Farkas Margit húsz éve dolgozik vezetői pozíciókban az EY-nál, azon kevesek közé tartozik, akik HR-oldalról beszlalomozva váltak globális partnerré. Nem krízist, hanem változást kezel: úgy gondolja, a következő hónapok nagy kérdése az lesz, meg tudjuk-e tartani a vírus miatt kialakult új helyzet pozitív hozadékait.
Farkas Margittal február közepén találkozunk először a budapesti EY (leánykori nevén Ernst & Young) egyik tárgyalójában, egy nappal azután, hogy azonosítják az első fertőzött személyt Londonban. Margit éjjel repült haza egy tárgyalásról az angol fővárosból – ekkor még egyikünk sem sejti, mekkora káosz uralkodik majd néhány hét múlva az összes európai reptéren. Fáradt, de ezt csak onnan tudom, hogy egyszer megemlíti, egyébként tökéletesen leplezi. A második interjút már telefonon ejtjük meg március közepén, miután mindketten kivontuk magunkat a forgalomból, és átálltunk az otthoni munkára.
„A következő sokk az lesz, amikor mindenki visszatér az otthonából az irodába” – mondja, amikor szóba kerül, hogyan érinti fő tanácsadási területét, a változáskezelést az új helyzet. „A kérdés most az, mit teszünk a gondolkodásmódunkkal.
Fontos, hogy ne a régi rendre álljunk vissza, hanem emeljük át a jó dolgokat ebből az időszakból, a munkavállalók felhatalmazását, az irántuk meglévő bizalmat.
Tavaly is nagyon sikeres évet zárt a Budapest Bank, amely továbbra is kiemelt figyelmet fordít a kis- és középvállalkozásokra. A vállalati üzletág vezetője, Kasziba Levente szerint a fejlesztésorientált szemlélet és a személyes, bizalmi kapcsolatokon alapuló ügyfélkezelés ad biztos alapokat a legnagyobb kihívások leküzdéséhez is. A koronavírus miatt kialakult jelenlegi helyzet sem kivétel ez alól.
Régi célokért, de megváltozott környezetben dolgozik a Budapest Bank
Ahhoz kétség sem férhet, hogy tavaly a Budapest Bank kiemelkedően sikeres évet zárt. „A kétszámjegyű növekedés évének is mondhatjuk 2019-et, mert az összes fontos mutatóban ekkora növekedést sikerült elérnünk – mondja Kasziba Levente, aki idén januárban lett a bank vállalati üzletágának vezetője. – A bevétel 18, a hitel- és lízingállomány pedig 7 százalékos emelkedéssel 779 milliárd forintra növekedett. A treasurynél 32, a nagyvállalati üzletágnál pedig közel 100 százalékos növekedést mértünk, és a bank hagyományosan erős agrárportfóliója is 6 százalékkal tudott növekedni, bár itt elsősorban a pozíciónk megőrzése volt a cél. Az uniós források kihelyezésében is élen jártunk, az MFB Pontokon folyósított hitelösszeg 21 százalékkal nőtt egy év alatt. Ezekre az eredményekre nagyon büszkék vagyunk.”
Átlag felett
Mindebben természetesen nagy szerepe volt a tavalyi kedvező makrogazdasági folyamatoknak, de a Budapest Bank szinte minden területen egyértelműen az iparági átlag felett teljesített. Mivel a kis- és középvállalati piac rendkívül szabályozott, a verseny pedig erős, Kasziba Levente úgy látja, mindez nem csak az általuk kínált termékportfóliónak köszönhető. „Mi a személyes kiszolgálásban, a hosszútávú bizalom kiépítésében és az ügyfél minél mélyebb megismerésének, megértésének szándékában adunk többet. Ez az igazi érték, ebben tudunk versenytársainknál sokkal jobbak lenni. A különböző folyamataink fejlesztései is mind azt a célt szolgálják, hogy kollégáinknak minél több erőforrása maradjon az ügyfelekkel foglalkozni, és igyekezzünk minél több adminisztratív és egyéb terhet levenni a vállukról. Ezt házon belül Forma–1-es kultúrának nevezzük, ahol mindenki egy célért, jelen esetben a minél jobb ügyfél-kapcsolatért versenyez.”
Idén sem térnek le erről az útról. Új, mind az értékesítők, mind az ügyfelek dolgát tovább egyszerűsítő funkciók várhatók, például a távoli szerződés-aláírás vagy a kedvező garantőri kezességek szélesebb alkalmazása. Ennek jegyében tovább fejlesztik a tavaly bevezetett, és nagyon nagy sikert aratott, egyszerű biztosítéki hátterű, előre meghatározott feltételekkel, gyorsan igénybe vehető, mégis sokrétűen és rugalmasan felhasználható „Welcome” termékeiket is.
A Budapest Bankhoz bő egy évvel ezelőtt érkezett Kasziba Levente pont e termékek finomhangolásában már fontos szerepet vállalt, más területeken pedig alaposan megismerhette az üzletág és az egész vállalat működését. „A korábbi munkahelyemen megismert, volt Budapest Bankos kollégák utólag is mindig nagyon pozitívan nyilatkoztak a bankról, szerették a légkört, és egy stabil és pozitív szervezetről meséltek nekem – mondja a váltásról. – Tudtam, hogy ez egy nagyon strukturált és jól szabályozott bank, és amikor idejöttem, motivált, felkészült és támogató környezet várt, ahol a kollégák tudatosan törekednek a konszenzusra, hogy ezek mentén érhessük el a céljainkat. Ez kifejezetten szimpatikus volt, mert nagyon összecseng a saját gondolkodásmódommal.”
Március közepén, interjúnk idején éppen világszerte és hazánkban is aggasztó hírekkel volt tele a sajtó a koronavírussal kapcsolatban. Ahogy senki, úgy természetesen Kasziba Levente sem tudja megjósolni, hova vezethetnek az események, de hisz abban, hogy a Budapest Bank által képviselt értékek ezekben a nehéz időkben is szilárd alapokat biztosíthatnak. „Olyan felelős pénzintézetként vagyunk jelen a piacon, amely akkor is teljes mellszélességgel ügyfele mellett áll és segíti a céljai elérésében, amikor jól megy a cégnek, és akkor is, amikor nehézségekbe ütközik. Célunk, hogy partnereink a változó körülmények ellenére is pénzügyi, finanszírozási oldalról a számukra legjobb megoldást jelentő lehetőséget és adott esetben a legtöbb segítséget kapják.
A szervezetünk eltökélt, a vállalati kultúránk pedig biztos hátteret ad ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a megváltozott körülményekhez, és akár ahhoz is, hogy a piaci átlagnál továbbra is jobban teljesítsünk.”
A WING Zrt. a lengyel Echo Investment megvásárlásával egy csapásra komoly nemzetközi szereplővé vált. Ezzel új lehetőségek nyílnak meg a cég előtt, ugyanakkor a WING-nél továbbra is a már bevált stabil, értékeken és szakmai tudáson alapuló működési modellben látják a további sikerekhez vezető utat.
B+N Referencia Zrt.
2020 Április Támogatói tartalom B+N Referencia Zrt.
Miközben a saját otthonát mindenkinek takarítania kell, addig a hivatásos foglalkozásúakat övező alacsony társadalmi presztízs és a megbecsülés hiánya azt eredményezi, hogy a takarító cégek munkaerőhiánnyal küszködnek. A változás érdekében Magyarország legnagyobb takarítással is foglalkozó létesítményüzemeltető vállalata, a B+N Referencia Zrt. elindította „Vedd észre!” elnevezésű rendhagyó társadalmi érzékenyítő kampányát.