A Harvard biológia szakától kockázatitőke-befektetésig kanyarodott Mary Alcantara, az Interactive Venture Partners partnerének útja. New Yorkban csupán egy számnak érezte magát, Budapesten azonnal megtalálta boldogságát, és azóta azon dolgozik, hogy a magyar startupokat ne darálja be a kishitűségük. Tipikus kertvárosi, fehér kerítéses környezetben nőtt fel a napfényes kaliforniai Sacramentóban négy testvér legidősebbjeként, de mint Amerikában sokszor, a középosztálybeli idillhez az […]
A Harvard biológia szakától kockázatitőke-befektetésig kanyarodott Mary Alcantara, az Interactive Venture Partners partnerének útja. New Yorkban csupán egy számnak érezte magát, Budapesten azonnal megtalálta boldogságát, és azóta azon dolgozik, hogy a magyar startupokat ne darálja be a kishitűségük.
Tipikus kertvárosi, fehér kerítéses környezetben nőtt fel a napfényes kaliforniai Sacramentóban négy testvér legidősebbjeként, de mint Amerikában sokszor, a középosztálybeli idillhez az előző generációk áldozata is kellett. Mary nagyszülei Marosvásárhelyről menekültek Németországba a 70-es évek Ceaușescu-terrorja elől, a lebukás kockázata miatt tizenhárom éves lányukat a hátramaradó családtagoknál hagyták. Ő csak néhány évvel később egy szerzetesrend segítségével tudott utánuk menni.
A lány később Amerikába ment egyetemre és férjhez, a nagyszülők pedig sikeres orvosi praxist építettek Stuttgartban. Első edényeiket és bútoraikat még utcai lomtalanításokból szedték össze, húsz évvel később négy unokájukat tudták a legjobb amerikai egyetemeken taníttatni.
Kilenc éve kevesen hittek abban, hogy egy prémium autómárkának lehet jövője Miskolcon. Először Balogh József is visszautasította, hogy vezessen itt egy újonnan induló Mercedes-szalont, aztán befektetők segítségével megpályázta, elindította, majd az egyik legsikeresebb vidéki márkakereskedéssé tette. Ennek leglátványosabb bizonyítéka az utcakép: korábban alig lehetett Mercedest látni a városban, de a márka mostanra meghatározó jelenléttel bír […]
Kilenc éve kevesen hittek abban, hogy egy prémium autómárkának lehet jövője Miskolcon. Először Balogh József is visszautasította, hogy vezessen itt egy újonnan induló Mercedes-szalont, aztán befektetők segítségével megpályázta, elindította, majd az egyik legsikeresebb vidéki márkakereskedéssé tette. Ennek leglátványosabb bizonyítéka az utcakép: korábban alig lehetett Mercedest látni a városban, de a márka mostanra meghatározó jelenléttel bír Miskolcon. Nem véletlen, hogy 2017-ben elnyertek egy fontos ügyfélelégedettségi díjat, majd 2021-ben és 2023-ban az Év Márkakereskedése elismerést is.
Fókuszban a dolgozók
Balogh József ügyvezető kérdésünkre bevallotta: egy miskolci Mercedes-Benz-szalonban anno „senki sem látott megtérülést”, ő mégis belevágott és az elmúlt kilenc évben folyamatos növekedést sikerült elérnie. Az induláskor tízfős csapattal dolgozott, mára viszont közel száz munkatársa van. Filozófiája szerint a dolgozók komfortérzete közvetlen hatással van az ügyfelek kiszolgálására, ezért nagy figyelmet fordít a versenyképes bérezésre, a kellemes munkahelyi atmoszférára és az extra juttatásokra. Rendszeresen biztosít bónuszt és egészségügyi szűrést, illetve havi egyszer profi coach segíti a stábot. Egyedi kezdeményezésként bevezette továbbá, hogy a dolgozók minden második péntek délután hazamehetnek, így az eredeti munkaóráik csökkentése nélkül hosszabbíthatják meg a hétvégéjüket.
