Áprilisban megjelennek azok a dolgok, amelyeket télen nélkülöznünk kellett: kisüt a nap, énekelnek a madarak, kirügyeznek a fák, rövidebbé válnak az éjszakák. Mit tehetünk, hogy mi is a részesévé váljunk a megújulásnak? Mutatjuk, mit javaslunk első lépésként!
Köztudott, hogy a cigarettázás káros, és számos betegség kialakulásáért felelős. Ennek ellenére a világon több mint 1 milliárdan dohányoznak, hazánkban jelenleg több mint 2 millióan gyújtanak rá naponta, amivel nemcsak magukat, hanem a környezetükben élőket is veszélyeztetik. Ugyanis cigarettázáskor nem csak a dohányos szervezetét érik a füstben lévő káros anyagok, hanem a környezetükben lévőkét is.
Egy szál cigaretta meg-gyújtását követően több mint 6 ezer vegyi anyag keletkezik, amelyek jó része a füsttel jut be a szervezetünkbe. A nikotinról köztudomású, hogy komoly függőséget okoz, valamint olyan mellékhatásokkal járhat, mint például a fejfájás vagy a szédülés, ugyanakkor ma már a témában jártas vezető tudományos szervezetek is azon az állásponton vannak, hogy elsősorban nem a nikotin, hanem az égés és az égés során keletkező füst azok, amelyek a dohányzással kapcsolatos betegségek kialakulásáért felelősek. A füstben ugyanis a kimutatott több ezer vegyi anyag közül 93-ról állapította meg az FDA, az Egyesült Államok gyógyszereket és élelmiszereket bevizsgáló szervezete, hogy káros vagy potenciálisan káros az egészségre.
Tavaly is nagyon sikeres évet zárt a Budapest Bank, amely továbbra is kiemelt figyelmet fordít a kis- és középvállalkozásokra. A vállalati üzletág vezetője, Kasziba Levente szerint a fejlesztésorientált szemlélet és a személyes, bizalmi kapcsolatokon alapuló ügyfélkezelés ad biztos alapokat a legnagyobb kihívások leküzdéséhez is. A koronavírus miatt kialakult jelenlegi helyzet sem kivétel ez alól.
Régi célokért, de megváltozott környezetben dolgozik a Budapest Bank
Ahhoz kétség sem férhet, hogy tavaly a Budapest Bank kiemelkedően sikeres évet zárt. „A kétszámjegyű növekedés évének is mondhatjuk 2019-et, mert az összes fontos mutatóban ekkora növekedést sikerült elérnünk – mondja Kasziba Levente, aki idén januárban lett a bank vállalati üzletágának vezetője. – A bevétel 18, a hitel- és lízingállomány pedig 7 százalékos emelkedéssel 779 milliárd forintra növekedett. A treasurynél 32, a nagyvállalati üzletágnál pedig közel 100 százalékos növekedést mértünk, és a bank hagyományosan erős agrárportfóliója is 6 százalékkal tudott növekedni, bár itt elsősorban a pozíciónk megőrzése volt a cél. Az uniós források kihelyezésében is élen jártunk, az MFB Pontokon folyósított hitelösszeg 21 százalékkal nőtt egy év alatt. Ezekre az eredményekre nagyon büszkék vagyunk.”
Átlag felett
Mindebben természetesen nagy szerepe volt a tavalyi kedvező makrogazdasági folyamatoknak, de a Budapest Bank szinte minden területen egyértelműen az iparági átlag felett teljesített. Mivel a kis- és középvállalati piac rendkívül szabályozott, a verseny pedig erős, Kasziba Levente úgy látja, mindez nem csak az általuk kínált termékportfóliónak köszönhető. „Mi a személyes kiszolgálásban, a hosszútávú bizalom kiépítésében és az ügyfél minél mélyebb megismerésének, megértésének szándékában adunk többet. Ez az igazi érték, ebben tudunk versenytársainknál sokkal jobbak lenni. A különböző folyamataink fejlesztései is mind azt a célt szolgálják, hogy kollégáinknak minél több erőforrása maradjon az ügyfelekkel foglalkozni, és igyekezzünk minél több adminisztratív és egyéb terhet levenni a vállukról. Ezt házon belül Forma–1-es kultúrának nevezzük, ahol mindenki egy célért, jelen esetben a minél jobb ügyfél-kapcsolatért versenyez.”
