Kitalált egy új műfajt, írt egy könyvet, egyedül felépített egy sikeres énmárkát, és közben még anya is lett. Kollár Anna nőket tanít arra, hogy forduljanak szeretettel önmagukhoz.
A tudatos vállalkozói szemléletet az édesanyjától tanulta, nincs is rajta mit csodálkozni, hogy már jóval a 30. születésnapja előtt elindította bizniszét: Kollár Anna, az első és egyetlen hazai self-love coach. Önmagunk szeretetére tanít, de ezt a tudást neki is tanulnia kellett: „Hosszú és komoly út volt annak ellenére, hogy támogató családból származom. Mélyre zuhantam, és elkezdtem beleásni magam magamba. Önismereti képzésekre jártam, és rengeteget olvastam. De bárhol is kerestem a boldogságot, minden út egyfelé mutatott: fogadjam el, és szeressem magam.”
Marketingesként és PR-esként helyezkedett el, közben motivációs blogot és közösségi oldalt hozott létre, majd tanulni kezdett – többek között a New York-i online Institute for Integrative Nutrition coachképzését végezte el –, hogy aztán workshopokat, előadásokat, egyéni féléves coachingprogramot is indíthasson. Írt egy könyvet is, kiadta, most jár az 5500. eladott példánynál.
Az egyszerű tippek, ötletek jól támogathatnak egy mélyebb terápiát, folyamatot is
Az IMMOFINANZ folyamatosan fejlődő, az ügyfelek változó igényeit is követni képes irodakoncepciója, a myhive az egyedülálló szolgáltatások mellett a mostani helyzetben kiemelten fontos rugalmasságával is a piac előtt jár. Hamarosan egy újjávarázsolt irodatérben várják majd a bérlőket.
A járványhelyzet teljesen új kihívások elé állította az irodapiac szereplőit is. Az első hullám idején olyan hangokat is lehetett hallani, hogy most aztán leáldozik a nagy irodaházaknak, és majd mindenki otthonról fog dolgozni. Nagy Viktor, az IMMOFINANZ magyarországi operatív vezetője szerint nem véletlen, hogy ilyesmiről most már senki sem beszél. „Vannak, akiknek ez jól megy, de én személyesen alkalmatlan vagyok az otthoni munkavégzésre, hiába van kényelmes irodám otthon is. Az viszont nem home office, ha az ebédlőasztalnál ülsz nyolc órát – az ember pedig társas lény, a kreatív ötletek a beszélgetésekből, a közös gondolkodásból jönnek” – fogalmaz a szakember.
Mindenki jól jár
A bérlői igények természetesen változtak az elmúlt időszakban, de Nagy Viktor úgy látja, ez a folyamat már korábban kezdődött, és a nagy nemzetközi cégeknek már eddig sem volt állandóan szükségük annyi fizikai munkahelyre, mint ahány alkalmazottjuk volt. Most ez még inkább így van, és ehhez az irodapiacnak is alkalmazkodnia kell. „A rugalmasság lesz a kulcs a jövőben” – szögezi le az operatív vezető. Szerencsére az IMMOFINANZ a piacon máig is egyedülálló irodakoncepciójának, a myhive-nak a rugalmasság is az előnyei közé tartozik. A minden igényt kielégítő irodatereket ugyanis gyorsan, hosszú távú elköteleződés nélkül is kibérelhetik a meglévő bérlők, de akár az „utcáról beeső” új ügyfelek is. „Ki tudjuk szolgálni a bővülő, de akár a szűkülő igényeket is. Az ügyfélnek például arra is lehetősége van, hogy kibérli a most használt területének 70 százalékát hosszú távra, de opciója van néhány hónapos határidővel további területet is igénybe venni. Ennek a rugalmasságnak nyilván van némi felára, de összességében mégis csökkennek az ügyfelek költségei.”
Személyre szabott szolgáltatások
A myhive koncepció már ezzel olyasmit kínál az ügyfeleknek, amit más nagy irodaházak nem, de ennél még sokkal többet is ad. „Ha szigorúan nézzük, korábban mi is négy falat, egy ajtót és egy ablakot adtunk bérbe, mint a konkurencia – fejti ki Nagy Viktor –, de elkezdtünk azon gondolkodni, hogy miként tudunk többet adni. Ha arra gondolunk, hogy a legtöbb irodaházunkban elérhető myhive koncepció azt jelenti, hogy recepciósok helyett concierge-ek dolgoznak, akik taxirendelésben, jegyvásárlásban vagy akár ruhatisztításban is segítenek, vagy például rendszeres termelői piac és szervezett jógaórák vannak, már kijelenthetjük, hogy sikerült valóban többet adni” – fogalmaz. A többletszolgáltatásokat ráadásul maximálisan az ügyfelek igényeire szabják. A myhive Átrium Parkban például a sok, gyereknevelés mellett dolgozó hölgyre gondolva myplayground gyermek megőrző és mybeauty szépségszalon, míg a zömében fiatal, sportos életmódot élő munkavállalóknak otthont adó myhive Haller Gardensben edzőterem és futóklub is működik.
