenttel is foglalkozó PFR csoport ezt az trendet már 2014-ben felismerte. Csiszár Gergő vezetésével egy olyan működési modellt alakítottak ki, amiben bár a kreátorok kapják a központi szerepet, az együttműködések hatása mind a márkák, mind a tartalomgyártók, mind a közönség számára izgalmas, érdekes, szórakoztató tartalmakat eredményez. Az iparág egyik főszereplőjeként egy valamit viszont nagyon hiányoltak a magyar piacról – a tartalomgyártóknak kijáró elismerést a kommunikációs és reklámos versenyek, díjátadók soraiban. Ezért szervezik meg már másodszorra a Creator Awards díjátadó eseményt, ahol független szakmai zsűri és közönségszavazatok alapján díjazzák az ország legjobb influenszereit.
„Évek óta éreztük a hiányát egy a VidCon-hoz vagy Playlist Live-hoz hasonló eseménynek a magyar piacon, amikor a legkreatívabb hazai digitális tartalomgyártókat értékelni tudjuk a teljesítményükért, munkásságukért és reflektorfénybe helyezzük őket – méghozzá nemcsak a közönség, hanem a szakma elismerésével is” – mondja Csiszár Gergő, aki a Creator Awards szervezésével nem PFR „színekben” vesz részt, hanem mint a magyar influenszer ügynökségi iparág egyik vezető alakja. „Az is célunk, hogy közösséget formáljunk azok köré a magyar tartalomgyártók köré, akik nap mint nap formálják a hazai közösségi médiát. Ez független attól, hogy mi kiket képviselünk a hazai piacon. Londonban és az USA-ban is láttuk azt, hogy nagyon szép közösség építhető a tartalomgyártók között, és hogy az ilyen események milyen fontosak az iparág számára. Azonban itthon nem alakult ki még hasonló közeg, ami lehetőséget adott arra, hogy megpróbáljuk betölteni ezt az űrt.”
Már az első Creator Awards is figyelemre méltóan sikerült, bár akkor még nem a tökéletes díjátadó megszervezésére törekedtek, hanem egy, az iparág számára hosszú távon is releváns esemény megrendezésére. A visszajelzések pedig egyértelművé tették, hogy igenis szükség van itthon is egy szakmai csúcstalálkozóra. „Rengeteg pozitív és építő visszajelzést kaptunk és tapasztalatot szereztünk a tavalyi Creator Awards során, ami alapján idén egy olyan eseményt tudunk szervezni, ami egyszerre megkérdőjelezhetetlen szakmailag és szórakoztató is a jelöltek, a szakma és a közönség számára is. Mindezt olyan minőségben, ami nemzetközi szinten is megállja a helyét” – meséli Csiszár Gergő, aki azt is elmondta, hogy nemcsak szakmai rendezvények, hanem olyan jól ismert díjátadók is inspirálták őket, mint VMA (MTV Video Music Awards). Külföldi gálákhoz hasonlóan a Creator Awards 2024 powered by MBH Bank díjátadó programja a magyar popszakma fiatal tehetségeinek zenei produkcióival lesz teletűzdelve.