Varga Bence, KÉSZ CsoportÉletút, életfilozófia és portré rendhagyó formában Saját út Ne az legyen a névjegyén, hogy a KÉSZ-es Varga Mihály fia, hanem hogy Varga Bence. Első vállalkozás – diákmunka-kereső oldal – nem jött be. Kínai baráttal építőipari alapanyagok importja Ázsiából, csúcson 3 milliárd forintos forgalom. A beszerző cégben a megújuló lett a fő irány […]
Varga Bence, KÉSZ Csoport Életút, életfilozófia és portré rendhagyó formában
Saját út
Ne az legyen a névjegyén, hogy a KÉSZ-es Varga Mihály fia, hanem hogy Varga Bence.
Első vállalkozás – diákmunka-kereső oldal – nem jött be.
Sikertörténet a BI-KA Logisztikánál Az 1990-es évek elején, egy szolnoki irodából történő irányítással indult útjára az első teherautó Olaszországba a BI-KA szervezésében. A vállalkozás közel 35 évvel később, napjainkra az ország egyik meghatározó logisztikai szolgáltatójává vált, teljes egészében magyar családi vállalkozásként, külföldi tőke nélkül. A vállalat életének egyik legjelentősebb fordulópontja a tudatosan megtervezett generációváltás volt: […]
Sikertörténet a BI-KA Logisztikánál
Az 1990-es évek elején, egy szolnoki irodából történő irányítással indult útjára az első teherautó Olaszországba a BI-KA szervezésében. A vállalkozás közel 35 évvel később, napjainkra az ország egyik meghatározó logisztikai szolgáltatójává vált, teljes egészében magyar családi vállalkozásként, külföldi tőke nélkül. A vállalat életének egyik legjelentősebb fordulópontja a tudatosan megtervezett generációváltás volt: Dr. Karmazin György alapító-tulajdonos éveken át készítette fel utódját, Szécsi Gabriellát, aki a ranglétrát végigjárva vette át az ügyvezetést.
Hogyan jutott el a cég a generációváltásig, és mi volt a legmeghatározóbb mérföldkő a BI-KA fejlődésében?
Az első jelentős sikerünk az volt, amikor kis családi vállalkozásból saját járműparkkal rendelkező komplex logisztikai szolgáltatóvá nőttünk. A második maga a generációváltás volt. Ez egy új korszak kezdetét hozta el számunkra, a régi értékeinket megtartva, közben belevágva terveink megvalósításába. További mérföldkőként tekintek a partnereink bizalmának elnyerésére, valamint a budapesti iroda megnyitására.
Miben volt más a generációváltás a BI-KA-nál?
A legnagyobb különbség a tudatosságban rejlett. Nálunk az alapító-tulajdonos tudatosan, szakemberekkel történő konzultációk során alakította ki az utódlás folyamatát. Az ügyvezetés átadása már akkor elkezdődött, amikor operatív igazgatóként támogattam őt a munkájában. Napi szinten részt vehettem a stratégiai feladatok elvégzésében, így ez a fokozatosság és a szakmai felkészítés biztosította, hogy a váltás zökkenőmentesen történhessen.
Hogyan mutatkozik meg a váltás sikeressége?
Dr. Karmazin György halála után a vállalat irányítását a közösen kialakított alapelvek mentén folytattam. Az elmúlt években a BI-KA nemcsak megőrizte piaci pozícióját, hanem folyamatosan növekedtünk: bővítettük a járműflottánkat, új szolgáltatásokat vezettünk be. A forgalmunk, a létszámunk és az ügyfélszámunk stabilan emelkedett. Miközben megőriztük a számunkra nagyon fontos családi értékrendet és ügyfélközpontúságot. Büszke vagyok a Csapatomra, hogy ügyfeleink részére mindig valódi értéket nyújtó, testre szabott megoldásokat tudunk kínálni.
Mit jelent a fenntarthatóság és az innováció a vállalatnál?
A fenntartható logisztika számunkra üzleti filozófia, ezért folyamatosan fejlesztjük energiahatékony járműparkunkat, optimalizáljuk az útvonalakat, mindemellett támogatjuk a papírmentes irodai környezetet. Az innováció nem öncélú, hanem ügyfélközpontú: új technológiákat alkalmazunk, hogy valódi hozzáadott értéket teremtsünk partnereink számára.
Női vezetőként milyen új értéket hoz a logisztikai szakmába?
Úgy gondolom, a nők érzékenyebbek a társadalmi dinamikákra. Így az olyan vezetői kompetenciák, mint az egyéni motivációk felismerésének képessége, az indirekt konfliktusmegoldási stratégiák, a gyors döntéshozatal, a stratégiai gondolkodás és hosszú távú tervezés a nők természetes készségei. Egy női vezető más nézőpontból közelíti meg az irányítással járó feladatokat, ami új lendületet vihet egy vállalkozás életébe.
Ki ne álmodna könnyen kereshető digitális nyilvántartásról, naprakész rendszerről és szinte automatizált számlázásról a kapcsos irattartókban lassan kisimulva porosodó, kézzel írt jegyzetek világában? Az EuroMACC fejlesztői különleges megoldással álltak elő, amely minden, nagy adatmennyiséggel jelenleg papíron dolgozó üzletágban hatékony segítség lehet. Képzeljünk el egy kamionsofőrt, aki hetekig rója Európa útjait. A fülkében folyamatosan gyűlnek – […]
A fizetőssé tett tartalmak nemcsak bevételi források, hanem közösségépítő eszközök is. A 24.hu digitális és üzletfejlesztési igazgatója, Petr Bednar újfajta olvasói elköteleződésről beszélt a Forbesnak. De kikhez szólnak valójában, mit jelent számukra a The New York Timesszal kötött megállapodás, és miért tartja fontosnak, hogy a független újságírás fontos fenntartói legyenek a tartalmat megvásárló előfizetők? Interjú. […]
Írta: KATHERINE LOVE / Fordította: ZSADON BÉLA HorvátországJosip Grabovac (39) divatipari vállalkozó Horvátországban nőtt fel, de az utóbbi évtizedben Milánóban élve lett híres író, tanácsadó és közösségimédia-stratéga. Az Instagramon kétszázezernyi követője van, és népszerű blogot működtet Glas Mode („a divat hangja” horvátul) néven. Idén megalapította a Milan Fashion Department nevű inkubátort, a cél Balkánról származó […]
Vezető szerkesztő: Gólya ÁgiSzakmai vezető: Golovics Milán Cégértékelések:Duzsik Virág, Golovics Milán, Gólya Ági, Harsch Leila, Szűcs József ÁdámÍrta: Gólya Ági Először van egybillió forint fölé becsült családi cég a listán, és két új szereplő is felbukkan.a A mezőnyben mindössze hat játékos értéke csökkent, ami jól mutatja, hogy a többnyire szoros többgenerációs összefogással irányított, külpiacokon is építkező cégbirodalmakon nem […]