A cél nem csupán annyi, hogy mindenki egyesével jól érezze magát egy myhive irodában. „Közösséget igyekszünk kovácsolni abból a csapatból, akivel a napod egy jelentős részét együtt töltöd, és itt nem csak az egy cégnél dolgozó kollégákra gondolok. Legyenek közös élmények, rendezvények, szolgáltatások, legyenek olyan közösségi terek, ahol jó leülni” – magyarázza Nagy Viktor. Ennek szellemében a saját fejlesztésű myhive applikációban a különböző szolgáltatások megrendelése mellett például futóklubok, vásárok, jótékonysági akciók szerveződnek a community menedzser segítségével, de az egy épületben dolgozó cégek munkavállalói közti kapcsolatépítésre is lehetőség van.
Tér és közösség
A myhive koncepció a már meglévő tereket is új élettel töltötte meg, de a különleges adottságokkal rendelkező myhive Haller Gardens most zajló, és jövő évre elkészülő nagyszabású átalakítása azt is lehetővé tette, hogy az irodaház megújuló részeit tökéletesen ehhez igazítsák. A 3000 négyzetméternyi rugalmasan bérelhető és átalakítható, bútorozott myhive irodatér mellett a lobbyt, a liftek előtereit, a recepciós területet, az éttermet és a kertet is úgy tervezték meg, hogy akár egyéni kikapcsolódásra, akár munkára, akár közösségi életre alkalmas, használható terek legyenek. A kert esete Nagy Viktor szerint különösen jól mutatja, mit jelent ez a nemzetközi és magyar viszonylatban is egyedülálló koncepció a gyakorlatban. „Korábban az volt a felfogás, hogy csak nézzük a szépen gondozott kertet, de ne élvezzük. Ezután az épület szerves, mozgásra, pihenésre, beszélgetésre, munkára alkalmas része lesz.”
A külföldi cégek részesedésszerzését megnehezítő kormányrendelet és a járvány okozta bizonytalanság egyszerre okozta a száz százalékban magyar kézben lévő legnagyobb cégek leértékelődését. Persze, az is sokat elmond a válságba került magyar gazdaságról, hogy a legnagyobb növekedésre a – továbbra is felvásárlásokkal hízó – Mészáros csoport volt képes. Idén először vizsgáltuk az elnyert közbeszerzéseket is, jól látszik, hogy az államtól szakmányban kapott megbízások nem garantálják az értéknövekedést. A tudástőke ugyanakkor minden körülmények között jó befektetésnek tűnik.
Ha „egy kis füleki zsidó srácot” élete derekán lovaggá üt a brit királynő, az nem olyan sztori, ami mellett elmegy az ember. De Sir Frank Lowy útja e nélkül is példátlanul kalandos: a Felvidékről a pesti gettón és az izraeli hadseregen át vitt Ausztráliába, ahol a semmiből szupergazdag vállalkozó, futballelnök és filantróp milliárdos lett. 2018-ban 32 milliárd dollárért adta el Westfield Corporation nevű plázacégét. A visszavonult szlovák–magyar–zsidó–ausztrál üzletember ma Tel-Avivban él, októberben múlt 90, és nemrég interjút adott a szlovák Forbesnak. A rövidített verziót közöljük.
Van, aki édesapjával ült először a gép elé, mást az iskolai informatika-szakkör (és nem a tanóra!) húzta be a szakmába. Valakit viszont leginkább a nagymamája inspirálja. Sokan jártak programozóiskolába, és vannak karrierváltók is. Kik a magyar programozónők? De ami talán ennél is fontosabb, és itt a bizonyíték rá: vannak magyar programozónők!
„A mi filozófiánk a fenntarthatóságot képviseli. A globalizált világban egyre kevesebb a termőterület, egyre fontosabb, hogy az emberek azt fogyasszák, ami a közvetlen környezetükben megterem, ne azt, amit több ezer kilométerről importálnak. Ha itt megterem a kert végében a rebarbara, akkor azzal fogok főzni, és nem trópusi növényekkel. Vagy kimegyek az erdőbe vagy a házam mögé, és szedek egy kis mohát. Nagyon jó kis levest főzök belőle erdei gombával” – mondja Ana Roš. A világszerte ismert séf sosem járt szakácsiskolába, ma mégis több hónapra előre tele van az étterme. Mert autentikus.