Miközben a kormány hivatalosan üzletbarát környezetet hirdet, egyre szigorúbb ellenőrzést vezet be az országba irányuló külföldi befektetések fölött. Erre szolgál a befektetés-ellenőrzési rendelet (FDI), amihez most egy új, sokakat meglepő szabály is társult: az állam bizonyos esetekben elővásárlási jogot kap a kiszemelt cégekre. Tényleg veszélyes a külföldi tőke? Mi lesz a magyar cégekkel, ha elmarad a generációváltás? Interjú Szendrői Gáborral, a Concorde […]
Miközben a kormány hivatalosan üzletbarát környezetet hirdet, egyre szigorúbb ellenőrzést vezet be az országba irányuló külföldi befektetések fölött. Erre szolgál a befektetés-ellenőrzési rendelet (FDI), amihez most egy új, sokakat meglepő szabály is társult: az állam bizonyos esetekben elővásárlási jogot kap a kiszemelt cégekre. Tényleg veszélyes a külföldi tőke? Mi lesz a magyar cégekkel, ha elmarad a generációváltás? Interjú Szendrői Gáborral, a Concorde MB Partners egyik vezetőjével.
Az egyik legértékesebb magyar cég, a budapesti Semilab amerikai operációját nemrég 185 milliárd forintért vásárolta fel egy amerikai magántőkealap. Vajon mennyi idegeskedést okozott nekik a minisztériumi jóváhagyás? Az is lehet, hogy ide nem kellett engedély, végül is amerikai cég vett amerikai céget. De ha kellett volna a magyar anyavállalat miatt, jó eséllyel akkor is csak legyintettek volna rá a minisztériumban, hiszen ez az ügylet teljesen kiesik a látókörükből. Ettől még, akár ha lenne is bírságolási lehetőségük, nehezen képzelhető el, hogy reálisan szaladgálnának vele az amerikai vevő után. Furi is volna – ez a rendelet az itthon működő cégekre működőképes.
Hogyan tudod megfejteni a szabályozás mögött a minisztérium motivációját? Erre nehéz egyértelmű választ adni. Az biztos, hogy az FDI-szabályozás hatóköre már eleve túl széles: a külföldieket érintő ügyletek 95 százaléka bejelentésköteles, a döntés legtöbbször mégis pozitív. Közben ez mindkét oldalon komoly költségekkel jár. A vevőnek részletes, ügyvéd által összeállított dokumentációt kell leadnia. A minisztériumnak pedig ezt el is kellene olvasnia – már ha van rá kapacitás.
Mindent egy lapra tett fel: önmagára. A Csurran, cseppen a sokszorosát hozta vissza, pénzben és fellépésben egyaránt, pedig volt, aki ebből már nem kért. Majka szerint becsülettel kell élni, el tud számolni a lelkiismeretével. Az év egyetlen nagyinterjúja 2025 legértékesebb magyar celebjével. Végighajtunk a Fótligetbe vezető Igazmondó utcán, onnan már Majoros Péternek sincs visszaút. Kedd délelőtt van, és Majkához megyünk, […]
Mindent egy lapra tett fel: önmagára. A Csurran, cseppen a sokszorosát hozta vissza, pénzben és fellépésben egyaránt, pedig volt, aki ebből már nem kért. Majka szerint becsülettel kell élni, el tud számolni a lelkiismeretével. Az év egyetlen nagyinterjúja 2025 legértékesebb magyar celebjével.
Végighajtunk a Fótligetbe vezető Igazmondó utcán, onnan már Majoros Péternek sincs visszaút. Kedd délelőtt van, és Majkához megyünk, az év legértékesebb magyar celebjének otthonába. A lista pár oldallal odébb, házigazdánk csak pár lépésre. Pókerdíszes Crocsban nyit kaput. Artúr kutya alig magasabb a papucsnál, könnyen átúszik a lábtengeren, ki az utcára. Szerencsére visszajön. Mondjuk, ha kutya lennék, ilyen kertbe én is visszajönnék.
