Kitalált egy új műfajt, írt egy könyvet, egyedül felépített egy sikeres énmárkát, és közben még anya is lett. Kollár Anna nőket tanít arra, hogy forduljanak szeretettel önmagukhoz.
A tudatos vállalkozói szemléletet az édesanyjától tanulta, nincs is rajta mit csodálkozni, hogy már jóval a 30. születésnapja előtt elindította bizniszét: Kollár Anna, az első és egyetlen hazai self-love coach. Önmagunk szeretetére tanít, de ezt a tudást neki is tanulnia kellett: „Hosszú és komoly út volt annak ellenére, hogy támogató családból származom. Mélyre zuhantam, és elkezdtem beleásni magam magamba. Önismereti képzésekre jártam, és rengeteget olvastam. De bárhol is kerestem a boldogságot, minden út egyfelé mutatott: fogadjam el, és szeressem magam.”
Marketingesként és PR-esként helyezkedett el, közben motivációs blogot és közösségi oldalt hozott létre, majd tanulni kezdett – többek között a New York-i online Institute for Integrative Nutrition coachképzését végezte el –, hogy aztán workshopokat, előadásokat, egyéni féléves coachingprogramot is indíthasson. Írt egy könyvet is, kiadta, most jár az 5500. eladott példánynál.
Az egyszerű tippek, ötletek jól támogathatnak egy mélyebb terápiát, folyamatot is
Egy amerikai út, valamint egy séf és egy étteremvezető találkozása kellett ahhoz, hogy egyre több magyar ismerje meg a gofritölcsérbe töltött csirkét. A bulinegyedben található Tölcsibe alapítói kezdettől a magyar vendégekre építettek, így eddig a vírusválság akadályait is sikeresen vették.
Hutás László New York utcáin barangolva találkozott először a gofritölcsérbe töltött csirkehússal, ami Amerikában elterjedt street foodnak számít. Akkor nem ízlett neki, meg is feledkezett róla, aztán egyszer megmutatta az utazáson készült képeket Kapás Gábornak, akivel együtt dolgoztak egy belvárosi étteremben. Az addig a fine diningban mozgó séfnek elkapta a fantáziáját a koncepció, és „meg tudjuk mi ezt sokkal jobban is csinálni!” felkiáltással neki is állt az új receptek kidolgozásának.
Az amerikai vonalról megmaradt, hogy az adagnak hatalmasnak kell lennie, de a hús és a szósz mellé itthon zöldség is került a tölcsérbe. Amit szintén „európaibbá kellett tenni” – visszavettek hát túl édes ízéből. 2018-ban először egy foodtruckkal terveztek elindulni, hogy Európában harmadikként és Magyarországon elsőként minél többet kihozzanak a gofritölcsér és a csirke házasságából. Aztán László véletlenül belebotlott egy kiadó üzlethelyiségbe.
A Wesselényi utcai helyszín annyira megtetszett a két alapítónak, hogy rögtön kivették. Guruló konyhájuk végül egy évvel később lett készen. Ezzel, amikor csak lehet, járják a rendezvényeket. Bár mindketten több évtizednyi vendéglátós múlttal vágtak bele a közös vállalkozásba, a marketinghez egyikük sem értett, és a megbízott szakemberekkel sem találták a közös hangot. Ekkor szállt be a közgazdász végzettségű Karakó Korinna, László felesége, és azóta is ő a márka hangja. „A recepteket Gábor dolgozza ki, a kommunikációt Korinna viszi, én az üzletvezetésért felelek” – mondja László a feladatmegosztásról.
Bár az első fél évben még sokan leginkább gíroszt kerestek náluk, vagy a tölcsér hallatán a fagyira asszociáltak, egyre több visszajáró vendégük lett. „Az elején eldöntöttük, hogy nem szeretnénk az idetévedő impulzusvásárló turistákra építeni.” Ez a stratégia kifizetődőnek bizonyult idén, amikor a bulinegyed addig külföldi vendégekből élő üzletei elkezdtek tátongani az ürességtől.
Mivel egyre több kérés érkezett, idén augusztus óta az összes tölcsérüket vega változatban is kínálják. Gábor hosszas keresgélés után akadt rá az elsőre meglepőnek tűnő alternatívára, a jackfruit nevű egzotikus gyümölcsre, amit a Tölcsibénél ugyanolyan pácba mártanak, mint a csirkét.
A bolt megnyitásával szinte egyszerre elindított házhozszállítási rendszerük megkönnyítette dolgukat a lezárások idején. Most havonta körülbelül hatezer húszcentis tölcsért adnak el, és ami a cégméretet illeti, a Bamba Marháét, a Pad Thai-ét és a Zing Burgerét lebegtetik maguk előtt mint elérendő célt. Jövőre először egy termelőkonyhát terveznek bérelni, majd egy második üzletet is nyitnának. És ha már legalább két-három Tölcsibe lesz a piacon, szívesen látnának egy befektetőt, hogy a franchise-rendszer is elinduljon.
Tölcsibe Kft. Tulajdonosok: Hutás László, Kapás Gábor Alapítás éve: 2018 Befektetett összeg: kb. 10 millió forint Létszám: 7 fő Árbevétel (millió forint): 2018: 22,6 2019: 60,8 Adózott eredmény (millió forint): 2018: 0,5 2019: 1,2
Kisvárosi saga, nagyipari történet és a Covid hatása a generációváltásra. A stabil multibeszállító Almásiék elmúlt negyven éve nemcsak igazi matyóföldi családi történet, de jellegzetes magyar ív a maszekolástól a minőségérzékeny, robotizált működésig. A háttérben Mezőkövesd ipari felemelkedése.
„A mi filozófiánk a fenntarthatóságot képviseli. A globalizált világban egyre kevesebb a termőterület, egyre fontosabb, hogy az emberek azt fogyasszák, ami a közvetlen környezetükben megterem, ne azt, amit több ezer kilométerről importálnak. Ha itt megterem a kert végében a rebarbara, akkor azzal fogok főzni, és nem trópusi növényekkel. Vagy kimegyek az erdőbe vagy a házam mögé, és szedek egy kis mohát. Nagyon jó kis levest főzök belőle erdei gombával” – mondja Ana Roš. A világszerte ismert séf sosem járt szakácsiskolába, ma mégis több hónapra előre tele van az étterme. Mert autentikus.
Nem elsősorban üzleti orientációjú, hanem spirituális projekt, sok segítségből – ez a Hi Hekate. A páratlan szépségű, egyedi energiájú Káli-medence meditációs központjában mindenki elbújhat, hogy kibontsa magából, ami benne van, ami világra akar jönni. Sőt, elég pár óra Karsai Dina birtokán, és máris jönnek a libabőr meg a világmegváltó gondolatkezdemények.