A magyar gazdasági sajtó bevett formulái közé tartoznak az „X-hez köthető társaság” vagy az „Y érdekköréhez sorolható cég” leírások, és ezek egyre cifrább változatai, úgy is mint „nevük elhallgatását kérő forrásaink szerint a háttérben Z alakja sejlik fel”, hogy a – jobb híján általunk is használt – „régi”, esetleg „kipróbált harcostárs” toposzt, mint a stróman romanticizált szinonimáját ki ne hagyjuk. […]
A magyar gazdasági sajtó bevett formulái közé tartoznak az „X-hez köthető társaság” vagy az „Y érdekköréhez sorolható cég” leírások, és ezek egyre cifrább változatai, úgy is mint „nevük elhallgatását kérő forrásaink szerint a háttérben Z alakja sejlik fel”, hogy a – jobb híján általunk is használt – „régi”, esetleg „kipróbált harcostárs” toposzt, mint a stróman romanticizált szinonimáját ki ne hagyjuk. Hogy ezek a zsurnalizmussá züllesztett kifejezések egyre többször tűnnek fel, az nemcsak a magyar sajtó szűkülő lehetőségeit mutatja (miszerint nem lehet leírni, hogy ez vagy az kié), hanem egy ennél drámaibb és ijesztőbb jelenséget mutat meg: növekvő távolságunkat a magántulajdon eszméjétől.
A Forbes első, 2013-as milliárdoslistájának publikálásakor izgalommal vártuk a megjelenést: az akkor még éppen hatalma teljében lévő Simicska Lajos ugyanis először került fel gazdaglistára. Hét évvel később már csak költőinek tűnik a kérdés: vajon tényleg az övé volt a Közgép? Övé volt-e bármi is, ami a nevén – vagy „hozzá köthető személyek” nevén – volt valaha? Nem papíron. Hanem úgy, ahogy cégekkel tulajdonosaik rendelkezni szoktak.
Ha nem lehet megmondani, hogy kié a jószág, mi érdekünk fűződik majd ahhoz, hogy értéket hozzunk létre?
Dr. Petrohai Ágnes, az Álomarc klinika alapító orvosa szerint a minimál invazív, szikementes orvosesztétikai kezelések legfontosabb irányelve, hogy ne legyenek feltűnőek. „A lényeg, hogy a páciens önmagához képest fittebbnek, frissebbnek tűnjön, mintha csak egy hosszabb nyaralásról jött volna vissza” – mondja a szakember. Az általa használt orvosi minőségű hialuronsav kezelések természetes, hosszan tartó hatást biztosítanak, szike nélkül.
Petrohai Ágnes 12 éve Londonból hozta haza az orvosesztétikai tapasztalatot. Azt mondja, itthon akkor még nem voltak bevettek ezek a kezelések, kezdetben, a klinika alapításakor edukáló teadélutánokat szerveztek. Meséltek a hialuronsavról, akkoriban – ahogy mondja – inkább celebek, hírességek jártak orvosesztétikai kezelésekre. „Fordult a világ, ma már egyre többen választják ezeket a megoldásokat, megfizethető, mindenki számára elérhető és elfogadottabb kezelés lett. Egy 40–50–60 éves nő lehet bombázó, egy férfi pedig egy jó pasi, nem is beszélve arról, hogy ennyi idősen is talpon kell maradni, helyt kell állni a munkaerőpiacon. A lelkünk pedig nem öregszik!” – mondja mosolyogva a szakember. Hát lehet ezt nem elhinni?
Tapasztalata szerint a férfiakat nehezebb rávenni a szikementes beavatkozásokra is, legtöbbször a feleségük viszi el őket, praxisában 80 százalék a női páciensek aránya, de egyértelműen egyre több a külsejére igényes férfi is a rendelőben. „Igaz, manapság Dr. Google rendel, minden megtalálható a neten és beszédtémák a kezelések, sokan konkrét igénnyel jönnek hozzám, én mégis azt mondom, az első a diagnosztika. Nincs általános megoldás. Mindenkinek más az arcszerkezete, mindenkinek másra van szüksége. Nem idealizált arcokat szeretnék, hanem a páciens fiatalkori énjét szeretném visszaadni” – mondja.
