A hazai piacot megelőzve ismerte fel a véleményvezérek növekvő erejében rejlő lehetőségeket a Post For Rent. A cég hiánypótló platformmal és integrált, all-in-one szolgáltatási palettával biztosít influenszer marketing támogatást mindenkinek, a startupoktól a Fortune 500 vállalatokig.
Hat éve figyelt fel rá Csiszár Gergő, hogy a nemzetközi influenszerek lelkesen jelentkeznek be helyekre vagy jelölnek be termékeket a követőikkel megosztott tartalmakban – ám ezt akkor még teljesen ingyen tették. „Egyértelműen a brandek profitáltak ebből, mivel akkor még nem léteztek olyan elterjedt rendszerek, amik szponzorált tartalomhoz segítették volna a véleményvezéreket. Ekkor fogalmazódott meg bennem először, hogy ezekért a márkázott tartalmakért előbb-utóbb biztosan fizetni fognak” – idézi fel a Post For Rent CEO-ja a kezdeteket. Alapítótársával, Kardos Norberttel a válaszuk egy automatizált megoldás volt, amely összeköti az influenszereket a márkákkal egy komplex szolgáltatásokat kínáló, globálisan elérhető weboldalon, amelyet hasonlóképp lehet menedzselni, mint a Facebook vagy Google hirdetéseket.
Míg 2016-ban kávé mellett győzködték a hazai mikroinfluenszereket arról, hogy regisztráljanak, mára a Post For Rent nemzetközi ügyfelekkel és komplex tech szolgáltatási palettával rendelkező, integrált ügynökséggé, sőt, médiacéggé nőtte ki magát. Platformjukon keresztül világszerte 155 ezer influenszer érhető el, világszinten több mint 900 millió felhasználóhoz képesek eljutni. Jelenleg 9 piacon vannak jelen, de további nemzetközi terjeszkedésben gondolkodnak, és olyan világmárkák választják szolgáltatásaikat, mint a Huawei, a Burn, az ABSOLUT vagy a Braun.
Valószínűleg mindenkivel előfordult már, hogy úgy érezte, valamilyen módon megkárosították, vagy hogy hiába volt biztos saját igazában, mégsem tudta érvényesíteni a jogait. Az emberek ilyenkor sokszor végül nagyot sóhajtva beletörődnek a dologba. Pedig nem kéne, és ha a D.A.S. ügyfelei lennének, nem is tennének ilyet.
Ha valakitől csak annyit kérdeznénk, van-e szüksége jogvédelemre, elsőre talán legyintene, hiszen peres vagy bírósági ügye, pláne büntetőügye azért az átlagos polgárok többségének ritkán vagy sosem akad. Szabó György, a D.A.S. vezérigazgatója azonban néhány mondattal is be tudja mutatni, hogy jogvédelemre valójában mindenkinek szüksége van. „Az embereknek nagyon sok ügyes-bajos jogi ügyletük van. A dolog általában ott kezdődik, hogy valakivel valamilyen vitájuk van. Vitatnak egy kártérítési összeget, egy kereskedő nem akarja visszacserélni a terméket, amit vettek, rossz autót adnak el nekik, vagy mondjuk telekvitájuk van. A jogvédelem ezeknek a helyzeteknek a 95 százalékát lefedi” – magyarázza.
Korlátok nélkül
Mivel egy bizonyos értékhatár alatt efféle ügyekkel hagyományos ügyvédi irodákhoz nem éri meg fordulni, ilyen esetekben jellemzően csak az juthat az igazához, akinek van egy jó ügyvéd ismerőse, vagy nem rest maga utánajárni a vonatkozó jogszabályoknak, és van ideje végigküzdeni a sokszor hosszadalmas procedúrát. Kivéve, ha már jó előre megkötötte a D.A.S. jogvédelmi biztosítását. „Mi azt a szolgáltatást nyújtjuk, hogy ne legyen se pénz, se szerencse, se szaktudás dolga az, hogy valaki az igazához jusson” – foglalja össze Szabó György.