A miskolci Mercedes a kezdetek óta aktívan támogatja a helyi közösséget. Először anyagi forrásokkal, járművekkel vagy kommunikációval segítették a Máltai Szeretetszolgálat, illetve több állatvédő és nonprofit szervezet akcióit. Mindeközben a kulturális és sportéletben is részt vesznek: szponzorként jelentek meg a CineFest Miskolci Nemzetközi Filmfesztivál vagy a DVTK Multisportklub mellett.
A legmodernebb vidéki Mercedes-szalon
A tavaly nyitott kereskedés az egyetlen vidéki Mercedes-telephely az országban, amelyet nem meglévő ingatlanból alakítottak ki, hanem kifejezetten erre a célra terveztek és építettek. Ennek meg is lett az eredménye: az ügyfelek a korábbiakhoz képest fele annyi idő alatt vehetik igénybe a szervizszolgáltatásokat, miközben exkluzív vendéglátótérben várakoznak, ahol a munkafelvevő kolléga megy oda hozzájuk, és nem fordítva. A szalon a jövő mobilitási trendjeiben is élen akar járni. Ennek szellemében az elektromos és plug-in hibrid autók egyre nagyobb teret kapnak a kínálatban.
„A teljes autópiacot tekintve, tehát nemcsak a prémium kategóriát, a Mercedesnek van a legszélesebb hibrid és plug-in hibrid portfóliója. Ennek azért örülünk, mert félig már elektromosak, mégsem kell miattuk kompromisszumokat kötni” – mondta Balogh József, megjegyezve, hogy a miskolci szalonban egy 200 kilowattos villámtöltőt is telepítettek, amely nemcsak Mercedes-tulajdonosok, hanem az összes márka számára elérhető. Nem mellesleg előző telephelyük sem marad kihasználatlanul, hiszen az év elejétől prémium használtautó-szalonként funkcionál, valamint tervezik egy teherautókat kiszolgáló kamionszerviz létrehozását is. Balogh József és csapata bebizonyította, hogy elhivatottsággal, kitartással és megfelelő stratégiával egy vidéki városban is nagyon sikeressé lehet tenni egy prémium autókereskedést. A miskolci Mercedes-Benz ma már az ország egyik legjobban teljesítő szalonja, egyben példaértékű vállalkozás a magyar autópiacon.
Wyze.me + Aggreg8.io + FintechBlocks = FintechX. Mudri György és Gémes Tamás több ötletből, több projektből tisztította le és gyúrta össze jelenlegi vállalkozásuk profilját. Szegedről építkeznek. Az egész onnan indult, hogy az egyik alapító (Mudri György) 2003 óta vezette óriási Excel-tábláját a napi költéseiről a kakaós csigától a cégépítéssel járó kiadásokig, közben a másik alapító (Gémes Tamás) – amerikai […]
Lézerfegyveres autonóm robothadsereg masírozik a földeken, és levadássza az összes útjába kerülő ellenséget. Nem, ez nem egy sci-fi film jelenete, hanem az, amivel a magyar GuardenAI forradalmasítaná a növényvédelmet, radikálisan lecsökkentve vagy akár teljesen száműzve a vegyszerek használatát. A diófákat tizedelő fúrólegyek néhány éve különösen nagy pusztítást végeztek Magyarországon. A károkat látva fogalmazódott meg az ELTE-n programozást tanuló Kelecsényi Nándor, […]
KÉRDEZETT: Ács Gábor és Zsiborás Gergő Sokszor az eladók magukat verik át azzal, hogy egy szám beleragad a fejükbe. De meddig nőnek a lakásárak? Mi lesz azokkal, akiket a piac kiáraz a lakhelyükről? Balla Ákos a piac minden szegmensét átlátja, és a lakhatási válságról azt mondja: ez tényleg válság, És a válság szót húzzuk háromszor alá. De van sok ötlete is, olyanok […]