A magyar gazdasági sajtó bevett formulái közé tartoznak az „X-hez köthető társaság” vagy az „Y érdekköréhez sorolható cég” leírások, és ezek egyre cifrább változatai, úgy is mint „nevük elhallgatását kérő forrásaink szerint a háttérben Z alakja sejlik fel”, hogy a – jobb híján általunk is használt – „régi”, esetleg „kipróbált harcostárs” toposzt, mint a stróman romanticizált szinonimáját ki ne hagyjuk. […]
A magyar gazdasági sajtó bevett formulái közé tartoznak az „X-hez köthető társaság” vagy az „Y érdekköréhez sorolható cég” leírások, és ezek egyre cifrább változatai, úgy is mint „nevük elhallgatását kérő forrásaink szerint a háttérben Z alakja sejlik fel”, hogy a – jobb híján általunk is használt – „régi”, esetleg „kipróbált harcostárs” toposzt, mint a stróman romanticizált szinonimáját ki ne hagyjuk. Hogy ezek a zsurnalizmussá züllesztett kifejezések egyre többször tűnnek fel, az nemcsak a magyar sajtó szűkülő lehetőségeit mutatja (miszerint nem lehet leírni, hogy ez vagy az kié), hanem egy ennél drámaibb és ijesztőbb jelenséget mutat meg: növekvő távolságunkat a magántulajdon eszméjétől.
A Forbes első, 2013-as milliárdoslistájának publikálásakor izgalommal vártuk a megjelenést: az akkor még éppen hatalma teljében lévő Simicska Lajos ugyanis először került fel gazdaglistára. Hét évvel később már csak költőinek tűnik a kérdés: vajon tényleg az övé volt a Közgép? Övé volt-e bármi is, ami a nevén – vagy „hozzá köthető személyek” nevén – volt valaha? Nem papíron. Hanem úgy, ahogy cégekkel tulajdonosaik rendelkezni szoktak.
Ha nem lehet megmondani, hogy kié a jószág, mi érdekünk fűződik majd ahhoz, hogy értéket hozzunk létre?
A CMO24 vezérigazgatója innovatív megoldást ad a kisvállalkozók kezébe
A CMO24 minden szempontból újragondolja azt, amit eddig a kisvállalkozók az adminisztrációról gondoltak. Egyetlen applikációt ajánlanak, ami jó választ tud adni az adójogi és kereskedelmi változásokra. Várkonyi Gábor, a CMO24 vezérigazgatója szerint megoldásuk lehetővé teszi azt is, hogy a vállalkozások minden előírt kötelezettséget teljesítsenek.
A hazai kis- és középvállalkozások gyakran érzik úgy, hogy lehetetlen megfelelni a folyamatosan változó jogi kihívásoknak. Mik most a legfontosabb változások, amiket szem előtt kell tartaniuk?
2020. július elsejétől gyakorlatilag megszűnt, vagy minimális mértékűre esett vissza a papír alapú számlázás, az online számlázásra kötelezettek köre pedig kibővült azokkal, akik korábban áfamentesek voltak, így a katás vállalkozókkal is. Ráadásul 2021. január elsejétől további szigorítások jönnek: a magánszemélyek számára kiállított számlákat érintően is adatszolgáltatási kötelezettség terheli a számlakibocsátót. Mindemellett minden pénztárgép-kötelezettnek azonnali fizetési rendszerrel vagy bankkártya terminállal kell majd biztosítania azt, hogy az üzletében lehetőség legyen a készpénzmentes fizetésre.
Ez meglehetősen nagy változásnak tűnik.
Valóban az, viszont a digitalizációnak köszönhetően ennek már közel sem akkora kihívás megfelelni – csupán egy jó megoldásra van szükség. Ezt ismertük fel mi is, akkor, amikor megalkottuk a CMO24 komplex, felhő alapú rendszerét és az ahhoz kapcsolódó egyedülálló applikációt.
Mitől egyedülálló a program?
Attól, hogy az általunk megalkotott és már letölthető applikáció integrálja az online számlázó és az elektronikus fizetési funkciót, így a vállalkozások számára páratlan lehetőséget biztosítunk arra, hogy egyetlen program letöltésével és aktiválásával meg tudjanak felelni a január elsejétől előírt jogszabályi kötelezettségeknek. Az egyes funkciók külön-külön is használhatók, ez a vállalkozók döntésétől és a beállítási opcióktól függ. De további innovatív szolgáltatásokat is kínálunk felhő alapú rendszerünkkel, ezek adaptálásával még több adminisztrációs tehertől tudnak megszabadulni.
Miért felhő alapú a rendszer?
Mert így a vállalkozók számítógépkapcsolat nélkül önállóan tudnak adatokat tölteni a felhőbe, hogy aztán onnan ezeket bárhol, bármikor elérhetővé tegyék. Az innovációnkhoz tartozó mobilapplikáció valóban gyors megoldást kínál a számlakiállításra és az egyéb adminisztrációs feladatok elvégzésére, vagy az eladások dokumentációjára. A célunk egyértelmű: minél több kis- és középvállalkozót segítsünk hozzá az egyre gyorsabb és hatékonyabb működéshez úgy, hogy közben lehetővé tesszük azt is, hogy a jogszabályi kötelezettségeiknek megfeleljenek.
A Webshippy-alapítók online boltjaik példáján látták, mekkora gondot okozhat egy hirtelen jött nagyobb rendelés. Ráfordultak hát a logisztikára, és felhőalapú szoftvert fejlesztettek. Inkább tech startupnak tartják magukat, mintsem logisztikainak: a rendszerükbe automatikusan futnak be a partner webáruházak rendelései, amiket aztán külsős futárcégek visznek házhoz a vevőknek. A vírusválság most jól megdobta növekedésüket.
Van, hogy az ember szexi pózban, kellemes ön- és megelégedettségében napozik a homokos tengerparton, aztán váratlanul úgy beteríti egy sós hullám, hogy szó szerint köpni-nyelni nem bír utána. Előbbi kép maga az Insta-filteres jó élet, utóbbi nagyon is 2020-as mindennapjaink része, csak a tenger helyett a szorongás, a depresszió, a pánik csap át rajtunk a legváratlanabb pillanatokban, újra és újra. Belföldi […]
Minden gyereknek alapvető joga és kötelessége, hogy tanuljon, azonban vannak helyzetek, amikor ez mégsem valósulhat meg. A Kórházsuli Alapítvány önkéntes gimnazistái tananyagokat fejlesztenek kórházban fekvő vagy tartósan beteg gyerekeknek, persze pedagógusokkal együttműködve; a tudás átadásában egyetemisták segítenek.