És ezek a korlátok valóban ledőlnek, ugyanis a D.A.S. ügyfeleinek egy minden család vagy kisvállalkozás költségvetésébe beleférő havi díj ellenében térítésmentesen jár az ügyvédi támogatás, fedezik nekik a teljes bírósági procedúra minden költségét, sőt ha a bíróság döntése mégsem nekik kedvezne, az ezzel járó esetleges költségeket is a cég állja. De ilyesmi ritkán fordul elő. „Az ügyeink több mint 80 százaléka az ügyfelünknek kedvező megegyezéssel zárul. Ennek eléréséhez sokszor az is elég, hogy az ellenérdekelt fél látja, nem tud azzal nyomást gyakorolni, hogy jó, menjünk perre, hiszen a mi ügyfeleinket semmi sem akadályozza meg ebben. Így rögtön a másik oldalra kerül a nyomás” – mondja Szabó György, aki azt is hozzáteszi: a sok vitás üggyel rendelkező cégeknél már sokszor a D.A.S. neve is elég, hogy felajánlják a kedvező feltételekkel történő megegyezést.
Nyugodt háttér
Az üzleti modell olyannyira bevált, hogy a német tulajdonosi hátterű, Magyarországon 2002 óta működő D.A.S. egy ideje cégeknek is kínál rájuk szabott szolgáltatásokat. Elsősorban az önálló jogi osztállyal nem rendelkező kis- és középvállalkozásoknak nyújthat óriási segítséget, ha például kártérítési, behajtási ügyekben, dokumentumok véleményezésében, szabályozások áttekintésében számíthatnak a cég tapasztalt jogászainak támogatására. „Könyvelési üzletágunk is van, így a velünk szerződő cégvezetők valóban a saját üzletükre koncentrálhatnak, az ügyvédi, könyvelői, adótanácsadói hátteret mi biztosítjuk” – teszi hozzá Szabó György, aki mind magánszemélyek, mind cégek esetében azt látja a D.A.S. kínálta legnagyobb előnynek, hogy a váratlan helyzetekben is van kihez fordulni, van kire támaszkodni, külön anyagi terhek nélkül. „Nagyon nagy nyugalomban élheti az életét az, aki velünk szerződik.” (X)
Tavaly az ötven legjobb magyar borász közé választották, amit kezdetben annyira képtelenségnek tartott, hogy az erről szóló mailt is kapásból törölte. Csetvei Krisztina alig harmincévesen, városi, multis menedzserből lett talpraesett móri borász.
Az elmúlt évtizedekben a válságokban volt a legkönnyebb befektetni, csak meg kellett venni minőségi cégek részvényeit. Most ez megdőlt, sok jó papír nagyon drága, miközben a magyar befektető számára már az ingatlanbefektetés is elvesztette vonzerejét. Mi folyik itt? Mi maradt még? Hova tegyük a pénzt? Befektetési helyzetkép és tippek kisbefektetőknek.
Az Indiai-óceán néhány eldugott szigetére több foglalás futott be a szezonon kívüli augusztusra, mint várták. A saját szigetükön elterülő reszortok újraértelmezték a sokcsillagos vendéglátást, a fehér homokos intim öblök, a saját személyzet és a fine dining mellett egy-egy sziget már saját koronatesztlaborral várja a vendégeket. Luxuskörkép a Maldív-szigetektől a Seychelle-szigetekig.
Jót is tett, de ártott is a koronavírus-járvány a gasztronómiában elinduló fenntarthatósági törekvéseknek. A hipermarketekbe zarándoklás helyett egyre többen kértek helyi termelőktől házhoz szállítást, másrészt viszont a járvány megroggyantotta a visszaváltható dobozok és poharak népszerűségét, mivel a vírus miatt a vendégek nem mernek mások után enni és inni. Még mindig túl sok húst eszünk, de jön fel a hajdina is.