Idén sem térnek le erről az útról. Új, mind az értékesítők, mind az ügyfelek dolgát tovább egyszerűsítő funkciók várhatók, például a távoli szerződés-aláírás vagy a kedvező garantőri kezességek szélesebb alkalmazása. Ennek jegyében tovább fejlesztik a tavaly bevezetett, és nagyon nagy sikert aratott, egyszerű biztosítéki hátterű, előre meghatározott feltételekkel, gyorsan igénybe vehető, mégis sokrétűen és rugalmasan felhasználható „Welcome” termékeiket is.
A Budapest Bankhoz bő egy évvel ezelőtt érkezett Kasziba Levente pont e termékek finomhangolásában már fontos szerepet vállalt, más területeken pedig alaposan megismerhette az üzletág és az egész vállalat működését. „A korábbi munkahelyemen megismert, volt Budapest Bankos kollégák utólag is mindig nagyon pozitívan nyilatkoztak a bankról, szerették a légkört, és egy stabil és pozitív szervezetről meséltek nekem – mondja a váltásról. – Tudtam, hogy ez egy nagyon strukturált és jól szabályozott bank, és amikor idejöttem, motivált, felkészült és támogató környezet várt, ahol a kollégák tudatosan törekednek a konszenzusra, hogy ezek mentén érhessük el a céljainkat. Ez kifejezetten szimpatikus volt, mert nagyon összecseng a saját gondolkodásmódommal.”
Március közepén, interjúnk idején éppen világszerte és hazánkban is aggasztó hírekkel volt tele a sajtó a koronavírussal kapcsolatban. Ahogy senki, úgy természetesen Kasziba Levente sem tudja megjósolni, hova vezethetnek az események, de hisz abban, hogy a Budapest Bank által képviselt értékek ezekben a nehéz időkben is szilárd alapokat biztosíthatnak. „Olyan felelős pénzintézetként vagyunk jelen a piacon, amely akkor is teljes mellszélességgel ügyfele mellett áll és segíti a céljai elérésében, amikor jól megy a cégnek, és akkor is, amikor nehézségekbe ütközik. Célunk, hogy partnereink a változó körülmények ellenére is pénzügyi, finanszírozási oldalról a számukra legjobb megoldást jelentő lehetőséget és adott esetben a legtöbb segítséget kapják.
A szervezetünk eltökélt, a vállalati kultúránk pedig biztos hátteret ad ahhoz, hogy alkalmazkodni tudjunk a megváltozott körülményekhez, és akár ahhoz is, hogy a piaci átlagnál továbbra is jobban teljesítsünk.”
Erős termékpalettával, testre szabott megoldásokkal és az ágazat új trendjeinek folyamatos követésével a CIB Csoport elkötelezett és rugalmas partnerként támogatja az autóipar szereplőit.
Annyi ötlet merül fel, és napról napra változik a helyzet, nehéz most jó döntéseket hozni, mondja Lakatos Péter. A Videoton vezérigazgatója szerint egy biztos: jó mentális állapot kell ahhoz, hogy valaki most ne bolonduljon meg.
Ha valaki egy magyarországi szupermarketben gombát vesz, jó esélye van, hogy azt a Bio-Fungi termesztette. A cég hosszú éveken át több milliárd forintot fektetett beruházásokba, és meg is lett az eredménye: ma a Bio-Fungi az ország legnagyobb gombatermesztője és gombakomposztgyártója. Mutsy Árpádnak azonban csak az egyik szeme nevet – és csak részben a koronavírus okozta bevételkiesés miatt.