Bár a koronavírus-járvány a kaputechnikára specializálódott Kling Kft. tevékenységét is érintette, a családi vállalkozás tagjai a rájuk jellemző rugalmassággal reagáltak a nehézségekre, miközben régi terveik megvalósításába is belevágtak.
Sok más céghez hasonlóan a pandémia a Kling Kft.-nek is feladta a leckét – a legismertebb magyar garázskapugyártó dinasztia azonban mindig is arról volt híres, hogy nem futamodnak meg a kihívások elől. Így feleslegesen aggódtak a viszonteladóik, hogy tudják-e teljesíteni a járványügyi intézkedések előtt leadott megrendeléseket, hiszen sok vevő számított a beszerelésre, mert a Kling család nem hagyta cserben partnereit. „Mivel akadt néhány olasz beszállítónk, egyik napról a másikra teljesen kiesett az a része a beszállítói láncunknak. Szerencsére időben elkezdtünk azzal foglalkozni, hogy ne fogyjunk ki az alapanyagokból és megfelelő raktárkészletet halmozzunk fel, így bár volt két küzdelmes hetünk a fuvarok miatt, folyamatosan ki tudtuk szolgálni a vevőinket” – számol be az időszak nehézségeiről Kling Sándor műszaki igazgató.
Noha a kijárási korlátozások első hetei meglátszódtak a forgalmon, egy percre sem álltak le, ráadásul az átmeneti lelassulás lehetőséget kínált arra, hogy évek óta tervezett változtatásokon kezdjenek el együtt gondolkodni. „Értékeltük a folyamatainkat, és átgondoltuk, milyen irányban szeretnénk továbbhaladni. Sok területen működtünk úgy, mintha még mindig pár fős vállalkozás lennénk, de ezen már rég túlnőttünk, és most valóban eljött a megújulás ideje” – mutat rá Kling Szandra stratégiai igazgató.
A változások jegyében hamarosan kereskedelmi vezető érkezik a céghez, aki összefogja a középvezetők munkáját, coachok segítségével optimalizálják a szervezeti működést, fejlesztik a vállalatirányítási rendszert, a telephelyre pedig rá sem lehet majd ismerni. „A gyerekek mindig azt mondták, hogy időutazás belépni a bemutatótermünkbe. Harminc év után felújítjuk az irodákkal együtt, de a karantén alatt a gyártósor és a termékfejlesztés kérdéseit is alaposan kidolgoztuk, következhet a megvalósítás” – sorolja Kling Katalin operatív igazgató, hozzátéve, hogy hosszú távon egy vidéki gyártóüzem elindítása is szerepel a terveik között.
A Netflixtől a Yeezy-cipőkig – avagy hogyan duzzasztották az idei év legjobban kereső világsztárjai 6,1 milliárd dolláros biznisszé a celebséget, alig kétszáz millióval maradva el a tavalyi értéktől.
Minden idők egyik legnagyobb celebüzlete volt, amikor tavaly novemberben Kylie Jenner eladta a Kylie Costmetics 51 százalékát a szépségipari óriásnak, a Cotynak. Az amerikai Forbes becslései szerint 540 millió dollár ütötte a markát (adózás előtt). Ez több, mint amennyit a cég a Wall Street szerint ért, és több mint elég ahhoz, hogy Kylie elnyerje az év legjobban kereső sztárja címet. A lista második helyén a sógora áll: Kanye West 170 millió dollárra becsült adózás előtti bevételét – 10 millió híján – Yeezy néven futó luxuscipőmárkájával hozta össze.
