Két vezető privátbankár egy asztalnál. Kállay András a Raiffeisen nemzetközi privátbanki hálózatát, Bálint Attila a magyarországi privátbanki üzletágat és az alapkezelőt irányítja. Mind a ketten sokat megéltek az elmúlt hónapokban, van mit mesélniük.
Hogyan élték meg az elmúlt hónapokat? Fel lehet az ilyen mozgalmas időszakokra készülni?
Bálint Attila: Sokfajta válságot átéltünk már, de most új fejezetek nyíltak tanulmányainkban, mind a működést, mind pedig az ügyfelek kiszolgálását tekintve. Néhány óra alatt át tudtunk állni az új típusú munkavégzésre, bankáraink folyamatosan elérhetőek voltak. Volt is igény rájuk: fennállásunk legtöbb tranzakciójával szinte az összes ügyfelünk portfoliójába kiváló bonitású, akciós értékpapírokat tudtunk vásárolni.
Mi volt a jellemző ügyfélreakció? Tanácsot kértek, vagy maguk kezdtek el intézkedni?
Valószínűleg mindenkivel előfordult már, hogy úgy érezte, valamilyen módon megkárosították, vagy hogy hiába volt biztos saját igazában, mégsem tudta érvényesíteni a jogait. Az emberek ilyenkor sokszor végül nagyot sóhajtva beletörődnek a dologba. Pedig nem kéne, és ha a D.A.S. ügyfelei lennének, nem is tennének ilyet.
Ha valakitől csak annyit kérdeznénk, van-e szüksége jogvédelemre, elsőre talán legyintene, hiszen peres vagy bírósági ügye, pláne büntetőügye azért az átlagos polgárok többségének ritkán vagy sosem akad. Szabó György, a D.A.S. vezérigazgatója azonban néhány mondattal is be tudja mutatni, hogy jogvédelemre valójában mindenkinek szüksége van. „Az embereknek nagyon sok ügyes-bajos jogi ügyletük van. A dolog általában ott kezdődik, hogy valakivel valamilyen vitájuk van. Vitatnak egy kártérítési összeget, egy kereskedő nem akarja visszacserélni a terméket, amit vettek, rossz autót adnak el nekik, vagy mondjuk telekvitájuk van. A jogvédelem ezeknek a helyzeteknek a 95 százalékát lefedi” – magyarázza.
Korlátok nélkül
Mivel egy bizonyos értékhatár alatt efféle ügyekkel hagyományos ügyvédi irodákhoz nem éri meg fordulni, ilyen esetekben jellemzően csak az juthat az igazához, akinek van egy jó ügyvéd ismerőse, vagy nem rest maga utánajárni a vonatkozó jogszabályoknak, és van ideje végigküzdeni a sokszor hosszadalmas procedúrát. Kivéve, ha már jó előre megkötötte a D.A.S. jogvédelmi biztosítását. „Mi azt a szolgáltatást nyújtjuk, hogy ne legyen se pénz, se szerencse, se szaktudás dolga az, hogy valaki az igazához jusson” – foglalja össze Szabó György.
És ezek a korlátok valóban ledőlnek, ugyanis a D.A.S. ügyfeleinek egy minden család vagy kisvállalkozás költségvetésébe beleférő havi díj ellenében térítésmentesen jár az ügyvédi támogatás, fedezik nekik a teljes bírósági procedúra minden költségét, sőt ha a bíróság döntése mégsem nekik kedvezne, az ezzel járó esetleges költségeket is a cég állja. De ilyesmi ritkán fordul elő. „Az ügyeink több mint 80 százaléka az ügyfelünknek kedvező megegyezéssel zárul. Ennek eléréséhez sokszor az is elég, hogy az ellenérdekelt fél látja, nem tud azzal nyomást gyakorolni, hogy jó, menjünk perre, hiszen a mi ügyfeleinket semmi sem akadályozza meg ebben. Így rögtön a másik oldalra kerül a nyomás” – mondja Szabó György, aki azt is hozzáteszi: a sok vitás üggyel rendelkező cégeknél már sokszor a D.A.S. neve is elég, hogy felajánlják a kedvező feltételekkel történő megegyezést.
Nyugodt háttér
Az üzleti modell olyannyira bevált, hogy a német tulajdonosi hátterű, Magyarországon 2002 óta működő D.A.S. egy ideje cégeknek is kínál rájuk szabott szolgáltatásokat. Elsősorban az önálló jogi osztállyal nem rendelkező kis- és középvállalkozásoknak nyújthat óriási segítséget, ha például kártérítési, behajtási ügyekben, dokumentumok véleményezésében, szabályozások áttekintésében számíthatnak a cég tapasztalt jogászainak támogatására. „Könyvelési üzletágunk is van, így a velünk szerződő cégvezetők valóban a saját üzletükre koncentrálhatnak, az ügyvédi, könyvelői, adótanácsadói hátteret mi biztosítjuk” – teszi hozzá Szabó György, aki mind magánszemélyek, mind cégek esetében azt látja a D.A.S. kínálta legnagyobb előnynek, hogy a váratlan helyzetekben is van kihez fordulni, van kire támaszkodni, külön anyagi terhek nélkül. „Nagyon nagy nyugalomban élheti az életét az, aki velünk szerződik.” (X)
Személyisége nem egyszerű, de Szekeres Viktor bulldogként megy előre. Átadta IT-cége vezetését, és tőzsdére vitte a Glostert. Mert az iszonyatos versenyben növekednie kell, és ezt a tőkepiacról finanszírozza.
1,17 millió ember. Ennyien iratkoztak fel Dancsó Péter Videómánia című Youtube-csatornájára, ami elsőként lépte át a bűvös egymilliós számot a magyar nyelvű tartalmat előállító videós piacon. A harsány, gunyoros youtuberről úgy hírlik, bizalmatlan, határozott ember, mindig övé az utolsó szó. Az interjún másfél hetet gondolkodott, de csak belement, és élőben prezentálta, milyen is egy Dancsó-videó.
Bár a koronavírus-járvány a kaputechnikára specializálódott Kling Kft. tevékenységét is érintette, a családi vállalkozás tagjai a rájuk jellemző rugalmassággal reagáltak a nehézségekre, miközben régi terveik megvalósításába is belevágtak.