Kint is jó lett volna fotózni, de hétfőn lecsapott a nyár vihara, a szürke felhők meg Magyarország felett maradtak. Úgyis más a haditerv. Címlapfotósunk, Krasznai Zoltán és csapata a hátsó helyiségben, a férfibarlangban állít lámpát. Kamerakésszé teszik a régi pókerasztalt (pont a fotózás után hozzák az újat), de Zoliék ennél jobban nem tolják túl a rendrakást. Ez most a való világ, futógéppel, Xboxszal. A falon drMáriás és Császár Előd Majkának szánt festményei, de ott virít Majka Papa első, 2003-as (arany)lemeze, Az ózdi hős is. Akkor még tizenötezer eladott példányért járt az arany fokozat, ma kétezer is elég. Hamarosan mi is visszatérünk a nagyfiús játszósarokba, de előbb a medence mellett interjúzunk. Majka pulóverben, én dzsekiben, mindketten fedél alatt, kerti garnitúrába süppedve. Most már jó lenne, ha nemcsak az eső, hanem némi szó is esne, mégpedig profizmusról, becsületről, pénzről – meg az idei nagy slágerről, a Csurran, cseppenről. Most akkor Orbánról vagy Trumpról szól Bindzsisztán?
Emlékszel, mikor és hol volt… Tőlem ilyet ne kérdezz, semmire nem emlékszem!
Akkor csak meséld el életed legjobb napját! Akkor erre válaszoltam is. Annyi jó nap volt életemben, annyi minden történt, egyet kiemelni lehetetlen.
Tudod, melyik lehetett nagyon jó napod? Na?
Mikor rájöttél, hogy showman vagy. Vagyis?
2019, Kongresszusi Központ. A 100 Tagú Cigányzenekarral léptél fel. A YouTube-on is van róla felvétel. Hogy?
Elkezditek a Meztelent. Horváth Tomit várod a színpadon, de nem ér fel a verzéjére. Csak pillanatokkal előtte veszed észre, de fogod, és elnyomod Tomi részét, ugyanolyan stenkkel, mint ő szokta. Ha valami, ez lélekjelenlét. Azt mondják, egy robotlámpát nem spóroltál ki abból a buliból. Sok pénzt elköltöttünk.
Mindig így gondolkodsz? Sarkalatos a véleményem. Minél kevesebbet kell keresni, de annál nagyobb show-t kell csinálni az embereknek.
Minél kevesebbet? Ahhoz képest, amennyit kereshetnél. Azért, hogy utána sokáig tudj sokszor kevesebbet keresni, minthogy egyetlen nagy buliból több pénzt tudj kivenni, de az semmivel nem volt különlegesebb, mint a tavalyi vagy a tavalyelőtti. Kicsit megalomán ez a dolog sajnos. A tavalyi 360 fokos MVM Dome-koncerten nagyon sokat tudtunk volna keresni.
Itthon százmillió forint körül szoktak arénakoncertet szervezni. A Dome-ra 185 milliót költöttünk. Abból szerintem Puskást lehetne csinálni.
Akkor mi állít meg? Nem az, hogy kishitű vagyok – bár sokak szerint de, és már meg kellett volna lépnem.
Év elején összesen huszonöt–harmincezer embert vihettél be a dupla sportarénás bulidra. Előtte másfél hónappal jelent meg a Csurran, cseppen, ami plusz eladást generált. Láttuk, milyen tempóban ment el az eredeti koncertre az utolsó háromezer jegy. Eldöntöttük, hogy legyen még egy.
Nincs előttem, ahogy széttárt karokkal meglepődtök. Tudtuk, hogy sláger, de azt nem, hogy ekkora hájpja lesz.
Vissza 2019-hez. Pár hónappal később országos turnéra vittétek a 100 Tagú Cigányzenekart. A budapesti állomáson, a BOK csarnokban – akkor épp újra Curtisszel – színpadra hívtátok a Magyar Hospice Alapítvány alapítóját. Kati nénit.
Ott jelentettétek be, hogy az aznapi bevétel a Hospice-é. Neki sem árultuk el előre.
Ezt hívom erkölcsi diadalnak. Már ha arról szólt. Abszolúte! Tíz éve támogatjuk a Hospice-t, a zenekar is, én mint magánember is. Láttam közelről, milyen munkát végeznek, édesanyámhoz is jártak hospice-osok. Nekem inkább az furcsa, ha nem adok. Huszonöt milliót kereshetnék, de csak húsz lesz belőle, mert odaadok belőle hármat–ötöt? Nem zavar. Nem úgy élem meg, hogy hiányzik ötmillió a zsebemből.