A pénzcsináló klán szívesebben áradozik milliárdokról, mint milliókról. „Minden, amit a Kardashian–Jenner család tesz, túl van méretezve. Hogy megtartsák az imidzsüket, mindennek nagyobbnak kell tűnnie, mint amekkora valójában” – mondja Stephanie Wissink, a Jefferies pénzügyi tanácsadó vállalat fogyasztásicikk-elemzője. Kanye nem hiába tárta fel a pénzügyeit az amerikai Forbesnak még áprilisban: be akarta bizonyítani, hogy milliárdos. Az elküldött dokumentumokban a hip-hop zseni felvázolta az Adidastól származó hatalmas jogdíjbevételét, valamint vagyonának összes részletét, egészen egy 297 ezer dollár értékű állatállományig Wyoming állambeli tanyáján. A Forbes ekkor 1,3 milliárd dollárra becsülte vagyonát. Kanye azt állítja, hogy ennek a duplájánál is többet ér.
De minek erőltetni a papírmunkát? Nos, az ilyen megalomán kijelentésnek jobb utánajárni. A Cotyval kötött üzlet alátámasztotta a Forbes becslését, hogy a Kylie Cosmetics értéke alapján Kylie Jenner volt a világ legfiatalabb self made milliárdosa. (Vagyona már egymilliárd dollár alatt járt, amikor a Forbes a pandémia közepette újraértékelte üzleti tevékenységét.) De a Coty legújabb bejelentései leleplezték a család egyik legjobban őrzött titkát: a cég jóval kisebb, mint ahogy ő mondta. Kylie és anyja, Kris Jenner, aki segít az üzletvezetésben, váltig állították, hogy a Kylie Cosmetics 2016 óta minden évben 300 millió dollár fölötti bevételt generál. Ezt bizonyítandó, még az aláírt adóbevallásukat is elküldték a Forbesnak azzal, hogy benyújtották az Amerikai Szövetségi Adóhivatalhoz (IRS). Nem lehet egyértelműen bizonyítani, hogy ezek a dokumentumok hamisak volnának, de nyilvánvaló, hogy Kylie és csapata nem mondtak igazat. Az iratok szerint a cégnek 2018-ban csak 125 millió dollár bevétele volt, nem pedig 360 millió dollár, ahogyan képviselői korábban állították. És akkor ott van még Kylie bőrápolási termékvonala, ami szerintük tavaly alig két hónap alatt százmillió dollár bevételt generált. A legújabb adatok szerint viszont éppen csak „jó úton haladt”, hogy az évet 25 millió dolláros bevétellel zárja.
Amikor az amerikai Forbes magyarázatot keresett az ellentmondásokra, az amúgy beszédes Jennerek rájuk nem jellemző módon reagáltak: többé nem válaszoltak a kérdésekre.
1. Kylie Jenner 590,0 Millió dollár • híresség
2. Kanye West 170,0 • zenész
3. Roger Federer 106,3 • sportoló
4. Cristiano Ronaldo 105,0 • sportoló
5. Lionel Messi 104,0 • sportoló
6. Tyler Perry 97,0 • híresség
7. Neymar 95,5 • sportoló
8. Howard Stern 90,0 • híresség
9. LeBron James 88,2 • sportoló
10. Dwayne Johnson 87,5 • színész
11. Rush Limbaugh 85,0 • híresség
12. Ellen DeGeneres 84,0 • híresség
13. Bill Simmons 82,5 • híresség
14. Elton John 81,0 • zenész
15. James Patterson 80,0 • író
16. Stephen Curry 74,4 • sportoló
17. Ariana Grande 72,0 • zenész
18. Ryan Reynolds 71,5 • színész
Ryan Reynolds
A Netflix-féle Six Underground (Hatan az alvilágból) és a Red Notice akciófilmek főhősét alakító hollywoodi nagyágyú tavaly 48,5 millió dollárt zsebelt be a streamingóriástól – többet, mint bárki más ezen a listán. A lista filmsztárjai együtt összesen 220 millió dollárral gazdagodtak a Netflixből. Ez kétszáz százalékos növekedés tavalyhoz képest, ötéves összesítésben pedig közel 600 millió dollár.
