Trunk Tamásnak mindig van mondanivalója, és ruháival is kommunikálni akar. Még csak tizenhat éves, de érdemes rá és a stílusára odafigyelni.
Karrier
Trunk Tamás fanatikus sneakerrajongó. Nemcsak hordani szereti a legmenőbb sportcipőket, beszélni is szeret róluk, ezért tizennégy éves korában írt egy könyvet Snea-kerek, Márkák, Z-Generáció címmel, majd Youtube-videókat kezdett gyártani a témában. Csatornáját már több mint 33 ezren követik. Tartott TED-előadást, beszélt az osztrák Fifteen Seconds fesztiválon, konferenciákon is rendszeresen előad, és tavaly portált is indított CorporationZ néven. Ahogy azt a név is sejteti, a generációját érdeklő trendeket, márkákat és az őket inspiráló arcokat akarja bemutatni. Emellett komoly sportember, Ausztriában tanul, az alpesi sí egyik ígéretes tehetsége, magyar válogatott. És azt állítja, hogy mindezt nem szülői nyomásra érte el, hanem ő akarta. Nem tétlenkedik, és még nagyon sok terve van.
Ritkán adódik olyan élethelyzet, amiben nagy valószínűséggel ugyanazt csináljuk – ülünk a fenekünkön otthon, munkaidőben, próbálunk vagy valami értelmes dologgal foglalkozni (kacsintás, micsoda ötlet a Gazdát olvasni!) vagy a híreken szorongani, új hobbit találni, illetve a szerencsések még tudnak dolgozni. Egy éve ilyenkor kiröhögtük volna azt, aki azt mondja, hogy 2020 első negyedéve arról szól […]
Ritkán adódik olyan élethelyzet, amiben nagy valószínűséggel ugyanazt csináljuk – ülünk a fenekünkön otthon, munkaidőben, próbálunk vagy valami értelmes dologgal foglalkozni (kacsintás, micsoda ötlet a Gazdát olvasni!) vagy a híreken szorongani, új hobbit találni, illetve a szerencsések még tudnak dolgozni. Egy éve ilyenkor kiröhögtük volna azt, aki azt mondja, hogy 2020 első negyedéve arról szól majd, hogyan lehet elbújni egy világjárvány elől. Az is biztos, hogy nem egészséges az egész napot rettegéssel tölteni, ezért figyelemelterelés céljából érdemes velünk tartani, a minőségi alapanyagokra felesküdött magyar vállalkozókról szól a mostani lapszám, mutatom a menüt! A mohácsi Prophyl Kft. Magyarországon egyedül állít elő vakcinakutatáshoz is használható steril tojásokat – ők mondjuk tudják, mi fán terem a drasztikus intézkedés: volt, hogy jelentős állományuk ment a vágóhídra, mert felütötte fejét egy betegség a tyúkok között, de nem kerültek padlóra tőle.
Mutatunk egy magyar startupot, a Growberryt, akik kontrollált növénytermesztéssel próbálnak egy új rést találni a piacon. Összeraktak egy termesztőládát, amiben mesterségesen adva van minden, ami egy növény stabil növekedéséhez szükséges. Csakhogy minden növénynek egy kicsit másra van igénye, így most azon dolgoznak, hogy algoritmust fejlesszenek hozzájuk, így a vevőnek csak el kellene indítani egy programot, attól függően, mit termesztene. (De nem akarunk zsákbamacskát árulni, ez nem oldja meg az éhezés kérdését.)
Az egészséges élelmiszer nekünk, magyaroknak szerencsére magától értetődő dolog, a gazdáknak rengeteg szabályt és előírást kell betartaniuk, hogy a termékeik eljuthassanak a fogyasztóhoz. A világ többi, elmaradott részén ez azért erősen kétesélyes játék, viszont egy hazai csapat hatékony megoldást kínál, a blokk-lánc megbízhatóságát ötvözték a húskereskedelemben rejtőző kockázatokkal, az eredmény az, hogy a vásárló tudja, honnan jött, amit a polcról levesz.
Van itt egy agrárvállalat, akik egy lepukkant téesz romjain építettek fel egy ma már minőségi tejtermékeket előállító vállalatot, de ehhez kellett kitartás, elszántság, és a helyiek összefogása – és lehet nekik szurkolni, mert a koronavírus miatt ők nagyon kiszolgáltatott helyzetbe kerültek. Eddig adósok voltunk az ország egyik legnagyobb gombatermesztő vállalatának, a Bio-Funginak a történetével. Hetente csak csiperkegombából több száz tonnát állítanak elő, noha a kezdet kezdetén az alapítónak még állampolgársága sem volt, ma pedig már milliárdos biznisz tulajdonosa.
A jövő orvosa nem elefántcsonttornyot őriz majd, a WHO pedig kevés lesz ahhoz, hogy még egy világjárványt kezelni tudjon. Ürge-Vorsatz Diána klímakutató fizikus és Meskó Bertalan orvos-futurológus az egészségügy újjáépítésének kihívásairól és arról, elkél-e kormányok feletti, drákói szigor.
Nagy Zsófia egy rosszul kitöltött felvételinek köszönhetően fordult a bazsalikom, a tárkony és a majoránna felé. A kertészmérnök egy ideig másoknak termesztett, de megunta a fűszergyárak árlenyomását, és saját márkát alapított.
Az ikonikus pandalogó nem, de a WWF tevékenysége sokat változott az elmúlt évtizedekben. A cél most is a Föld egészségének megmentése – például ökológiai beruházásokkal.