A pénz egy dolog. A profizmus a másik. Három dolgot emeltem ki: technika, kiállás, attitűd. Eltelt hat év. Ma mitől showman a showman? Régóta nemcsak a fülünkkel hallgatunk zenét, de a szemünkkel is. Nem elég jó dalt írni. Olyan látvány kell mögé, amitől érezni, hogy a szemünk előtt történik valami. Húsz éve Las Vegason szocializálódom, szoktam menni show-kra, amikor kint kártyázom.
Kedvenced? Az MGM-ben a KÀ a Cirque du Soleiltől. Az amerikai show-bizniszben mindent nagyban kell csinálni. Amiről azt gondolnád, hogy már elég nagy, akkor kell valami annál is nagyobbat mutatni, hogy csettintsenek az emberek.
Nagy csattanást hallunk bentről. Elment az áram. Pont, amikor színpadi technikáról beszélünk.
És arra mikor jöttél rá, hogy te is gyárat üzemeltetsz? Kezdettől tudom. Ugyanoly munka, mint a szobafestőé. Ott vannak a cégszerűen futó ügyek, de az mindig megmarad, hogy élvezni is tudni kell. És én nagyon élvezem a színpadot.
Mert mit jelent neked? Minden gyógyírt minden bánatomra. Amíg ott vagy fenn, nincs betegség, amit ne győzne le.
Mit tartasz a legnagyobb tehetségednek? Amit más nem tud. Szerencsés vagyok, van egyfajta adottságom a szerepléshez. A tévében megtanultam, hogy nincsenek üres másodpercek. Fenn kell tartani a figyelmet. Ezt viszem át a színpadra is. Szakadatlan az ébrenlét a közönséggel, nem kell tíz percig gondolkodnom, hogyan reagáljak váratlan történésekre.
Aki hajt, az kaszál. Majka cégének árbevétele tavaly több mint ötven százalékot nőtt, és ebben még nincs is benne a Csurran, cseppen.
Aki hajt, az kaszál. Majka cégének árbevétele tavaly több mint ötven százalékot nőtt, és ebben még nincs is benne a Csurran, cseppen.
Hol a magyar zeneipar teteje? Ami fölé már kár lőni. Mi az, amit el lehet érni, és mi az, amit elérsz és megtarthatsz? Ez a fontos. Láttad Azahriah három Puskását. 135 ezer ember! Csináltam már egymás után három telt házas Budapest Parkot, rekord, de még mindig csak 33 ezer embernél vagyunk vele. Honnan jön hozzá még százezer?!
Nem tudhatod, amíg nem reszkírozod meg. Kishitűség, ugye. Nem tudom. Ezt nem venném el tőlük. A kérdés inkább az, hogy meddig lehet fenntartani a dolgot, és hogy képes-e valaki hosszú éveken át A-listás sztár maradni.
Szóval az üzletben már nem vagy akkora hazárdőr, mint a pókerasztalnál? Van külön a show-biznisz-cégem, a Dyma MM Kft., és van a többi, amikben hárman, a barátaimmal vagyunk benne. Egyikünk az ízig-vérig vállalkozó, a másik a kártyás, én pedig a zenész srác. Sok mindenbe belevágtunk. Mindig azt mondom nekik: én majd szórakoztatok, te csak kártyázz, te meg vidd a vállalkozásokat úgy, ahogy kell. Mert legtöbbször – sajnos – érzelmi alapon döntök. Bizonyos kérdésekben nem célszerű.
A kft. tavalyi kiugró számaiban a zenei tevékenységed vagy inkább az RTL-es szerződésed látom? Is-is.
A covidévek kirántották a koncertipar alól a talajt, és azóta is gyógyulófélben. Mi a következő egy-két év legnagyobb feladata? Most más a probléma. Kifogyott az emberek zsebéből a pénz. 30–35 százalékos visszaesés van jegyeladásban, esik a fesztiválok iránti érdeklődés, és ez nagyon hiányzik. 27 százalék az áfa, a megadóztatott pénzt is megadóztatják. A kiszolgáló személyzetet is nehéz megtartani.
