Várhatóan a jövő év elején jön a magyar mozikba a Csendes barát, Enyedi Ildikó új filmje. A velencei és torontói premierek után itthon először a sellyei arborétumba hozták el, és a címszereplőnek, az ottani ginkgo bilobának is megmutatták. Ennek apropóján kérdeztük a rendezőt. Lassan negyven éve kutatod filmjeiddel: mi kell ahhoz, hogy megértsük egymást?Kis jóindulat. Ha sok minden titokban marad, az […]
Várhatóan a jövő év elején jön a magyar mozikba a Csendes barát, Enyedi Ildikó új filmje. A velencei és torontói premierek után itthon először a sellyei arborétumba hozták el, és a címszereplőnek, az ottani ginkgo bilobának is megmutatták. Ennek apropóján kérdeztük a rendezőt.
Lassan negyven éve kutatod filmjeiddel: mi kell ahhoz, hogy megértsük egymást? Kis jóindulat. Ha sok minden titokban marad, az is rendben van. Nem a teljes, mély megértés a cél – az már kicsit lehetetlen is –, lehet örülni a részleges megértésnek is. Attól még, hogy nem tudom pontosan, mi van a másikban, ugyanolyan fájdalmak, szenvedélyek, vágyakozások lapulhatnak benne, mint bennem. Lehet, hogy egy nem emberi lény másként érzékel, kommunikál, mint én, de attól még neki is megvan a maga gazdag világa, ahonnan nézve a mi behatárolt emberi érzékelésünk hathat furán egzotikusnak. Ha ez magától értetődő, az utat nyit a másik megértéséhez.
A Csendes barát is megmondja, de tőled akarom hallani: a te világodban maradt még jóindulat? Naponta tapasztalom. Szíven üt, mennyi kedvességet látok. Minél inkább beborul az ég fölöttünk, annál jobban világít. Az igazán kemény téthelyzetekben – adja Isten, hogy pár év múlva ne tartsunk ott – rengeteg önfeláldozó és teljesen a másik felé forduló emberi megnyilvánulás születik.
Hiteles tartalommal a fiatalokhoz Így épít üzleti értéket a Refresher „A modern generáció hangja” szlogennel pozicionálja magát a Refresher.hu. A szlogen piaci pozíció is egyben: kifejezetten a Z és Y generáció kulturális igényeire, fogyasztási szokásaira építenek. Hering András főszerkesztővel beszélgettünk, aki azt mondja, a fiatal közönség ma nemcsak tartalmat fogyaszt, hanem párbeszédet, közösséget és azonosulási […]
Hiteles tartalommal a fiatalokhoz Így épít üzleti értéket a Refresher
„A modern generáció hangja” szlogennel pozicionálja magát a Refresher.hu. A szlogen piaci pozíció is egyben: kifejezetten a Z és Y generáció kulturális igényeire, fogyasztási szokásaira építenek. Hering András főszerkesztővel beszélgettünk, aki azt mondja, a fiatal közönség ma nemcsak tartalmat fogyaszt, hanem párbeszédet, közösséget és azonosulási lehetőséget keres.
Mit jelent az ars poeticátok üzleti szempontból?
A saját nyelvükön szólítjuk meg a célcsoport generációt: rövid, vizuálisan gazdag, közösségi platformokra optimalizált tartalommal, miközben értéket is közvetítünk. Ez a kettősség – trendérzékenység és értékteremtés – adja az üzleti potenciált, ráadásul mindezt egy kizárólag Z generációs kreatívokból álló szerkesztőséggel és stábbal gondozzuk.
135 ezer egyedi látogató havonta és több tízezres közösségi követőtábor – mit árulnak el ezek a számok arról, hogy mekkora „üzleti súlya” van ma egy fiatalokra szabott lifestyle médiának Magyarországon?
Ezek a számok ma Magyarországon komoly súlyt jelentenek, különösen, ha hozzátesszük: a fiatal korosztály médiás elérése sok hirdető számára nehéz. A Refresher az a ritka médium, amely egyszerre tud natív közösségi jelenlétet és professzionális szerkesztőségi tartalmat kínálni. Ez a kettős jelenlét üzletileg azért értékes, mert a márkák nemcsak impressziót vásárolnak, hanem valódi kapcsolódást a célközönséghez.
