Magyar óraszíj-forradalom, magyar Lego-dizájner és magyar futármixerek. Mindannyian azt bizonyítják, hogy a siker nem titok, hanem munka. Ajánló a Forbes.hu nyári terméséből. Balog Ákos nemzetközileg ismert márkát épített csúcsminőségű óraszíjakból. A tíz éve elindított Phenome Strapsszel az elsők között szánt energiát egy korábban olcsónak tartott kiegészítő fejlesztésére. A siker másik kulcsa, hogy jókor lépett piacra, a James Bond hájpja elvitte […]
Magyar óraszíj-forradalom, magyar Lego-dizájner és magyar futármixerek. Mindannyian azt bizonyítják, hogy a siker nem titok, hanem munka. Ajánló a Forbes.hu nyári terméséből.
Balog Ákos nemzetközileg ismert márkát épített csúcsminőségű óraszíjakból. A tíz éve elindított Phenome Strapsszel az elsők között szánt energiát egy korábban olcsónak tartott kiegészítő fejlesztésére. A siker másik kulcsa, hogy jókor lépett piacra, a James Bond hájpja elvitte a terméket a hátán. A 2015-ös Spectre-ben mutatkozott be az Omega NATO szíja: ezt a korábban pár ezer forintos szíjtípust elsőként készítették el olyan minőségben, hogy egy többmilliós órán se legyen disszonáns.
Ákos javában kutatta, hol szerezhetne hasonló minőségű szövetet. Célzottan kereste az európai és kínai gyártókat, végül eljutott oda, hogy pár centis csíkokra vágta a kétszáz eurós Omega szíját, és annak a darabjait küldte mintának. Az ötlettől a kész termékig körülbelül egy év telt el. Az Ákos kalandjait online fórumon követő pár száz érdeklődőből kerültek ki az első vevők.
Szem előtt vannak a városban, a színük is elég feltűnő. Nagyinterjú stratégiáról, külföldi futárokról, na, és a hatósági figyelemről a rózsaszín futártáskás cég, a Foodora Magyarország tavaly kinevezett ügyvezetőjével, Garay Péterrel. Részlet a Forbes.hu-ról. Elmondom, mit várok a gyorskereskedelemtől. Az én ideám, hogy egyszer a legforgalmasabb napszakban negyedóra alatt házhoz rendelem az új tévémet. Ettől azért még a versenytársak is jó messze vannak. Mégis, ezt […]
Szem előtt vannak a városban, a színük is elég feltűnő. Nagyinterjú stratégiáról, külföldi futárokról, na, és a hatósági figyelemről a rózsaszín futártáskás cég, a Foodora Magyarország tavaly kinevezett ügyvezetőjével, Garay Péterrel. Részlet a Forbes.hu-ról.
Elmondom, mit várok a gyorskereskedelemtől. Az én ideám, hogy egyszer a legforgalmasabb napszakban negyedóra alatt házhoz rendelem az új tévémet. Ettől azért még a versenytársak is jó messze vannak. Mégis, ezt a Foodora név – érted, „food” – mennyire gátolhatja? Eddig az volt a fő célunk, hogy ételszállítási oldalon legyen tökéletes az élmény. Emellett építjük a másik oldalt, ez főként az FMCG (a napi fogyasztási cikkek piaca – a szerk.) és a mindennapi bevásárlások tere marad. Egy kényszerhelyzetből, pillanatnyi igényeket kiszolgáló ágazatból – főzni kezdtem, de elfelejtettem egy hozzávalót – elértünk egy minden igényt lefedő szolgáltatásig, a hagyományos bevásárlások rendelésszámának növekedésével pedig valós rálátást szereztünk a fogyasztói szokásokra és igényekre.
Ott viszont még nem tartunk, mint például Dubajban, ahol a tankolást is úgy intézik sokan, hogy odahajt az autó a garázsba, és helyben megtankolják a tiédet. Dubajban a házhoz szállítás sokkal inkább beépült a mindennapokba. Magyarország azért eggyel hátrébb van, az emberek kevésbé tudatosan rendelkeznek az idejükkel, de már egyre több fogyasztónál látjuk az ellenkezőjét.
Sokan az e-kereskedelemben valójában időt árulnak. Csak inflációban nehéz időre költeni. Lassító tényező, ha a gazdaság nem a szolgáltatások fejlesztése felé halad, mert az emberek elsősorban a megszokotthoz ragaszkodnak, nem az új, kényelmi szolgáltatásokra költenek. Nem arra, hogy még több időt szabadíthassanak fel, kényelmesebben élhessenek. De meg vagyok róla győződve, hogy majd eljön ez a változás Magyarországon is.