Dyma MM Kft. Alapítás: 2014 Tulajdonos: Majoros Péter Létszám: 2 fő Árbevétel (millió forint) 2022 384,4 2023 511,8 2024 783,1 Adózott eredmény (millió forint) 2022 78,6 2023 74,8 2024 123,9 Forrás: Dun & Bradstreet
Ha magasak az árak, miért látok mégis teli arénákat? Sokszor azért nincsenek tele, legalábbis ahhoz képest, amennyi előadó van. A top hat–nyolc tölt meg helyeket, a többi pedig talán elér némi profitot belőlük. A nagy bulik kirakatnak kellenek, hogy utána menjenek a kicsik.
És hogy felsrófold a listaárad. Ha felhívnak, mit mondasz, mennyiért lehet titeket megrendelni? Én nem mondok nekik semmit.
Akkor a menedzsment? Talán 11,9 vagy 12,5 millió forintért? Itt visszajön, hogy mennyit fektetsz vissza a buliba. Jól csengő számok ezek, de a nyolcvan százalékát elviszik a költségek. Nem úgy megy ez, hogy tizenkétmilliót zsebre vágok, és hazajövök. 35–37 fős stáb dolgozik egy sima koncertünkön. Idén az Arénán 85-en dolgoztak, a tavalyi Dome-on 185-en. Van, hogy már a stáb mozgatásával eltűnnek teljes pénzek.
Mivel kötelezed el ezeket az embereket? Vagy már alig van munka a piacon? Van munka, sok helyre elmehetnének. Nálunk van a piac krémje, máshol is szívesen látnák őket. Jó fizetéssel, megbecsüléssel tudod őket magadhoz kötni. Mással nem. A minap reggel 8-ig ittunk a stábbal Erdélyben. Három órát aludtam, azt hittem, megdöglök a marosvásárhelyi reptéren. Légkondi nuku!
Megúsztad a céges csapatépítőt. Kettőt egy csapásra. Annak tényleg jó volt! Jó a hangulat nálunk, csábító is, hogy utazhatsz, ismerkedsz. Az egész egy nagy buli, és még meg is fizetnek érte.
Volt bulitok, amit az utóbbi fél évben visszamondtak? Ötöt, hatot is. Az egyik múlt szombaton lett volna.
Járulékos veszteség. Ezek milyen bulik? Olyanok, ahol lehet, hogy nem volt annyira szexi a Csurran, cseppen. Önkormányzati is volt köztük. Visszamondták a Vál-völgyi Zsúrt, ami ugye Felcsúton van, és visszamondták a Csabai Kolbászfesztivált is, ahol elvileg nincsen semmilyen ráhatás, de ezek szerint mégis. Van másfajta nyomás is a szervezőkön, például a támogatásokon keresztül.
Bármelyiküktől megkaptátok indoklásnak, hogy a Csurran, cseppen miatt? Évek óta járunk fellépni ezekre a helyekre. És most véletlenül azt mondják, hogy „visszamondjuk, mert nincs meg a megfelelő költség”, pedig már le volt szervezve a buli. Ilyenkor bele se mész, hogy márpedig le vagytok szerződve – mondjuk, nem is az én dolgom –, inkább azt mondod, hogy jó, ha így álltok hozzá, akkor ez van.
Valahol közben számítottál is rá. Igen. De az zavar, hogy volt idén fesztivál, aminek azért nem adtak támogatást, mert Krúbi és én is felléptünk. Krúbit már el se hívták, engem még igen, de ez se volt elég. Ha eddig kaptak egy szép támogatást, és most nem, akkor ezzel a fesztiválnak… (Tenyerébe üti az öklét – a szerk.) Megmondta a szervező, hogy én vagyok a világ legdrágább fellépője!
Fejben hol jártál, amikor ez a dal megszületett? Honnan jött a szikra? Egy olasz előadótól, meg nem mondom a nevét! Arról énekelt, hogy politikusokat hallgatnak le egy kocsmában. Arról beszélgetnek, hogy micsoda buli, hogy ők hülyeségeket mondanak, a nép meg bekajálja. Egy ismerősömön keresztül jutott el hozzám a dal, hozzá egy olasz ismerősétől. Nekem amúgy nem tetszik, de arra gondoltam, jó lenne megcsinálni, hogy ezek bevallanak egy csomó olyat, amit maguktól nem mondanának el, pedig nyílt titok, és ezt valami igazságszérum hatására tennék.
