Nagy Zsófia egy rosszul kitöltött felvételinek köszönhetően fordult a bazsalikom, a tárkony és a majoránna felé. A kertészmérnök egy ideig másoknak termesztett, de megunta a fűszergyárak árlenyomását, és saját márkát alapított.
Tavaly, a faházban, ahol laktam, csak a hálószobában volt palántáknak kedvező klíma meg fény, úgyhogy ott aludtak velem két ruhaszárítón az ablak előtt – meséli Nagy Zsófia, „A fűszeres lány” márka alapítója.
A tudatossághullám teremtett igényt és létjogosultságot azokra a magyar alapanyagokból készülő, vegyszer és tartósítószer nélküli fűszerekre, amiket Zsófia webshopjában, húsz budapesti viszonteladónál és vasárnap délelőttönként a Szimpla piacon lehet beszerezni.
A fűszeres lány, amit csak lehet, maga termeszt, és kizárólag biovegyszereket használ. A levendulát, a piros paprikát és a fokhagymát más magyar kistermelőktől szerzi be, a bors, a csillagánizs és a kardamon importból van. A 2018-ban 7,9, 2019-ben 10,9 millió forintos forgalom hetven százalékát a viszonteladók, húsz százalékát a piacozás, a maradék tízet a webshop és az egyedi megrendelések adták.
Bemutatkozik a Mastercard Advisors
Van egy csapat a Mastercard kötelékében, akik stratégiai tanácsadásra specializálódtak, ők a Mastercard Advisors. Az új budapesti központ – hub – mind az ügyfeleknek, mind a jelenlegei és jövőbeli kollégáknak egyedi lehetőségeket biztosít. A következő években pedig további fejlődés várható.
A Mastercard Advisors sikertörténete 2008 körül kezdődött, amikor is a fizetéstechnológiai cég hozzáadott értékű szolgáltatások nyújtását kezdte meg. Az új irány annyira sikeresnek bizonyult, hogy középtávon a vállalat célja, hogy ezek a szolgáltatások adják az árbevétel 40 százalékát. A szolgáltatások közül pedig kiemelkedő a kifejezetten kártyás- és egyéb fizetési módokra specializálódott tanácsadók munkája, akik a Mastercard Advisors csapatához tartoznak.
Az Advisors program 2012-2013-ban kezdett gyors bővülésbe. Ez 2019-ben egy stratégiai váltáshoz is vezetett: a helyi irodák helyett ugyanis ekkor jelöltek ki három olyan, hubnak nevezett központot, amelyek az egész európai piacot kiszolgálják. Lisszabon és Isztambul mellett a harmadik ilyen hub Budapesten jött létre. „Ez egyrészt a mi, már korábban is itt dolgozó csapatunk eredményességének köszönhető – mondja el büszkén Maklári István, a hub vezetője –, de annak is, hogy a Mastercard kiemelkedően sikeres Magyarországon, illetve a magyar munkaerő kifejezetten jól képzettnek számít.” Nagyjából másfél éve még hét tanácsadó dolgozott a budapesti irodában, most már 40-en vannak, de még ezután is hatalmas fejlődés várható: pár éves távlatban ugyanis nagyjából 100 főre tervezik bővíteni a csapatot.
Saját fejlesztésű banki megoldások
A Mastercard Advisors különlegessége, hogy a nagy, minden iparágat kiszolgáló tanácsadó cégekkel szemben egyetlen területre specializálódott. Ez persze nem jelenti azt, hogy ne lennének változatosak a feladataik. „Jelenleg három nagy téma köré csoportosul a projektjeink legnagyobb része: a kártyakibocsátás, az elfogadói oldal, illetve a mobilfizetés köré. Foglalkozunk tehát olyasmivel, hogy milyen terméket kínáljanak a pénzintézetek az ügyfeleiknek, vagy hogy miként lehetne rávenni még több kereskedőt POS terminál üzemeltetésére, vagy éppen a bankok saját mobilfizetési rendszereik fejlesztésében, megvalósításában és bevezetésében segítünk – sorolja Maklári István. – Utóbbi különlegessége, hogy míg Nyugat-Európába gyorsan megérkeztek a globális óriáscégek szolgáltatásai, a mi régiónkban saját megoldásokat fejlesztettek a bankok. Ebben mi nagyon nagy szerepet játszottunk, és most, hogy nyugaton is rájöttek, inkább ebbe az irányba indulnának el, tátott szájjal hallgatják az általunk hozott magyar vagy lengyel példákat, tapasztalatokat.”
A jelenlegi és potenciális ügyfeleknek természetesen nagy előny, hogy egy specializált, az iparágat tökéletesen ismerő csapattal dolgozhatnak együtt. A Mastercard Advisors nem csak bankoknak és pénzintézeteknek, de kereskedőknek, közintézményeknek is nyújt szolgáltatásokat, ezáltal a pályakezdő, vagy már tapasztaltabb tanácsadóknak is különleges lehetőségeket biztosít. „Egyrészt egész Európában viszünk projekteket, nem vagyunk országhoz, sőt régióhoz sem kötve. Ráadásul nálunk rögtön, már a kezdetektől lehet szakosodni egy témára. Az is egyedi a piacon, hogy az ügyfél már nagyon korán szakértőként tekint a kollégáinkra, hiszen nagyon alaposan ismerik a fizetési üzletágat. Volt olyan új munkatársunk, aki egy másik cégnél fél év alatt nem prezentált ügyfélnek, itt pedig két hét után már egy szlovén bankelnöknek mutathatta be azt, amit előkészített” – így Maklári István. A gyorsan bővülő, fejlődő hub a hasonló szintről nagyjából egyszerre induló új kollégáknak remek karrierlehetőséget biztosít. A vezető pedig azt is hozzáteszi, hogy ehhez még a magánéletüket sem kell feláldozniuk. „Kollégáink többsége nagy tanácsadó cégektől érkezett, van tapasztalatuk a munka-magánélet egyensúlyának megbomlásában. A mi cégkultúránk képes ezt jó szinten tartani, már csak azért is, mert specialistaként nem kell állandóan újabb és újabb területekbe beleásniuk magukat. Ez egyedi a magyar tanácsadói piacon. Nem dolgozunk kevesebbet, csak hatékonyabban.”
Ossza meg ismerőseivel:
B+N Referencia Zrt.
2020 Április Támogatói tartalom B+N Referencia Zrt.
Miközben a saját otthonát mindenkinek takarítania kell, addig a hivatásos foglalkozásúakat övező alacsony társadalmi presztízs és a megbecsülés hiánya azt eredményezi, hogy a takarító cégek munkaerőhiánnyal küszködnek. A változás érdekében Magyarország legnagyobb takarítással is foglalkozó létesítményüzemeltető vállalata, a B+N Referencia Zrt. elindította „Vedd észre!” elnevezésű rendhagyó társadalmi érzékenyítő kampányát.
Az ikonikus pandalogó nem, de a WWF tevékenysége sokat változott az elmúlt évtizedekben. A cél most is a Föld egészségének megmentése – például ökológiai beruházásokkal.