19. Gordon Ramsay 70,0 • híresség
20. Jonas Brothers 68,5 • zenészek
21. The Chainsmokers 68,0 • zenészek
22. Dr. Phil 65,5 • híresség
23. Ed Sheeran 64,0 • zenész
24. Kevin Durant 63,9 • sportoló
25. Taylor Swift 63,5 • zenész
26. Tiger Woods 62,3 • sportoló
27. Kirk Cousins 60,5 • sportoló
28. JK Rowling 60,0 • író
29. Post Malone 60,0 • zenész
30. Ryan Seacrest 60,0 • híresség
31. Carson Wentz 59,1 • sportoló
32. Rolling Stones 59,0 • zenészek
33. Mark Wahlberg 58,0 • színész
34. Tyson Fury 57,0 • sportoló
35. Marshmello 56,0 • zenész
35. Russell Westbrook 56,0 • sportoló
37. Ben Affleck 55,0 • színész
37. Diddy 55,0 • zenész
39. Shawn Mendes 54,5 • zenész
40. Vin Diesel 54,0 • színész
40. Lewis Hamilton 54,0 • sportoló
42. Jay-Z 53,5 • zenész
43. Billie Eilish 53,0 • zenész
Billie Eilish
Az idei ötszörös Grammy-díjas énekesnő When We All Fall Asleep, Where Do We Go? című debütáló albuma az Év albuma volt 2019-ben, összesen 3,9 millió darabot adtak el belőle. Állítólag 25 millió dollárt kapott az Apple-től az életéről és karrierjéről szóló dokumentumfilmért, és ha a koronavírus nem töri derékba arénaturnéját, most valószínűleg a húsz legértékesebb celeb között virítana.
44. Rory McIlroy 52,0 • sportoló
45. Simon Cowell 51,0 • híresség
45. Jerry Seinfeld 51,0 • humorista
47. BTS 50,0 • zenészek
48. Kim Kardashian West 49,5 • híresség
49. Drake 49,0 • zenész
49. Jared Goff 49,0 • sportoló
49. Judy Sheindlin 49,0 • híresség
52. Akshay Kumar 48,5 • színész
53. Conor McGregor 48,0 • sportoló
54. James Harden 47,8 • sportoló
55. Giannis Antetokounmpo 47,6 • sportoló
56. Jennifer Lopez 47,5 • zenész
57. Anthony Joshua 47,0 • sportoló
57. Pink 47,0 • zenész
59. Deontay Wilder 46,5 • sportoló
60. David Copperfield 46,0 • bűvész
60. Rihanna 46,0 • zenész
62. Lin-Manuel Miranda 45,5 • színész
62. Luke Bryan 45,5 • zenész
64. Backstreet Boys 45,0 • zenészek
64. Tom Brady 45,0 • sportoló
64. Phil Collins 45,0 • zenész
67. Drew Brees 44,8 • sportoló
68. Novak Djokovic 44,6 • sportoló
69. Will Smith 44,5 • színész
70. Blake Shelton 43,5 • zenész
71. Sean Hannity 43,0 • híresség
71. Sofia Vergara 43,0 • színész
73. Celine Dion 42,0 • zenész
74. Kyrie Irving 41,9 • sportoló
75. The Eagles 41,0 • zenészek
75. Adam Sandler 41,0 • színész
77. Phil Mickelson 40,8 • sportoló
78. Julio Jones 40,5 • sportoló
78. Metallica 40,5 • zenészek
80. Jackie Chan 40,0 • színész
80. Rafael Nadal 40,0 • sportoló
82. Heidi Klum 39,5 • híresség
82. Travis Scott 39,5 • zenész
Travis Scott
Bár a Super Bowl szünetében ingyen zenélt, az Astroworld turnéja – az év legfontosabb hip-hop roadshow-ja – 53,5 millió dollárt hozott neki a konyhára. Amikor beütött a járvány, ingyenkoncertet adott a Fortnite platformján – amivel 27 millió nézőt ért el, sokkal többet, mint ahányan az Astroworldöt látták –, ezzel is támogatva Cactus Jack márkanéven futó termékeinek (például cipők és különféle akciófigurák) értékesítését.