Gondolom, az olasz előadó a helyi politikai klímából ihletődött. Téged is megihlethetett volna az itthoni. Én a világ politikai klímájából ihletődtem. Hogy vannak olyan helyek a világban, amiről a dal szól.
A világpolitikai meglátásaid miatt orrolt meg rád januárban a Tények névtelen szerzője is. Hogy a Tényeknél annyi eszük volt, hogy azonnal magukra vették, és kidobták azt a cikket, már az ő problémájuk. Egészen máshogy kezeltem volna. Úgy, hogy „nagyon jó dal, szégyellje magát mindenki, aki ilyet csinál!”.
Helyette ezt írják: „Hatalmas boldogság, hogy mostantól olyan tanult politikai elemző színesíti a magyar közéletet, aki megfogja a kezemet a nehéz helyzetben, értelmezi a bonyolult politikai összefüggéseket és ha kell, irányt mutat.”
Hogy lehet nekiülni egy ilyen dalnak? Ha megvan az ihlet, már gyorsan összeáll, most is így volt. Az ihlet hozta is az első sort: „Lassan már nyolc éve én vagyok az ország fasza.” A hátsó helyiségben írok szöveget, ahol ma fotózunk.
Milyen gyakran kapcsolod be a gépet? Azért rengeteg dalt csinálok. Csak tudod, valahol kényelmes, hogy mindig tele a naptár. Hogy az emberek szeretnek a bulijainkra jönni, és hogy a huszonegy dalból, amit játszunk, tizenkilenc sláger. Eladja magát a dolog. Dalt csak akkor írok, ha beszélni akarok valamiről, hogy ne legyen belőle töltelék.
És erről miért most akartál beszélni? A rendszerről, amiben te sem fél éve élsz. Ebben élek?
Mindannyiunk kollektív valósága, ami körülöttünk van. Én inkább a világról beszélnék, nem erről a rendszerről. Ahol Trumpok és Putyinok vezetnek hatalmas nemzeteket.
Ugye ez az orbáni narratíva: világpolitikai kontextusba helyezni a minket körülvevő, szűkebb környezetet. Függetlenül attól, kinek mi a narratívája, engem borzasztóan zavar, hogy Donald Trumpot elnökké választják. Nyilván nem Orbán nyakába varrnám, hanem az amcsikéba. Vagy az oroszokéba. Ahogy Václav Havel mondta, akkora birodalom, hogy azt se tudja, hol kezdődnek és végződnek a határai.
Két iskolát látok a politikai töltetű dalszövegekben. Rövid, finom kikacsintásokat rejtesz el – pont ettől szembeötlő –, vagy szó szerinti az egész. Az enyém melyik?
Utóbbi. A spektrum másik vége. Aki így dönt, tuti szándékosan teszi. Lehet, kicsit már fájó hatással vannak rám ezek a dolgok. Trump fáj. Putyin fáj. A felelősségvállalás hiánya fáj. Ezek ösztökélik az embert, hogy tegyen valamit. Szerintem az a meglepő, hogy egyáltalán meglepő. A közegemnek mindig arról kéne szólnia, hogy ilyen dalokat írjunk. Társadalom- meg elitkritikus dalokat. Mint az Azt beszélik a városbant. Abban szerintem célzottabban is lövök az ereszen csúszással meg a Jakab Péter-es utalással. Nem arról kellene énekelni, milyen autót vettem, meg hogy gyémántfogakat csináltattam. Nagy tévhitben a világ.
A Csurran, cseppen mégis újabb ingerküszöböt üthetett meg. Az Europion felmérése szerint a megjelenés hetében a tizenhat év feletti magyar népesség kétharmada hallotta. A hatvan feletti korcsoportban volt a legismertebb. Politikus dalszöveget ez a korosztály szerintem ritkán hall, pláne élvonalbeli előadótól. Kérdés, hogy kell-e az előadónak politizálnia. Mindig ellenzékből.
De kell? Ha a társadalmi problémákat és egyenlőtlenségeket, a szociális érzékenységet politikának vesszük, akkor kell. Ha mindezt előveszed, szerintem nem tudod kihagyni belőle a politikát.
Érzem a fordulatot a szórakoztatóipari élmezőnyben. Mert látjuk, mi történik. Hogy tűnnek el az emberek a közönségből. Hogy nincs pénzük szórakozni.
