A hazai piacot megelőzve ismerte fel a véleményvezérek növekvő erejében rejlő lehetőségeket a Post For Rent. A cég hiánypótló platformmal és integrált, all-in-one szolgáltatási palettával biztosít influenszer marketing támogatást mindenkinek, a startupoktól a Fortune 500 vállalatokig.
Hat éve figyelt fel rá Csiszár Gergő, hogy a nemzetközi influenszerek lelkesen jelentkeznek be helyekre vagy jelölnek be termékeket a követőikkel megosztott tartalmakban – ám ezt akkor még teljesen ingyen tették. „Egyértelműen a brandek profitáltak ebből, mivel akkor még nem léteztek olyan elterjedt rendszerek, amik szponzorált tartalomhoz segítették volna a véleményvezéreket. Ekkor fogalmazódott meg bennem először, hogy ezekért a márkázott tartalmakért előbb-utóbb biztosan fizetni fognak” – idézi fel a Post For Rent CEO-ja a kezdeteket. Alapítótársával, Kardos Norberttel a válaszuk egy automatizált megoldás volt, amely összeköti az influenszereket a márkákkal egy komplex szolgáltatásokat kínáló, globálisan elérhető weboldalon, amelyet hasonlóképp lehet menedzselni, mint a Facebook vagy Google hirdetéseket.
Míg 2016-ban kávé mellett győzködték a hazai mikroinfluenszereket arról, hogy regisztráljanak, mára a Post For Rent nemzetközi ügyfelekkel és komplex tech szolgáltatási palettával rendelkező, integrált ügynökséggé, sőt, médiacéggé nőtte ki magát. Platformjukon keresztül világszerte 155 ezer influenszer érhető el, világszinten több mint 900 millió felhasználóhoz képesek eljutni. Jelenleg 9 piacon vannak jelen, de további nemzetközi terjeszkedésben gondolkodnak, és olyan világmárkák választják szolgáltatásaikat, mint a Huawei, a Burn, az ABSOLUT vagy a Braun.
Miközben az újhullámos balatoni strandbüfék körében egyre terjed a szépen tálalós eléttermesedés, a budapesti (de ott az első Covid-hullám óta még ki nem nyitott) Mák bisztró fordítva ült fel a trendre. Michelin-ajánlással a zsebében szalajtott egy food truckot a tóra a Nánási–Ördög házaspár kávézó-fröccsöző boltja mellé.
„Ja, ez egy ilyen tapasozó?” – kérdezi a társaság egyik tagja a szomszédokra sandítva, amíg az ételeinkre várunk a balatoni Mák pop-upban, délután háromkor is kis türelemmel és szerencsével megszerzett asztalunknál. Nem, nem az, de az adagméretek mellett a látogatóösszetételre és minden egyébre nézve is az a legegyszerűbb, ha olyan kihelyezett Gourmet Fesztiválként írom le, ahová történetesen csak egy étterem települt ki. A bizonytalankodó ebédtársakat is azzal nyugtatják rendeléskor, hogy nyugodtan kérjék ki az összes szimpatikus ételt, el fognak tudni bánni velük.
Ez a legjobban a harcsapaprikásnál (mindenki képzeljen ide sok idézőjelet) érhető tetten, ami leginkább egy előétel két főre, mondjuk, annak nagyon jó. Egy könnyű kapros-ordás derelye, egy feszes, épphogy átmelegített harcsadarabka és paradicsomvízből, kápiaszószból és halászléből alkotott szósz vannak a tányéron, a tetején apróra vágott zöldségek és sós citrom könnyítik. Az egésszel a legnagyobb baj, hogy mire az ember felfogná, hogy akkor ilyen fancy dolgot fog enni a jégkrémet nyalogató bringás család mellett egy random utca szélén, már rég megette.
A kacsataco sem éppen leküzdhetetlen adag: a fűszeres, tépett kacsahúst a káposzta mellett sok-sok savanykás mustármag dobja fel. Viszont ahhoz, hogy ez legyen a történelem első kulturáltan ehető tacója, nemcsak az kell, hogy érzéssel adagolják a sóskaszószt, de az is, hogy a hús száraz legyen (ráadásul közben valami túlontúl sós is a képletben). Nem véletlen, hogy a szél előzetesen a mákos lángos hírét vitte a legmesszebb: egyrészt ez a legemberesebb adag, másrészt ha a mákosok valódi visszatérős büfét akarnának építeni, azt biztosan erre kellene alapozni. Fánkszerűen puha, vastag, mégis légies a tészta, jelzésértékű mákos tejföl és kétféle sajt kerül rá őrölt kesudióval. Az érlelt medvehagymatermés bogyókái inkább vizuálisan érvényesülnek, és a fokhagymás olajjal is a felkonferáláskor találkozunk utoljára.
Mák pop-up Balatonakarattya, Strand × Sirály utca sarok (szerdától hétfőig)
Ezt ettük: Harcsapaprikás: 2800 Ft Kacsataco: 2100 Ft Lángos: 1500 Ft Madártej: 1400 Ft Szervizdíj: nincs Összesen: 7800 Ft
KacsatacoMákos lángosHarcsapaprikásMadártej
A mákos madártej mákos sodója magától értetődően működik, és az illatozó levendulaszórás meg a fanyar rebarbarapüré is passzolnak hozzá. A hab kemény, azt kicsit értetlenül kikerüljük, de ettől még az egész kísérlet a nyári gyorskaja-fantáziákkal szórakoztató marad. A szerző a Kreatív főszerkesztője.
Jót is tett, de ártott is a koronavírus-járvány a gasztronómiában elinduló fenntarthatósági törekvéseknek. A hipermarketekbe zarándoklás helyett egyre többen kértek helyi termelőktől házhoz szállítást, másrészt viszont a járvány megroggyantotta a visszaváltható dobozok és poharak népszerűségét, mivel a vírus miatt a vendégek nem mernek mások után enni és inni. Még mindig túl sok húst eszünk, de jön fel a hajdina is.
Két vezető privátbankár egy asztalnál. Kállay András a Raiffeisen nemzetközi privátbanki hálózatát, Bálint Attila a magyarországi privátbanki üzletágat és az alapkezelőt irányítja. Mind a ketten sokat megéltek az elmúlt hónapokban, van mit mesélniük.
Már több mint négy év telt el azóta, hogy az Uber kivonult az országból. Sokat vitáztunk akkoriban arról, hogy a szabályozó hatóságnak bele kell-e szólnia a piac működésébe, de abban már akkor is egyetértettünk, hogy az Airbnb napjai meg vannak számlálva. Az Airbnb helyzete ugyanakkor némileg eltér az Uber esetétől, noha annak szabályozása sem a problémát orvosolta, hanem […]