84. Kevin Hart 39,0 • humorista
85. Klay Thompson 38,8 • sportoló
86. Katy Perry 38,5 • zenész
87. Bon Jovi 38,0 • zenészek
87. Lady Gaga 38,0 • zenész
87. U2 38,0 • zenészek
90. Naomi Osaka 37,4 • sportoló
Naomi Osaka
A japán–haiti származású teniszcsillag vérfagyasztó fonákjaival minden marketinges álma. A tokiói olimpiára készülve a Nike, a Nissan és még egy tucatnyi cég kérte fel reklámarcának a 22 éves sztárt. Kétszeres Grand Slam győzelmének és masszív tengerentúli rajongótáborának köszönhetően Osaka idén először lett a legjobban kereső sportolónő.
91. Canelo Álvarez 37,0 • sportoló
91. Damian Lillard 37,0 • sportoló
91. Paul McCartney 37,0 • zenész
91. Oprah Winfrey 37,0 • híresség
95. DJ Khaled 36,5 • zenész
95. Kiss 36,5 • zenészek
97. Sebastian Vettel 36,3 • sportoló
98. Serena Williams 36,0 • sportoló
99. Angelina Jolie 35,5 • színész
100. Mohamed Salah 35,1 • sportoló
Szerkesztette: Zack O’Malley Greenburg és Rob LaFranco. Összeállította: Kurt Badenhausen, Kellen Becoats, Madeline Berg, Dawn Chmielewski, Hayley Cuccinello, Abigail Freeman, Chase Peterson-Withorn, Christina Settimi, Ariel Shapiro és Chloe Sorvino.
Módszertan: A lista a reflektorfényben álló celebeket rangsorolja 2019 június és 2020 május közötti, adózás előtti bevételeik alapján, a menedzserek, ügyvédek és ügynökök díjának levonása előtt. A számok a Nielsen Music / MRC Data, a Pollstar, az IMDB, az NPD BookScan és a ComScore adatain, valamint iparági szakértőkkel és magukkal a celebekkel készített interjúkon alapulnak.
A gyerekkönyvkiadás Magvetője, a gyerekkönyvesboltok Írók Boltja – így beszélnek a szakmában a Pagonyról. Tulajdonosai, három baráti házaspár először gyerekkönyvkiadónak álmodta meg, mégis mint gyerekkönyvesbolt nyitott meg 19 évvel ezelőtt a Pozsonyi úton. Később elkezdték kiadni Marék Veronika, Bartos Erika, Berg Judit, majd lényegében az összes menő kortárs hazai gyerekkönyvszerző mesekönyveit – némelyiket azóta is évi húszezer gyerek vagy szülő viszi haza. Mára milliárdos üzlet lett a Pagonyból, komoly bolthálózata van, és most ugyanezt játékokkal is eljátsszák a tulajok.
A Budapest Airport az elmúlt évben számos nagyszabású fejlesztést valósított meg. A folyamatos utasszolgáltatás-fejlesztés mellett átadták novemberben a repülőtér új, világszínvonalú légiárukezelő központját, a BUD Cargo Cityt, idén júniusban elkészült az 1-es móló névre keresztelt új beszállítócsarnok, és hamarosan átadják az új poggyászosztályozó csarnokot is. A Budapest Airport milliárdos fejlesztései dióhéjban.
A Bridge Budapest vállalatvezetőket – kkv-től a multiig, állattenyésztőtől szoftverfejlesztőig – kért fel, hogy gondolkodjanak el, mik számukra a legfontosabb értékek, amelyek mankót nyújtanak döntéseikben, és vállalják fel ezeket. Azok, akik értékek mentén építenek cégeket, nagyobb eséllyel élik túl a válságokat – hirdeti 28 magyar cégvezető, akik az üzleti szolidaritás és társadalmi felelősségvállalás jegyében álltak össze. A mostani […]