De ti, előadók, nem láttátok az elmúlt tizenöt évben, hogy mi ez a rendszer? Születtek azért dalok, még ha nem is A-listás előadóktól, és nem is lettek ekkora slágerek. A szöveggel arra törekedtem, hogy mindenkinek nagyon egyértelmű és fogyasztható legyen. Ha belegondolsz, gyakorlatilag minden szélsőségesen gondolkozó, illiberális politikai megnyilvánulásra reflektáló alapigazságok vannak benne. És mindegyiket lehet hasznosítani a világ minden pontján.
Ezt huszonnégymillió megtekintés támasztja alá. Ha minden igaz, az év eddigi legnépszerűbb magyar nyelvű klipje a YouTubeon. Viszont az összes klipedet nézve csak a tizedik legnézettebb, ami sokat elárul a tartalomfogyasztás átalakulásáról. Mindig keresem, hova tűntek a YouTube-ról az emberek. Hogy mi történt az algoritmussal, a hallgatókkal, a YouTube fancységével. Klipet nem nagyon kínál más streamingplatform. A Belehalok még eljutott 83 millióig, ma meg már tízmilliótól sláger egy klip. Arra büszke vagyok, hogy ennyi országban bekerültünk a felkapott videók közé. Ausztriában első is lett, de listás volt Németországban, Svájcban vagy az Egyesült Királyságban is. Ezek szerintem nagy dolgok.
Bindzsisztánra és Pandur Pjetrö figurájára ajándékkollekció is épült. A darab, ami Majka háta mögött lóg, kifejezetten neki készült, és a férfibarlangját díszíti.
Bindzsisztánra és Pandur Pjetrö figurájára ajándékkollekció is épült. A darab, ami Majka háta mögött lóg, kifejezetten neki készült, és a férfibarlangját díszíti.
Lehet, hogy a Londonban mosogató magyarok is rezonáltak a mondandóval. Hogyan lehet keresni egy ilyen klippel? Jól. Most pontos összeget mondjak? Sok összetevője van. Függ a feliratkozók számától, vagy hogy meddig nézik meg az emberek a klipet. A YouTube kiszámlázza a platformbevételt egy rendszernek, és az elveszi belőle a hasznát. Aztán ezt továbbszámlázza a disztribútornak, akivel leszerződtél, és ő is leveszi a hasznát. Így kerül hozzád a bevétel, erre jön még rá a harmadik féltől származó jogdíjbevétel. Annyit mondhatok, hogy ez eddig a legjobban kereső klipem. A költségvetése 4–4,5 millió forint volt, és a sokszorosát visszahozta. Arról nem is beszélve, mennyi koncertünk volt miatta – és persze mennyi nem lett.
Dolgozol most új dalon? Persze, mindig.
Hogyan lehet egy ilyen dalból továbblépni? Nehezen. Ilyenkor mindenki ugyanazt várja tőled újra.
Helyette mit várjunk? Vagy művészileg kell nagyot gurítanod, vagy a közéletiséget kell csutkára tekerned. Ennyire nem vagyok számító. Ha csinálok valamit, ami jó, azzal jövök ki. Szólhat szerelemről, háborúról, bankrablásról, bármiről. Ha jó a dal, akkor jó a dal.
Három és fél éve interjúztam veled. Megtaláltam az akkori noteszomat. Egy kérdést nem húztam ki a listáról, most, egy csatornaváltással később hadd tegyem fel. Mikor lehet nemet mondani egy NER-bulira? Hogyha fixen politikai a rendezvény. Függetlenül attól, mennyi a pénz. Nem szűkíteném le NER-re. Ha a Harcosok Klubja hívna fellépni, azt se vállalnám el, és a Magyar Péter dirigálta rendezvényen sem vennék részt. Ami célzottan politikai indíttatású, azon nem szerepelek.
És ha üzleti érdekkörről beszélünk? Tizenhat évet töltöttél a TV2-nél. Szavaidból a létező legközelebbi tudást kaphattuk, hogyan gyártódnak a csatorna szórakoztató tartalmai. De nálad hol a vörös vonal? Utána is született NER-es érdekeltségű szerződésed, tavaly lettél a 4iG-féle One márkanagykövete. Figyelj, ha ennek alapján működnél, még a boltba se mennél le tejért, mert azt gondolod, hogy az olyan céghez köthető, amelyik a NER-t erősíti. Ezt el kell felejteni.