„Hozz egy fiatalkori képet”
Az első konzultáción gyakran előkerül fiatalkori kép, ez segíthet, mi az, ami nem idegen a vendég kinézetétől. „Két fontos dolog van: a szakmai irányelv és a genetika” – mondja a doktornő. Az ő pozíciója igazi bizalmi szakma, azt meséli, a vendégek szívesen kérnek tőle tanácsot, bíznak szakértelmében. „Évente több tízezren választják ma már a hialuronsavas kezeléseket hazánkban is. A lényeg a fokozatos építkezés, hogy együtt alakítsuk ki a kezelési tervet, megismerve a páciens igényeit” – mondja. Ezek az egyszerű, gyors, „lunchtime” kezelések választ adnak az olyan gyakori problémákra, amikkel idővel mindannyian szembenézünk, csak általában érzelmi alapon azonosítjuk őket. Holott a fáradt, karikás, szomorú szem, lógó arc, mély barázdák, mérges tekintet fiziológiai elváltozások, amelyek – időben felismerve – orvosolhatók. „Ha következetesen, évi kétszer becsekkol hozzám a páciens, az általában bőven elég, hogy elérjük a célunkat, hogy haladjunk a korával” – fogalmaz.
Ágnes számára fontos, hogy megbízható, ismert márkával dolgozzon, olyannal, amelyik az egyik vezető a hialuronsav-tartalmú töltőanyagok piacán, és eredményei akár 9–24 hónapig is fennmaradhatnak. „Az én szűk szakterületem az arckezelés, de ebben piacvezető szeretnék lenni, ezért csak a legjobb minőségű anyagokkal dolgozom. Tévhit, hogy a hialuronsav a krémekkel és a kapszulákkal megfelelő helyre juttatható a bőrben. Látványos eredményt akkor tudunk elérni, ha a mélybe juttatjuk a hatóanyagot, így visszapótolva a bőr elvesztett hialuronsav százalékát, kontúrosabb hatást érhetünk el. A végeredmény pedig, hogy egy üdébb és elégedett arc néz vissza ránk” – mondja.
Készült az Allergan Aesthetics an AbbVie Company támogatásával.
Szulló Szabina és Széll Tamás őszinték. Nagyon félnek attól, hogy mi fog történni a következő fél évben. Hitel a nyakukban, és az üzleti tervet nem úgy állították össze, hogy az év harmadában, felében zárva lesznek. Pánikot vagy bizonytalanságot mégsem lehet rajtuk érezni, sem a címlapfotózáson, ahol találkozunk, sem Bagi László interjújában. Profik, tudják, mit miért csinálnak, fegyelmezettségből és […]
2020-ban sincs tuti mondat, nem lehet előhúzni egyetlen általános kártyát, ami az embert kisegítené a bajból, mondja Tari Annamária pszichoterapeuta, pszichoanalitikus. Könyveiben leginkább azt tanítja, miként lehet az online és az offline világ között megtalálni azt az egyensúlyt, ami segíthet abban, hogy érzelmileg jól éljünk.
Bajorországi falvakat idéző sörfőzde, osztrák hüttéket simán verő étterem, természetes borokat adó szőlőtőkék, rendezett házak és szép kilátás. Óbudáról negyedóra sincs vonattal, megér egy hosszabb kirándulást.
93 évnyi bölcsességével, hozott eleganciájával és egy hatvanéves fittségével ül le a webkamera elé, de nem hajlandó egyszerűen interjúalannyá válni: ő beszélgetni, hallgatni, és legfőképpen segíteni szeretne. Dr. Edith Eva Eger mindennap azzal a céllal kel fel, hogy adjon, hogy megváltoztassa a világot és soha többé ne kelljen senkinek átélnie, amit neki át kellett.