Te normális vagy?

Ha igen, az baj – függetlenül az e sorok írásakor tomboló világjárványtól. Legalábbis az üzleti életben, ha a szó hétköznapi jelentését nézem. A WikiSzótár szerint: „Az általánosan elfogadottnak megfelelő, nem kirívó vagy meghökkenést keltő; elvárt, szokásos vagy átlagos.”

Valószínűleg egyetlen üzletember sem erről álmodik, amikor céget alapít, marketingkampányt indít, vagy csak fölkel az ágyból. Nem tárgyaltam még olyan partnerrel, aki ragaszkodott hozzá, hogy márpedig ő a legszokványosabb és legátlagosabb dolgot kívánja. Dehogy. Steve Jobs és Elon Musk életrajza a polcon, szívben a stanfordi beszéd („Stay hungry. Stay foolish.”), aztán hadd szóljon.

Csak hát nem szól. A weboldalon iparági sablonok szövegben és dizájnban, a közösségi médiában lájktalan unalom, a beszédben pedig ezerszer hallott és ezerszer megunt frázisok.