Meg kellett ezzel küzdened magadban? Nem. Annyira belopta magát a politika a gazdaságba az elmúlt 25–30 évben, hogy egy ilyen kis országban, mint a mienk, egyszerűen kikerülhetetlen lett. Akár fellépni mész, akár szponzorációt adnak neked, vagy ha csak vásárolnál, nyaralnál.
Nem volt túl kockázatos az RTL-re váltanod? Vagy addigra a két programigazgatót, Fischer Gábort (TV2) és Kolosi Pétert (RTL) úgy berángattad a macska-egér játékodba, hogy már te diktáltál? Ennyire kikezdhetetlen a márkaértéked? Hogy oda megvolt az alkupozícióm, annak köszönhető, ahogyan az elmúlt huszonöt évet a szórakoztatóiparban töltöttem.
Mégiscsak a vezető kereskedelmi csatornától mentél át a nem vezetőhöz. És előtte a nem vezetőnél dolgoztam tizennégy évet. Hogy az utolsó egy-két évben már azok lettek, hosszú munka eredménye, amiben én is részt vettem.
És most dolgozik benned, hogy az RTL-lel visszaveszed a vezetést? Nyilván, és segítek is benne, de önmagam ehhez kevés vagyok. Arra törekszünk, hogy jó műsorokat csináljunk.
Egyhétnyi Kalandra fal!-on és egy évad X-Faktoron túl másban miért nem láthattunk? Mert erre vagyok belőve. Minden műsorvezetőnek személyre szabott szerződése van. Úgy mentem át, hogy évente fix számú műsort gyártok. Ott van mellette a zene, amit nem tudok mellékpályára tenni, és még csomó más kötelezettségem is van. Most jön a Tizenkét okos ember, a műsorvezetés mellett a kreatív folyamatokban is részt vettem. Már leforgattuk, nagyon jó kis vetélkedő.
Honnan a munkabírásod? Nincs már olyan nagy. Annyit szeretek dolgozni, amennyit a kreatív elme elbír. Mindenkinél máshol a határ. Munkabírásról inkább Ördög Nórit vagy Tillát kérdezd! Ők napi huszonöt óra után is kameraképesek, én már tíz órától átmegyek zombiba.
Most is baráti a viszonyod több TV2-es arccal. Az RTL stúdiójából nem hiányoznak az összekacsintások? Hogy fél szavakból értsétek egymást? Akár ha a mentorok összetételét nézem, pont az volt a lényeg, hogy ne komfortzónában mozogj. Hanem olyanokkal dolgozz, akik új impulzusokat hozhatnak ki belőled.
Az utóbbi másfél évbe sokat beletettél. Újabb csúcsra jutottál a pályádon. Ezen a szinten meddig ildomos köztudatban maradni? Ötvenöt évesen is le lehet vezetni vetélkedőket.
A héten telt házas Parkod lesz. Maradt későbbre is szufla? A következő két–három évet is odateszed? A legjobbkor kérded. Most, ezen a marosvásárhelyi fesztiválon, a Vibe-on ültünk le a zenekarral. Elmondtam, hogy ebben szerintem még olyan három év lehet. Nem várom meg, amíg kisebb színpadon játszunk este 6-tól.
Az lenne a halálod? Nem is az, de lehet, picit méltánytalan lenne. Aztán ki tudja, mennyire fog hiányozni az a bizonyos gyógyír. Negyvenhat éves leszek, lehet, hogy a Majka 50-et még szépen meg lehet koronázni egy hatalmas bulival.
És előtte mit teszel, hogy a színpad lehessen a gyógyír? Majka viszonya a longevityvel? Húha! Mindenki a maga szintjén nyomorog. A magam hibáit kell valahogyan elnyomni az életben. Lehet, hogy ezek köszönőviszonyban sincsenek az átlagemberével. Nemrég egy olyan társaságban ültem, ahol az egyik barátomnak van pénze, a másiknak nincs. Nem tudom elvitatni a nincstelenektől, hogy szerintük a pénz mindent megold, de nehéz nekik megmagyarázni, hogy amikor pénzed lesz, akkor jössz rá a legnagyobb közhelyre: hogy nincs akkora jelentősége. Sem a személyes fejlődésedben, sem a boldogságodban, sem a világ iránti nyitottságodban.
