MÓDSZERTAN
A Forbes szerkesztősége hosszú kutatómunka után egy 130 fős gyűjtésből szűkítette 25 fősre a legértékesebb magyar celebek listáját. Ezzel a shortlisttel végzett reprezentatív online kutatást az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. A hírességek ismertségét, kedveltségét, hitelességét és követését mérték a 18–59 éves magyar lakosság körében. Közben az általunk felkért 14 fős zsűri a sztárok pénztermelő képességét, profizmusát, tartalmasságát és közösségi médiás jelenlétét pontozta. A kutatási eredményekhez és a zsűri pontszámaihoz végül a szerkesztőség tagjai által adott pontszámokat is hozzáadtuk, így állt össze a végleges sorrend. A végső pontszámhoz a zsűri legfeljebb 600 ponttal, az NRC 800 ponttal, a szerkesztőség 100 ponttal járulhatott hozzá, az elérhető maximum 1500 pont volt.

ZSŰRI
Blaskó Nikolett tulajdonos-ügyvezető, ACG; Gedei Norbert főszerkesztő, Blikk; Hajagos Rita tulajdonos, szakmai vezető, Red Lemon Media; Kolosi Péter programigazgató, vezérigazgató-helyettes, RTL Magyarország; Kozári Edina marketing és PR igazgató, Mercedes-Benz Hungária; Kövess László főszerkesztő-helyettes, Bors; Pőcze Balázs kreatívigazgató, Mito; Sabján Johanna főszerkesztő, Cosmopolitan, Best; Sásdi Helga ügyvezető igazgató, Publicis Groupe Hungary; Szalay Dániel alapító-főszerkesztő, Media1.hu; Szűcs Judit kommunikációs igazgató, Coca-Cola Magyarország; Tóth Olivér újságíró-szerkesztő, Médiapiac; Varga Attila újságíró-szerkesztő, Comment:com, Index.hu; Zorigt Batjin PR-igazgató, HPS Communication.

1.Hosszú Katinka
Pont: 1031
Változás tavaly óta: –
Facebook-követők: 486 000
Instagram-követők: 404 000
Két világbajnoki és négy rövidpályás Eb-arannyal zárni egy évet semmiképp sem lehet lehangoló, nem csoda, ha Hosszú most élvezni tudja a járvány miatt keletkezett szabadidejét: a magánéletére koncentrál – és ezt a bulvár is szereti –, főszponzora, a Mol rendelkezésére áll, illetve folytatódik a róla szóló portréfilm forgatása is, amit a Nemzeti Filmintézet 560 millió forinttal támogat.

2. Ördög Nóra
Pont: 1014
Változás tavaly óta: –
Facebook-követők: 191 000
Instagram-követők: 304 000
Állítása szerint nem tette be lábát más üzletláncba, mióta a Spar arca, pedig lassan tízéves az együttműködés. Idén megnyitott balatonakarattyai kisboltja persze kivétel – a TV2 műsorvezetője a nyár elején leginkább ennek volt a házigazdája. Azért vidéki posztjaiban is jut hely állandó közösségimédia-hirdetőinek, és a Nánásiék Youtube-csatornára is már 154 ezren feliratkoztak.