A gyorskereskedelmi cégek áruházai túl magas életszínvonalra lőnek: vasárnap este hazaérek a Balatonról, és üres a hűtő. A többi online szupermarket ennél szélesebb közönségre céloz, bár a Pennyvel való együttműködéseteket ti is országos szintre növeltétek. Az ehhez hasonló partnerségek mennyire a jövőtök részei? Egyre hangsúlyosabban. A Pennyn túl a másik nagy partnerünk évek óta a Tesco. Így már le tudjuk fedni azokat, akik nagy választékot szeretnének, és akiknek az árszínvonal is fontos. A Foodora Marketben leginkább a gyorsaságra optimalizálunk. Rövid idő alatt össze tudunk rakni bármilyen kosarat, és gyakorlatilag garantálva van, hogy a fogyasztó időben meg is kapja.
Ez sosem fog tudni versenyezni egy 15 ezer SKU-t (stock-keeping unit, avagy cikkszám – a szerk.) kínáló hipermarkettel, a dark store-okkal (online rendeléseket kiszolgáló, vásárlóknak nem látogatható boltok – a szerk.) nincs lehetőség ekkora kínálatot lefedni hipermarkettel. Ahogy viszont a bevásárlásban elkezdett épülni az azonnali kiszállítás igénye, a fogyasztó rájön, hogy valójában már péntek este, munkából hazafele is el tudja intézni a vasárnapi bevásárlást. Kérdezett: Vaszkó Iván
Az Oscar-díj jó időre mellőzöttséget hozott nekünk
Tízéves a Saul fia, de mi lett a producereivel? Rajna Gáborral (balra), Sipos Gáborral és Stalter Judittal, a Laokoon Filmgroup tulajdonosaival az Oscar dermesztő hatásáról, a hazai „terápiás filmezkedés” fontosságáról beszélgettünk, és arról, hogy Antonio Banderas megtalálta-e konyhájukban a kávéfőzőt. Kérdezett: H. Tóth Judit
A covid alatt nyitottak, most fagyasztva is viszik
A korábbi Jelen, Most és Bordó bisztrók tulajdonosai a covid előtt három hónappal nyergeltek át a pizzázókra, és nyitották meg Budapesten az első Moto Pizzát. Az időzítés elsőre nem tűnik telitalálatnak, de a márka mégis az lett, a nápolyi pizzás vállalkozásnak már öt étterme van, és most új műfajjal, a fagyasztott nápolyi pizzával dobbantottak. Írta: Kertész Ádám
Az emeletes busz nagyon különös állatfajta
Nádasdy Ádám az utóbbi években ideje nagyobb részét Londonban töltötte, ahol a férje dolgozik, de mint angoltanár, valójában egész életében figyelte az angolokat. Megfigyeléseiről, rácsodálkozásairól írta nemrég megjelent Londoni levelek című kötetét. Interjú brit furcsaságokról, igazi jobboldali sajtóról, bátor művészszínházakról és tarhálásról. Kérdezett: G. Tóth Ilda
A jövő fenntartható ipari létesítményei már nemcsak energiatakarékosak, de humán- és környezettudatos szemléletűek is. Az Oxyma alapítója, Ádám Zsombor mesélt arról, hogyan formálja át a vállalat az ipari létesítmények energetikai jövőjét. „Papír szívószálakkal nem fogjuk megmenteni a bolygót. Ökocentrikus gyárak működtetésével viszont lehet esélyünk” – fogalmaz Ádám Zsombor, az Oxyma Systems alapítója, aki szerint az […]
Budapest egyetlen tradicionális török étterme, a Türkiz a Parlamenttől egy lépésre, a történelmi belvárosban kínál olyan komplex élményt, amiért nem csak a magyar törzsvendégek és a hazai török közösség, hanem a turisták is lelkesednek. Bilal Aslan és tulajdonostársai személyesen is részt vesznek a vendéglátás mindennapjaiban, hozzáértésük pedig garantálja, hogy aki ide betér, megtapasztalhatja a török […]
Hodik Tibor és felesége, Hodik Adrienn francia- és olaszországi utazásaikon szerettek bele az agroturizmusba, és a kinti mintára álmodták meg a zebegényi Natura Hillt. Az étteremben nincs étlap, mindig az elérhető szezonális alapanyagokból főznek. Mostanra komplett gazdasággal és feldolgozóüzemmel bővültek, hogy teljes legyen a zöld koncepció. „Azt gondolnád, hogy vidéken könnyű alapanyagot venni, de nem. Van, […]