De leveszi az ezt kitakaró frusztrációt. Ezt nem vitatom. De nagy hiba azt gondolni, hogy mindenre megoldás. Mit számít, mennyi pénzed van, ha szarul érzed magad? Vagy ha pont nem?
Amikor nem az üzletbe fektetsz, vagy a pókerversenyeidet finanszírozod, mibe teszed a pénzed? Ingatlanba, órába. Már olyan dolgokba szeretem, ami kevesebb, de biztosabb hozamot ígér. A Billingo online számlázóban is van részesedésem. A kártya, na, az hullámvasút.
Hogyan emlékezzen majd rád az utókor? Egyszer Mike Tysontól kérdezte ugyanezt egy tizennégy éves kislány. A világ legnagyobb egyszerűségével azt mondta: tök mindegy, addigra halott leszek. Én csak, amíg élek, jól szeretném érezni magam.
Hogyan érdemes meghalni? Az én karakterem sokféleképp meghalhat. Leginkább tűzben szokott elégni.
És hogyan érdemes élni? Őszintén, becsülettel. Hogy a közegedben ne mondhassák rólad, hogy ezt nem úgy intézted. Curtis drogproblémáitól a Szijjártó Péterrel való találkozásig rengeteg olyan dolog történt velem, amiről az emberek azt hiszik, hogy mindent tudnak róla, mi volt a hátterében, és emiatt megkérdőjeleznek. Aki a környezetemben él, és ismeri a részleteket, tudja, hogy mi valójában mindig pozitív szereplői voltunk ezeknek az ügyeknek. Hogy mi úgy jártunk el, hogy a lelkünkkel elszámolva ne lehessen azt mondani, hogy valami aljas, sunyi dolgot tettünk volna. De hát az egyik fél ezt mondja, a másik meg azt. Az emberek ilyenek.
Szijjártónak tetszett a Csurran, cseppen? Egy interjúban (Orbán TikTokján – a szerk.) azt mondta, nem ilyen zenét hallgat. Hanem Neotont.
Majka a YouTube-on (zárójelben a megjelenés éve és a mostani nézettség)
Rövidfilmek, egész estés sikermozik, animáció, standup, színház, egyetem. Osváth Gábor tíz éve mint tehetséges producer került látóterünkbe, aki egyszer még sokra viheti. Azóta a legkülönbözőbb projektek mögött tűnt fel, legyen az romantikus vígjáték, rendszer- és társadalomkritikus dráma vagy akár Cannes-ban díjazott animáció. Mikor került a listára?2015-ben.Mit írtunk róla?„Filmes tehetségekkel most sem állunk rosszul. Itt van például Osváth […]
Magyar óraszíj-forradalom, magyar Lego-dizájner és magyar futármixerek. Mindannyian azt bizonyítják, hogy a siker nem titok, hanem munka. Ajánló a Forbes.hu nyári terméséből. Balog Ákos nemzetközileg ismert márkát épített csúcsminőségű óraszíjakból. A tíz éve elindított Phenome Strapsszel az elsők között szánt energiát egy korábban olcsónak tartott kiegészítő fejlesztésére. A siker másik kulcsa, hogy jókor lépett piacra, a James Bond hájpja elvitte […]
Lánczi András vágyott egy függőágyra, úgyhogy rendelt száztízet. Így indult a Függőágy.hu abban az időben, amikor még alig páran láttak fantáziát az online kereskedelemben. András üzlete ma olyan, mint egy függőágyban eltöltött délután: stresszmentes. Lánczi András barátnője 2000 körül Mexikóból két függőággyal tért haza. „Se híre, se hamva nem volt itt abban az időben ilyesminek, sőt […]
Mindenről, ami üzlet – az EBITDA-tól az önismeretig. Elindult a Forbes Deal podcast, a mikrofonnál Zsiborás Gergő. Első adásainkból szemezünk. „Az nincs, hogy ülsz a Deák téren, és egyszer csak ott terem melletted egy bőrönd egy jó üzleti tervvel, kész cash flow-val, kidolgozott tematikával, és mellé ott van egy tíz–tizenötmilliós tőke. Ez a szerencse. Az, amikor napi tizenkét–tizenhat órát […]