A Refresher az edukáció, inspiráció és szórakoztatás hármasát emeli ki. Hogyan egyensúlyozzák a tartalmi hitelességet és a hirdetői igényeket?
A Refresher egyszerre tartja szem előtt a tartalmi hitelességet és a hirdetői igényeket. A natív és branded tartalmaknál az alapelv az, hogy az adott anyag akkor működik, ha a közönség valóban értéket lát benne – legyen az praktikus tudás, inspiráció, vagy akár csak szórakoztató élmény. Így nem kompromisszumként, hanem kiegészítésként jelenik meg a reklám. A hirdető számára ez bizalomépítő, az olvasó számára pedig természetes élmény. Ez a szemlélet az, ami a fiatal közönségnél különösen fontos, hiszen ők a legérzékenyebbek a „reklámszagú” tartalmakra.
Merre bővül a Refresher a következő években? Inkább a közösségi platformok felől várható a növekedés, vagy a saját site továbbépítése a cél?
A következő években a Refresher két lábon építkezik: egyrészt tovább erősítjük a közösségi platformokon való jelenlétet, hiszen a fiatal generáció itt érhető el a legközvetlenebbül, másrészt a saját site és a videós csatornáink is kiemelt szerepet kapnak, mert ez biztosítja a márka stabilitását és üzleti értékét. A közösségi tartalom rövid távon generál elérést, a site viszont hosszú távon ad adatbázist, saját felületet és mélyebb kapcsolódást. További saját gyártású és meghatározó videósorozat indításán is dolgozunk, és az sem titok, hogy a velünk népszerűvé vált műsorvezető, riporter és tartalomgyártó arcainkat egy talent-ügynökségben egyesítjük.
Hogyan született meg az ötlet, hogy a szerkesztőség saját arcaiból mini influenszer ügynökséget hozzanak létre?
Organikusan. A Refresher arcaival a közönség napi szinten találkozik, és az ő hitelességük, személyes hangjuk váltotta ki a hirdetők érdeklődését, hiszen a márka népszerűségének köszönhetően ők is nagyon gyorsan meghatározó arcokká és véleményvezérekké váltak a célcsoportunkban. Innen jött a felismerés, hogy a szerkesztőségi arcokat érdemes tudatosan is pozicionálni, ennek mentén hozzuk létre a talent ügynökségünket. Ez nemcsak egy külső szolgáltatás, hanem a Refresher természetes kiterjesztése.
Ez a modell mennyiben különbözik egy klasszikus influenszer-ügynökség működésétől?
A modellünk abban más, hogy nálunk a márkák nem pusztán egy influenszert kapnak, hanem a Refresher szerkesztőségi hitelességét is. Ez erősíti a kampányokat, mert a tartalom egyszerre személyes és magas színvonalú, szerkesztőségi szinten is validált. Ez olyan előny, amit egy klasszikus ügynökség nem tud biztosítani.(X)
Új lendületet ad a Demján Sándor Tőkeprogram A finanszírozási szerkezet átalakulása a magyar gazdaság egyik kulcskérdése. A kis- és középvállalatok versenyképessége nem tartható fenn pusztán hitelalapú megoldásokkal: szükség van olyan eszközökre, amelyek hosszabb távon, rugalmasabb keretek között segítik a fejlődést. A Demján Sándor Tőkeprogram ennek a szemléletváltásnak a zászlóshajója, amely a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara […]
Mennyi időt és pénzt takaríthat meg, aki a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál kezdeményezi szabadalma bejelentését? Farkas Szabolcs, az SZTNH elnöke a WIPO (Szellemi Tulajdon Világszervezete) friss Global Innovation Index (GII) számaival támasztja alá: a magyar innováció erős lábakon áll. A 2025-ös index (innovációs teljesítményt mérő 139 országot értékelő rangsor) szerint Magyarország a 36. a világban. […]
Az Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) és a HIPA Nemzeti Befektetési Ügynökség október 16-án rendezte meg Business Meets Government Summit nevű nagyszabású szakmai konferenciáját. A szakértői előadások és kerekasztal-beszélgetések mellett bemutatásra került az AmCham 2026–2030-as Stratégiai Munkaterve is, amely a Kamara gazdaságfejlesztésre irányuló javaslatait és szerepvállalását tükrözi. A kiadvány a versenyképes és inkluzív munkaerő, a kiszámítható […]